Vhodná náhrada
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vhodná náhrada
Auto Opel zafira 2.0 DI kod X20DTL.
Aký by som mohol použiť náhradný tranzistor do riadiacej jednotky rotačného vstrikovacího čerpadla (umiestnená priamo na čerpadle)ktorý ovláda elektromagnetický ventil-regulačnú ihlu.Auto mi zhaslo a po všetkých meraniach a diagnostike som zistil že ventil nie je ovládaný. Po rozobratí riadiačky čerpadla som pomeral ovládací tranz. bol vo všetkých smeroch nepriechodný.Tak usudzujem že je KO. Čím by ho bolo vhodné nahradiť?
Ďakujem za každý názor a rady.
Aký by som mohol použiť náhradný tranzistor do riadiacej jednotky rotačného vstrikovacího čerpadla (umiestnená priamo na čerpadle)ktorý ovláda elektromagnetický ventil-regulačnú ihlu.Auto mi zhaslo a po všetkých meraniach a diagnostike som zistil že ventil nie je ovládaný. Po rozobratí riadiačky čerpadla som pomeral ovládací tranz. bol vo všetkých smeroch nepriechodný.Tak usudzujem že je KO. Čím by ho bolo vhodné nahradiť?
Ďakujem za každý názor a rady.
ja som zvedavy, ako si ten fet meral priamo v zapojeni 
co sa nahrady tyka, necakaj, ze ti to niekto povie... kazdy ma nejaku, ktoru pouziva a mna stalo hladanie nahrady celkom dost casu a penazi... okrem toho, oprava nie je iba o type tranzistora, ale aj o preciznosti a dokonalosti pouzitej technologie opravy. keby si vedel, ake paskvily od amaterov mi uz prisli pod ruky

co sa nahrady tyka, necakaj, ze ti to niekto povie... kazdy ma nejaku, ktoru pouziva a mna stalo hladanie nahrady celkom dost casu a penazi... okrem toho, oprava nie je iba o type tranzistora, ale aj o preciznosti a dokonalosti pouzitej technologie opravy. keby si vedel, ake paskvily od amaterov mi uz prisli pod ruky

prajeme tranzistoru s ustrihnutymi nozkami pevne zdravie a vela chuti do zivota. zacni zhanat druhe cerpadlo.
btw. ako si zistil, ze nie je ventil ovladany a preco si usudil, ze je to koncak ? meral si indukcnost cievok ? meral si terminatory na CANe a CANovu komunikaciu? ake chyby ti vypisovala RJ motora a RJ cerpadla ?
VP44 su komplikovane zariadenia a bez potrebneho naradia, znalosti konstrukcie a principov cinnosti ho mozes akurat tak dorazit a zahodit.
btw. ako si zistil, ze nie je ventil ovladany a preco si usudil, ze je to koncak ? meral si indukcnost cievok ? meral si terminatory na CANe a CANovu komunikaciu? ake chyby ti vypisovala RJ motora a RJ cerpadla ?
VP44 su komplikovane zariadenia a bez potrebneho naradia, znalosti konstrukcie a principov cinnosti ho mozes akurat tak dorazit a zahodit.
To je jasné že ak to nerozchodím zoženiem druhé, ale aspoň to skúsim,možno sa to podarí.Cievku som meral ako prvú a mám aj jednu rezervnú (najprv som ju vymenil). Terminátory na Cane som nemeral (zatiaľ neviem čo to je ale doplním si vedomosti) a na nefunkčnú komunikáciu by ma upozornila diagnostika, teda mohla by. Diagnostika nepísala žiadne závady (AB-COM,Opel Tech2 cz). Už som kedysi čítal že tam odchádzajú tie obvody tak preto som sa na to sústredil. Pri meraní toho tranzistora(po ustrihnití vývodou) som nenameral ani v jednom smere prechod.Kedže občas pracujem s mosfet Tranzistorima (veľmi používane v meničoch - invertoroch ) tak som postupoval ako keby tam bol napr.: IRF540N, IRFP150 meral som prechody podľa ich parametrov. Je mi jasné že aj pri použití náhrady musím zabezpečiť dokonalý odvod tepla ale kedže je to pre moju vlastnú potrebu tak si ho umiestnim asi na plášť čerpadla.joe píše:prajeme tranzistoru s ustrihnutymi nozkami pevne zdravie a vela chuti do zivota. zacni zhanat druhe cerpadlo.
btw. ako si zistil, ze nie je ventil ovladany a preco si usudil, ze je to koncak ? meral si indukcnost cievok ? meral si terminatory na CANe a CANovu komunikaciu? ake chyby ti vypisovala RJ motora a RJ cerpadla ?
VP44 su komplikovane zariadenia a bez potrebneho naradia, znalosti konstrukcie a principov cinnosti ho mozes akurat tak dorazit a zahodit.
Ďakujem za reakcie.
toto je prave najrozsirenejsi omyl. pridiera sa presuvnik predvstreku, konkretne na VP44 (rotacka), na VP29, kvoli odlisnej konstrukcii sa nepridiera-radove cerpadlo pocas behu presuvnikom jemne trasie, preto sa nepridrie. ovladanie predvstreku ma na starosti druhy koncak, ktory neodchadza, jeho prudove zatazenie je v spicke max 2 A.Okura píše:právě je to na repas,
ono tím fetem opravíš dusledek, ale ne příčinu.
Ten FET odejde díky mechanickému poškození čerpadla - přidíraní
ak je pridrety presuvnik, pumpa nekoriguje korektne predvstrek, v pumpe sa ulozi chyba 57. iba vo vymimocnych pripadoch, ak sa kusne presuvnik v krajnej polohe, nejde motor natocit.
koncak davkovacieho ventilu odide kvoli konstrukcnej chybe, pretoze vedenia k nemu a samotne naviazanie kremikoveho cipu k podlozke su prudovo poddimenzovane.
odpalenie koncaku mozu urychlit dve veci:
1.) spina v nafte, kedy pripcha davkovaci ventil nejaka smet, a elektronika sa to snazi ukorigovat
2.) vypadok dodavky paliva, najcastejsie kvoli popraskanym prepadovym hadiciam (oplacka a koncernova smrt - prepady su zaustene priamo do hlavneho palivoveho vedenia). vtedy chyti pumpa vzduch a elektronika nie je chladena cerstvou naftou zospodu komory. ak vtedy sofer startuje doblba s praznou komorou, spolahlivo koncak odpali.
Naposledy upravil(a) joe dne 06 zář 2009, 08:49, celkem upraveno 1 x.
asi tak 20 km od tebanetopier píše:joe, odkial si? myslim ze by nebolo na skodu napisat, mal by si zakaznikov az az

ak niekto potrebuje pomoct s VP cerpadlami, som k dispozicii, kontakt cez mail (joey@pobox.sk), ICQ (486-781-832), sukromne spravy.
mal som tu aj daky inzerat:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=327370