Motor 1.6 TDI vs. 1.9 TDI

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Odpovědi: 0
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Motor 1.6 TDI vs. 1.9 TDI

Příspěvek od Andy-CZ »

Čau, máte už někdo zkušenost s novou 1.6 tdi v nějakým koncern. Autě? Jak to jede, spotřeba, zvuk, hluk, pružnost, zrychlení a pokud možno to srovnat se starší 77kw 1.9. Jo mám na mysli jak 1.6 tak 1.9 se 77kw. Dík.
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Octavia II - motor podle mého názoru velmi dobrý. Jede naprosto stejně jako motor 1,9 / 77kW (ostatně i parametry má stejné). Řekl bych, že díky kratšímu zdvihu a čtyřem ventilům má lepší chod ve vyšších otáčkách a připadá mi (možná subjektivní dojem), že se rychleji roztáčí.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 21 bře 2014, 22:52, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Mongo
Přispěvovatel
Příspěvky: 949
Odpovědi: 0
Registrován: 16 dub 2007, 16:43
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mongo »

zakladny rodiel 1.9 je PD a 1.6 je uz CR
Octavia Combi AGR face- Faza 1 in progress (288/232) co nevidiet VA, S764 , Bilstein B4
Passat B5.5 2.8 V6 4motion so skromným nájazdom 574000km
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Jen z doslechu tvrdí, že do 2tis. ot. odmítá spolupracovat. To mi silně připomíná chování motoru 1.4TDI... No uvidíme. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Fakt je, že jedna-čtyřky skutečně pod dvěma tisíci doslova lezou jako švábi, což je mi dost nepříjemné (sestřenka to má v Polu), ale u motoru 1,6/16V jsem tento jev nepozoroval. A ani to není dost dobře možné, protože maximum točivého momentu 250 Nm začíná už na otáčkách 1500 a do 2500 rpm je stále na maximu, což by odporovalo Tvému tvrzení. Mně se subjektivně zdá, že motor táhne naopak velmi plynule odspodu a má i příjemně dlouhé rychlosti.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Odpovědi: 0
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

Já sem zase někde četl, že ta nová 1.6 není tak pružná jako stará hajtra, ale to bude třeba tím že motory PD jsou takový výbušnější. No, těším se nějakou předváděcí jízdu:)
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pravdou ale je, že motor 1,9 TDi 77kW jede ve vyšších otáčkách trochu lépe, a to díky maličko kratším převodům, ale hlavně tím, že má oněch 77kW na otáčkách 3800-4000 rpm, zatímco motor 1,6/16V má tento výkon až na otáčkách 4400 (tedy má v danou chvíli menší točivý moment).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 21 bře 2014, 20:50, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Andy-CZ
Přispěvovatel
Příspěvky: 397
Odpovědi: 0
Registrován: 22 dub 2008, 18:31
Bydliště: Kolín a Kutná Hora

Příspěvek od Andy-CZ »

Každopádně je to krok vpřed, jen mě ještě zajímá jakej význam má u dieselů 16V , u benzínu je to jasný-lepší výkon ve vyšších otáčkách atd, ale jak tomu je u nafty? A taky by mě zajímalo zda má vliv použití 3 něco 4 válců? Třeba u 1.4 TDI je to jen z úsporných důvodů nebo se to dá vysvětlit i jinak? Kdyby ta 1.4 byla 4válec tak to taky bude parádní kultivovaný úsporný motor.
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Andy-CZ píše:Každopádně je to krok vpřed, jen mě ještě zajímá jakej význam má u dieselů 16V , u benzínu je to jasný-lepší výkon ve vyšších otáčkách atd, ale jak tomu je u nafty? A taky by mě zajímalo zda má vliv použití 3 něco 4 válců? Třeba u 1.4 TDI je to jen z úsporných důvodů nebo se to dá vysvětlit i jinak? Kdyby ta 1.4 byla 4válec tak to taky bude parádní kultivovaný úsporný motor.
Kdyby motor 1,4 V3 byl čtyřválec, byl by to naprosto normální motor 1,9 :wink:. Motor 1,4 V3 je původně motor 1,9 (vrtání 79,5 a zdvih 95,5 mm), kterému amputovali jeden válec. Kvůli kultivovanosti chodu navíc motoru přidali vyvažovací hřídele a jiné ozdobné drobnosti (je otázkou, do jaké míry to kultivovanosti chodu prospělo :wink: ). A pokud jsem rozuměl Tvému dotazu správně, zajímá Tě, zda motor 1,4 V4 by byl fajnovější než motor 1,4 V3. Odpovím jednoznačně - ANO. Je celkem logické, že čtyřválec má pravidelnější a kultivovanější chod než tříválec - konstrukce tomu určitě nasvědčuje.

16V technologie má u dieselu naprosto stejný vliv jako u benzinových motorů, a to je schopnost lépe vyměňovat obsah spalovacího prostoru a lépe plnit vzduch ve fázi sání resp. plnění (tedy ve stejném čase naplnit válec větším množstvím vzduchu, řečeno opačně není třeba plnit tak vysokým plnicím tlakem a tím méně trpí turbo díky jeho nižším otáčkám). Tím, že turbo plní spalovací prostor dvěma ventily a ne jen jedním, dokáže rychleji a tudíž efektivněji plnit ve vyšších otáčkách motoru v plném zatížení. To je ostatně vidět na výkonových hodnotách motorů 8V a 16V. Motory s osmi ventily mívají maximální výkon při otáčkách 3600 - 4000 (výše se turbo většinou už nedostane), zatímco motory se čtyřventilovou technologií mají hodnoty maximálního výkonu při otáčkách vyšších (dvoulitr na 4200-4250 rpm, šestnáctka dokonce na 4400-4500 rpm).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Marek77 píše: ...
Az na to, ze to neni V3 nebo V4, ale R3 nebo R4, protoze se nejedna o vidlicovy, nybrz radovy motor. ...jen takove upresneni, doufam, ze neurazim.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Písmenem V označuju počet válců a ne systém jejich uspořádání.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Tak mi rekni, proc se vidlicovy motor oznacuje V (V6, W8) a radovy R (viz. treba Etka R4 nebo R5). Jak mi vysvetlis, ze 2,5ka radovej je R5 a vidlicovej je V6? Pismeno oznacuje system usporadani a cislo pocet valcu - jak jinak si vysvetlis, ze BMW maji R6 a VW V6? ;)

Az mi toto dostatecne vysvetlis, jsem schopen vzit to zpet.
Naposledy upravil(a) Forest dne 17 zář 2009, 08:38, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Hlava
Přispěvovatel
Příspěvky: 167
Odpovědi: 0
Registrován: 21 říj 2007, 08:18
Bydliště: Č.Kostelec

Příspěvek od Hlava »

Má pravdu předsedo je to tak.
passat B4 tdi sprint 764 moto Honda vtr 1000f
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10338
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já souhlasím. Ale to, co jsem psal já, nemá s tímhle značením nic společného. To moje "V" prostě znamená slovo "válec" a nikoli uspořádání. Co na tom nechápeš? (LOL)
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Odpovědi: 0
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Nechapu, proc nepouzivas zazite pojmy - to az budes oznacovat neco KDM, jak mame vedet, ze to znamena KurvaDobrejMotor a myslis tim TDI? (noteeth) Myslim si, ze je potreba si na toto davat pozor kvuli lidem, kteri nevedi a mohou se tak naucit spatne zvyky - jinak jsem Ti samozrejme porozumnel, o tom zadna. Necekal jsem, ze se toho tak chytnes a budes si to obhajovat.

... ale ted uz snad k tematu ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“