Stránka 1 z 3

Ekonomická stránka provozu na RO

Napsal: 11 říj 2006, 00:36
od Radim205D
Zajimaji mne vase nazory na ekonomickou stranku provozu na RO (naklady na provoz vs. cena prestavby atd..)

Ja si vcera udelal takovou poctivou kalkulaci pri ktere jsem zjistil ze pri mem poctu najetych kilometru (kratke trasy cca.5km 8x denne) se mi nevyplati provozovat 2nadrzovy system. Uz drive jsem nad tim spekuloval a doted vahal s nakupem el. 3cestnych ventilu.

Praxi jsem prisel na to ze nez zahreju motor(mTDI) na takovou teplotu abych mohl prepnout na pouzity RO, jsem uz v useku kde bych mel spravne proplachovat naftou, proto jsem zustal u jednonadrzoveho systemu.

Spocital jsem taky ze rozumne minimum najetych kilometru na 2 nadrzovku by muselo byt alespon 15.

Jak se vam to vyplaci ? :?

Napsal: 11 říj 2006, 08:22
od maska01
já to vidím taky tak jezdím spíš jen po městě, takže elektro předehřev před čerpadlem, vodní výměník před filtrem, zaizolovat,popřípadě zvednout tlaky na vstřikách a vymyslet kolik ředit naftou nebo benzínem, aby při prvním natočení, když je to celý studený zbytečně netrpělo čerpadlo a aby RO nestékal do motoru

Napsal: 11 říj 2006, 08:44
od Zdenda
já jezdim 2x tejdně asi 150km + příležitostně něco navíc. Jezdim vod jara a za tu dobu se mi tak splatila cena použitých komponent, možná to i hodilo ňáký prachy navíc, ale žádný velký. Čas, kterej sem s tim strávil, radši vůbec nepočítam, holt je to svým způsobem hobby. Teď jsem ale začal ve většim jezdit na přepálenej friťák, takže by to mělo začít spořit rychlejš...
Další stránka věci je jistá neoddiskutovatelná ztráta pohodlí - kufr zmazanej vod voleje (můžeš si dávat bacha sebevíc, ale při "tankování" ti vdycky něco ukápne) furt ňáký laborování s cedením friťáku, neustálé vylepšování systému....je to zkrátka řehole :(

Napsal: 11 říj 2006, 08:51
od alda164
To Radim250D

Jednonádržkou myslíš míchat naftu s olejem?To nevím jestli nepřeváží negativa, opotřebení motoru atd.

Já najedu asi 100km za den, takže se mi dvounádržka vyplatí.A mám komůrku, takže je to ohřátý raz dva.

Pravda, kvůli oleji neuvažuji o TDI, CR apod.Poslední slušný auto s komůrkou je imho BMW 325TDS nebo 525TDS.

Napsal: 11 říj 2006, 08:57
od Pavel
pánové bez přesné evidence za kolik a co jste nakoupili a propálili a propočet vůči tomu kdyby jste propálili co jiní nevynalézavý se nikdy nedopočtete. Pak jsou to jen odhady a ty většinou jsou po skutečné kalkulaci mylné.
Já jsem hned od začátku vždy zapisoval (v dobách nedostatku informací) co se tam nalilo, kolik apod. abych mohl pak správně diagnostikovat problémy, sice žádné nebyli ale to je na jiné téma ;) .
Zkrátka nedavno mi excel vyplivnul že úspora na palivu je cca za rok 12,5 tis oproti řádné naftě.
Náklady na úpravu, odvzdušnovák, 3 cest ventil apod. 4 tis, ovšem ty jsou jednorázové tak se započítají pouze jednou.
Takže výsledek je že to hodí jednu rozumnou dovolenou ročně navíc a je jsem navýsost spokojen. :P
Jezdím cca 20-25 tis km ročně. :roll:

Napsal: 11 říj 2006, 09:00
od Pavel
samozřejmě čas spotřebovaný nalévaním (už to doma nechce nikdo dělat :x )mícháním,sledování cen v marketech apod. spotřeba hadrů atd. je v ekonomice nepřiznivé ale zakalkulovat to lze špatně, ovšem lidé někdy pro málo udělají hodně 8) :)

Napsal: 11 říj 2006, 09:18
od alda164
To Pavel.Je v tom taky kousek fandovství, co si budem povídat.A s tou úsporou, no člověk zase třeba víc jezdí :) :)

Napsal: 11 říj 2006, 12:23
od Pavel
To alda 164:
Samozřejmě že bez nadšení to dělat nejde ale je jen málo věcí kde se dá bastlení spojit s úsporou a pohon na RO je jeden z toho mála ;) Tak si ho dosud važme, dokud to jde, jen mámlo z toho mála vydrží dlouho. 8)
Ale téma bylo postaveno racionálně: Ekonomika RO a v ekonomice je fandovství negativum.

