Stránka 1 z 1
Servo pumpa - tlak
Napsal: 09 říj 2009, 15:14
od tomiisp
neviete niekto alebo neexperimentoval niekto s nastavenim tlaku na servo pumpe ? Konkretne je to typ pouzivany u PD (SuperB/Passat), tato pumpa ma pisany tlak 110bar a potreboval by som z nej vytlacit okolo 130-140bar. Tlak reguluje ak sa nemylim redukcny ventil co je na vystupe, na zvysenie tlaku by ho stacilo podla vsetkeho trocha pritiahnut aby otvaral neskor..
Otazka znie ci to tato pumpa znesie v zdravi

Napsal: 09 říj 2009, 18:22
od Ren'as
Co snese nevím ale když jsem stím laboroval tak mi v plném rejdu začalo dost nepříjemně řvát servo.Učinek byl mlinko lepší ale nakonec jsem to dal do puvodu. A ten tlak chceš zvedat kvuli pneu?
Napsal: 09 říj 2009, 18:27
od tomiisp
ne kvuli pneu, kvuli servu

ono totiz moje povodne servo ma pracovny tlak 145-165bar a tych 110 je citit ze je malo a ide to ztuha a povodne cerpadlo tam nedostanem a nehladiac ze bolo dvojokruhove (servo a posilovac.brzd)
Napsal: 09 říj 2009, 19:18
od Zdeněk M
tomiisp píše:ne kvuli pneu, kvuli servu

ono totiz moje povodne servo ma pracovny tlak 145-165bar a tych 110 je citit ze je malo a ide to ztuha a povodne cerpadlo tam nedostanem a nehladiac ze bolo dvojokruhove (servo a posilovac.brzd)
Standart mam treba na B4 95Bar octa od nakýho roku ma 110 Bar, když sem tam tu pumpu pro vyžsí tlak dal tak zas takovej ocekavanej rozdíl nenastal. Jedno vím jiste, když tam das misto origa oleje do serva ten cervenej ATF 2-3 tak ti to budeposilovat jak cert je hustsí akorat v zime za velkýh mrazů je problem. Pokus te výde na 250kc a uvidis rozdíl.
Napsal: 09 říj 2009, 19:35
od tomiisp
Zdeněk M píše:tomiisp píše:ne kvuli pneu, kvuli servu

ono totiz moje povodne servo ma pracovny tlak 145-165bar a tych 110 je citit ze je malo a ide to ztuha a povodne cerpadlo tam nedostanem a nehladiac ze bolo dvojokruhove (servo a posilovac.brzd)
Standart mam treba na B4 95Bar octa od nakýho roku ma 110 Bar, když sem tam tu pumpu pro vyžsí tlak dal tak zas takovej ocekavanej rozdíl nenastal. Jedno vím jiste, když tam das misto origa oleje do serva ten cervenej ATF 2-3 tak ti to budeposilovat jak cert je hustsí akorat v zime za velkýh mrazů je problem. Pokus te výde na 250kc a uvidis rozdíl.
praveze tam mam teraz cerveny ATF

a skor som rozmyslal ci tam nedat spat origo zeleny

neviem, ale tipujem ze ten tlak bude mat svoj ucinok, povodny motor (bol aj tazsi) s povodnou pumpou ktora davala asi 150bar to servo islo v pohode, servo je davnejsie po GO.
Odvtedy co som dal PD motor aj s pumpou 110bar(boli tam dve, stara a uplne nova) je tuhsie, hlavne ked sa nastavila ,,tuhost,, serva, je na nom srob ktory tlaci na hreben a cim viac sa zatahuje tym sa zvacsuje ,,tuhost,, a odpor riadenia,. Problem je, ze ked sa ten srob sa povoli cca o 1 otacku tak riadenie ide velmi lahko ale zas ked chytim kolesom jamu/nerovnost na ceste tak mi sklbne volantom, teraz ked som nastavil servo tak akurat ze po prejdeni jamy mi nelieta riadenie tak zas ide tuhsie servo (ake logicke

) takze ten rozdiel tlakov asi robi svoje.
Napsal: 09 říj 2009, 20:21
od Zdeněk M
tomiisp píše:Zdeněk M píše:tomiisp píše:ne kvuli pneu, kvuli servu

ono totiz moje povodne servo ma pracovny tlak 145-165bar a tych 110 je citit ze je malo a ide to ztuha a povodne cerpadlo tam nedostanem a nehladiac ze bolo dvojokruhove (servo a posilovac.brzd)
Standart mam treba na B4 95Bar octa od nakýho roku ma 110 Bar, když sem tam tu pumpu pro vyžsí tlak dal tak zas takovej ocekavanej rozdíl nenastal. Jedno vím jiste, když tam das misto origa oleje do serva ten cervenej ATF 2-3 tak ti to budeposilovat jak cert je hustsí akorat v zime za velkýh mrazů je problem. Pokus te výde na 250kc a uvidis rozdíl.
praveze tam mam teraz cerveny ATF

