Vymennik tepla na vyfuku

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Vymennik tepla na vyfuku

Příspěvek od Csala »

Zdravim.
Ma uz niekto skusenosti s ohrevom paliva odpadovym teplom z vyfuku?
Ake su rizika?
Diky za info.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Reskator »

Ja mam ... je to velmi nestabilny zdroj tepla ...
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

zdar ten ohřev přes výfuk nevím, ale já jsem si vyrobil výměník tepla co se prodává kolem 1500 Kč. Stačí obyč měděná trubička asi 2 m a nějaká větší trubka. Průměr asi benzinovýho filtru v kovovým obalu ( z toho se to dá taky použít) uděláš z měděný trubky spirálu ( namotáš jí na nějakou trubku a různě to poohýbáš ať se toho vejde co nejvíce do tý větší trubky (do toho vykuchanýho benz. filtru třeba - do toho obalu)) No a pak to z obou stran zavaříš a uděláš na obou stranách vstup pro vodu z vodního okruhu topení auta ( vstup udělej aby odpovídal průměru hadice kterou rozpojíš aby to dobře cirkulovalo) no a vyvedeš ven tu hadičku oba vstupy a okolo to taky zavaříš, nebo zapájíš mosazí nebo cínem a do tý trubičky přivedeš olej z nádrže. Rozpojíš vodní okruh na vývodu z topení do motoru a tam napojíš ten výměník a můžeš frčet :-). Okruh topení je ohřátej cobydup. Zapoj to tak aby olej z nádrže šel do výměníku a pak až do naftovýho filtru a hotovo. Čím delší měděnou trubku tam nasoukáš a čím větší to těleso uděláš tím je to výkonější :-)) a náklady jsou minimální - trubička stojí kolem 50 Kč metr. Jinak nezapomeň pak na odvzdušnění toho výměníku. Buď na nejvyší bod uděláš dirku se závitem a budeš to odvzdušňovat a nebo bych doporučoval vodní výstup z výměníku rovnou umístit na nejvyší bod a bude se ti to odvzdušňovat samo.
Vyráběl jsem už dva kusy a zatím šlapou dobře. Pokud by někdo neměl takový možnosti a nechtěl se s tím párat tak jsem schopnej to vyrobit po domluvě a za rozumnej peníz to prodat Kolem 500 Kč :-).
Zkusím poslat fotečku jestli se to povede :D
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

Obrázek

to ještě když to nebylo zavařený a jak to asi vypadá zevnitř

Obrázek

no a takhle když je hotovo, okolo těch spojů jsou ještě sváry :-))

není to sice krásný jako originál, ale kdo to trochu umí tak ho to vyjde na minimální náklady a nejde přeci o krásu, ale o účel ne??
Jinak já s Fordem jezdím na čistej tedy špinavej vyjetej olej a funguje to celkem dobře. Mám udělanej dvounádržovej systém. Dělal jsem to sám z toho co jsem kde splašil a nevyšlo mě to moc draho. Jsou sice horší starty, někdy i na roztah nebo kopec, ale když už to chytne tak to frčí dobře a zadara :-)))
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
MareC3k
Přispěvovatel
Příspěvky: 126
Registrován: 06 úno 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Sabinov

Příspěvek od MareC3k »

Ten napad s tou nadobou a medenym hadom vo vnutri nieje zly... ale co takto skusit vymennik podla navodu ktory tu uz tiez niekde bol, aj s obrazkami. 2 ks rurky s roznymi priemermi (18 a 22mm), 2ks T-ecka (22mm) a 2ks redukcie z 22mm na 18mm. Rurky su zasunute do seba pricom mensia (18mm) je dlhsia, na koncoch 22mm rurky su nasadene T-kusy a za nimi redukcie z 22 na 18mm. Tepla voda tecie stredom po rurke 18mm a olej prichadza cez prvy T-kus do medzery medzi rurkami, ohrieva sa a vychadza druhym T-kusom... jednoduche a mozno tym nahradit dajme tomu 30cm z hadice ktora ide ku kureniu... ;) robil uz niekto nieco podobne?
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Reskator píše:Ja mam ... je to velmi nestabilny zdroj tepla ...
Mozes blizsie popisat, ako sa to sprava?
Mozno v kombinacii s dalsim ohrevom (vodou, alebo elektrikou) to ma nejaky zmysel. Je to predsa len odpadova energia. Pri ohreve paliva chladiacou vodou je to na ukor teploty v kabine, aspon pri prvych km jazdy.
Diky.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Ropák
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 03 úno 2006, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ropák »

To by mě zajímalo, jakou teplotu ti ta trubka v tom filtru udělá.
Ty dvě trubky vsobě jsem zkoušel, udělal jsem to dlouhé 70cm a bez zkratnuté zpátečky to neudělalo víc než 40 stupnů a to bylo venku +15 a termostat do motoru jsem dal na 88stupnů. Kratší to je dobré tak na ohřátí oleje před filtrem, ale jednodušší a levnější je filtr omotat 12 měděnou trubkou a pustit do ní vodu. Na výkon org. výměnníku se dá těžko svépomocí dostat, jedině asi něčím obrovských rozměrů a při ceně mědi to nevyjde levněji. :(
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

