
Afa 166 bez výkonu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Afa 166 bez výkonu
Zdravím a prosím o radu..Má 166 ka 2.4 JTD 103kw ztratila výkon,odhadem o 80-90%,na diagnostice se ozvala závada v regulaci turba.Turbo bylo vyčištěno,je OK,regulační ventil také Ok a auto pořád nejede.
Motor nejde na místě vytočit nad 4500 ot. za jízdy neleze přes 2000ot.Jinak starty bez problémů,tlak v palivu OK,prý i váha vzduchu OK?Vypadá to jako kdyby turbína vůbec neplnila....????

Re: Afa 166 bez výkonu
Nad 4500 to nevytocis, tam uz zacina obmedzovac otacok.hondar píše:Zdravím a prosím o radu..Má 166 ka 2.4 JTD 103kw ztratila výkon,odhadem o 80-90%,na diagnostice se ozvala závada v regulaci turba.Turbo bylo vyčištěno,je OK,regulační ventil také Ok a auto pořád nejede.Motor nejde na místě vytočit nad 4500 ot. za jízdy neleze přes 2000ot.Jinak starty bez problémů,tlak v palivu OK,prý i váha vzduchu OK?Vypadá to jako kdyby turbína vůbec neplnila....????
Ak by aj turbo netlacilo, tak ten vykon by tam zostal cca na 60%
Myslim, ze by to bez turba malo slapat podobne ako hladky diesel, moj nazor.
A co privod paliva?
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Otáčkoměr končí v 6500 a při měření emisí jsou předepsané 5.200,červená začíná v 4.500 a hlavně jsem ji,když jela v poho,bez problému vytočil do červeného pole...Ten motor jakoby totálně zlenivěl.Přívod paliva je dle PC OK.A ta regulační tyčka u turba chodí jak hodiny a podtlakový hadičky jsou překontrolovaný.Když nastartuju,regulace vychýlí turbo do úplně opačný polohy než je bez chodu motoru a pak se už vůbec nehýbe-nereaguje na přidání plynu.Napadá mě ještě varianta,že motor dostává informaci,že má moc velký objem vzduchu v sání a proto vypíná turbo,ale asi jediný prvek ,který ten vzduch měří je váha a ta prý je OK.Takže nevím.
Po nastartování se regulace pomalu přesune z výchozí polohy tj.poloha bez nastartovaného motoru,do úplně opačné a tam už zůstane a nehne se.Jaká je to ale poloha netuším.Myslím,že spíš ale lopatky nejsou v záběru,protože při odpojení hadice za kolerem a přidání plynu,se objem vzduchu mění jen neznatelně.
A další zajímavá věc byla,že při demontování turba jsem objevil prasklinu cca 7 cm na hadici těsně před sáním,ta díra tam musela být delší čas,protože okolo ní bylo již vytvořené takové olejové blátíčko a i s ní autíko jedilo a nemělo sebemenší problém.Skvělý výkon,minimální spotřeba oleje a nafty - průměr 6,5 l.

Tak info pro všechny-autíko napojili opětovně na PC (jiný servis) a zjistili totálně mrtvou váhu vzduchu - měřila 300 a má jen na volnoběh měřit 1200,takže po vyzkoušení třech z druhovýroby zjištěno,že je nutné dát originál bosch.Neorigo dává stále špatné údaje.V pondělí bude dodána a pak by mělo být vše Ok???
Takže rozuzlení....Po namontování nové váhy vzduchu od BOSCHE 8.104,- Kč auto jelo,ale výkon tak 70%. Servis (neautorizovaný) sdělil,že chyba je ještě v EGR ventilu a boost ventilu.Provedena výměna z kolegovo Lancie Lybry a nic.Takže poslední kolo byla návštěva autorizovaného servisu Moto Arte v Děčíně a maxímálně musím chválit..Dokázali po cca 4 hod zjistit závadu a to poškozená vložka katalyzátoru a proto nízký výkon.To zpětné zahlcování splodinama způsobovalo špatné načítání váhy a motor se šplhal na malý výkon!"Ekologie" dočasně odstraněna a auto lítá tak jako nikdy před tím.
Mám rok 01,103kw/305 Nm krouťák,209000km se serviskou,motor nežere olej,starty 100%,po výměně váhy a prasklé hadice od cooleru k sání jede jak ďas - záběr už od cca 1500ot max krouťák při 2000ot a dál plynule zabírá až do 5000ot (červená).Je sice těžší (1500 kg) ale ten motor je dobře dimenzovaný a na silnici moc soupeřů nemáš,brzdy jsou super.Pohodlý je výborný,úroveň hluku špičková ( motor jen lehce přede ),podvozek spíše do sportovna (mám 18" 225/40),vybavení slušné.Provozní náklady - dokážu jet od 4,8 - 5,5 při zařazené šestce a rychlosti 90 - 100 (rovinatá silnice),město tak 7-8 ale podle provozu.Měl jsem mraky aut - mondea,laguny,vectry b,hondy - zatím mohu soudit,že 166 ka je slušně postavené auto a hodně záleží jak se k němu člověk chová,dokáže hooodně potěšit (výkon,spotřeba,pohodlí,originalitu designu,styl) naopak umí i potrápit (systém comon rail je náchylný na kvalitu paliva a filtrů,dostupnost n.dílů,cena n.dílů-např.spodní př. rameno 7490,-,katal. 33.000,-, naft.filtr 760,-.....).Určitě doporučuji auto s pravidelný servisem a všemi doklady (klíče,kódy ICS a imobilizéru) a hlavně šťastnou ruku při nákupu.
Myslím,že výbavy byly progresiv,distinktiv a snad nějaká standartní.V základu je spousta věcí,ale navigace určitě ne.Má samozřejmě mraky příplatků - já chytil auto bez navi,ale zase mám navíc tempomat,dešťový senzor,automaticky zatmavovací zpětný zrcátko,zabudovaný GSM telefon včetně handsfree,hudbu s DSP včetně cd měniče na 6cd.Ale s doslechu mám informaci,že ČR mapa je problém,hlavně u starších ročníků.