Napsal: 11 říj 2006, 20:21
od Radim205D
Zdenda píše: Další stránka věci je jistá neoddiskutovatelná ztráta pohodlí - kufr zmazanej vod voleje (můžeš si dávat bacha sebevíc, ale při "tankování" ti vdycky něco ukápne) furt ňáký laborování s cedením friťáku, neustálé vylepšování systému....je to zkrátka řehole :(
Naprosto presne...!! Lepe uz to definovat ani neslo (noteeth)

Napsal: 11 říj 2006, 20:32
od Radim205D
alda164 píše:A s tou úsporou, no člověk zase třeba víc jezdí :) :)
Taky sem si o sobe myslel ze budu vice jezdit (dovolena ,vylety s rodinkou atd.)
a co myslite ?.... prdlajz jezdim porad stejne.

Napsal: 11 říj 2006, 22:02
od bobyd
Radime mam trochu pocit ze nam chces zdelit za kdyz si koupis tdi ktere zere 5 l tak se ti olej vlastne nevyplati coz na kratkych trasach je asi pravda ovsem kvuli tomu se vetsina z nas o olej nezacla zajimat.Co se tyce mne ja rano na naftu nastartuju celej den jezdim na olej mesicne usetrim tak 5 tisic takze nic nepocitam pac u mne je to jednoznacne.

Napsal: 11 říj 2006, 22:23
od Kuba
Při provozu na rostlináč - pokud počítam jen pohonné hmoty - ušetřim u svýho auta tak plus - minus 80,-- Kč na každých 100 km jízdy. Na rostlináč jsem najel už kolem 50.000 km. To znamená oproti provozu na naftu jsem ušetřil cca 40.000,-- Kč. Náklady na ventily, hadice samozřejmě nebyly nízký - možná 10.000,-- . Stejně jsem ale už v plusu Teď si s klidnym svědomim mohu dokoupit třeba přídavný membránový čerpadlo pro lepší provoz v zimě a taky elektrickej předehřev za 2.500,-- Kč.

Jistě, oproti benziňáku, kde ráno nastartuju a jedu, o nic se nemusim starat...klade přestavba na rostlináč větší nároky na řidiče. Jenže o no je to taky o tom pocitu, nemuset u benzínky pravidelně za 30,-- Kč/l tankovat. A v neposlední řadě to můžu brát taky jako svoje hobby. Pak je to docela příjemný a laciný hobby, a užitečný... a o tom přeci ten život taky je, ne ? :) :) :-)

Při kalkulacích je potřeba ale zohlednit jeden sympatickej faktor, totiž ten, že si nakoupený díly mohu před prodejem auta vymontovat a namontovat do dalšího 8) 8) 8)

Napsal: 12 říj 2006, 06:35
od Radim205D
bobyd píše:Radime mam trochu pocit ze nam chces zdelit za kdyz si koupis tdi ktere zere 5 l tak se ti olej vlastne nevyplati coz na kratkych trasach je asi pravda ovsem kvuli tomu se vetsina z nas o olej nezacla zajimat.Co se tyce mne ja rano na naftu nastartuju celej den jezdim na olej mesicne usetrim tak 5 tisic takze nic nepocitam pac u mne je to jednoznacne.
Nene bobyde nebylo to mysleno spotrebou ale spise konstrukcni vhodnosti systemu ve vztahu k delce a zpusobu jizdy (mesto, dalnice, atd.) Nevim jake mas zkusenosti s TDI ale co se tyce delky zahrivani na provozni teplotu je to proti me predchozi 205tce katastrofa.

A jak jsem psal jezdim tak cca.5km 8x denne coz je v porovnani s tvymi celodennimi jizdami neodiskutovatelna vyhoda a vyplati se.

U provozu na olej dale zustavam akorat chci vedet jak na tom jste vy.

Napsal: 12 říj 2006, 17:30
od bobyd
S tdi ckam jen zbezne rikas ze golf netopi hned?

Napsal: 12 říj 2006, 19:13
od Radim205D
bobyd píše:S tdi ckam jen zbezne rikas ze golf netopi hned?
v porovnani s mou 205tkou je to docela velky rozdil, o topeni ani tak nejde spise jako o provozni teplotu motoru.

Melo by se to ale zlepsit az zapojim ten origo. trizhavickovy ohrev vody: Me auto bylo puvodne TD a ted s mechanickym cerpadlem TDI, proto tam chybi
ta origo "elektrika" ktera by to ohrivani ridila.