Volvo V70 2.5TDI kouří

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
h0nza
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 25 zář 2006, 09:28

Volvo V70 2.5TDI kouří

Příspěvek od h0nza »

Zdravím,

snad mě nezabijete, když sem dám post o tomto autě, doufám, že mě omluví, že motor je 2,5 TDI 5 válcový Audi (kód motoru je D5252T)

Auto jede vcelku dobře, akorát když jedu do kopce (při vyšším zatížení), tak mi to dost černě čoudí (ale jen když to vytočím tak cca ke 3000 ot.) a není to jen přechodový stav, ale trvale, dokud nepřeřadím výš.

Naopak zase při startu si to odfoukne bílý až skoro namodralý dým...

Co jsem s tím dělal:
- nechal nastavit předvstřik a dávku
- vyměnil váhu vzduchu za novou, Pierburg
- byla prasklá hadice mezi turbem a mezichladičem stlač. vzduchu, tak ji mám vyměněnou
- samozřejmostí je výměna oleje a všech filtrů (olej, vzduch i klima :-))

Auto je dotažené z Itálie a vypadá to, že tam předchozí majitel lil cokoliv teklo, tedy všelijaké sra.ky, protože mi to ze začátku moc nejelo, ale vytrvale jsem jezdil ke Shell-ce a lil do toho VPower naftu a dost se to zlepšilo.

Auto má najeto aktuálně ke 200k km.

Měl byste někdo nápad, co s tím?

Děkuje a zdraví
Honza Marek
francesco
Přispěvovatel
Příspěvky: 127
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2009, 17:51
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od francesco »

Ahoj
mam s80 s timhle motorem a kouri jak das taky, myslim, ze na vovlo foru se doctes vic. tyhle petivalce proste vzdycky kourily vic, nez jiny tdi. nevim cim to je, ale je to tak. pri plnym plynu se za mnou ztratej auta. uz sem si na to zvykl. co trochu pomohlo snizit kourivost byl sprtovni filtr a zaslepenej egr ventil.ale o kolik si netroufnu tvrdit. No a bilej az namodralej dym pri startu bych si troufl pripisovat netesnosti motoru a turba, nejakej ten olej proste protece a pri startu vypali, mne to myslim dela to samy a mam 256t km.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

má ho koleka v práci S80 s tímhle motorem a taky kouří ale dost pomohlo přesně nastavit dymamickej předstih jde teď úplně jinak měkčeji a údajně je i živější....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
francesco
Přispěvovatel
Příspěvky: 127
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2009, 17:51
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od francesco »

Ten mam nastavenej nove, pac mi na dalnici praskla vodni pumpa a udelalo to rotyku s ventilama a hlavou atd. takze ano, bezi mekceji, je zivejsi, ale...huli.faktem je, ze chip taky dela svy, ale ma zkusenost s dalsima dva a pulama je zkratka obdobna.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

njn když chceš koně musí být i čmoudek ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Odpovědi: 1
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Dělal jsem tu V70 a ty samý projevy. Jelo to hezky, ale jak se dala podlaha, tak v zrcátkách tma. Možná to takhle ve volvu pouštěj z fabriky. Je to uplně identickej motor včetně dmychadla? Bude to mít málo luftu.
***VAG,PSA,Renault***
francesco
Přispěvovatel
Příspěvky: 127
Odpovědi: 0
Registrován: 27 úno 2009, 17:51
Bydliště: Praha 10

Příspěvek od francesco »

Málo luftu, moc nafty. Já to mám nachipovaný prej teda na hrane, proto to asi i vic huli. ale pamatuju, kdyz jsem se potkal s V70, se stejnym motorem, ktera se mi snazila ujet. neujela, ba naopak, ale hulila taky a dost. takze je to myslim rovnou z fabriky. petivaly jsou tim povestny rekl bych
h0nza
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Odpovědi: 0
Registrován: 25 zář 2006, 09:28

Příspěvek od h0nza »

No, tak pro zajímavost:

- mám vyměněný vstřiky
- vyměněné rozvody
- vyměněnou váhu vzduchu

teď aktuálně je to na repasi turba a tam se zjistilo, že je prasklá membrána v aktuátoru. Zkoušel jsem sehnat samotnej aktuátor, ale BorgWagner (KKK) už ho nedodává (konkrétně je tam turbo K14 kód 53149886709 a ten aktuátor má kód 58061100810). Sehnal jsem z vrakoviště stejné turbo a doufám, že ten aktuátor bude v pořádku...

Nový turbo je za 26kKč, tak doufám, že to zvládnu levněji. Ach jo.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“