Výměna jednotky sloupku řízení OII
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výměna jednotky sloupku řízení OII
Vyměnil jsem jednotku sloupku řízení na OII 2.0 TDI a svítí mi kontrolka posilovače (oranžově) a ESP. Zkoušel jsem základní nastavení podle VISu, ale bez úspěchu. Poradí někdo postup? Děkuji
ahoj
napis aku si tam mal a aku si namontoval, zakladne nastavenie musis urobit podla VIS, snimac natocenia volantu G85, limity riadenia a musi kontrolka zhasnuť...
inak skus este postup
tady je postup česky
Základní nastavení Elektromechanického servořízení (EPS) a kalibrace snímačů Elektronického brzdového systému (ESP-MK60) SK35X
(v servisní síti)
Základním nastavením se rozumí naučit servořízení (dále jen EPS) mechanické dorazy. Pokud nejsou dorazy nastaveny, EPS funguje v náhradním módu -tzn. pouze částečné posílení, bez aktivní vracivosti a ochráněných dorazů.
Podmínky:
1) provedena geometrie, volant v přesné nulové poloze (přímá jízda)
2) svítí žlutá kontrolka servořízení (chyby v paměti
závad: 2546 žádné nebo chybné základní nastavení -adaptace, pokud není zkalibrovaný a zinicializovaný Lenkwinkelsensor ještě chyba: 778 snímač úhlu řízení-G85.)
Postup:
1) Vůz s ESP
1.1 Provést kalibraci snímačů (v servisní síti):
Podvolantový snímač musí být bez chyb v chybové paměti, úhel musí být
+/-20° od mechanické nuly, nezablokovaný imobiliser, rychlost vozu 0 km/h.
Zapnout klíčky
Přes V.A.S. tester zadat:
Brzdy - adresa: 03
Pootočit volantem cca o +/-15° a vrátit do nulové polohy.
Funkce: 11 login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení - kanál 60 (podvolantový snímač- LWS)
Funkce: 11 login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení - kanál 63 (snímač příčného zrychlení)
Funkce: 11 login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení - kanál 66 (snímač tlaku)
Funkce: 11 login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení - kanál 69 (snímač podélného zrychlení jen 4x4)
Funkce: 06 ukončení komunikace
Rozjetí vozu přímou jízdou přes cca 20km/h - poté provést nastavení dorazů servořízení.
Pozn.: zkoušky ESP MK60 jako celku jsou uvedeny v „Bandendeprüfspezifikation“
1.2 Nastavení dorazů servořízení:
Nastartovat
Volant se nachází v nulové poloze (+/- 10°). Přibližně dvě sekundy se nesnažíme otáčet volantem (na volant nepůsobí žádná síla). Poté volant stočíme pozvolna do levého dorazu a podržíme na cca 1s, přetočíme pozvolna do pravého dorazu opět 1s podržíme a volant vrátíme do přímého směru. Pokud bylo správně provedeno nastavení dorazů zhasne žlutá kontrolka servořízení-servořízení nemá žádné chyby. Při tomto nastavování je nutné, aby se servořízení (kola) opravdu nacházela v dorazech!!!
Základní nastavení servořízení je ukončeno.
Upozornění: pokud bude chybně nastaven LWS nebude se automobil držet v přímém směru!!!
2) Vůz s MABS
2.1 Kalibrace snímače LWS (ve výrobě):
Podvolantový snímač musí být bez chyb v chybové paměti, úhel musí být
+/-20° od mechanické nuly, nezablokovaný imobiliser, rychlost vozu 0 km/h.
Zapnout klíčky
Přes V.A.S. tester zadat:
Servořízení – funkce: 44
Pootočit volantem cca o +/-15° a vrátit do nulové polohy.
Funkce: 11 (nebo 16) login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení kanál 60 (podvolantový snímač- LWS)
Funkce: 06 ukončení komunikace
Rozjetí vozu přímou jízdou přes cca 20km/h - poté provést nastavení dorazů servořízení.
