Stránka 1 z 2
Vymena oleje v automaticke prevodovce
Napsal: 27 led 2010, 15:26
od MartinLoun
Zdravim poridil jsem passata V6 2.5 tdi 4x4 automat (tiptronic) zajimalo by me po kolika tisicich se meni a jaka je specifikace kolik se ho tam jejde a co stoji litr.Manual mam pouze v italstine a z toho nic nevictu.Dik za radu.
Napsal: 27 led 2010, 16:12
od George62
Nešahej na to nebo už to nedáš do provozu.Chtěl jsem to dělat taky,ale kamarád z vw mě od toho odradil.Musí se to vypouštět zvednuté za běhu a přeřazovat abys vypustil všechny komory.Nejhorší je ale znovu naplnit.Náplň je prý doživotní.Mám 130000km a pohoda.
Napsal: 27 led 2010, 16:24
od MartinLoun
dik za upozorneni ja tam mam 140 000km a taky je to v pohode ale chtel jsem to nechat vsechno vymenit i olej v motoru diferaku i rozdodovce at je klid,ale tak tu prevodovku vynecham,stejne to budu davat do servisu.
Napsal: 27 led 2010, 16:41
od George62
Taky po koupi auta všechno měním abych něco neprošvich a hlavně měl přehled.Ještě mam doma novej filtr do převodovky.Olej tam je jedině spešl od vw atuším asi 8 litrů.5 lidí mě od toho odrazovalo a ten z vw mě řek,že s každým druhým pak byly problémy.
automat
Napsal: 27 led 2010, 16:46
od Radek
Prosimvas stokrat opakovane tema zapomente na celoživotni napln je to uplna blbost.Přal bych vam vidět co stoho potom teče za sajrajt po 200000km.Hledej na netu je toho popsano mooooc.
Napsal: 27 led 2010, 17:24
od George62
Nedělám ze sebe odborníka,ale hodně asi záleží na roku výroby protože v kvalitě oleje do převodovky byl obrovský skok.Taky sem viděl olej ze starýho meďoura-mazut.Ale 96kw pd 2005 jako mám já bylo po170000 ůplně v poho.co ty na to?Jestli maš jiné zkušenosti tak se poděl.
Napsal: 27 led 2010, 19:00
od turdy VW
...zdar chlape,takto:mám stejný vůz a rozhodně ti doporučuji vyměnit olej v převodovce,kort u automatu!!!Mění se každých 60000km jelikož když nevyměníš olej a jezdíš na tu vodu co je tam tak jednoznačne spálíš komponenty!!Vše už se to tady probralo...olej třeba tento
http://www.oleje-mazivo.cz/?74,esso-atf ... -1l-baleni
Jinak pokud máš jakékoliv otázky tak napiš členovi lubomt a ten tyto převodovky přímo dělá...Jinak se tam vejde cca 8,5l a výměnu nech na člověku který to dělá,je to opravdu trošku složitější...tak čau.
Napsal: 27 led 2010, 21:03
od kluso
turdy VW píše:...zdar chlape,takto:mám stejný vůz a rozhodně ti doporučuji vyměnit olej v převodovce,kort u automatu!!!Mění se každých 60000km jelikož když nevyměníš olej a jezdíš na tu vodu co je tam tak jednoznačne spálíš komponenty!!Vše už se to tady probralo...olej třeba tento
http://www.oleje-mazivo.cz/?74,esso-atf ... -1l-baleni
Jinak pokud máš jakékoliv otázky tak napiš členovi lubomt a ten tyto převodovky přímo dělá...Jinak se tam vejde cca 8,5l a výměnu nech na člověku který to dělá,je to opravdu trošku složitější...tak čau.
60000KM jen u DSG jinak bych to nechal klidně 120000km
Napsal: 27 led 2010, 23:06
od e36power
v else je presny postup doplnování.
Napsal: 27 led 2010, 23:34
od lubomt
George62 píše:Nešahej na to nebo už to nedáš do provozu.Chtěl jsem to dělat taky,ale kamarád z vw mě od toho odradil.Musí se to vypouštět zvednuté za běhu a přeřazovat abys vypustil všechny komory.Nejhorší je ale znovu naplnit.Náplň je prý doživotní.Mám 130000km a pohoda.
