Vhodná náhrada

diskutujte o diagnostických prostředcích pro různé značky vozidel

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Mario30
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 14 srp 2007, 17:03
Odpovědi: 0

Vhodná náhrada

Příspěvek od Mario30 »

Auto Opel zafira 2.0 DI kod X20DTL.
Aký by som mohol použiť náhradný tranzistor do riadiacej jednotky rotačného vstrikovacího čerpadla (umiestnená priamo na čerpadle)ktorý ovláda elektromagnetický ventil-regulačnú ihlu.Auto mi zhaslo a po všetkých meraniach a diagnostike som zistil že ventil nie je ovládaný. Po rozobratí riadiačky čerpadla som pomeral ovládací tranz. bol vo všetkých smeroch nepriechodný.Tak usudzujem že je KO. Čím by ho bolo vhodné nahradiť?

Ďakujem za každý názor a rady.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

dá se nahradit, ale není to moc dobré řešení,
ikdyž ho opravíš, bzdy stejně odejde čerpadlo
Mario30
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 14 srp 2007, 17:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mario30 »

Okura píše:dá se nahradit, ale není to moc dobré řešení,
ikdyž ho opravíš, bzdy stejně odejde čerpadlo

Aspoň dočasu by som chcel pojazdiť a potom sa uvidí.
Ja planujem použiť asi tranzistor z radu MOSFET
Možeš poradiť čo tam mám použiť?
joe
Aktivista
Příspěvky: 1548
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

ja som zvedavy, ako si ten fet meral priamo v zapojeni :)
co sa nahrady tyka, necakaj, ze ti to niekto povie... kazdy ma nejaku, ktoru pouziva a mna stalo hladanie nahrady celkom dost casu a penazi... okrem toho, oprava nie je iba o type tranzistora, ale aj o preciznosti a dokonalosti pouzitej technologie opravy. keby si vedel, ake paskvily od amaterov mi uz prisli pod ruky :)
Mario30
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 14 srp 2007, 17:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mario30 »

joe píše:ja som zvedavy, ako si ten fet meral priamo v zapojeni :)
V zapojení? Odstránil som vrchný plastový krit tej riadačky,a potom som opatrne odhrnul ten gel čo ta je a ustrihol tie jemné drátky čo vedú k tomu tranzistoru. A veselo meral..... Nič to nie je (ale či to ešte pojde je vo hviezdach)
joe
Aktivista
Příspěvky: 1548
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

prajeme tranzistoru s ustrihnutymi nozkami pevne zdravie a vela chuti do zivota. zacni zhanat druhe cerpadlo.
btw. ako si zistil, ze nie je ventil ovladany a preco si usudil, ze je to koncak ? meral si indukcnost cievok ? meral si terminatory na CANe a CANovu komunikaciu? ake chyby ti vypisovala RJ motora a RJ cerpadla ?
VP44 su komplikovane zariadenia a bez potrebneho naradia, znalosti konstrukcie a principov cinnosti ho mozes akurat tak dorazit a zahodit.
joe
Aktivista
Příspěvky: 1548
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

Okura píše: ikdyž ho opravíš, bzdy stejně odejde čerpadlo
nie, ak sa cerpadlo preveri aj po mechanickej stranke a kompletne sa vycisti.
polska technologia vymeny koncaku vdaka zlemu odvodu tepla ma zivotnost 6-12 mesiacov, potom cerpadlo opat odide, ale opat je to koncak...
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

právě je to na repas,
ono tím fetem opravíš dusledek, ale ne příčinu.
Ten FET odejde díky mechanickému poškození čerpadla - přidíraní
Mario30
Přispěvovatel
Příspěvky: 159
Registrován: 14 srp 2007, 17:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mario30 »