a skor som rozmyslal ci tam nedat spat origo zeleny

neviem, ale tipujem ze ten tlak bude mat svoj ucinok, povodny motor (bol aj tazsi) s povodnou pumpou ktora davala asi 150bar to servo islo v pohode, servo je davnejsie po GO.
Odvtedy co som dal PD motor aj s pumpou 110bar(boli tam dve, stara a uplne nova) je tuhsie, hlavne ked sa nastavila ,,tuhost,, serva, je na nom srob ktory tlaci na hreben a cim viac sa zatahuje tym sa zvacsuje ,,tuhost,, a odpor riadenia,. Problem je, ze ked sa ten srob sa povoli cca o 1 otacku tak riadenie ide velmi lahko ale zas ked chytim kolesom jamu/nerovnost na ceste tak mi sklbne volantom, teraz ked som nastavil servo tak akurat ze po prejdeni jamy mi nelieta riadenie tak zas ide tuhsie servo (ake logicke

) takze ten rozdiel tlakov asi robi svoje.
Tím sroubem na prevodce vubec netoc,tím se steluje vule v prevodce řizení a to tak abis tam nemel vuli a aby pri zhaslým motoru když zatacis neslysel takovej klapavej zvuk. Pri velky vuli ti to muže pri velkýh rychlosteh plavat, bude to mít jakoby vuli. S pravne se seridí tak, aby klapavý zvuk zmizel a když stim pak projedes zatacku tak aby se volant sam vracel do primeho smeru, nemusels mu pomahat. Když to utahnes moc, tak pude fest tocit a bude knourat servo.
Napsal: 09 říj 2009, 21:26
od tomiisp
neviem, hadat sa nebudem, tazko povedat ako boli robene serva v 86

ale podla DP (Bentley manual) je popis takyto (povodne znenie)

,,If you feel excessive play in the steering wheel, or if you hear some strange rattling or popping sounds when turning the steering wheel,
or if your car tends to jump right or left whenever you hit a rut or groove in the road, there is one adjustment on the Steering Rack that may help.This 10mm Bolt is the rack Pre load adjustment and it can be turned in small increments to tighten up the steering response. If you have two people available, one person can turn the steering wheel back and forth from inside the car, while the helper tightens up this Pre load adjustment in small increments until no more rattling or popping sounds are heard. Turn the bolt clockwise 1/16 to 1/8 of a turn at a time until the noise goes away and then turn it an additional 1/8 turn.,,

Len teraz je dilema, ak je to povolene, ze servo ide lahko tak to plava a kazdy hrbol cvici volantom (text kurzivou), ak je akurat na hrane plavanie/neplavanie tak servo ide ztuha(relativny pojem), hm

Napsal: 09 říj 2009, 22:26
od Zdeněk M
tomiisp píše:neviem, hadat sa nebudem, tazko povedat ako boli robene serva v 86

ale podla DP (Bentley manual) je popis takyto (povodne znenie)

,,If you feel excessive play in the steering wheel, or if you hear some strange rattling or popping sounds when turning the steering wheel,
or if your car tends to jump right or left whenever you hit a rut or groove in the road, there is one adjustment on the Steering Rack that may help.This 10mm Bolt is the rack Pre load adjustment and it can be turned in small increments to tighten up the steering response. If you have two people available, one person can turn the steering wheel back and forth from inside the car, while the helper tightens up this Pre load adjustment in small increments until no more rattling or popping sounds are heard. Turn the bolt clockwise 1/16 to 1/8 of a turn at a time until the noise goes away and then turn it an additional 1/8 turn.,,

Len teraz je dilema, ak je to povolene, ze servo ide lahko tak to plava a kazdy hrbol cvici volantom (text kurzivou), ak je akurat na hrane plavanie/neplavanie tak servo ide ztuha(relativny pojem), hm

To bude asi normalní a nic stim asi neudelas, co sem jezdil s Passatem B5 tak servo slo težcejc než v mej B4 a nebo Octe. Zas kamos Audi 80 B4 95 TDI a tam chodí lehce a za se mi zda že to po silnici pochoduje. tak bud budes tocit lehce a pochodovat po silnici a nebo drobet fest a nebudes honit po ceste. Tak to vylad tim sroubem at je to akorat. Tak treba jen pul nebo ctvrt otacky, je to citlivý.
Napsal: 09 říj 2009, 22:39
od tomiisp
nj, nejak to skusim, kdyz se mi bude chtit tak vytahnu tu starsi PD servo pumpu, poladim a uvidime, a kdyz pojde do kyticek tak dam spat novu

a usetrim na fitness
