Prečo nebrať 85kw?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
milansilvia
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Odpovědi: 0
Registrován: 26 lis 2008, 16:23
Bydliště: Košice

Prečo nebrať 85kw?

Příspěvek od milansilvia »

Ahojte všetci. Mám zaujem o Boru variant Tdi. Viem ,že 85kw motor nie je až taký vydarený ako 81kw ale na slovensku zohnať boru s 81kw motorom je nemožné. Je ten motor 85kw až taký zlý???
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Protože je to první PD a jako každý začatek má své mouchy a dětský bolesti.Jeho nástupce 74kw/96KW je podstatně podařenější.Další problém bude,že 85KW se dával kolem roku 2000 a tak už auto bude mít min 200-300tkm a to už je na ten motor dost.Rozhodně rotačka v 300tkm je zajetá.U 85KW PD tomu tak není.Ale vždy záleži jak se o to kdo staral.Jinak
slušná bora se dá sehnat za 4.500Euro i s motorem 81KW.Třeba tahle 2001,200TKM,81KW. Obrázek
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Uživatelský avatar
PAIA
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2006, 20:49
Bydliště: teplice

Příspěvek od PAIA »

mám boru 85kw a zatím nemám žádný problém auto šlape jak hodinky a sem spokojený asi záleží na kusu ale to u všeho ale nijak bych se toho určitě nebál ;)
bejvalo :vw bora variant highline 1.9tdi 85kw
vw multivan t5 2.5tdi+chip 15%
nyní vw sharan 1.9tdi 96kw+chip 20%
mvolesko2
Přispěvovatel
Příspěvky: 276
Odpovědi: 0
Registrován: 14 zář 2008, 16:15

Příspěvek od mvolesko2 »

na tech motorech neni nic spatnyho je to defakto to sami co 74kw, jedinej problem je ze tyhle motory meli dlouhou sestku a maj silu odspodu a tak to majitele dost casto podtaceji do kopce a pak praskaj pisty, cim tezsi auto tim castejsi zavada
MAHA LPS3000 4X4 DYNO
Nejlepsi palivo je CH4 !
Martin RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 157
Odpovědi: 0
Registrován: 26 črc 2009, 06:53

Příspěvek od Martin RS »

Praská těsnění pod hlavou.
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

sharik4x4 píše:Protože je to první PD a jako každý začatek má své mouchy a dětský bolesti.Jeho nástupce 74kw/96KW je podstatně podařenější.Další problém bude,že 85KW se dával kolem roku 2000 a tak už auto bude mít min 200-300tkm a to už je na ten motor dost.Rozhodně rotačka v 300tkm je zajetá.U 85KW PD tomu tak není.Ale vždy záleži jak se o to kdo staral.Jinak
slušná bora se dá sehnat za 4.500Euro i s motorem 81KW.Třeba tahle 2001,200TKM,81KW.
Nesmysl, 300tkm není hodně ani pro PD. Měl jsem ASZ (série 130k, 310Nm) a s 305tkm na LL olej měl před čipem na brzdě 136k, 326Nm. Naprosto bez kouře, start v zimě na drc, bez sebemenšího dolévání oleje. Stejně tak další PD co znám, s podobným proběhem.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Odpovědi: 0
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Nevím jestli 300tkm je nesmysl,ale jak jsem již psal nejvíc záleží kdo s tím jezdí.Jinak první PD 85KW nemůžeš stovnávat s ASZ/96kw/která je už podstatně vylepšená jak již jsem psal,stačí číst/nesrovnávej jablka s hruškama/.Prostě 85KWPD je daleko víc náchylná na poruchy,ale to ještě neznamená že by nenajela 500Tkm.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Samozřejmě čtu, všeobecně největší bolestí 85PD jsou písty. A jiné - konstrukční rozdíly mezi 85 a třeba 96? V principu žádné, pouze více dimenzované díly. 85 má v podstatě spodek z 81... Já osobně bych 85 do baráku nechtěl ani za zlatý prase. Tu životnost jsem bral všeobecně pro PD.