Praveze vymen ho cim skorej. vymiena sa kazdych 80.000km, u multitronic,DSG po 60.000km. takze u teba kedze mas este 5-kvalt tiptronic tak po 80.000km. Je ho tam treba 9ltr, olej presne ako pise clen turdy VW - ESSO ATF alebo original z VW, ale ten je zbytocne drahy.ZIADNY INY NEDAVAJ !!! Ostatne nesplnaju specifikaciu ATF vyrobcu prevodoviek,certifikat dostal iba origo VW alebo tento ESSO co uz bol spominany.Kupis ho v 1, 5 alebo 20ltr baleni. takisto si kup nejaky mineralny prevodovy olej do diferencialu,tam ho treba necely liter,nema sice vypustaci otvor,ale ak sa ti nechce rozoberat ho,tak vycucni hadickou a striekackou co sa ti bude dat a väčšou striekackou tam čvrkni novy,az pokial sa nebude prelievat cez kontrolny šrob.Je tam ibe jeden.napln je 0,85ltr.
Z prevodovky vypusti olej /s vypnutym motorom/, ak chces dostat olej aj z hydromenica,tak po vypusteni nastartuj a hned vypni motor,vyhodi este nejaky von. v žiadnom pripade nenechavaj bezat prevodovku dlho bez oleja, lebo ju pridries. Ziadne rychlosti pri vypustani radit netreba.
Ked vypustis olej,daj dole vanu z prevodovky,vycisti ju /aj magnety od pilin/ a vymen v nej filter. Ten je iba nastrceny a drzi dvoma šrobikmi.Ak budes mat vo vani vela ocel a hlinik.pilin, tak sa priprav,ze v buducnosti budu problemy.
Daj na vanu nove tesnenie,nahod ju a mozes zacat s plnenim.
Plni sa tak,ze niekto si sadne do auta,zodvihnes ho na zdvihaku a pri nanastartovanom motore zacnes striekat velkou striekackou cez kontrolny otvor olej do prevodovky.Takto ho tam dostanes asi 3 ltr, potom ti uz bude pretekat. Az vtedy nastartujes a zacnes doplnat pomaly ostatny olej. Cerpadlo v prevodovke si zacne z vane tahat olej samo do celej prevodovky, trva to asi 10-15 min, sem tam treba zaradit vsetky stupne, pomaly sa ti zacnu roztacat kolesa az pokial uz prevodovka nebude chciet dalsi olej. Dostanes ho tam minimalne 8 ltr,zalezi kolko stareho zbytkoveho v nej ostalo.potom zavres kontrolny srob a az potom vypnes motor. To preto,lebo keby si vypol,zdvihne sa hladina oleja vo vani a zbytocne ti vytecie olej.Popripade napichni diagnostiku a vymaz chyby,ak tam nejake su.
takze tu mas navod a hor sa do toho !
Urob to cim skorej. Ziadna dozivotna napln neexistuje. potom by sme nemuseli menit olej ani v motoroch,že?
Alebo chces skoncit takto?
to modre je od vysokych teplot,ked je spatny olej. Je to tam potom paseka
Napsal: 28 led 2010, 15:26
od lubomt
George62 píše:Taky po koupi auta všechno měním abych něco neprošvich a hlavně měl přehled.Ještě mam doma novej filtr do převodovky.Olej tam je jedině spešl od vw atuším asi 8 litrů.5 lidí mě od toho odrazovalo a ten z vw mě řek,že s každým druhým pak byly problémy.
S kazdym druhym boli problemy,lebo uz bolo v prevopdovke bud vela pilin alebo nevycistili olej.vanu prevodovky. Potom to novy olej rozriedi a dostane sa to do boxu s ventilmi a poupchavaju sa kanaliky,potom tomu hrabe.....
su tam usadene piliny s mazom , napr toto je multitronic

a toto je zase jeep cherokee

Napsal: 28 led 2010, 19:54
od notobi
oleje v automatických převodovkách se často liší nejen kodem převodovky, ale i rokem výroby a nejsou mísitelný takže tohle bych řešil jedině origo olejem a určeným podle čísla kastle. (často se musíí i přidat výrobní číslo převodovky)
Napsal: 28 led 2010, 22:57
od lubomt
ved ano ale som uz napisal ze moze dat origo olej-drahý alebo Esso ATF LT71141, ten je schvaleny vyrobcom prevodoviek a tento tam moze ist. Nic ine
Napsal: 25 kvě 2010, 15:04
od Peter_11
Lubo,
nemohol by si popisat podobnym sposobom aj vymenu oleja v Touaregu?
Napsal: 25 kvě 2010, 15:37
od jericho-3
Hlava mi nebere,jak je možné,že koncern není schopen vhodně informovat své servisy a proč servismeni ,kteří sice neumí vyměnit olej v převodovce,ale neopomenou mít na monterkách nápis VW,Audi nejsou vykopnuti....Začínám věřit tomu ,že tam zůstali jen ti ,které již nikdo nechce...
