Vymena oleje v automaticke prevodovce

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

MartinLoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 20 lis 2009, 07:06
Odpovědi: 0

Vymena oleje v automaticke prevodovce

Příspěvek od MartinLoun »

Zdravim poridil jsem passata V6 2.5 tdi 4x4 automat (tiptronic) zajimalo by me po kolika tisicich se meni a jaka je specifikace kolik se ho tam jejde a co stoji litr.Manual mam pouze v italstine a z toho nic nevictu.Dik za radu.
George62
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 14 pro 2009, 19:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od George62 »

Nešahej na to nebo už to nedáš do provozu.Chtěl jsem to dělat taky,ale kamarád z vw mě od toho odradil.Musí se to vypouštět zvednuté za běhu a přeřazovat abys vypustil všechny komory.Nejhorší je ale znovu naplnit.Náplň je prý doživotní.Mám 130000km a pohoda.
MartinLoun
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 20 lis 2009, 07:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od MartinLoun »

dik za upozorneni ja tam mam 140 000km a taky je to v pohode ale chtel jsem to nechat vsechno vymenit i olej v motoru diferaku i rozdodovce at je klid,ale tak tu prevodovku vynecham,stejne to budu davat do servisu.
George62
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 14 pro 2009, 19:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od George62 »

Taky po koupi auta všechno měním abych něco neprošvich a hlavně měl přehled.Ještě mam doma novej filtr do převodovky.Olej tam je jedině spešl od vw atuším asi 8 litrů.5 lidí mě od toho odrazovalo a ten z vw mě řek,že s každým druhým pak byly problémy.
Uživatelský avatar
Radek
Přispěvovatel
Příspěvky: 618
Registrován: 23 bře 2006, 08:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

automat

Příspěvek od Radek »

Prosimvas stokrat opakovane tema zapomente na celoživotni napln je to uplna blbost.Přal bych vam vidět co stoho potom teče za sajrajt po 200000km.Hledej na netu je toho popsano mooooc.
Radek
+420604111999
George62
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 14 pro 2009, 19:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od George62 »

Nedělám ze sebe odborníka,ale hodně asi záleží na roku výroby protože v kvalitě oleje do převodovky byl obrovský skok.Taky sem viděl olej ze starýho meďoura-mazut.Ale 96kw pd 2005 jako mám já bylo po170000 ůplně v poho.co ty na to?Jestli maš jiné zkušenosti tak se poděl.
turdy VW
Přispěvovatel
Příspěvky: 152
Registrován: 19 srp 2009, 13:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turdy VW »

...zdar chlape,takto:mám stejný vůz a rozhodně ti doporučuji vyměnit olej v převodovce,kort u automatu!!!Mění se každých 60000km jelikož když nevyměníš olej a jezdíš na tu vodu co je tam tak jednoznačne spálíš komponenty!!Vše už se to tady probralo...olej třeba tento http://www.oleje-mazivo.cz/?74,esso-atf ... -1l-baleni
Jinak pokud máš jakékoliv otázky tak napiš členovi lubomt a ten tyto převodovky přímo dělá...Jinak se tam vejde cca 8,5l a výměnu nech na člověku který to dělá,je to opravdu trošku složitější...tak čau.
kluso
Přispěvovatel
Příspěvky: 249
Registrován: 08 dub 2009, 19:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od kluso »

turdy VW píše:...zdar chlape,takto:mám stejný vůz a rozhodně ti doporučuji vyměnit olej v převodovce,kort u automatu!!!Mění se každých 60000km jelikož když nevyměníš olej a jezdíš na tu vodu co je tam tak jednoznačne spálíš komponenty!!Vše už se to tady probralo...olej třeba tento http://www.oleje-mazivo.cz/?74,esso-atf ... -1l-baleni
Jinak pokud máš jakékoliv otázky tak napiš členovi lubomt a ten tyto převodovky přímo dělá...Jinak se tam vejde cca 8,5l a výměnu nech na člověku který to dělá,je to opravdu trošku složitější...tak čau.
60000KM jen u DSG jinak bych to nechal klidně 120000km
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1445
Registrován: 02 srp 2008, 22:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od e36power »

v else je presny postup doplnování.
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

