Motor 1.6 TDI vs. 1.9 TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Andy-CZ
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 397
- Registrován: 22 dub 2008, 18:31
- Bydliště: Kolín a Kutná Hora
Odpovědi: 0
Motor 1.6 TDI vs. 1.9 TDI
Čau, máte už někdo zkušenost s novou 1.6 tdi v nějakým koncern. Autě? Jak to jede, spotřeba, zvuk, hluk, pružnost, zrychlení a pokud možno to srovnat se starší 77kw 1.9. Jo mám na mysli jak 1.6 tak 1.9 se 77kw. Dík.
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Octavia II - motor podle mého názoru velmi dobrý. Jede naprosto stejně jako motor 1,9 / 77kW (ostatně i parametry má stejné). Řekl bych, že díky kratšímu zdvihu a čtyřem ventilům má lepší chod ve vyšších otáčkách a připadá mi (možná subjektivní dojem), že se rychleji roztáčí.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 21 bře 2014, 22:52, celkem upraveno 2 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Fakt je, že jedna-čtyřky skutečně pod dvěma tisíci doslova lezou jako švábi, což je mi dost nepříjemné (sestřenka to má v Polu), ale u motoru 1,6/16V jsem tento jev nepozoroval. A ani to není dost dobře možné, protože maximum točivého momentu 250 Nm začíná už na otáčkách 1500 a do 2500 rpm je stále na maximu, což by odporovalo Tvému tvrzení. Mně se subjektivně zdá, že motor táhne naopak velmi plynule odspodu a má i příjemně dlouhé rychlosti.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Pravdou ale je, že motor 1,9 TDi 77kW jede ve vyšších otáčkách trochu lépe, a to díky maličko kratším převodům, ale hlavně tím, že má oněch 77kW na otáčkách 3800-4000 rpm, zatímco motor 1,6/16V má tento výkon až na otáčkách 4400 (tedy má v danou chvíli menší točivý moment).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 21 bře 2014, 20:50, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- Andy-CZ
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 397
- Registrován: 22 dub 2008, 18:31
- Bydliště: Kolín a Kutná Hora
Odpovědi: 0
Každopádně je to krok vpřed, jen mě ještě zajímá jakej význam má u dieselů 16V , u benzínu je to jasný-lepší výkon ve vyšších otáčkách atd, ale jak tomu je u nafty? A taky by mě zajímalo zda má vliv použití 3 něco 4 válců? Třeba u 1.4 TDI je to jen z úsporných důvodů nebo se to dá vysvětlit i jinak? Kdyby ta 1.4 byla 4válec tak to taky bude parádní kultivovaný úsporný motor.
Škoda Fabia 1.9 TDI RS 96kW 5,7l/100km
Kdyby motor 1,4 V3 byl čtyřválec, byl by to naprosto normální motor 1,9Andy-CZ píše:Každopádně je to krok vpřed, jen mě ještě zajímá jakej význam má u dieselů 16V , u benzínu je to jasný-lepší výkon ve vyšších otáčkách atd, ale jak tomu je u nafty? A taky by mě zajímalo zda má vliv použití 3 něco 4 válců? Třeba u 1.4 TDI je to jen z úsporných důvodů nebo se to dá vysvětlit i jinak? Kdyby ta 1.4 byla 4válec tak to taky bude parádní kultivovaný úsporný motor.


16V technologie má u dieselu naprosto stejný vliv jako u benzinových motorů, a to je schopnost lépe vyměňovat obsah spalovacího prostoru a lépe plnit vzduch ve fázi sání resp. plnění (tedy ve stejném čase naplnit válec větším množstvím vzduchu, řečeno opačně není třeba plnit tak vysokým plnicím tlakem a tím méně trpí turbo díky jeho nižším otáčkám). Tím, že turbo plní spalovací prostor dvěma ventily a ne jen jedním, dokáže rychleji a tudíž efektivněji plnit ve vyšších otáčkách motoru v plném zatížení. To je ostatně vidět na výkonových hodnotách motorů 8V a 16V. Motory s osmi ventily mívají maximální výkon při otáčkách 3600 - 4000 (výše se turbo většinou už nedostane), zatímco motory se čtyřventilovou technologií mají hodnoty maximálního výkonu při otáčkách vyšších (dvoulitr na 4200-4250 rpm, šestnáctka dokonce na 4400-4500 rpm).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Az na to, ze to neni V3 nebo V4, ale R3 nebo R4, protoze se nejedna o vidlicovy, nybrz radovy motor. ...jen takove upresneni, doufam, ze neurazim.Marek77 píše: ...
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Tak mi rekni, proc se vidlicovy motor oznacuje V (V6, W8) a radovy R (viz. treba Etka R4 nebo R5). Jak mi vysvetlis, ze 2,5ka radovej je R5 a vidlicovej je V6? Pismeno oznacuje system usporadani a cislo pocet valcu - jak jinak si vysvetlis, ze BMW maji R6 a VW V6?
Az mi toto dostatecne vysvetlis, jsem schopen vzit to zpet.

Az mi toto dostatecne vysvetlis, jsem schopen vzit to zpet.
Naposledy upravil(a) Forest dne 17 zář 2009, 08:38, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 7016
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Odpovědi: 0
Nechapu, proc nepouzivas zazite pojmy - to az budes oznacovat neco KDM, jak mame vedet, ze to znamena KurvaDobrejMotor a myslis tim TDI?
Myslim si, ze je potreba si na toto davat pozor kvuli lidem, kteri nevedi a mohou se tak naucit spatne zvyky - jinak jsem Ti samozrejme porozumnel, o tom zadna. Necekal jsem, ze se toho tak chytnes a budes si to obhajovat.
... ale ted uz snad k tematu

... ale ted uz snad k tematu

TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by 
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)