Stránka 1 z 1

Vhodná náhrada

Napsal: 05 zář 2009, 18:05
od Mario30
Auto Opel zafira 2.0 DI kod X20DTL.
Aký by som mohol použiť náhradný tranzistor do riadiacej jednotky rotačného vstrikovacího čerpadla (umiestnená priamo na čerpadle)ktorý ovláda elektromagnetický ventil-regulačnú ihlu.Auto mi zhaslo a po všetkých meraniach a diagnostike som zistil že ventil nie je ovládaný. Po rozobratí riadiačky čerpadla som pomeral ovládací tranz. bol vo všetkých smeroch nepriechodný.Tak usudzujem že je KO. Čím by ho bolo vhodné nahradiť?

Ďakujem za každý názor a rady.

Napsal: 05 zář 2009, 18:33
od Okura
dá se nahradit, ale není to moc dobré řešení,
ikdyž ho opravíš, bzdy stejně odejde čerpadlo

Napsal: 05 zář 2009, 18:42
od Mario30
Okura píše:dá se nahradit, ale není to moc dobré řešení,
ikdyž ho opravíš, bzdy stejně odejde čerpadlo

Aspoň dočasu by som chcel pojazdiť a potom sa uvidí.
Ja planujem použiť asi tranzistor z radu MOSFET
Možeš poradiť čo tam mám použiť?

Napsal: 05 zář 2009, 19:14
od joe
ja som zvedavy, ako si ten fet meral priamo v zapojeni :)
co sa nahrady tyka, necakaj, ze ti to niekto povie... kazdy ma nejaku, ktoru pouziva a mna stalo hladanie nahrady celkom dost casu a penazi... okrem toho, oprava nie je iba o type tranzistora, ale aj o preciznosti a dokonalosti pouzitej technologie opravy. keby si vedel, ake paskvily od amaterov mi uz prisli pod ruky :)

Napsal: 05 zář 2009, 19:21
od Mario30
joe píše:ja som zvedavy, ako si ten fet meral priamo v zapojeni :)
V zapojení? Odstránil som vrchný plastový krit tej riadačky,a potom som opatrne odhrnul ten gel čo ta je a ustrihol tie jemné drátky čo vedú k tomu tranzistoru. A veselo meral..... Nič to nie je (ale či to ešte pojde je vo hviezdach)

Napsal: 06 zář 2009, 07:15
od joe
prajeme tranzistoru s ustrihnutymi nozkami pevne zdravie a vela chuti do zivota. zacni zhanat druhe cerpadlo.
btw. ako si zistil, ze nie je ventil ovladany a preco si usudil, ze je to koncak ? meral si indukcnost cievok ? meral si terminatory na CANe a CANovu komunikaciu? ake chyby ti vypisovala RJ motora a RJ cerpadla ?
VP44 su komplikovane zariadenia a bez potrebneho naradia, znalosti konstrukcie a principov cinnosti ho mozes akurat tak dorazit a zahodit.

Napsal: 06 zář 2009, 07:19
od joe
Okura píše: ikdyž ho opravíš, bzdy stejně odejde čerpadlo
nie, ak sa cerpadlo preveri aj po mechanickej stranke a kompletne sa vycisti.
polska technologia vymeny koncaku vdaka zlemu odvodu tepla ma zivotnost 6-12 mesiacov, potom cerpadlo opat odide, ale opat je to koncak...

Napsal: 06 zář 2009, 08:02
od Okura
právě je to na repas,
ono tím fetem opravíš dusledek, ale ne příčinu.
Ten FET odejde díky mechanickému poškození čerpadla - přidíraní

