Transformatorovy olej ako palivo?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Transformatorovy olej ako palivo?

Příspěvek od PeterG »

Mozno mi niekto poradi. Mam transformatorovy olej. Da sa pouzit ako palivo? Su jeho vlastnosti lepsie alebo horsie nez vlastnosti rastlinneho oleja? Je hustejsi, ci redsi?
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Uživatelský avatar
Sokolda
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 00:12
Bydliště: Příbram

Příspěvek od Sokolda »

No já už ho projel tak 1000-1200L a naprosto OK, hlavně není tak hustej jako friťák. Takže za mě můžu doporučit, najeto cca 100.000km,žádna závada.
Seat CordobaTDI / AFN - 176 HP
Seat Alhambra TDI / AFN - 171 HP
Škoda Fabia SDI / ASY - Nemá HP
Ford C-Max 1,6 Tdci - 80kW
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

.

Příspěvek od radluk »

:D
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:05, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

no pokud by chtěl někdo prodat nějaký množství trafooleje a nebo nějakýho LTO tak hodťe SZ určitě bych měl zájem pokud to bude za rozumnou cenu :-))
:-D
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
barvas
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2006, 09:07
Bydliště: praha

Příspěvek od barvas »

Najel jsem s ním desetitisíce šťastných kilometrů bez problémů i v zimě tekutý narozdíl od fritovacího. Ford Scorpio 2.5D, 350 000km.
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Transformatorovy olej

Příspěvek od PeterG »

barvas píše:Najel jsem s ním desetitisíce šťastných kilometrů bez problémů i v zimě tekutý narozdíl od fritovacího. Ford Scorpio 2.5D, 350 000km.
A mas aj nejaku upravu? Predhrievanie? Alebo sa s tym da jazdit aj bez predhrievania?
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
barvas
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Odpovědi: 0
Registrován: 27 říj 2006, 09:07
Bydliště: praha

Příspěvek od barvas »

Žádnou úpravu nemám, jediné co dělám, že v zimě pro jistotu dám vzorek oleje do skleničky a šoupnu na mrazák a druhý den se podívám na vizkozitu. Setkal jsem se totiž s olejem který v mrazu zhoustnul. Jediné nebezpečí které jsem při tom zaznamenal, je manželka která tam ten olej jednou našla.
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Transformatorovy olej

Příspěvek od PeterG »

barvas píše:Žádnou úpravu nemám, jediné co dělám, že v zimě pro jistotu dám vzorek oleje do skleničky a šoupnu na mrazák a druhý den se podívám na vizkozitu. Setkal jsem se totiž s olejem který v mrazu zhoustnul. Jediné nebezpečí které jsem při tom zaznamenal, je manželka která tam ten olej jednou našla.
To je pozitivna informacia. Ja ho vsak mam trosinku tmavsi, nez taky, co som nasiel na internete. Je to asi nejaky elektrosmog. Myslis, ze to moze skodit?
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

to je zajimavy ze se do tebe nikdo nepustil :D ja kdyz sem tu loni napsal ze jezdim na trafoolej tak sem byl snad ten nejhorsi clovek na svete ze kazim ovzdussi a dalsi kecy :-)
jinak na nej jezdim stale neredenej a pohoda.ted tam ale obcas naliju petrolej s necim aby to nezatuhlo
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

No spalovánim trafooleje bych se fakt moc nechlubil. Je možný, že když je nov ej, že neobsahuje PCB (=polychlorovaný bifenyly ), což je jed jako kráva, zjednodušeně řečeno a spálení tomu nepomůže. Určitě ale obsahuje stabilizátory a specielní inhibitory, který z něj dělaj nebezpečnej odpad a proto se musí zvlášť uchovávat a zvlášť likvidovat, nesmí se míchat s jinýma olejema a ani spalovat. Vim, zní to ekologisticky, sám žádnej ekologista nejsu (noteeth) ....... klidně mi nadávej.... ale je to tak jak píšu 8) :o (R) Problém je, že to neni ani vidět, ani cejtit .....
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

jenze ja jezdim na cistej, ale pokud vim tak i kazda hospoda musi nekde vykazat pouzitej olej jako nebezpecny odpad a ze se na to jezis to nikomu nevadi (LOL)
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
PeterG
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Odpovědi: 0
Registrován: 20 čer 2006, 09:06
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Smrdi to!

