Průtokový ohřívač motoru
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Průtokový ohřívač motoru
Znate nekdo tento ohrivac motoru? Mate jej nekdo v aute? Pokud ano, jake jsou s nim zkusenosti? http://www.normans.cz/index.php?idm=pro ... =prutokove.
Ze z toho kouka drat a je to vec ala bufik je zrejme. Co uz je mene jasne je napr. to, co to udela s prutokem teple vody treba pres topeni v pripade zapojeni c.1 dle stranek normans. Pokud by s tim prutokem "vody" nebyl problem, je to financne velmi prijatelne reseni ohrevu motoru (a topeni)...
Predem diky za informace.
Ze z toho kouka drat a je to vec ala bufik je zrejme. Co uz je mene jasne je napr. to, co to udela s prutokem teple vody treba pres topeni v pripade zapojeni c.1 dle stranek normans. Pokud by s tim prutokem "vody" nebyl problem, je to financne velmi prijatelne reseni ohrevu motoru (a topeni)...
Predem diky za informace.
Naposledy upravil(a) ms72 dne 11 říj 2006, 10:34, celkem upraveno 1 x.
Pánové, není to žádná novinka a bohužel taky žádná sláva. Používali jsme takový ohřívač na vojně, ať nám jdou dobře natočit motory v mrazu. Kopírovali jsme takovou pixli podle kanadských ohřívačů (dle slov emigrantů v CAN) a při 1,5kw tělese byl takový výsledek: pokud byl studený motor, nebyla šance ho tímdle topítkem rozehřát, ale pokud měl provozní teplotu a hned jsme zapli "ohřívač", tak tepelný spád nebyl strmý a ráno jsme to v poho natočili. Přesto motor neměl snad ani 15´C. Tak trošku zklamání. Je ale nutno říct, že to byl šestiválec, obsah nad 5l. V severských zemích je to ale standard(nutnost?), to je fakt
No my tenkrát neřešili nic jiného, než snadné startování (ať můžem vyrazit proti imperialistům
) a jak bylo okolo 0´C, tak jsme na to prděli a ohřívače nezapínali. Svůj účel to plnilo, ale mělo by to být vylepšeno: a) musela by se zajistit nucená cirkulace čerpadlem b) profi zástavby nahřívají i olej - a to jsou pak starty! 


no idylka by to teda bola...a neslo by to robit napriklad bufikom?Teda teraz mam namysli nezavisle kurenie...lne ja neviem kolko to zere a kolko to vlastne stoji....ale bolo by to nieco podobne.Ak byvas v panelaku,tak dialkovym z okna by si si rano,ked by si vztal zapol kurenie a kym by si sa naranajkoval,tak by si tam mal teplucko a slapal by si na olej....alebo bufik na olej nahodou nie je?
Ono nezalezi jen na konstrukci te "pixle" ale i na jejim umisteni - to bude opravdu kriticke. Musi to byt co nejniz - studena voda dolu spadne urcite, ale vzhuru k ohrati fakt nepoleze... Mozna proto ta mizerna ucinnost s bastlem z vojny. Timto zpusobem funguje bez obehovych cerpadel ustredni topeni ve vetsine rodinnych domku.Termostat snad v prislusnem okruhu ani nepredpokladam... Ten by tomu taky nepridal
Ohrat olej lze taky pomerne snadno. Bohuzel opet 230V. http://www.molpir.cz/CZ/DEFA/defapredohrev.htm To na vodu je ale lepsi... Akorat se bojim ze kdyz to dam treba paralelne s topenim, ze mi to pak nebude moc dobre topit, protoze to potom ta tepla voda vezme zkratkou pres ten ohrivacek
Nebo ne? Asi to chce poradnou dokumentaci k obehu vody v aute...


nevím jestli jste se s tím už setkali, ale známej má traktora s motorem z avie a jelikož je už dost vyběhanej tak mu to blbě chytalo. Sehnal si do motoru topný těleso určené přímo pro aviácký motory. Jen se vymáčkne mrazovka z boku motoru a místo ní se tam vrazí topný těleso který přesně pasuje takže to těsní jako mrazovka. Je to tedy na 220 V ale co mi říkal minulou zimu, tak než se nasnídal měl motor ohřátej a pak to chytlo na drbnutí. Určitě by se dalo něco podobnýho zkonstruovat. Nevím jakej výkon mají ty rychlovarný konvice na 12 V a jak je řešená topná spirála jestli by měla patřičný výkon a rozměry aby se dala strčit do nějaký dutiny. No a nebo to hodit na 220 V s patřičnou spirálu. co vy na to????? 

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
emsko72, já se špatně vyjádřil, umístění ohřívače bylo OK, páč "pricip samotížky" v topenářství je snad notoricky známý jev i dětským chůvám (v prvních hodinách fyziky), a to my nejseme!
ale šlo o podstatnou věc, kterou jsem nezdůraznil -při mrazu těleso o 1,5kw nebylo schopno prohřát objemný motor(+objemný chlaící systém, který s ostatními kovovými součástmi (převodovka+komponenty) vytváří kurevsky velký (plochou), tepelný most (kor při -15´C). Ale vždy to pomůže jen při velkém motoru a mrazu si dejte snídani o snídani o více chodech 


tak jsem to dneska okouknul v Hypernově a ta rychlovarná konvice na 12 V stojí 330 Kč. Ta spirála je velikostně akorát aby se dala strčit do nějaký dutiny v motoru. Je ve tvaru malýho kroužku o průměru kolem 5 cm a má to 3 závity. Pokud by se to rozebralo a navařilo skrz tu větší mrazovku v motoru tak by se to dalo zkusit. Na štítku bylo psáno 12 v a 6 A a obsah konvice která je dle mého názoru kolem 0,75 l je ohřátej do bodu varu za 20 min. teď ale jde o to za jak dlouho by to bylo schopno ohřát aspoň trochu motor. Tam se vejde kolem 2,5 l vody pokud beru v potaz že diesel má kolem 5 l chladícího media a je to pul na půl s chladičem. Tam by to ale necirkulovalo pač termostat je překážka a pak potřebovalo by to nucenej oběh. Takže pokud by to bylo schopno ohřát motor aspoň krapet aby to šlo natočit tak by to byl úspěch. Možná by to chtělo řešit přídavnou baterkou, která by byla někde v kufru aby to nevyšlehalo hlavní zdroj startu. Ta záložní by se pak dobíjela až by se nastarovalo. Teď ale jde o to jestli by byla ta spirála schopná to ohřát. Pokud ne tak to řešit přes topný těleso zna 220 V ale to je potřeba mít po ruce prodlužovák a nějakou zásuvku
( Potom by možná stálo za úvahu místo tý spirály na 12 V řachnout tam pár žhaviček ale to nevím jak dlouho by to dokázalo ohřívat než by klekla baterka. 


Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw