PD alebo CR?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
PD alebo CR?
PD alebo CR - co by ste doporucili do novej octavky?
(udrzba, spolahlivost...)
(udrzba, spolahlivost...)
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW
Tsi není špatnej motor ale aby to fungovalo tak do toho musíš lejt plnotučnčnej ,jinak to nehomogenní spalování nefunguje.U CR je problém že musí odolávat extrémním tlakům,vstřikování dělají čtaři firmy a záleží od koho to výrobce bere u Boscee se dají vyměnit jenom vstřikovače a dokonce snad už to někdo umí repasovat ,u Delphy a Siemense se to musí vyměnit komplet i s potrubím,nicméně ani samotnej motor není nic moc např u D4D je většinou po 150t vylágrovanej celej motor.U koncernu se to ještě ukáže ,tam je to ještě hodně krátká doba co to začali dávat do aut.
A4 8K5
U prvních motorů CR byly opravdu neuvěřitelné problémy s poruchovostí vstřikovačů, zejména vlivem horšího paliva (kterého je u nás víc než toho kvalitního - mohl bych vyprávět...). S nástupem piezzovstřikovačů třetí generace se však poruchovost systémů rapidně snížila (viz Ford a jeho nové Mondeo versus staré Mondeo). Takže pokud bych dnes kupoval nový koncernový vůz, jednoznačně bych volil CR.
Systém PD nebyl technologicky špatný, ale disponoval některými konstrukčními nedostatky fatálního charakteru (například O-kroužky na tělesech vstřikovačů, tandemové čerpadlo, náchylnost na kvalitu olejů a některé další neduhy). Mnoha lidem například vadil i akustický projev PD motoru - takové to jeho tvrdé rachtání (nicméně třeba mně ten zvuk imponuje).
Systém PD nebyl technologicky špatný, ale disponoval některými konstrukčními nedostatky fatálního charakteru (například O-kroužky na tělesech vstřikovačů, tandemové čerpadlo, náchylnost na kvalitu olejů a některé další neduhy). Mnoha lidem například vadil i akustický projev PD motoru - takové to jeho tvrdé rachtání (nicméně třeba mně ten zvuk imponuje).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Preco kecas hluposti? Mozno to plati o licencne vyrabanych CR systemov od Delphi a Denso.pasa píše:Jestli se jedná o nový tak CR jestli o starší tak PD ,CRka jsou hezký ale většinou po 200t jsou už po smrti.
Ale CR od BOSCH su nesmrtelne. Vynimku tvory koncern PSA kedze ten ako spravny francuz nemoze mat nic spravene normalne a CR od BOSCHa kombinuje z Delphi a kedecim inym.
Uvidime ako to bude s CR systemamy od SIEMENS, ale prognozy su optimisticke. Moj osobny nazor je taky ze to bude dobre, kedze je to vlastne BOSCH v obleceny kabate SIEMENS s drobnymi vylepseniamy a zmenami.
(Iba pre zaujimavost BOSCH a SIEMENS su jedna firma)
Koncern FIAT montuje CR uz od roku 97 a okrem regulatoru tlaku paliva ktory sem tam zvykne zlostit sa prakticky malo kedy vyskytne nejaky vacsi p problem. Nieje ziadna zriedkavost ze motori IVECO s CR od BOSCHa maju nahonene aj po 1500.000km a fachcia bez vacsich problemov. To je jasny argument. Vlastnim FIAT Ducato 2.3JTD (motor IVECO) mam cez 400.000km a ziaden problem so vstrekovanim CR som nemal (okrem toho co som si ho sam vlastnou vynou vyrobil

Možná máš jiný zkušenosti ale např 3.0 TDI od audi má CR BOSCH a mají neustálé problémi s vysokotlakýma čerpaslama např.další prblémi jsou s odlupováním materiálu z povrchu vysokotlakého potrubí a ucpávání vstřiků které se objevuje i u těch novejch 2.0TDI atd.Jo záleží na tom na co kdo narazí stejně jako to platilo vždycky.
A4 8K5