Vymennik tepla na vyfuku
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Vymennik tepla na vyfuku
Zdravim.
Ma uz niekto skusenosti s ohrevom paliva odpadovym teplom z vyfuku?
Ake su rizika?
Diky za info.
Ma uz niekto skusenosti s ohrevom paliva odpadovym teplom z vyfuku?
Ake su rizika?
Diky za info.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
zdar ten ohřev přes výfuk nevím, ale já jsem si vyrobil výměník tepla co se prodává kolem 1500 Kč. Stačí obyč měděná trubička asi 2 m a nějaká větší trubka. Průměr asi benzinovýho filtru v kovovým obalu ( z toho se to dá taky použít) uděláš z měděný trubky spirálu ( namotáš jí na nějakou trubku a různě to poohýbáš ať se toho vejde co nejvíce do tý větší trubky (do toho vykuchanýho benz. filtru třeba - do toho obalu)) No a pak to z obou stran zavaříš a uděláš na obou stranách vstup pro vodu z vodního okruhu topení auta ( vstup udělej aby odpovídal průměru hadice kterou rozpojíš aby to dobře cirkulovalo) no a vyvedeš ven tu hadičku oba vstupy a okolo to taky zavaříš, nebo zapájíš mosazí nebo cínem a do tý trubičky přivedeš olej z nádrže. Rozpojíš vodní okruh na vývodu z topení do motoru a tam napojíš ten výměník a můžeš frčet
. Okruh topení je ohřátej cobydup. Zapoj to tak aby olej z nádrže šel do výměníku a pak až do naftovýho filtru a hotovo. Čím delší měděnou trubku tam nasoukáš a čím větší to těleso uděláš tím je to výkonější
) a náklady jsou minimální - trubička stojí kolem 50 Kč metr. Jinak nezapomeň pak na odvzdušnění toho výměníku. Buď na nejvyší bod uděláš dirku se závitem a budeš to odvzdušňovat a nebo bych doporučoval vodní výstup z výměníku rovnou umístit na nejvyší bod a bude se ti to odvzdušňovat samo.
Vyráběl jsem už dva kusy a zatím šlapou dobře. Pokud by někdo neměl takový možnosti a nechtěl se s tím párat tak jsem schopnej to vyrobit po domluvě a za rozumnej peníz to prodat Kolem 500 Kč
.
Zkusím poslat fotečku jestli se to povede


Vyráběl jsem už dva kusy a zatím šlapou dobře. Pokud by někdo neměl takový možnosti a nechtěl se s tím párat tak jsem schopnej to vyrobit po domluvě a za rozumnej peníz to prodat Kolem 500 Kč

Zkusím poslat fotečku jestli se to povede

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw

to ještě když to nebylo zavařený a jak to asi vypadá zevnitř

no a takhle když je hotovo, okolo těch spojů jsou ještě sváry

není to sice krásný jako originál, ale kdo to trochu umí tak ho to vyjde na minimální náklady a nejde přeci o krásu, ale o účel ne??
Jinak já s Fordem jezdím na čistej tedy špinavej vyjetej olej a funguje to celkem dobře. Mám udělanej dvounádržovej systém. Dělal jsem to sám z toho co jsem kde splašil a nevyšlo mě to moc draho. Jsou sice horší starty, někdy i na roztah nebo kopec, ale když už to chytne tak to frčí dobře a zadara

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Ten napad s tou nadobou a medenym hadom vo vnutri nieje zly... ale co takto skusit vymennik podla navodu ktory tu uz tiez niekde bol, aj s obrazkami. 2 ks rurky s roznymi priemermi (18 a 22mm), 2ks T-ecka (22mm) a 2ks redukcie z 22mm na 18mm. Rurky su zasunute do seba pricom mensia (18mm) je dlhsia, na koncoch 22mm rurky su nasadene T-kusy a za nimi redukcie z 22 na 18mm. Tepla voda tecie stredom po rurke 18mm a olej prichadza cez prvy T-kus do medzery medzi rurkami, ohrieva sa a vychadza druhym T-kusom... jednoduche a mozno tym nahradit dajme tomu 30cm z hadice ktora ide ku kureniu...
robil uz niekto nieco podobne?

Mozes blizsie popisat, ako sa to sprava?Reskator píše:Ja mam ... je to velmi nestabilny zdroj tepla ...
Mozno v kombinacii s dalsim ohrevom (vodou, alebo elektrikou) to ma nejaky zmysel. Je to predsa len odpadova energia. Pri ohreve paliva chladiacou vodou je to na ukor teploty v kabine, aspon pri prvych km jazdy.
Diky.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
To by mě zajímalo, jakou teplotu ti ta trubka v tom filtru udělá.
Ty dvě trubky vsobě jsem zkoušel, udělal jsem to dlouhé 70cm a bez zkratnuté zpátečky to neudělalo víc než 40 stupnů a to bylo venku +15 a termostat do motoru jsem dal na 88stupnů. Kratší to je dobré tak na ohřátí oleje před filtrem, ale jednodušší a levnější je filtr omotat 12 měděnou trubkou a pustit do ní vodu. Na výkon org. výměnníku se dá těžko svépomocí dostat, jedině asi něčím obrovských rozměrů a při ceně mědi to nevyjde levněji.
Ty dvě trubky vsobě jsem zkoušel, udělal jsem to dlouhé 70cm a bez zkratnuté zpátečky to neudělalo víc než 40 stupnů a to bylo venku +15 a termostat do motoru jsem dal na 88stupnů. Kratší to je dobré tak na ohřátí oleje před filtrem, ale jednodušší a levnější je filtr omotat 12 měděnou trubkou a pustit do ní vodu. Na výkon org. výměnníku se dá těžko svépomocí dostat, jedině asi něčím obrovských rozměrů a při ceně mědi to nevyjde levněji.

