Kolísání elektrického napětí v celém voze

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
mlzil
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 21 srp 2009, 17:27
Odpovědi: 0

Kolísání elektrického napětí v celém voze

Příspěvek od mlzil »

Dobrý den, snad mi někdo poradí a pomůže vyřešit můj problém. Třeba to ani problém není, já nevím :? . Dám příklad co to dělá. Jedu a mám zapnutá světla a ventilátor. Stačí aby sepnulo ESP a večer na světlech i na přístrojovce vidíte jak na moment poklesne napětí a světla i přístojovka lehce pohasnou. Není to nijak výrazné, ale vidět to je. Dělá to třeba i když stisknu tlačítko na ovládání oken a snažím se zavřít okno. Na moment poklesne napětí. Kde bych měl hledat závadu? Nebo je to normální? Děkuji za pomoc. Libor
Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od Borath »

podle mě normálka, dělá mi to také, za příčinu tomu dávám například u těch oken velkej odběr...
VW Touran, 1.9 TDI 77kw, BKC, DSG
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3729
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Když se snažim zavřít již zavřený okýnko, tak poklesne napětí docela výrazně. Světla i budíky pohasnou. Nepříde mi to jako závada. Jen prostě na moment větší odběr, kterej nestíhne altík zregulovat a udržet napětí.
Oct asv 2000, DieselPower
Rob
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 23 lis 2009, 21:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rob »

já třeba na volnoběh poznám spustění sahar, dokonce i na otáčkoměru, ono se není co divit, na T4 je to 2x350W..

Je to spíš vlastnost, určitě by to šlo nějak vyřešit, možná větším altíkem, nebo třeba nějakým kondenzátorem nebo co, každopádně bych řekl, že tady jakýkoliv řešení za moc peněz málo muziky:-)

Rozhodně to není znamení, že by něco odcházelo, takže to neřeš:-)
losfazeros
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Registrován: 03 zář 2009, 15:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od losfazeros »

je to normální,náhlej proudovej odběr,kdyby to nabíhalo pozvolna,tak bys to nepocítil,ale třeba u toho esp,to by ti asi vadilo :)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Pokud je na autě alternátor 80 -120A, tak sepnutí okna , spuštění sahaty způsobí pokles napětí v řádu desetin sekundy - pokud je nabíjecí soustava v pořádku, popisované případy nejsou až tak normální, je potřeba zjistit jaký je odběr a kde vzniká úbytek napětí.
Často je to opotřebení kartáčků buzení, přechodové odpory v pojistkovnici apod.
G3 Variant synchro
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

bobG3 píše:Pokud je na autě alternátor 80 -120A, tak sepnutí okna , spuštění sahaty způsobí pokles napětí v řádu desetin sekundy - pokud je nabíjecí soustava v pořádku, popisované případy nejsou až tak normální, je potřeba zjistit jaký je odběr a kde vzniká úbytek napětí.
Často je to opotřebení kartáčků buzení, přechodové odpory v pojistkovnici apod.
u fabie s altikom 70 A a aku 60 AH je to normalka. a u inych aut tiez
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

kevino píše:
bobG3 píše:Pokud je na autě alternátor 80 -120A, tak sepnutí okna , spuštění sahaty způsobí pokles napětí v řádu desetin sekundy - pokud je nabíjecí soustava v pořádku, popisované případy nejsou až tak normální, je potřeba zjistit jaký je odběr a kde vzniká úbytek napětí.
Často je to opotřebení kartáčků buzení, přechodové odpory v pojistkovnici apod.
u fabie s altikom 70 A a aku 60 AH je to normalka. a u inych aut tiez
Definuj co je to normálka, hodnoty napětí, časy, pak si vem multimetr a osciloskop a měř. Pravda je, že autor měl definovat co tím kolísáním napětí míní a napsat naměřené hodnoty, které se mu nelíbí. Jestli se mění osvětlení přístrojovky, nemusí to znamenat, že kolísá napětí všude, záleží na přechodových odporech. Pokud měříš napětí na alternátoru, baterce, nebo na některé pojistce, jsou hodnoty rozdílné.
G3 Variant synchro
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Registrován: 23 led 2006, 21:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od kevino »

bobG3 píše:
kevino píše:
bobG3 píše:Pokud je na autě alternátor 80 -120A, tak sepnutí okna , spuštění sahaty způsobí pokles napětí v řádu desetin sekundy - pokud je nabíjecí soustava v pořádku, popisované případy nejsou až tak normální, je potřeba zjistit jaký je odběr a kde vzniká úbytek napětí.
Často je to opotřebení kartáčků buzení, přechodové odpory v pojistkovnici apod.
u fabie s altikom 70 A a aku 60 AH je to normalka. a u inych aut tiez
Definuj co je to normálka, hodnoty napětí, časy, pak si vem multimetr a osciloskop a měř. Pravda je, že autor měl definovat co tím kolísáním napětí míní a napsat naměřené hodnoty, které se mu nelíbí. Jestli se mění osvětlení přístrojovky, nemusí to znamenat, že kolísá napětí všude, záleží na přechodových odporech. Pokud měříš napětí na alternátoru, baterce, nebo na některé pojistce, jsou hodnoty rozdílné.
robi to kazda fabia I.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Asi jo, ale co robí a kde (hm)
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

bobG3 píše:Asi jo, ale co robí a kde (hm)
Tak tak, podle toho co pise autor jde o zrakem pozorovatelne poklesy napeti v palubni siti a to nejsou desetiny V. Takze zkontrolovat a utahnout vsechny svorky, pojistky, pojistkovy pouzdra atp. Taky zkontrolovat stav aku. Pokud nepomuze, hledat mista s nejvetsim ubytkem napeti a lokalizovat prechodak.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

V práci máme fabky jako služební a tohle jsem tedy nepozoroval. Jak říkáš zkontrolovat spoje a změřit kde a jaké napětí je. Pokud kolísá na baterce, na altíku ne, je třeba hledat problém mezi alternátorem a startérem - už jsem párkrát měnit uvnitř izolace zkorodovaný kábl, koncová oka atd. Pokud kolísá i na altíku v dobíjení , pokud je to na baterce OK, je někde dál přechoďák - třeba na kostře, pojistkách atd.
G3 Variant synchro
PavlikLN
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 30 zář 2009, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Louny

Re: Kolísání elektrického napětí v celém voze

Příspěvek od PavlikLN »

mlzil píše:Dobrý den, snad mi někdo poradí a pomůže vyřešit můj problém. Třeba to ani problém není, já nevím :? . Dám příklad co to dělá. Jedu a mám zapnutá světla a ventilátor. Stačí aby sepnulo ESP a večer na světlech i na přístrojovce vidíte jak na moment poklesne napětí a světla i přístojovka lehce pohasnou. Není to nijak výrazné, ale vidět to je. Dělá to třeba i když stisknu tlačítko na ovládání oken a snažím se zavřít okno. Na moment poklesne napětí. Kde bych měl hledat závadu? Nebo je to normální? Děkuji za pomoc. Libor
Nezlobí ti kolego jeden z vypínačů st.oken na ruční pojezd...jen tak mimo
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“