Příspěvek od PeterG »

Kuba píše:No spalovánim trafooleje bych se fakt moc nechlubil. Je možný, že když je nov ej, že neobsahuje PCB (=polychlorovaný bifenyly ), což je jed jako kráva, zjednodušeně řečeno a spálení tomu nepomůže. Určitě ale obsahuje stabilizátory a specielní inhibitory, který z něj dělaj nebezpečnej odpad a proto se musí zvlášť uchovávat a zvlášť likvidovat, nesmí se míchat s jinýma olejema a ani spalovat. Vim, zní to ekologisticky, sám žádnej ekologista nejsu (noteeth) ....... klidně mi nadávej.... ale je to tak jak píšu 8) :o (R) Problém je, že to neni ani vidět, ani cejtit .....
Myslim, ze to je citit. Kolegovci mi hovorili, ze z auta ide strasny smrad. Tak som nechal zapnuty motor a isiel k vyfuku. Fakt to nechutne smrdi. Dojazdim, co mam a mozem dalej tankovat naftu. Aj tak nemam zdroj na dalsi olej.
Octavia 1.9SDi,09/01.Jazdil som na 100% RO bez úprav od 04/06. Pôvodne najazdených 122tkm. Teraz už 136tkm. Po 8tkm problem. starty, nekludny motor. Posl.6tkm iba nafta.
Repk.olej=Nižšia spotreba, super výkon, Sójový=Vyš.sp. o cca 15%, horší chod.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

(offtopic)
Naposledy upravil(a) radluk dne 08 zář 2008, 10:12, celkem upraveno 1 x.
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Odpovědi: 0
Registrován: 25 úno 2006, 18:20

Příspěvek od bobyd »

No tohle je prispevek jednoho prispevatele na mercedesu co se tyce trafololeje myslim ze je to dosti vymluvne:

No tak jsem si otevřel tenhle příspěvek v domění že se bude jednat o nalití do dutin a nebo do tlumičů (třeba pro skleník).Ale že by se dal spalovat v motoru to mě zatím nenapadlo.
Protože jsem mimo jiné dělal i na rozvodně 35kV tak jsem se setkal i s trafoolejem při doplňování a odběru na vzorky.
Nevím jestli je nějaký rozdíl mezi novým olejem vyráběným dnes a tím co byl před cca 15 lety,ale něco Vám k tomu řeknu:
Trafoolej je to nejhorší svinstvo co si můžete přinést do baráku.Je to jedovatý pro všechno živý i když je to ještě olej.Co se s tím stane při spalování si ani nedokážu představit.Ve všech provozních předpisech pro trafa VN se donekonečna opakuje absolutní opatrnost při manipulaci s tímhle hajzlem.Musí se dělat v rukavicích a s respirátorem a brejlema nebo štítem.
Lejt to do dutin je tedy prasárna a navíc dokonale táhne vodu takže to je na nic.Navíc je velmi dobře vzlínavý a dostane se ven jakoukoli prasklinkou nebo netěstností.
Takže moje rada je taková:Vyhněte se tomu obloukem,s tím už není sranda a není to alternativní palivo v jakýmkoli smyslu.

A perlička na závěr:Použité obaly od oleje jsme museli vracet dodavateli (ČEZ) v původním přebalu a proti podpisu.(obyčejné kanystry po 10l v Tescu za 30,-Kč)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Uživatelský avatar
Kuba
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:18

Příspěvek od Kuba »

PeterG napsal : " Myslim, ze to je citit. Kolegovci mi hovorili, ze z auta ide strasny smrad. Tak som nechal zapnuty motor a isiel k vyfuku. Fakt to nechutne smrdi. Dojazdim, co mam a mozem dalej tankovat naftu. Aj tak nemam zdroj na dalsi olej. "

Pokud jsou zvlášť na volnoběh cejtit spálený hranolky nebo to nadměrně smrdí, pak máš buď nízkou předehřívací teplotu rostlináče a/nebo Ti nekvalitně rozprašujou vstřikovače. Já jsem zvedl otevírací tlak vstřikovačů na 180 - 185 barů ( origoš: 160 barů ) a neni to už cítit skoro vůbec !
VW BORA 1,9 TDI PD, 96 kW
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“