Stránka 1 z 7
zvýšení výkonu 1Z
Napsal: 07 pro 2009, 20:45
od Golf-GT
Zdravím, měl bych dotaz ohledně zvýšení výkonu motoru u VW Golf III 1.9 tdi, jak je to s upravováním tohoto motoru? z jedný strany slyším že tento motor není vhodný upravovat kuli měkkým pístům a z druhé zase že je to nesmysl a dá se upravit jako ostatní motory, tak nevím co si mám myslet

chtql bych tam dát trisky S 764 tak nevím jestli by to motor snesl, a jak dlouho by to vydrželo? dostal sem radu dát tam S 502, ale cena není moc rozdílná a když bych se do toho pouštěl tak radši víc než míň, děkuji za rady
Napsal: 08 pro 2009, 10:14
od Nms
To jsme ma tom tejně

Napsal: 08 pro 2009, 14:24
od Red
Ja mam 1Z 81 vstrikama a cipem a musim zaklepat, pohoda a jede to krasne

doporucuju - 1Z prej do 120-130 poniku uplne v pohode, vejs uz radsi ne.
Pokud chces dat jen trisky tak bych se toho nebal

Napsal: 08 pro 2009, 15:06
od LibangVW
taky budu davat vstriky z 81kw tak uvidim co na to rekne motor kdyz ma najeto 350tis

Napsal: 08 pro 2009, 19:46
od Nms
Já mám taky trysky 81kw a bez problemu, jede to lip, ale sezen si ty ze staršího modelu co maji oteviraci tlak 190b ty jeste neplnili normu a jede to lip

Napsal: 10 pro 2009, 16:34
od Golf-GT
z 81 kw bych nechtěl, to mi příjde málo

když už, tak FB S764 a chtěl jsem se zeptat proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
Napsal: 10 pro 2009, 19:52
od Peťa34
Golf-GT píše:............ proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
řešilo se to tu, zasírá se ti sání, si ho zkus rozdělat a uvidíš překvapení

Napsal: 10 pro 2009, 22:12
od babajara
Golf-GT píše:z 81 kw bych nechtěl, to mi příjde málo

když už, tak FB S764 a chtěl jsem se zeptat proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
U mě po zaslepení se začalo turbo plnit o 100 až 150 otáček motoru dříve , za mnou méně kouře,ale dýl se motor ohřívá
Napsal: 10 pro 2009, 23:32
od Slavkov
babajara píše:Golf-GT píše:z 81 kw bych nechtěl, to mi příjde málo

když už, tak FB S764 a chtěl jsem se zeptat proč se zaslepuje erg na turbu? projížděl jsem forum ale všude jsem našel jen popis, a jestli by to šlo na 1Z
U mě po zaslepení se začalo turbo plnit o 100 až 150 otáček motoru dříve , za mnou méně kouře,ale dýl se motor ohřívá
Je to logické, jelikož se nevrací ohřátý a bezkyslíkatý vzduch (z výfuku po spalovacím procesu) zpět do sání.
Studeného vzduchu se ti do válce vejde více než teplého (ostatně proto máme IC) a zde navíc s větším podílem kyslíku (potřebný k hoření).
Z merita věci vyplývá i to pomalejší zahřívání.
Jinak funkci EGR lze téměř eliminovat i VAG-em
K původnímu tématu, S764 jsou na 1Z v pohodě. V létě trochu briketek, když mu naložíš, jinak pohoda.
Myslím si, že je víc prasklých pístů na PD, než utavených 1Z

Napsal: 11 pro 2009, 01:30
od tuner
Studenyho vzduchu se tam vleze uplně stejně jako teplyho. Jde o to že studenej vzduch ma daleko vyšší hustotu a tim padem i hmotnost při stejnym oběmu a při zahřatí se daleko vic muže roztahnou a zvyšit tlak ve spalovacim prostoru,nehledě na to že je v něm i vice kyslíku.A vyjadřovat se o vyfukovych plynech jak o vzduchu taky neni zrovna přesny, z vyfuku by jsi se vzduchu moc nenadychal

Napsal: 11 pro 2009, 10:22
od Slavkov
tuner píše:Studenyho vzduchu se tam vleze uplně stejně jako teplyho. Jde o to že studenej vzduch ma daleko vyšší hustotu a tim padem i hmotnost při stejnym oběmu a při zahřatí se daleko vic muže roztahnou a zvyšit tlak ve spalovacim prostoru,nehledě na to že je v něm i vice kyslíku.A vyjadřovat se o vyfukovych plynech jak o vzduchu taky neni zrovna přesny, z vyfuku by jsi se vzduchu moc nenadychal

Rád slovíčkaříš? Tak jo, objemově se ho tam vejde stejně, molárně více

Ještě můžeš zamachrovat se stavovou rovnicí plynu (ideálníhio) aplikovanou na reálnou směs (vzduch 78% N, 21% O,...), máš prostor
Velmi se Ti omlouvám, že jsem si dovolil nazvat výfukové plyny bezkyslíkatým vzduchem, myslím si, že normální borci to pochopili.
Příště si asi i o půlnoci budu muset dávat pozor a vyjadřovat se jako na akademické půdě
Nějaký reálný přínos na téma trysky do 1Z, či zaslepení EGR jako "tuner" k tématu nemáš?
Jinak aby ta diskuse měla také reálný přínos, tak tím VAGem by to mělo být takto:
motor, login 12233, specialní nastavení, kanál 3 a zvedat hodnotu (základ je 32768, strop 33768). Při maximu je EGR téměř stále uzavřen.
Napsal: 11 pro 2009, 11:44
od tuner
Není to o machrovaní ani slovíčkařeni jen o upřesnění,protože pak spousta lidi někde vyklada jak když je vzduch studenej se ho do valce vleze vic, a pak jsou za trubky.
Napsal: 11 pro 2009, 11:56
od tuner
Tu nejakej ten přínos tedy. Píst 1Z

Napsal: 14 pro 2009, 19:48
od Golf-GT
tuner píše:Tu nejakej ten přínos tedy. Píst 1Z

tak takovýhle píst bych v autě nechtěl

Napsal: 14 pro 2009, 20:43
od tuner
Však už je jen v regale a blok zahazenej v kopřivach