no neměřil jsem to jakou to udělá teplotu, ale už to že jezdím na samotný vyjetý olej a ten je celkem hustej a dokáže to ohřát na tolik aby to zřídlo a prošlo přes naftovej filtr a o to mě jde. Jinak taky záleží jak je velkej průtok oleje přes ten výměník. Já to mám celkem rychlí, protože jsem tam dával ješt pomocný podávací čerpadlo ( ze Saeatu ibiza je za nádrží takovej malej válec a uvnitř je malý válečkový čerpadlo, měl jsem to rozebraný a celkem preciznostRopák píše:To by mě zajímalo, jakou teplotu ti ta trubka v tom filtru udělá.
Ty dvě trubky vsobě jsem zkoušel, udělal jsem to dlouhé 70cm a bez zkratnuté zpátečky to neudělalo víc než 40 stupnů a to bylo venku +15 a termostat do motoru jsem dal na 88stupnů. Kratší to je dobré tak na ohřátí oleje před filtrem, ale jednodušší a levnější je filtr omotat 12 měděnou trubkou a pustit do ní vodu. Na výkon org. výměnníku se dá těžko svépomocí dostat, jedině asi něčím obrovských rozměrů a při ceně mědi to nevyjde levněji.



Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
mám čerpadlo i s elektromotorem z vysokozdvižnýho vozíku, Je to na 24 voltů na to mám starovací vozík tím to poháním. No čerpadlem to saju ze sudu a tlačím to do dvojitýho naftovýho filtru. Takovej ten jak je na liazkách nebo na Matesech. Jsou to dvě baňky vedle sebe a náhradní filtr do toho stojí 40 Kč no a pak to leju do kanistrů. Takže tahám to, filtruju to, stáčím to tankuju to a jezdím na tokartmen píše:To Dvorky: Jak filtruješ ten vyjetej olej? Já bych měl neomezené množství k dispozici zadáčo, ale nevim jak ho vyčistit.![]()
![]()


Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
2 Csala:
Nuz ja mam omotane okolo vyfuku asi 2m medenej trubky 8mm hned pod parohami. Sprava sa to v celku v pohode akurat ak ide auto po rovine, teda nezatazene, tak z toho nedostanes ani 30St. pri jazde do kopca, ked motor maka na max mi to ukazovalo cca 50St. Takze ako pridavny ohrev pred filtrom by to mohlo byt na osoh ale ako hlavny ohrev nestaci. A ak by si aj urobil vacsi vykon tak ti hrozi ze to pri vacsej zatazi prepisknes a teplota na 80st je uz neziaduca ...
Nuz ja mam omotane okolo vyfuku asi 2m medenej trubky 8mm hned pod parohami. Sprava sa to v celku v pohode akurat ak ide auto po rovine, teda nezatazene, tak z toho nedostanes ani 30St. pri jazde do kopca, ked motor maka na max mi to ukazovalo cca 50St. Takze ako pridavny ohrev pred filtrom by to mohlo byt na osoh ale ako hlavny ohrev nestaci. A ak by si aj urobil vacsi vykon tak ti hrozi ze to pri vacsej zatazi prepisknes a teplota na 80st je uz neziaduca ...
Volvo 340DL 1.6D
Ja mam v planu udelat ohrev takto.Vezmu 20mm medenou trubku asi pul metru dlouhou.K ni pripajim dvakrat medene trubky 8mm o neco delsi.Od termostatu mne vede asi 1m hadice do topeni, tak ji prerusim a cast nahradim tim pulmetrem 20mm.Olej pak povedu do jedne 8mm trubky, pak do filtru a znovu do te 8mm.Pak jiz na vstrikovaci cerpadlo.Samozrejmne ze trubky a filtr obalim topenarskou penovkou, jakou pouzivaji na izolaci horkych trubek od kotle.Rovnez tak i filtr.Co myslite?Mohlo by to stacit?Vyhodou je, ze nic nebudu ohybat a budu ohrivat pred i zafiltrem. 

Asi to bude malo.alda164 píše:Ja mam v planu udelat ohrev takto.Vezmu 20mm medenou trubku asi pul metru dlouhou.K ni pripajim dvakrat medene trubky 8mm o neco delsi.Od termostatu mne vede asi 1m hadice do topeni, tak ji prerusim a cast nahradim tim pulmetrem 20mm.Olej pak povedu do jedne 8mm trubky, pak do filtru a znovu do te 8mm.Pak jiz na vstrikovaci cerpadlo.Samozrejmne ze trubky a filtr obalim topenarskou penovkou, jakou pouzivaji na izolaci horkych trubek od kotle.Rovnez tak i filtr.Co myslite?Mohlo by to stacit?Vyhodou je, ze nic nebudu ohybat a budu ohrivat pred i zafiltrem.

Ak by si chcel, skus tou 20 mm trubkou prehnat teplu vodu z vodovodu a v tej 8 mm trubke zmerat vytekajuci olej na vystupe, ze aky bude rozdiel teplot.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex