Avia na RO
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25 čer 2009, 20:45
- Bydliště: Vysočina, Pelhřimov
Avia na RO
Zdravím, chlapi máte někdo zkušenost s provozem Avie na vyfrit. Mám v plánu zakoupit si obytnou Avii a v létě vyrazit k moři a jak jinak, než na vyfrit a asi bez předehřevu. Nevím jak se na to bude tvářit čerpadlo a hlavně jestli se Avka pak na olej vůbec nastartuje. Asi nedám čistej, ale tak 3 díly oleje a jeden nafty. Min. rok jsem na čistej olej odjel s feldou Maďarsko a bez problémů včetně startů, ale je fakt, že bylo kolem 30ti stupňů. Díky za každej názor.
Re: Avia na RO
Mam kamosa co na avii neda dopustit..ale s RO ti moc neporadim, on jezdil jen na vyjety motorovy olej..obrazek o provozu na RO si tim padem muzes udelat samspeedy800 píše:Zdravím, chlapi máte někdo zkušenost s provozem Avie na vyfrit. Mám v plánu zakoupit si obytnou Avii a v létě vyrazit k moři a jak jinak, než na vyfrit a asi bez předehřevu. Nevím jak se na to bude tvářit čerpadlo a hlavně jestli se Avka pak na olej vůbec nastartuje. Asi nedám čistej, ale tak 3 díly oleje a jeden nafty. Min. rok jsem na čistej olej odjel s feldou Maďarsko a bez problémů včetně startů, ale je fakt, že bylo kolem 30ti stupňů. Díky za každej názor.

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25 čer 2009, 20:45
- Bydliště: Vysočina, Pelhřimov
No právě, že vyfrit vyzkoušenej nemám....měl jsem zásobu čistého řepkového oleje a s tím ve Feldě nebyl problém. Teda po cca 12.000 km jsem musel měnit filtr, protože pak už jela jen tak na půl plynu. Ale teď jsem v ní měnil žhavičky, myslel jsem, že budou KO a k mému překvapení byly čistý a skoro zánovní. A to podle předchozího majitele jsou v autě origoš z roku 96
Jde mi o to, jestli někdo jezdí s Avií na vyfrit a jaký s tím má zkušenosti.
Ale jak jsem již řekl, tak budu vděčnej za každou dobrou radu, což je i doporučení náhr. filtru, ocelového kartáče (tuším že na očištění trysek?) a solviny

Jde mi o to, jestli někdo jezdí s Avií na vyfrit a jaký s tím má zkušenosti.
Ale jak jsem již řekl, tak budu vděčnej za každou dobrou radu, což je i doporučení náhr. filtru, ocelového kartáče (tuším že na očištění trysek?) a solviny

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
doporučení náhr. filtru, ocelového kartáče (tuším že na očištění trysek?) a solviny
[/quote]
právě to by tě mohlo překvapit ty trysky
pokud by avie začala kouřit očistíš trysky,
pokud tam máš hadice na pásky dej nové, budeš čerpat větší hustotu můžeš tahat i hodně vzduchu rlznými netěstnostmi,
nejlepší hadice jsou průhledné teflonové že máš přehled o bublinách v soustavě,
já měl 31 čtyřžhavič, ro, vyfrit, odformovávací olej, metylester, problémy nebyly miloš

právě to by tě mohlo překvapit ty trysky
pokud by avie začala kouřit očistíš trysky,
pokud tam máš hadice na pásky dej nové, budeš čerpat větší hustotu můžeš tahat i hodně vzduchu rlznými netěstnostmi,
nejlepší hadice jsou průhledné teflonové že máš přehled o bublinách v soustavě,
já měl 31 čtyřžhavič, ro, vyfrit, odformovávací olej, metylester, problémy nebyly miloš
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25 čer 2009, 20:45
- Bydliště: Vysočina, Pelhřimov
Jinak počítám s tím, že hadičky raději vyměním a to jak palivový, tak i hadice chlazení. Filtr paliva taky nebude od věci vyměnit a jak mi bylo již porazeno, tak si vezmu s sebou rezervní. Ještě vyměním mot. olej + filtr. Sehnal jsem lacino minerál od Schellu 15W40....myslím si, že v létě by s ním neměl bejt v Avce problém. No a ještě vyměním klíňáky....teda podle stavu. No a jelikož jsem Avku nikdy neměl a řídil jí jen jednou cca 50 km, tak už fakt nevím, co víc bych mohl udělat, abych měl lepší pocit, že mě někde neodstaví nějaká banalita.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
určitě sdělej i bubny, mrkni pod prachovky u prasátek jestli netečou a nejsou zarezlé prasátko asi 32O korun, když avia stojí trpí, vyměn brzdovku, pakny se štelují klíčema, voz si kuličky z lořiska v případě potřeby ucpeš brzdovou trubku, vozit vodní čerpadlo je taky doré,
co ti bude chybět napiš na motor mám skoro všechny agregáty a 21 celou bez převodovky a pár drobností miloš
co ti bude chybět napiš na motor mám skoro všechny agregáty a 21 celou bez převodovky a pár drobností miloš
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 184
- Registrován: 25 čer 2009, 20:45
- Bydliště: Vysočina, Pelhřimov
čoveče ty brzdy bych asi svěřil odborníkovi, nevím kolik má být chod klíčů atd. Matně si pamatuju, že na vojně jsme na V3Sce štelovali chod klíčů na krabičku od sirek, ale u Avie fakt nevím....Jo a ty kuličky z ložiska....je super nápad. Jinak dík za nabídku a kdybych něco scháněl, tak se s důvěrou obrátím 

