Kolísání elektrického napětí v celém voze
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kolísání elektrického napětí v celém voze
Dobrý den, snad mi někdo poradí a pomůže vyřešit můj problém. Třeba to ani problém není, já nevím
. Dám příklad co to dělá. Jedu a mám zapnutá světla a ventilátor. Stačí aby sepnulo ESP a večer na světlech i na přístrojovce vidíte jak na moment poklesne napětí a světla i přístojovka lehce pohasnou. Není to nijak výrazné, ale vidět to je. Dělá to třeba i když stisknu tlačítko na ovládání oken a snažím se zavřít okno. Na moment poklesne napětí. Kde bych měl hledat závadu? Nebo je to normální? Děkuji za pomoc. Libor
já třeba na volnoběh poznám spustění sahar, dokonce i na otáčkoměru, ono se není co divit, na T4 je to 2x350W..
Je to spíš vlastnost, určitě by to šlo nějak vyřešit, možná větším altíkem, nebo třeba nějakým kondenzátorem nebo co, každopádně bych řekl, že tady jakýkoliv řešení za moc peněz málo muziky:-)
Rozhodně to není znamení, že by něco odcházelo, takže to neřeš:-)
Je to spíš vlastnost, určitě by to šlo nějak vyřešit, možná větším altíkem, nebo třeba nějakým kondenzátorem nebo co, každopádně bych řekl, že tady jakýkoliv řešení za moc peněz málo muziky:-)
Rozhodně to není znamení, že by něco odcházelo, takže to neřeš:-)
-
losfazeros
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 164
- Registrován: 03 zář 2009, 15:44
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Pokud je na autě alternátor 80 -120A, tak sepnutí okna , spuštění sahaty způsobí pokles napětí v řádu desetin sekundy - pokud je nabíjecí soustava v pořádku, popisované případy nejsou až tak normální, je potřeba zjistit jaký je odběr a kde vzniká úbytek napětí.
Často je to opotřebení kartáčků buzení, přechodové odpory v pojistkovnici apod.
Často je to opotřebení kartáčků buzení, přechodové odpory v pojistkovnici apod.
G3 Variant synchro
u fabie s altikom 70 A a aku 60 AH je to normalka. a u inych aut tiezbobG3 píše:Pokud je na autě alternátor 80 -120A, tak sepnutí okna , spuštění sahaty způsobí pokles napětí v řádu desetin sekundy - pokud je nabíjecí soustava v pořádku, popisované případy nejsou až tak normální, je potřeba zjistit jaký je odběr a kde vzniká úbytek napětí.
Často je to opotřebení kartáčků buzení, přechodové odpory v pojistkovnici apod.
Definuj co je to normálka, hodnoty napětí, časy, pak si vem multimetr a osciloskop a měř. Pravda je, že autor měl definovat co tím kolísáním napětí míní a napsat naměřené hodnoty, které se mu nelíbí. Jestli se mění osvětlení přístrojovky, nemusí to znamenat, že kolísá napětí všude, záleží na přechodových odporech. Pokud měříš napětí na alternátoru, baterce, nebo na některé pojistce, jsou hodnoty rozdílné.kevino píše:u fabie s altikom 70 A a aku 60 AH je to normalka. a u inych aut tiezbobG3 píše:Pokud je na autě alternátor 80 -120A, tak sepnutí okna , spuštění sahaty způsobí pokles napětí v řádu desetin sekundy - pokud je nabíjecí soustava v pořádku, popisované případy nejsou až tak normální, je potřeba zjistit jaký je odběr a kde vzniká úbytek napětí.
Často je to opotřebení kartáčků buzení, přechodové odpory v pojistkovnici apod.
G3 Variant synchro
robi to kazda fabia I.bobG3 píše:Definuj co je to normálka, hodnoty napětí, časy, pak si vem multimetr a osciloskop a měř. Pravda je, že autor měl definovat co tím kolísáním napětí míní a napsat naměřené hodnoty, které se mu nelíbí. Jestli se mění osvětlení přístrojovky, nemusí to znamenat, že kolísá napětí všude, záleží na přechodových odporech. Pokud měříš napětí na alternátoru, baterce, nebo na některé pojistce, jsou hodnoty rozdílné.kevino píše:u fabie s altikom 70 A a aku 60 AH je to normalka. a u inych aut tiezbobG3 píše:Pokud je na autě alternátor 80 -120A, tak sepnutí okna , spuštění sahaty způsobí pokles napětí v řádu desetin sekundy - pokud je nabíjecí soustava v pořádku, popisované případy nejsou až tak normální, je potřeba zjistit jaký je odběr a kde vzniká úbytek napětí.
Často je to opotřebení kartáčků buzení, přechodové odpory v pojistkovnici apod.
Tak tak, podle toho co pise autor jde o zrakem pozorovatelne poklesy napeti v palubni siti a to nejsou desetiny V. Takze zkontrolovat a utahnout vsechny svorky, pojistky, pojistkovy pouzdra atp. Taky zkontrolovat stav aku. Pokud nepomuze, hledat mista s nejvetsim ubytkem napeti a lokalizovat prechodak.bobG3 píše:Asi jo, ale co robí a kde
V práci máme fabky jako služební a tohle jsem tedy nepozoroval. Jak říkáš zkontrolovat spoje a změřit kde a jaké napětí je. Pokud kolísá na baterce, na altíku ne, je třeba hledat problém mezi alternátorem a startérem - už jsem párkrát měnit uvnitř izolace zkorodovaný kábl, koncová oka atd. Pokud kolísá i na altíku v dobíjení , pokud je to na baterce OK, je někde dál přechoďák - třeba na kostře, pojistkách atd.
G3 Variant synchro
Re: Kolísání elektrického napětí v celém voze
Nezlobí ti kolego jeden z vypínačů st.oken na ruční pojezd...jen tak mimomlzil píše:Dobrý den, snad mi někdo poradí a pomůže vyřešit můj problém. Třeba to ani problém není, já nevím. Dám příklad co to dělá. Jedu a mám zapnutá světla a ventilátor. Stačí aby sepnulo ESP a večer na světlech i na přístrojovce vidíte jak na moment poklesne napětí a světla i přístojovka lehce pohasnou. Není to nijak výrazné, ale vidět to je. Dělá to třeba i když stisknu tlačítko na ovládání oken a snažím se zavřít okno. Na moment poklesne napětí. Kde bych měl hledat závadu? Nebo je to normální? Děkuji za pomoc. Libor