Posouzení oscilogramu

diskutujte o diagnostických prostředcích pro různé značky vozidel

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Posouzení oscilogramu

Příspěvek od Pepa1 »

Prosím o posouzení - jde o klika (černá) a vačka (červená) u Ford Mondeo 2004 2.0 TDCi 16V 85KW a kód HJBC.
Mám podezření, že je to skočené, ale nemám zdravý signál na porovnání.
V ESI by snad někde měly bejt vzor. signály klika/vačka (alespoň v knize od p.Jičinského je u Fiat Brava 1,9JTD), ale já to tam nemůžu najít.
Díky

Obrázek
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

Taky by mě to zajímalo, neznám sice přesné řízení motoru
ale ten signál vačky je ok?
co sem měřil na CR tak vačka hnedka začínala u prvního zubu před smyčkou kliky.
Obrázek

Ale tady to muže být jiný, ale kdyby to bylo seknutý měla by se ukazat chyba synchronizace klika/vačka na diag. Ale kdo ví, možná stačí o zub a jednotka nic nepozná.

Možná bych zkusil ještě naměřit proud startéru, tam možná se dozvíme o něco více.
autotrio
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 02 črc 2007, 11:33
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Posouzení oscilogramu

Příspěvek od autotrio »

Pepa1 píše:Prosím o posouzení - jde o klika (černá) a vačka (červená) u Ford Mondeo 2004 2.0 TDCi 16V 85KW a kód HJBC.
Mám podezření, že je to skočené, ale nemám zdravý signál na porovnání.
V ESI by snad někde měly bejt vzor. signály klika/vačka (alespoň v knize od p.Jičinského je u Fiat Brava 1,9JTD), ale já to tam nemůžu najít.
Díky

Obrázek
Podle mého názoru je to určitě skočené...
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

Tak jsem měřil relativní kompresi. Podle toho to vypadá, že to skočené není.
černá - indukční snímač kliky
červená - proud.kleště na startéruObrázek
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

no podle toho proudu to vypadá ok, ale nejistější metoda je rozebrat a podívat se.
ikdyž zase porovnám s jiným pruběhem na CR, je to uplně jiný.
auto nejede?
tlak railu ok?
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

Auto se jakoby snaží chytit na jeden válec, ale marně. Podle diag. leze tlak v railu až kolem 40MPa, což mě přijde na start až skoro moc (většinou tyhle motory maj během startu kolem 20MPa). Jednotka všechny vstřiky ovládá (měřeno proud. kleštěma).
Přestalo to jet během jízdy.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

koukám že to řeší i na FCD
no podle další měření co tam doplnili klika-vačka, to vypadá na seknutý rozvody.
bych asi mrknul na rozvody a pak se dá když tak dál měřit
jo ještě měl si to na origo diag? nebo jen KTS?
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

Jenom KTS.
Ten druhý obr. klika/vačka je taky ode mě z toho vozu.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

a ten je ok?
že by najednou odešly 3 vstřiky?
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

To si taky říkám, že je blbost. Ještě jak tam píše jeden na FCD, že asi kouknu do sání, estli může jít vzduch do válců, estli tam něco nevlítlo.
Nebo po čom by jsi šel Okura ty?
Jinak oba ty signály klika/vačka jsou stejný, mezi tím se s autem nic nedělalo, takže buď jsou oba OK,nebo oba skočené.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

je to divný, podle mě to moc nesedí signál klika - vačka.
že by měli jiný řízení motoru než ostatní značky??
měly by tam bejt řetězový rozvody

Tohle sem měřil - relativní komprese u commonrail proud startéru - fiat doblo
Obrázek

a koukni na ten tvuj - uplně jinej průběh,
vypadá to jako by startér nepřekonával kompresi válců
zkusil bych změřit tlak nebo těsnost,popřípadně zkusit se mrknout endoskopem
tlak v railu je sice vysokej, ale pokud jednotka pustí vstřiky, to bude asi ok, otázka jestli opravu se palivo vstřikuje.

Když tak ti pošlu moje pruběhy sice z Fiata 05 CR, ale jsou 100% OK
Naposledy upravil(a) Okura dne 04 zář 2009, 18:43, celkem upraveno 1 x.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

ale zase mě napadlo, kdyby byli rozhozený rozvody
tak by přece jednotka neměla otvírat vstřiky??
Co si o tom myslíš?
Víš jistě že se vstřiky otvíraj? To jsou už piezovstřiky?
Možná zkusit naměřit za pomocí piezo snímačem, jestli je nějakej ubytek tlak na potrubí před vstřikem, pak by opravdu asi vstřikovali palivo
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

Piezo snímač nemám, ale na FCD jsem dal signály ze všech střiků - jsou to piezo, sejmuté proud. kleštěmi.
Že by ale zmizely tlaky na všech válcích? To je taky divný, ne?
Jednotka tedy vstřiky ovládá, takže myslíš, že rozvody budou OK?
Má to sice řetěz, ale i ten jsem viděl skočenej, když odešel hydraul. napínák.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

kdyby to bylo seknutý na vačce, asi by pak nebyl tlak nebo hodně malej.
ale zase je mi divný že se vstřikuje palivo, že jednotka nemá nějakou ochranu. To nevím. Možná že ne

A ten tlak v railu se zvedá při točení? když zapneš klíček je na snímači 0,5 V ?
Ten průběh co si dal na FCD snímače tlaku, je taky divnej nezdá se ti?
mělo by to pomalu narust a zustat, ale tobě to tam nějak litá. nevím jestli si neměl velkou časouvou základnu

Asi bych zkusil změřit tlak ve válci. jestli tam něco je.
Jinak když vytáhneš žhavičku je od paliva?
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

pošli jestli máš detailní pruběh snímače tlaku - vystupního napětí
při zapnutí klíčku a při točení motorem.
z toho FCD sem toho moc nepoznal,
při zapnutém klíčku to kolísá 0,5V na 2V a zase zpátky?
to je divný to by mělo držet stále na 0,5 nebo vyšší hodnat, ale to litá nahoru dolů.
nevím sice přesněj řízení Delphi, ale co myslíš?
jestli třeba není tlak v railu jinej - nízkej - nafta nehoří
ale jednotka pustí vstřiky
koukni na přepad
Odpovědět

Zpět na „Autodiagnostika - Software - Elektro svět“