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
nebrzd se klíčema ale prasátkem a ty klíče nebo přesně excentry štelují paknu, zezadu na štítu přitáhneš paknu k bubnu a pak povolíš aby nedřela o buben pak nemáš dlouhá chod pedálu, naučíš se i povolovat kola, což může být v tramtarii nepřekonatelná problémspeedy800 píše:čoveče ty brzdy bych asi svěřil odborníkovi, nevím kolik má být chod klíčů atd. Matně si pamatuju, že na vojně jsme na V3Sce štelovali chod klíčů na krabičku od sirek, ale u Avie fakt nevím....Jo a ty kuličky z ložiska....je super nápad. Jinak dík za nabídku a kdybych něco scháněl, tak se s důvěrou obrátím

Re: Avia na RO
deflector píše:Mam kamosa co na avii neda dopustit..ale s RO ti moc neporadim, on jezdil jen na vyjety motorovy olej..obrazek o provozu na RO si tim padem muzes udelat samspeedy800 píše:Zdravím, chlapi máte někdo zkušenost s provozem Avie na vyfrit. Mám v plánu zakoupit si obytnou Avii a v létě vyrazit k moři a jak jinak, než na vyfrit a asi bez předehřevu. Nevím jak se na to bude tvářit čerpadlo a hlavně jestli se Avka pak na olej vůbec nastartuje. Asi nedám čistej, ale tak 3 díly oleje a jeden nafty. Min. rok jsem na čistej olej odjel s feldou Maďarsko a bez problémů včetně startů, ale je fakt, že bylo kolem 30ti stupňů. Díky za každej názor.tzn. No problem




KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...

renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
nechapem,,,ale mne to neva,kazdy si pomaha ako vieslovacek.milos píše:v avii to nevadí a když to vadí tobě zkus pravý pedál a tu tyčku uprostřed autamiloš
asi si tiez zozeniem neaku prasivku len tak na vozenie napr do lesa a naperem tam tiez vyjazdeny olej,,,,ale este som to neskusal
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...

renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
avie
Zdar.
U staré avie(A15,20,21,30,31) se RO neboj, má řadové čerpadlo, to vydrží dost a ikdyby odešlo nechá se sehnat za pár korun. navíc v létě bude teplo, u moře zvlášť. I tak bych doporučil 2 nádrž systém. Ze začátku ti RO bude rozpouštět usazeniny a hrozí ucpávání filtru-vozit min 2 s sebou. Jen tyhle staré káry nemají sklápěcí kabiny a skoro k ničemu se nemůže. Novější (A60,70,75,80) už mají silnější motor s turbem a sklápění kabiny, ale rotační čerpadlo. to už je náchylnější, ale taky to jde.Novější už se tě asi netýkají(řada D, motor Cumins, common rail).
U staré se často stávalo,že oxidovaly kontakty na bateriích(byly tam 2x 6V/asi 150Ah). Pod podlahou spolujezdce na ně lítá bordel a pak to blbne. je taky dobré vozit alternátor, když se pořád svítí.
U staré avie(A15,20,21,30,31) se RO neboj, má řadové čerpadlo, to vydrží dost a ikdyby odešlo nechá se sehnat za pár korun. navíc v létě bude teplo, u moře zvlášť. I tak bych doporučil 2 nádrž systém. Ze začátku ti RO bude rozpouštět usazeniny a hrozí ucpávání filtru-vozit min 2 s sebou. Jen tyhle staré káry nemají sklápěcí kabiny a skoro k ničemu se nemůže. Novější (A60,70,75,80) už mají silnější motor s turbem a sklápění kabiny, ale rotační čerpadlo. to už je náchylnější, ale taky to jde.Novější už se tě asi netýkají(řada D, motor Cumins, common rail).
U staré se často stávalo,že oxidovaly kontakty na bateriích(byly tam 2x 6V/asi 150Ah). Pod podlahou spolujezdce na ně lítá bordel a pak to blbne. je taky dobré vozit alternátor, když se pořád svítí.