TURBO- obtokový ventil

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 pro 2009, 18:46
Odpovědi: 0

TURBO- obtokový ventil

Příspěvek od kolina »

Zdravím, jde o turbo KKK K14 z AEL TDI R5 103 kW, je možné, že je zatuhlý obtokový vetil na turbu ??? Zdá se mi auto lenivé....
Myslíte, že ho mohu odšroubovat a rozhýbat, aniž bych pak musel dávat nějaké nové těsnění nebo ho poškodil ???

Díky za rady


Obrázek
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 pro 2009, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od kolina »

Předpokládám, že v klidovém stavu by měl být zavřený(všechny plyny jdou na lopatky) a otevře ho ( pro obtékání) až tlak v komoře kde se tlačí vzduch....nebo ne ???
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

kolina píše:Předpokládám, že v klidovém stavu by měl být zavřený(všechny plyny jdou na lopatky) a otevře ho ( pro obtékání) až tlak v komoře kde se tlačí vzduch....nebo ne ???
tak,tak ;)
***VAG,PSA,Renault***
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 pro 2009, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od kolina »

chosepm píše:
kolina píše:Předpokládám, že v klidovém stavu by měl být zavřený(všechny plyny jdou na lopatky) a otevře ho ( pro obtékání) až tlak v komoře kde se tlačí vzduch....nebo ne ???
tak,tak ;)
díky...je nějakej způsob jak zjistit, že pracuje správně ???
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

asi jediná možnost je měřit tlak kolik fouká-jestli dosahuje předepsaného tlaku a jestli ho i udrží a správně zreguluje ve vysokých otáčkách...
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 pro 2009, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od kolina »

DOLPH píše:asi jediná možnost je měřit tlak kolik fouká-jestli dosahuje předepsaného tlaku a jestli ho i udrží a správně zreguluje ve vysokých otáčkách...
A nevíš prosím Tě kolik by zhruba mělo tlačit a přijakých otáčkách ??? Díky
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

vezmeš si diagnostiku zadáš 01 08 011 a sleduješ pole 2 a 3

2 je požadovaná 3 skutečná hodnota ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
kolina
Sběrač informací
Příspěvky: 32
Registrován: 06 pro 2009, 18:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od kolina »

Ladas píše:vezmeš si diagnostiku zadáš 01 08 011 a sleduješ pole 2 a 3

2 je požadovaná 3 skutečná hodnota ;)
Hm :-) Tož to asi není v mých možnostech :-) Mohu si vzít manometr...a změřit tak maximálně za jízdy největší tlak v potrubí.....nevím jestli to k něčemu bude..... kolik by t mělo na tomto motoru cca tlačit v těch maximálních hodnotách??? Díky
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Tak tam je to 0,9bar přetlaku maximálně na plnej ceres okolo 2000tis a více ot.
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Mám stejné turbo v passatu B3 motor AAZ a nefunguje mi obtok (turbo tlačí moc).
Kam má být připojená hadička od baňky na turbu?
Měl jsem ji připojenou na el. ventil a zněj jde druhá hadička na podtlak z vakuové pumpy (na černou plastovou trubku co jde k posilovači brzd). Stejně to má kamarád zapojené v golfu 3 TD, ale má jiné turbo (z baňky vede ovládací tyčka).
To znamená že se ta baňka co otevírá obtok ovládá podtlakem a ne tlakem??
:? :(
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

tomtt píše:Mám stejné turbo v passatu B3 motor AAZ a nefunguje mi obtok (turbo tlačí moc).
Kam má být připojená hadička od baňky na turbu?
Měl jsem ji připojenou na el. ventil a zněj jde druhá hadička na podtlak z vakuové pumpy (na černou plastovou trubku co jde k posilovači brzd). Stejně to má kamarád zapojené v golfu 3 TD, ale má jiné turbo (z baňky vede ovládací tyčka).
To znamená že se ta baňka co otevírá obtok ovládá podtlakem a ne tlakem??
:? :(
ako vidis z fotky hore, jedna hadicka ide zo slimaka a druha zo solenoidu ;)
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

u obtoku se ovlátá přetlakem ...
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Ta baňka má přece ale ještě hadičku, která je napojena na podtlak.
Octa 1 s nesmrtelnou chrochtačkou AGR, Alhambra 1,9Tdi AFN s půl mega na tachu, VW Kafer 1302S rok 1972 - motor 1600ccm(zatím bez úprav), AUDI 100 C3 doutník s pětihrnkovou komůrkou 2,0TD R5.
malwin
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 03 pro 2010, 21:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od malwin »

trochu ozivim... pujde zatuhly ventil rozhybat treba fouknutim pumpickou?
Volvo V70 Mk.II TDI | 10/2000 | D5252T MSA 15.8 | 103kW | Dark blue pearl | manual
Bitumen
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 06 zář 2014, 19:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bitumen »

Melo by to foukat 1.1Bar pri 2200ot/min a vice. Tohle hloupe turbo jsem mel rozebrane, povolis tri male imbusy a vytahnes obtok venku, netreba zadne tesneni. Ta moje banka byla plna sazi protoze to asi melo v prdeli tesneni vevnitr a bylo to cele zasekle. Po rucnim rozhybani to zase fungovalo, potom jsem tam hodil VNT20 z V6 TDI pro lepsi spodek. Jinak to turbo je obtokove ale rizene jednotkou motora pres N75, ten tlakovy prepoj do banky je jenom pro bezpecnost, kdyz zlyha podtlak aby se to neznicilo.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“