Pozn.: zkoušky MABS MK70 jako celku jsou uvedeny v „Bandendeprüfspezifikation“
2.2 Nastavení dorazů servořízení:
Nastartovat
Volant se nachází v nulové poloze (+/- 10°). Přibližně dvě sekundy se nesnažíme otáčet volantem (na volant nepůsobí žádná síla). Poté volant stočíme pozvolna do levého dorazu a podržíme cca 1s, přetočíme pozvolna do pravého dorazu opět 1s podržíme a volant vrátíme do přímého směru. Pokud bylo správně provedeno nastavení dorazů zhasne žlutá kontrolka servořízení-servořízení nemá žádné chyby. Při tomto nastavování je nutné, aby se servořízení (kola) opravdu nacházela v dorazech!!!
Základní nastavení servořízení je ukončeno.
Upozornění: pokud bude chybně nastaven LWS nebude se automobil držet v přímém směru!!!
3. Mazání naučených hodnot dorazů EPS lze provést následně:
Zapnout klíčky
Přes V.A.S. tester zadat:
Servořízení – funkce: 44
Funkce: 10 přizpůsobení - kanál 0
Funkce: 06 ukončení komunikace
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po odpojení a znovu zapojení baterie se rozsvítí kontrolka ESP(popř.RKA) a EPS. Důvodem je neinicializovaný LWS. Inicializace spočívá v rozjetí automobilu přímou jízdou (rychlost vyšší než 20km/h) -nejprve dojde k zhasnutí kontrolky ESP a potom EPS.
inak skus este postup
tady je postup česky
Základní nastavení Elektromechanického servořízení (EPS) a kalibrace snímačů Elektronického brzdového systému (ESP-MK60) SK35X
(v servisní síti)
Základním nastavením se rozumí naučit servořízení (dále jen EPS) mechanické dorazy. Pokud nejsou dorazy nastaveny, EPS funguje v náhradním módu -tzn. pouze částečné posílení, bez aktivní vracivosti a ochráněných dorazů.
Podmínky:
1) provedena geometrie, volant v přesné nulové poloze (přímá jízda)
2) svítí žlutá kontrolka servořízení (chyby v paměti
závad: 2546 žádné nebo chybné základní nastavení -adaptace, pokud není zkalibrovaný a zinicializovaný Lenkwinkelsensor ještě chyba: 778 snímač úhlu řízení-G85.)
Postup:
1) Vůz s ESP
1.1 Provést kalibraci snímačů (v servisní síti):
Podvolantový snímač musí být bez chyb v chybové paměti, úhel musí být
+/-20° od mechanické nuly, nezablokovaný imobiliser, rychlost vozu 0 km/h.
Zapnout klíčky
Přes V.A.S. tester zadat:
Brzdy - adresa: 03
Pootočit volantem cca o +/-15° a vrátit do nulové polohy.
Funkce: 11 login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení - kanál 60 (podvolantový snímač- LWS)
Funkce: 11 login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení - kanál 63 (snímač příčného zrychlení)
Funkce: 11 login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení - kanál 66 (snímač tlaku)
Funkce: 11 login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení - kanál 69 (snímač podélného zrychlení jen 4x4)
Funkce: 06 ukončení komunikace
Rozjetí vozu přímou jízdou přes cca 20km/h - poté provést nastavení dorazů servořízení.
Pozn.: zkoušky ESP MK60 jako celku jsou uvedeny v „Bandendeprüfspezifikation“
1.2 Nastavení dorazů servořízení:
Nastartovat
Volant se nachází v nulové poloze (+/- 10°). Přibližně dvě sekundy se nesnažíme otáčet volantem (na volant nepůsobí žádná síla). Poté volant stočíme pozvolna do levého dorazu a podržíme na cca 1s, přetočíme pozvolna do pravého dorazu opět 1s podržíme a volant vrátíme do přímého směru. Pokud bylo správně provedeno nastavení dorazů zhasne žlutá kontrolka servořízení-servořízení nemá žádné chyby. Při tomto nastavování je nutné, aby se servořízení (kola) opravdu nacházela v dorazech!!!
Základní nastavení servořízení je ukončeno.
Upozornění: pokud bude chybně nastaven LWS nebude se automobil držet v přímém směru!!!
