Spotreba oleja na motore 2 tdi 16v kod BKD?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Spotreba oleja na motore 2 tdi 16v kod BKD?

Příspěvek od Misík »

Kolko oleja na 15 000km?
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14428
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ty co servisuju najedou na jeden interval long life cca 25 000km a vezmou tak litr oleje, dycky jim dávám litrivku na dolití a na jednu výměnu to stačí.

Ale záleží kus od kusu
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

Tomas.cz píše:Ty co servisuju najedou na jeden interval long life cca 25 000km a vezmou tak litr oleje, dycky jim dávám litrivku na dolití a na jednu výměnu to stačí.

Ale záleží kus od kusu
Okej a stalo sa ti uz ze papal tento motor vela oleja teda ci si ho prekruzkoval alebo tak?
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a tobě to žere moc? jestli žere, tak spíš přes hlavu a nebo je tam jinej problém, moc to dejchá a jde to do odvětrání nebo i turbo nebo jiná závada v motoru, ale že by to mělo žrát přes kroužky, leda by byly zapečený, ale asi ne ojetý
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

Huml píše:a tobě to žere moc? jestli žere, tak spíš přes hlavu a nebo je tam jinej problém, moc to dejchá a jde to do odvětrání nebo i turbo nebo jiná závada v motoru, ale že by to mělo žrát přes kroužky, leda by byly zapečený, ale asi ne ojetý


mam nove ventili aj gufera na ventiloch takze cez hlavu by to nemalo ist auto nedymi startuje uplne v pohode a ide velmi dobre iba papa tak 2,5 dc/l na 1000 km a neviem cim to je chystam sa zmerat tlaky vo valcoch.Ja len ci by mi niekto nevedel poradit cim to je kruzky som mal rozobrate a vycistene lebo som mal vonku piesty.
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Uživatelský avatar
2904
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 26 úno 2008, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Stropkov momentalneU.K

Příspěvek od 2904 »

Na 15000tis. asi 2 litre oleja 5w-30 long life,auto ma naj. 210000km :)
Wv Jetta GLI Mk5 2.0TFSI(moj prvy benzin)LHD
Obrázek

Predana,Octavia 2.0TDI Sportline-2006,BKD,Black,sat.nav.Nexus-dx,,Profituning Soft.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

proč se to rozdělávalo, kvůli tomu oleji? nemohla vzniknout chyba při montáži?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10323
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jde taky o to, jestli je to nový motor nebo jestli už si to "sedlo". Do ujetí 60.000 km je běžné, že motor si vezme o něco víc oleje než je obecným zvykem. Po cca 60.000 km si to všechno sedne a spotřeba oleje by měla být v mezích obecné tolerance. U LongLife systémů je běžné, že po cca 15 - 20.000 km si řekne o litrovku a pak vydrží až do výměny. Pokud bere víc, je třeba zvážit všechna hlediska. Ale samozřejmě pokud má motor najeto už víc a měl by být v normálu a přesto má vyšší spotřebu oleje, pravděpodobně to bude hlavou, jak píše Huml (pokud někde viditelně neteče ven). A jestli motor někdo rozebíral, samozřejmě tam mohl něco "podělat" a vyšší spotřeba oleje může být způsobena i tím - těžko říct.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Marek77 píše:Jde taky o to, jestli je to nový motor nebo jestli už si to "sedlo". Do ujetí 60.000 km je běžné, že motor si vezme o něco víc oleje než je obecným zvykem. Po cca 60.000 km si to všechno sedne a spotřeba oleje by měla být v mezích obecné tolerance. U LongLife systémů je běžné, že po cca 15 - 20.000 km si řekne o litrovku a pak vydrží až do výměny. Pokud bere víc, je třeba zvážit všechna hlediska. Ale samozřejmě pokud má motor najeto už víc a měl by být v normálu a přesto má vyšší spotřebu oleje, pravděpodobně to bude hlavou, jak píše Huml (pokud někde viditelně neteče ven). A jestli motor někdo rozebíral, samozřejmě tam mohl něco "podělat" a vyšší spotřeba oleje může být způsobena i tím - těžko říct.
Už sem taky videl, že si mechos v servisu ucpal hadrem tu trubku odpadu oleje s turba a namontil ji tam. Nakým molitanem nebo cim, jak to bylo pricpaný tak se valyl po troskah pres ložiska v turbo do saní, pak zmizlo 0,5l na 1000km. :D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10323
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jo lidi jsou různě šikovní :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