George62 píše:Nešahej na to nebo už to nedáš do provozu.Chtěl jsem to dělat taky,ale kamarád z vw mě od toho odradil.Musí se to vypouštět zvednuté za běhu a přeřazovat abys vypustil všechny komory.Nejhorší je ale znovu naplnit.Náplň je prý doživotní.Mám 130000km a pohoda.
Praveze vymen ho cim skorej. vymiena sa kazdych 80.000km, u multitronic,DSG po 60.000km. takze u teba kedze mas este 5-kvalt tiptronic tak po 80.000km. Je ho tam treba 9ltr, olej presne ako pise clen turdy VW - ESSO ATF alebo original z VW, ale ten je zbytocne drahy.ZIADNY INY NEDAVAJ !!! Ostatne nesplnaju specifikaciu ATF vyrobcu prevodoviek,certifikat dostal iba origo VW alebo tento ESSO co uz bol spominany.Kupis ho v 1, 5 alebo 20ltr baleni. takisto si kup nejaky mineralny prevodovy olej do diferencialu,tam ho treba necely liter,nema sice vypustaci otvor,ale ak sa ti nechce rozoberat ho,tak vycucni hadickou a striekackou co sa ti bude dat a väčšou striekackou tam čvrkni novy,az pokial sa nebude prelievat cez kontrolny šrob.Je tam ibe jeden.napln je 0,85ltr.
Z prevodovky vypusti olej /s vypnutym motorom/, ak chces dostat olej aj z hydromenica,tak po vypusteni nastartuj a hned vypni motor,vyhodi este nejaky von. v žiadnom pripade nenechavaj bezat prevodovku dlho bez oleja, lebo ju pridries. Ziadne rychlosti pri vypustani radit netreba.
Ked vypustis olej,daj dole vanu z prevodovky,vycisti ju /aj magnety od pilin/ a vymen v nej filter. Ten je iba nastrceny a drzi dvoma šrobikmi.Ak budes mat vo vani vela ocel a hlinik.pilin, tak sa priprav,ze v buducnosti budu problemy.
Daj na vanu nove tesnenie,nahod ju a mozes zacat s plnenim.
Plni sa tak,ze niekto si sadne do auta,zodvihnes ho na zdvihaku a pri nanastartovanom motore zacnes striekat velkou striekackou cez kontrolny otvor olej do prevodovky.Takto ho tam dostanes asi 3 ltr, potom ti uz bude pretekat. Az vtedy nastartujes a zacnes doplnat pomaly ostatny olej. Cerpadlo v prevodovke si zacne z vane tahat olej samo do celej prevodovky, trva to asi 10-15 min, sem tam treba zaradit vsetky stupne, pomaly sa ti zacnu roztacat kolesa az pokial uz prevodovka nebude chciet dalsi olej. Dostanes ho tam minimalne 8 ltr,zalezi kolko stareho zbytkoveho v nej ostalo.potom zavres kontrolny srob a az potom vypnes motor. To preto,lebo keby si vypol,zdvihne sa hladina oleja vo vani a zbytocne ti vytecie olej.Popripade napichni diagnostiku a vymaz chyby,ak tam nejake su.
takze tu mas navod a hor sa do toho !
Urob to cim skorej. Ziadna dozivotna napln neexistuje. potom by sme nemuseli menit olej ani v motoroch,že? (LOL)
Alebo chces skoncit takto?
Obrázek

to modre je od vysokych teplot,ked je spatny olej. Je to tam potom paseka
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

George62 píše:Taky po koupi auta všechno měním abych něco neprošvich a hlavně měl přehled.Ještě mam doma novej filtr do převodovky.Olej tam je jedině spešl od vw atuším asi 8 litrů.5 lidí mě od toho odrazovalo a ten z vw mě řek,že s každým druhým pak byly problémy.
S kazdym druhym boli problemy,lebo uz bolo v prevopdovke bud vela pilin alebo nevycistili olej.vanu prevodovky. Potom to novy olej rozriedi a dostane sa to do boxu s ventilmi a poupchavaju sa kanaliky,potom tomu hrabe.....
su tam usadene piliny s mazom , napr toto je multitronic
Obrázek
a toto je zase jeep cherokee
Obrázek
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
notobi
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Registrován: 07 říj 2009, 20:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od notobi »

oleje v automatických převodovkách se často liší nejen kodem převodovky, ale i rokem výroby a nejsou mísitelný takže tohle bych řešil jedině origo olejem a určeným podle čísla kastle. (často se musíí i přidat výrobní číslo převodovky)
OctaviaI combi rv04, 1.9TDI, ASV 81kW, čip cca 130hp, mimo xenonů, kůže, el sedaček, navigace a zad loket opěry plná výbava
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

ved ano ale som uz napisal ze moze dat origo olej-drahý alebo Esso ATF LT71141, ten je schvaleny vyrobcom prevodoviek a tento tam moze ist. Nic ine
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Peter_11
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 10 led 2010, 18:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od Peter_11 »

Lubo,

nemohol by si popisat podobnym sposobom aj vymenu oleja v Touaregu?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Hlava mi nebere,jak je možné,že koncern není schopen vhodně informovat své servisy a proč servismeni ,kteří sice neumí vyměnit olej v převodovce,ale neopomenou mít na monterkách nápis VW,Audi nejsou vykopnuti....Začínám věřit tomu ,že tam zůstali jen ti ,které již nikdo nechce... :(
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“