Stránka 1 z 7

zvýšení výkonu 1Z

Napsal: 07 pro 2009, 20:45
od Golf-GT
Zdravím, měl bych dotaz ohledně zvýšení výkonu motoru u VW Golf III 1.9 tdi, jak je to s upravováním tohoto motoru? z jedný strany slyším že tento motor není vhodný upravovat kuli měkkým pístům a z druhé zase že je to nesmysl a dá se upravit jako ostatní motory, tak nevím co si mám myslet :( chtql bych tam dát trisky S 764 tak nevím jestli by to motor snesl, a jak dlouho by to vydrželo? dostal sem radu dát tam S 502, ale cena není moc rozdílná a když bych se do toho pouštěl tak radši víc než míň, děkuji za rady

Napsal: 08 pro 2009, 10:14
od Nms
To jsme ma tom tejně (noteeth)

Napsal: 08 pro 2009, 14:24
od Red
Ja mam 1Z 81 vstrikama a cipem a musim zaklepat, pohoda a jede to krasne (rofl) doporucuju - 1Z prej do 120-130 poniku uplne v pohode, vejs uz radsi ne.
Pokud chces dat jen trisky tak bych se toho nebal ;)

Napsal: 08 pro 2009, 15:06
od LibangVW
taky budu davat vstriky z 81kw tak uvidim co na to rekne motor kdyz ma najeto 350tis (LOL)

Napsal: 08 pro 2009, 19:46
od Nms
Já mám taky trysky 81kw a bez problemu, jede to lip, ale sezen si ty ze staršího modelu co maji oteviraci tlak 190b ty jeste neplnili normu a jede to lip (LOL)

Napsal: 10 pro 2009, 16:34
od Golf-GT
z 81 kw bych nechtěl, to mi příjde málo :) když už, tak FB S764 a chtěl jsem se zeptat proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z

Napsal: 10 pro 2009, 19:52
od Peťa34
Golf-GT píše:............ proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
řešilo se to tu, zasírá se ti sání, si ho zkus rozdělat a uvidíš překvapení ;)

Napsal: 10 pro 2009, 22:12
od babajara
Golf-GT píše:z 81 kw bych nechtěl, to mi příjde málo :) když už, tak FB S764 a chtěl jsem se zeptat proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
U mě po zaslepení se začalo turbo plnit o 100 až 150 otáček motoru dříve , za mnou méně kouře,ale dýl se motor ohřívá

Napsal: 10 pro 2009, 23:32
od Slavkov
babajara píše:
Golf-GT píše:z 81 kw bych nechtěl, to mi příjde málo :) když už, tak FB S764 a chtěl jsem se zeptat proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
U mě po zaslepení se začalo turbo plnit o 100 až 150 otáček motoru dříve , za mnou méně kouře,ale dýl se motor ohřívá
Je to logické, jelikož se nevrací ohřátý a bezkyslíkatý vzduch (z výfuku po spalovacím procesu) zpět do sání.
Studeného vzduchu se ti do válce vejde více než teplého (ostatně proto máme IC) a zde navíc s větším podílem kyslíku (potřebný k hoření).
Z merita věci vyplývá i to pomalejší zahřívání.
Jinak funkci EGR lze téměř eliminovat i VAG-em :D

K původnímu tématu, S764 jsou na 1Z v pohodě. V létě trochu briketek, když mu naložíš, jinak pohoda.
Myslím si, že je víc prasklých pístů na PD, než utavených 1Z 8)

Napsal: 11 pro 2009, 01:30
od tuner
Studenyho vzduchu se tam vleze uplně stejně jako teplyho. Jde o to že studenej vzduch ma daleko vyšší hustotu a tim padem i hmotnost při stejnym oběmu a při zahřatí se daleko vic muže roztahnou a zvyšit tlak ve spalovacim prostoru,nehledě na to že je v něm i vice kyslíku.A vyjadřovat se o vyfukovych plynech jak o vzduchu taky neni zrovna přesny, z vyfuku by jsi se vzduchu moc nenadychal :D

Napsal: 11 pro 2009, 10:22
od Slavkov
tuner píše:Studenyho vzduchu se tam vleze uplně stejně jako teplyho. Jde o to že studenej vzduch ma daleko vyšší hustotu a tim padem i hmotnost při stejnym oběmu a při zahřatí se daleko vic muže roztahnou a zvyšit tlak ve spalovacim prostoru,nehledě na to že je v něm i vice kyslíku.A vyjadřovat se o vyfukovych plynech jak o vzduchu taky neni zrovna přesny, z vyfuku by jsi se vzduchu moc nenadychal :D
Rád slovíčkaříš? Tak jo, objemově se ho tam vejde stejně, molárně více :D Ještě můžeš zamachrovat se stavovou rovnicí plynu (ideálníhio) aplikovanou na reálnou směs (vzduch 78% N, 21% O,...), máš prostor 8)
Velmi se Ti omlouvám, že jsem si dovolil nazvat výfukové plyny bezkyslíkatým vzduchem, myslím si, že normální borci to pochopili.
Příště si asi i o půlnoci budu muset dávat pozor a vyjadřovat se jako na akademické půdě (rofl)

Nějaký reálný přínos na téma trysky do 1Z, či zaslepení EGR jako "tuner" k tématu nemáš?

Jinak aby ta diskuse měla také reálný přínos, tak tím VAGem by to mělo být takto:
motor, login 12233, specialní nastavení, kanál 3 a zvedat hodnotu (základ je 32768, strop 33768). Při maximu je EGR téměř stále uzavřen.

Napsal: 11 pro 2009, 11:44
od tuner
Není to o machrovaní ani slovíčkařeni jen o upřesnění,protože pak spousta lidi někde vyklada jak když je vzduch studenej se ho do valce vleze vic, a pak jsou za trubky.

Napsal: 11 pro 2009, 11:56
od tuner
Tu nejakej ten přínos tedy. Píst 1ZObrázek

Napsal: 14 pro 2009, 19:48
od Golf-GT
tuner píše:Tu nejakej ten přínos tedy. Píst 1ZObrázek
tak takovýhle píst bych v autě nechtěl (LOL)

Napsal: 14 pro 2009, 20:43
od tuner
Však už je jen v regale a blok zahazenej v kopřivach