Napsal: 06 zář 2009, 08:03
od Mario30
joe píše:prajeme tranzistoru s ustrihnutymi nozkami pevne zdravie a vela chuti do zivota. zacni zhanat druhe cerpadlo.
btw. ako si zistil, ze nie je ventil ovladany a preco si usudil, ze je to koncak ? meral si indukcnost cievok ? meral si terminatory na CANe a CANovu komunikaciu? ake chyby ti vypisovala RJ motora a RJ cerpadla ?
VP44 su komplikovane zariadenia a bez potrebneho naradia, znalosti konstrukcie a principov cinnosti ho mozes akurat tak dorazit a zahodit.
To je jasné že ak to nerozchodím zoženiem druhé, ale aspoň to skúsim,možno sa to podarí.Cievku som meral ako prvú a mám aj jednu rezervnú (najprv som ju vymenil). Terminátory na Cane som nemeral (zatiaľ neviem čo to je ale doplním si vedomosti) a na nefunkčnú komunikáciu by ma upozornila diagnostika, teda mohla by. Diagnostika nepísala žiadne závady (AB-COM,Opel Tech2 cz). Už som kedysi čítal že tam odchádzajú tie obvody tak preto som sa na to sústredil. Pri meraní toho tranzistora(po ustrihnití vývodou) som nenameral ani v jednom smere prechod.Kedže občas pracujem s mosfet Tranzistorima (veľmi používane v meničoch - invertoroch ) tak som postupoval ako keby tam bol napr.: IRF540N, IRFP150 meral som prechody podľa ich parametrov. Je mi jasné že aj pri použití náhrady musím zabezpečiť dokonalý odvod tepla ale kedže je to pre moju vlastnú potrebu tak si ho umiestnim asi na plášť čerpadla.

Ďakujem za reakcie.

Napsal: 06 zář 2009, 08:33
od joe
Okura píše:právě je to na repas,
ono tím fetem opravíš dusledek, ale ne příčinu.
Ten FET odejde díky mechanickému poškození čerpadla - přidíraní
toto je prave najrozsirenejsi omyl. pridiera sa presuvnik predvstreku, konkretne na VP44 (rotacka), na VP29, kvoli odlisnej konstrukcii sa nepridiera-radove cerpadlo pocas behu presuvnikom jemne trasie, preto sa nepridrie. ovladanie predvstreku ma na starosti druhy koncak, ktory neodchadza, jeho prudove zatazenie je v spicke max 2 A.
ak je pridrety presuvnik, pumpa nekoriguje korektne predvstrek, v pumpe sa ulozi chyba 57. iba vo vymimocnych pripadoch, ak sa kusne presuvnik v krajnej polohe, nejde motor natocit.

koncak davkovacieho ventilu odide kvoli konstrukcnej chybe, pretoze vedenia k nemu a samotne naviazanie kremikoveho cipu k podlozke su prudovo poddimenzovane.
odpalenie koncaku mozu urychlit dve veci:
1.) spina v nafte, kedy pripcha davkovaci ventil nejaka smet, a elektronika sa to snazi ukorigovat
2.) vypadok dodavky paliva, najcastejsie kvoli popraskanym prepadovym hadiciam (oplacka a koncernova smrt - prepady su zaustene priamo do hlavneho palivoveho vedenia). vtedy chyti pumpa vzduch a elektronika nie je chladena cerstvou naftou zospodu komory. ak vtedy sofer startuje doblba s praznou komorou, spolahlivo koncak odpali.

Napsal: 06 zář 2009, 08:41
od joe
Mario30 píše:Cievku som meral ako prvú a mám aj jednu rezervnú (najprv som ju vymenil).
cim si ju meral ? Ohmetrom ? musis merat indukcnost, aby si vylucil medzizavitovy skrat.

Napsal: 06 zář 2009, 08:59
od Okura
díky za info
to my bylo řečeno ze servisu Bosch,
takže je reaálné že to pojede zase?

Napsal: 06 zář 2009, 17:41
od joe
Okura píše:díky za info
to my bylo řečeno ze servisu Bosch,
takže je reaálné že to pojede zase?
ano. prve cerpadla, co som opravoval, uz behaju cez 2 roky a nie je problem.

Napsal: 06 zář 2009, 20:35
od netopier
joe, odkial si? myslim ze by nebolo na skodu napisat, mal by si zakaznikov az az :)

Napsal: 07 zář 2009, 06:58
od joe
netopier píše:joe, odkial si? myslim ze by nebolo na skodu napisat, mal by si zakaznikov az az :)
asi tak 20 km od teba :) , Ziar nad Hronom
ak niekto potrebuje pomoct s VP cerpadlami, som k dispozicii, kontakt cez mail (joey@pobox.sk), ICQ (486-781-832), sukromne spravy.
mal som tu aj daky inzerat:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=327370