2) Vůz s MABS
2.1 Kalibrace snímače LWS (ve výrobě):
Podvolantový snímač musí být bez chyb v chybové paměti, úhel musí být
+/-20° od mechanické nuly, nezablokovaný imobiliser, rychlost vozu 0 km/h.
Zapnout klíčky
Přes V.A.S. tester zadat:
Servořízení – funkce: 44
Pootočit volantem cca o +/-15° a vrátit do nulové polohy.
Funkce: 11 (nebo 16) login zadat číslo „40168“
Funkce: 04 základní nastavení kanál 60 (podvolantový snímač- LWS)
Funkce: 06 ukončení komunikace
Rozjetí vozu přímou jízdou přes cca 20km/h - poté provést nastavení dorazů servořízení.
Pozn.: zkoušky MABS MK70 jako celku jsou uvedeny v „Bandendeprüfspezifikation“
2.2 Nastavení dorazů servořízení:
Nastartovat
Volant se nachází v nulové poloze (+/- 10°). Přibližně dvě sekundy se nesnažíme otáčet volantem (na volant nepůsobí žádná síla). Poté volant stočíme pozvolna do levého dorazu a podržíme cca 1s, přetočíme pozvolna do pravého dorazu opět 1s podržíme a volant vrátíme do přímého směru. Pokud bylo správně provedeno nastavení dorazů zhasne žlutá kontrolka servořízení-servořízení nemá žádné chyby. Při tomto nastavování je nutné, aby se servořízení (kola) opravdu nacházela v dorazech!!!
Základní nastavení servořízení je ukončeno.
Upozornění: pokud bude chybně nastaven LWS nebude se automobil držet v přímém směru!!!
3. Mazání naučených hodnot dorazů EPS lze provést následně:
Zapnout klíčky
Přes V.A.S. tester zadat:
Servořízení – funkce: 44
Funkce: 10 přizpůsobení - kanál 0
Funkce: 06 ukončení komunikace
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po odpojení a znovu zapojení baterie se rozsvítí kontrolka ESP(popř.RKA) a EPS. Důvodem je neinicializovaný LWS. Inicializace spočívá v rozjetí automobilu přímou jízdou (rychlost vyšší než 20km/h) -nejprve dojde k zhasnutí kontrolky ESP a potom EPS.
moc bych poprosil o radu:
dneska jsem prohodil podvolantovku ze svoji Octy II do Golfu V moji pritelkyne (poe ji funguji sterace jen za jizdy a mel jsem podezreni na podvolantovku), pak jsem je zas vratil, ale na obou autech se mi rozsvitil oranzovy volant a nefungoval posilovac (v jednotce byly 2 chyby o nastaveni) - podle VISu jsem nenastavil ani jedno auto.
Podle zde uvedeneho navodu jsem nastavil svoji Octu - DEKUJUUU!
ale Golfa za nic na svete - asi nekde delam nejakou (banalni) chybu, ale ani podle navodu c.1 ani podle c.2. (i kdyz ta 1 je u toho Golfa blbost, poe nema ESP, ale ze zoufalosti jsem zkusil i to, poe jsem to zkousel snad hodinu a pul).
Nemate nekdo prosim nejaky tip nebo upresneni co bych mohl nebo mel zkusit?
diky moc!
dneska jsem prohodil podvolantovku ze svoji Octy II do Golfu V moji pritelkyne (poe ji funguji sterace jen za jizdy a mel jsem podezreni na podvolantovku), pak jsem je zas vratil, ale na obou autech se mi rozsvitil oranzovy volant a nefungoval posilovac (v jednotce byly 2 chyby o nastaveni) - podle VISu jsem nenastavil ani jedno auto.
Podle zde uvedeneho navodu jsem nastavil svoji Octu - DEKUJUUU!
ale Golfa za nic na svete - asi nekde delam nejakou (banalni) chybu, ale ani podle navodu c.1 ani podle c.2. (i kdyz ta 1 je u toho Golfa blbost, poe nema ESP, ale ze zoufalosti jsem zkusil i to, poe jsem to zkousel snad hodinu a pul).
Nemate nekdo prosim nejaky tip nebo upresneni co bych mohl nebo mel zkusit?
diky moc!