Ropák píše:To by mě zajímalo, jakou teplotu ti ta trubka v tom filtru udělá.
Ty dvě trubky vsobě jsem zkoušel, udělal jsem to dlouhé 70cm a bez zkratnuté zpátečky to neudělalo víc než 40 stupnů a to bylo venku +15 a termostat do motoru jsem dal na 88stupnů. Kratší to je dobré tak na ohřátí oleje před filtrem, ale jednodušší a levnější je filtr omotat 12 měděnou trubkou a pustit do ní vodu. Na výkon org. výměnníku se dá těžko svépomocí dostat, jedině asi něčím obrovských rozměrů a při ceně mědi to nevyjde levněji. :(
no neměřil jsem to jakou to udělá teplotu, ale už to že jezdím na samotný vyjetý olej a ten je celkem hustej a dokáže to ohřát na tolik aby to zřídlo a prošlo přes naftovej filtr a o to mě jde. Jinak taky záleží jak je velkej průtok oleje přes ten výměník. Já to mám celkem rychlí, protože jsem tam dával ješt pomocný podávací čerpadlo ( ze Saeatu ibiza je za nádrží takovej malej válec a uvnitř je malý válečkový čerpadlo, měl jsem to rozebraný a celkem preciznost :-) ) no takže mám rychlejší průtok a stejně se to pěkně prohřeje. Určitě se to nedá srovnávat s orig. výměníkem, ale ta výrobní cena 100 Kč za 2 m měď. hadičky a cca 40 Kč za výrobní náklady se s cenou kolem 1 500- 2 000,- taky srovnávat nedá :-) a mě to účel plní :-) Jinak co se týče že je to na úkor výkonosti topení v autě tak jsem žádný změny nezaznamenal. Mám to napojený až za vývodem z topení do motoru a jestli díky tomu výměníku koluje o cca 0,4 l víc vody v okruhu, tak je to zanedbatelná ztráta
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Odpovědi: 0
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

To Dvorky: Jak filtruješ ten vyjetej olej? Já bych měl neomezené množství k dispozici zadáčo, ale nevim jak ho vyčistit. (wallbash) (wallbash) (offtopic)
nemám žádné auto na naftu
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

kartmen píše:To Dvorky: Jak filtruješ ten vyjetej olej? Já bych měl neomezené množství k dispozici zadáčo, ale nevim jak ho vyčistit. (wallbash) (wallbash) (offtopic)
mám čerpadlo i s elektromotorem z vysokozdvižnýho vozíku, Je to na 24 voltů na to mám starovací vozík tím to poháním. No čerpadlem to saju ze sudu a tlačím to do dvojitýho naftovýho filtru. Takovej ten jak je na liazkách nebo na Matesech. Jsou to dvě baňky vedle sebe a náhradní filtr do toho stojí 40 Kč no a pak to leju do kanistrů. Takže tahám to, filtruju to, stáčím to tankuju to a jezdím na to :-)). Pokud bys měl oleje přebytek a chtěl se ho zbavit dej vědět o něčem bych věděl :-)) a pak ještě odkud by to bylo. Já jsem kousek od K. Varů
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Uživatelský avatar
Reskator
Sběrač informací
Příspěvky: 37
Registrován: 23 led 2006, 23:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Reskator »

2 Csala:

Nuz ja mam omotane okolo vyfuku asi 2m medenej trubky 8mm hned pod parohami. Sprava sa to v celku v pohode akurat ak ide auto po rovine, teda nezatazene, tak z toho nedostanes ani 30St. pri jazde do kopca, ked motor maka na max mi to ukazovalo cca 50St. Takze ako pridavny ohrev pred filtrom by to mohlo byt na osoh ale ako hlavny ohrev nestaci. A ak by si aj urobil vacsi vykon tak ti hrozi ze to pri vacsej zatazi prepisknes a teplota na 80st je uz neziaduca ...
Volvo 340DL 1.6D
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Ja si taky planoval omotat kousek hadicky kolem svodu od vyfuku a pak to doohrivat bud zhavici svickou nebo vodou nebo el. odporem. Proc je nezadouci 80stupnu? Cim vyssi teplota tim lip se to bude vstrikovat.
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Tak, tak. Predohriat to na vyfuku a dohriat to vodou, pripadne elektrikou ;)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
alda164
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 16 úno 2006, 11:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od alda164 »

Ja mam v planu udelat ohrev takto.Vezmu 20mm medenou trubku asi pul metru dlouhou.K ni pripajim dvakrat medene trubky 8mm o neco delsi.Od termostatu mne vede asi 1m hadice do topeni, tak ji prerusim a cast nahradim tim pulmetrem 20mm.Olej pak povedu do jedne 8mm trubky, pak do filtru a znovu do te 8mm.Pak jiz na vstrikovaci cerpadlo.Samozrejmne ze trubky a filtr obalim topenarskou penovkou, jakou pouzivaji na izolaci horkych trubek od kotle.Rovnez tak i filtr.Co myslite?Mohlo by to stacit?Vyhodou je, ze nic nebudu ohybat a budu ohrivat pred i zafiltrem. :P
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

alda164 píše:Ja mam v planu udelat ohrev takto.Vezmu 20mm medenou trubku asi pul metru dlouhou.K ni pripajim dvakrat medene trubky 8mm o neco delsi.Od termostatu mne vede asi 1m hadice do topeni, tak ji prerusim a cast nahradim tim pulmetrem 20mm.Olej pak povedu do jedne 8mm trubky, pak do filtru a znovu do te 8mm.Pak jiz na vstrikovaci cerpadlo.Samozrejmne ze trubky a filtr obalim topenarskou penovkou, jakou pouzivaji na izolaci horkych trubek od kotle.Rovnez tak i filtr.Co myslite?Mohlo by to stacit?Vyhodou je, ze nic nebudu ohybat a budu ohrivat pred i zafiltrem. :P
Asi to bude malo. :(
Ak by si chcel, skus tou 20 mm trubkou prehnat teplu vodu z vodovodu a v tej 8 mm trubke zmerat vytekajuci olej na vystupe, ze aky bude rozdiel teplot.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“