joe píše:prajeme tranzistoru s ustrihnutymi nozkami pevne zdravie a vela chuti do zivota. zacni zhanat druhe cerpadlo.
btw. ako si zistil, ze nie je ventil ovladany a preco si usudil, ze je to koncak ? meral si indukcnost cievok ? meral si terminatory na CANe a CANovu komunikaciu? ake chyby ti vypisovala RJ motora a RJ cerpadla ?
VP44 su komplikovane zariadenia a bez potrebneho naradia, znalosti konstrukcie a principov cinnosti ho mozes akurat tak dorazit a zahodit.
To je jasné že ak to nerozchodím zoženiem druhé, ale aspoň to skúsim,možno sa to podarí.Cievku som meral ako prvú a mám aj jednu rezervnú (najprv som ju vymenil). Terminátory na Cane som nemeral (zatiaľ neviem čo to je ale doplním si vedomosti) a na nefunkčnú komunikáciu by ma upozornila diagnostika, teda mohla by. Diagnostika nepísala žiadne závady (AB-COM,Opel Tech2 cz). Už som kedysi čítal že tam odchádzajú tie obvody tak preto som sa na to sústredil. Pri meraní toho tranzistora(po ustrihnití vývodou) som nenameral ani v jednom smere prechod.Kedže občas pracujem s mosfet Tranzistorima (veľmi používane v meničoch - invertoroch ) tak som postupoval ako keby tam bol napr.: IRF540N, IRFP150 meral som prechody podľa ich parametrov. Je mi jasné že aj pri použití náhrady musím zabezpečiť dokonalý odvod tepla ale kedže je to pre moju vlastnú potrebu tak si ho umiestnim asi na plášť čerpadla.

Ďakujem za reakcie.
joe
Aktivista
Příspěvky: 1548
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

Okura píše:právě je to na repas,
ono tím fetem opravíš dusledek, ale ne příčinu.
Ten FET odejde díky mechanickému poškození čerpadla - přidíraní
toto je prave najrozsirenejsi omyl. pridiera sa presuvnik predvstreku, konkretne na VP44 (rotacka), na VP29, kvoli odlisnej konstrukcii sa nepridiera-radove cerpadlo pocas behu presuvnikom jemne trasie, preto sa nepridrie. ovladanie predvstreku ma na starosti druhy koncak, ktory neodchadza, jeho prudove zatazenie je v spicke max 2 A.
ak je pridrety presuvnik, pumpa nekoriguje korektne predvstrek, v pumpe sa ulozi chyba 57. iba vo vymimocnych pripadoch, ak sa kusne presuvnik v krajnej polohe, nejde motor natocit.

koncak davkovacieho ventilu odide kvoli konstrukcnej chybe, pretoze vedenia k nemu a samotne naviazanie kremikoveho cipu k podlozke su prudovo poddimenzovane.
odpalenie koncaku mozu urychlit dve veci:
1.) spina v nafte, kedy pripcha davkovaci ventil nejaka smet, a elektronika sa to snazi ukorigovat
2.) vypadok dodavky paliva, najcastejsie kvoli popraskanym prepadovym hadiciam (oplacka a koncernova smrt - prepady su zaustene priamo do hlavneho palivoveho vedenia). vtedy chyti pumpa vzduch a elektronika nie je chladena cerstvou naftou zospodu komory. ak vtedy sofer startuje doblba s praznou komorou, spolahlivo koncak odpali.
Naposledy upravil(a) joe dne 06 zář 2009, 08:49, celkem upraveno 1 x.
joe
Aktivista
Příspěvky: 1548
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

Mario30 píše:Cievku som meral ako prvú a mám aj jednu rezervnú (najprv som ju vymenil).
cim si ju meral ? Ohmetrom ? musis merat indukcnost, aby si vylucil medzizavitovy skrat.
Okura
Aktivista
Příspěvky: 1484
Registrován: 17 dub 2006, 16:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Okura »

díky za info
to my bylo řečeno ze servisu Bosch,
takže je reaálné že to pojede zase?
joe
Aktivista
Příspěvky: 1548
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

Okura píše:díky za info
to my bylo řečeno ze servisu Bosch,
takže je reaálné že to pojede zase?
ano. prve cerpadla, co som opravoval, uz behaju cez 2 roky a nie je problem.
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

joe, odkial si? myslim ze by nebolo na skodu napisat, mal by si zakaznikov az az :)
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
joe
Aktivista
Příspěvky: 1548
Registrován: 22 pro 2006, 11:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od joe »

netopier píše:joe, odkial si? myslim ze by nebolo na skodu napisat, mal by si zakaznikov az az :)
asi tak 20 km od teba :) , Ziar nad Hronom
ak niekto potrebuje pomoct s VP cerpadlami, som k dispozicii, kontakt cez mail (joey@pobox.sk), ICQ (486-781-832), sukromne spravy.
mal som tu aj daky inzerat:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=327370
Odpovědět

Zpět na „Autodiagnostika - Software - Elektro svět“