Huml píše:proč se to rozdělávalo, kvůli tomu oleji? nemohla vzniknout chyba při montáži?
Rozoberalo sa to koli tomu ze motor na volnobeh zadymoval a nemal pravidelny chod po dani hlavy dole sa zistilo, ze je jeden piest nizsie ako druhy a tak bolo jasne ze je zohnuta ojnica to sa samozrejme vymenilo a ked som sa pozrel na turbo tak sa zda ze je vymenene za nove cize asi na aute odislo turbo.Ked bola hlava dole komplet sa menili guferka a dali sa nove ventili.Piesty som mal vonku aj trysky kruzky sa vycistili aj trysky v ultrazvukovej vanicke.Ked sa to skladalo vsetko sa nanovo pretesnilo cize Motor je odspodu uplne cisty nikde olej netecie mal som aj sanie dole tiez som ho cistil aj teraz som pozeral a v sani niako vela oleja nieje su iba steny trosku vlhke.Mne to aj tak pride na te kruzky.Tak rozmyslam ze to najar ked sa otepli zmeriam tlaky a hned budem vediet vcom je problem.Mna ale zaujimalo ci tu uz niekto nieco taketo riesil a cibi mi vedel povedat cim toje.Auto mam z Talianska cize mam pocit ze asi predosly majitel iba dolieval olej a nemenil.
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jak ta ojnice byla ohlá, nechodil píst ve válci nakřivo, nebyl už blbě jetej válec? jednou jsem řešil ohlý ojnice na rotačce a tam jak chodil píst zkřiva už byl chycenej válec, z jedný strany už nebylo vidět stopy po honování, ale my jsme dávaly nový kružky, pokud jsi ty starý vrátil zpět, je možný, že problém může být odsud, jaký máš hodnoty v kanále 13, to by mohlo o tlacích ledasco vypovědět, jinak ale neznamená, že pokud žere přes kroužky olej, musí být horší tlaky, může se stát, třeba, že kdyby při montáži praskl stírací kroužek, tlaky budou 100% dobrý
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

Huml píše:jak ta ojnice byla ohlá, nechodil píst ve válci nakřivo, nebyl už blbě jetej válec? jednou jsem řešil ohlý ojnice na rotačce a tam jak chodil píst zkřiva už byl chycenej válec, z jedný strany už nebylo vidět stopy po honování, ale my jsme dávaly nový kružky, pokud jsi ty starý vrátil zpět, je možný, že problém může být odsud, jaký máš hodnoty v kanále 13, to by mohlo o tlacích ledasco vypovědět, jinak ale neznamená, že pokud žere přes kroužky olej, musí být horší tlaky, může se stát, třeba, že kdyby při montáži praskl stírací kroužek, tlaky budou 100% dobrý
No az tak zohnuta nebola iba trochu proste bol piest asi o 1mm pod urovnou bloku a ostatne boli jemne cez blok honovanie bolo ok.Ale mas pravdu podla mna to bude vtych kruzkoch.Mrknem sa na ten kanal 13 ked bude zohriaty na prevadzkovu teplotu a uvidim ci su tam velke rozdiely.proste ma to trapi lebo auto ide uplne v pohode aj vykon ma fajn iba papa olej.Zopar 1,6 benzin SR sme uz riesili tie motory tak po 150 000 az 200 000km zacinaju papat olej tak 1 az 1,5L na 15 000km.ked ho prekruzkujeme a vemenime guferka na hlave tak sa da na prvych 1500km novy olej na zebeh potom sa vymeni a auto uz nepapa viac ako 0,3L oleja na 15 000Km a zakaznik je spokojny.No ja od vycistenia tych kruzkou mam najazdene len 3000km tak to este neham do jari a potom sa rozhodnem a zmeriam tlaky.Este sa chcem opytat kolko stoji sada kruzkou na styri piesty a ci sa to da len z originalu alebo aj niake Goetze.Ta zohnuta ojnica Obrázek
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10323
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tohle není ažtak zohnutá? To je ohnuté jako prase !!!

Přikláněl bych se k názoru Humla, že je vyjetá stěna válce díky vyosení pístu ve válci. Tlaky klidně můžeš mít vynikající a přesto může kolem pístu motor brát olej. Tlaky totiž drží vrchní kroužek u dna, zatímco olej utěsňuje spodní stírací kroužek (tudíž tlaky nemají se spotřebou oleje nic společného).

To muselo chytit vodu do válce, ne? A mimochodem - předpis výrobce hovoří o výměně VŠECH ojnic i v případě, že vadná je jen jedna (kvůli dodržení vyvážení a hmotnosti celé soustavy klikového ústrojí). Vsadím se, že jste měnili jen tu vadnou ojnici, mám pravdu?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

Hej moze to tak byt vsak pozriem vsetko od kanalu 13 az po meranie tlakov a uvidim nakoniec zhodim hlavu dole a zmeram Valce elipsu mikrometrom a mrknem este raz to honovanie.Ale piest nebol nikde zodraty ani trosku a ani ojnica cize by honovanie malo byt ok ale to bolo pred pol rokom 100 percentne som si nie isty.
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“