Jinak pro srovnání: Bora ASZ (300tkm) vs. Golf AJM (190tkm), oboje s čipem - na silnici naprosto srovnatelný. Ani jeden neměl navrch při rozjezdu ani při cca 200km/h. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Odpovědi: 0
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

mal som niekolko aut s AJM motorom a ani jedno ziadny problem. Skor naopak, pekny zvuk a krasna spotreba. Vsetky mali okolo 300t km a ozaj ziadny problem. Ja by som sa toho nebal.
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Věřím, znám dost lidí, kteří ho mají a jsou naprosto spokojení. Jeden za všechny - Sharan, dlouhodobá spotřeba 6L. Super. Na druhou stranu když vidíš kolik už s nimi jiní měli problémů, tak si radši koupím cokoliv jiného, kde vím, že problém nebude. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Borath
Přispěvovatel
Příspěvky: 424
Odpovědi: 0
Registrován: 20 říj 2009, 16:04
Bydliště: Praha - Západ

Příspěvek od Borath »

já si myslím že je to kus od kusu, mam AJM v Boře a jsem stím naprosto spokojený, je to pěkně pružný, je to super dělník, a spotřeba taky ok, sice jsem dělal těsnění pod hlavou, ale stím jsem počítal když se to kupovalo, taky cena podle toho byla přizpůsobená, na tacháči to má necelých 150tkm, al e počítám stím ž eje to zkrouhlý, ale všeobecně spokojenost.... krom toho těsnění jsem nic nedělal, to co jsem dělal jsou síše moje vejmysly....:)
VW Touran, 1.9 TDI 77kw, BKC, DSG
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

85kW je úplně normální PD jako každý jiný. Pravdou je,že znám spoustu PD85, co u nich fouklo těsnění pod hlavou cca kolem 200 tis a u některých praskají písty - ale jen písty Mahle. Pokud bych si měl vybrat, tak radši 96kW
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Kubass
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Odpovědi: 0
Registrován: 14 pro 2008, 21:54
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Kubass »

Já měl taky boru 85ku a byl sem spokojenej. Fouklo mi tam pod hlavou těsnění a odešla volnoběžka,jinak vše v pořádku.Jelo to hodně fajnově,uvnitř to bylo třeba proti oct I tichoučké..Já by sem si ji klidně koupil znovu. Ale samozdřejmě by byla lepší 96ka ale jen kvúli výkonu... :D
Škoda Superb 2.5TDi (114Kw) Octáva 1.9 66kw+chip
Nyní O2 RS TDI DSG (147kw, 451Nm)
venouš
Přispěvovatel
Příspěvky: 291
Odpovědi: 0
Registrován: 04 črc 2009, 14:33
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od venouš »

Borath píše:já si myslím že je to kus od kusu, mam AJM v Boře a jsem stím naprosto spokojený, je to pěkně pružný, je to super dělník, a spotřeba taky ok, sice jsem dělal těsnění pod hlavou, ale stím jsem počítal když se to kupovalo, taky cena podle toho byla přizpůsobená, na tacháči to má necelých 150tkm, al e počítám stím ž eje to zkrouhlý, ale všeobecně spokojenost.... krom toho těsnění jsem nic nedělal, to co jsem dělal jsou síše moje vejmysly....:)
přidavam se.mam to 3,5roku a 60tkm.mam to z autohausu.jezdím vetšinu po meste.krome toho tesnení se taky nic nepos.... :D tuk,tuk (LOL)
když bude peknej kousek za dobre prachy tak ho vezmi
VW sharan 81kw AVG
Škoda Felicia combi 1.3MPi
Borysta
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Odpovědi: 0
Registrován: 21 led 2009, 16:59
Bydliště: Jamné nad Orlicí

Příspěvek od Borysta »

Přesně tak,kup ho a jezdi.Mám hodně přes 200000 a krom dvouhmoty,čištění turba taky nic 8)
Nemám rád brzdy provozu!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“