Stránka 1 z 1

Motor 2,5 tdi 132kW

Napsal: 19 bře 2010, 20:12
od Marek 4Motion
čau chlapi...začínám se dívat po druhém autíčku a zatím mi padla do oka audi A6 rv.2000 jenže se tam dávaly motory 2,5tdi tak se chci zeptat zda-li měly tyto auta a motory nějaké zásadní problémy či poruchy...a taky by mně zajímala spotřeba toho 6 ti válce....díky moc za rady a zkušenosti... :)

Napsal: 19 bře 2010, 20:22
od zizuzidan
Dej od toho ruce pryč, odcházej čerpadla,vačky,atd.

Napsal: 19 bře 2010, 20:25
od DOLPH
tyhle auta byly jedna velká porucha-v motoru se zadírají vačky a ventily,tiptronik se taky úspěšně posere,zvláště když se nemění olej.

pokud nejsi fanda svého klubu(kdo má kruhy-nemůže být druhý),nebo nemáš vyhlídnuté auto z jasným původem a stavem kilometrů do 250 000 -radím ruce pryč.

tohle fáro dnes za pár korun stálo kolem miliónu a ceny ND se drží stále...

spotřeba kolem 1O litrů když jezdíš lehká noha.

Napsal: 20 bře 2010, 09:09
od frantisek28
DOLPH píše:tyhle auta byly jedna velká porucha-v motoru se zadírají vačky a ventily,tiptronik se taky úspěšně posere,zvláště když se nemění olej.

pokud nejsi fanda svého klubu(kdo má kruhy-nemůže být druhý),nebo nemáš vyhlídnuté auto z jasným původem a stavem kilometrů do 250 000 -radím ruce pryč.

tohle fáro dnes za pár korun stálo kolem miliónu a ceny ND se drží stále...

spotřeba kolem 1O litrů když jezdíš lehká noha.
Zaujimave. Problem vaciek bude asi sposobeny LL olejom a intervalom vymeny, je pravda, ze sa na tom hodne ludi "popalilo". Vstrik. cerpadlo odchadza po niecom cez 200.000 km, no da sa zohnat nove za asi 25.000 Kc nove, alebo kvalitat. porovnatelny diel - repas za asi 1/2 ceny (toto cerpadlo neni len v 2.5 TDi, ale ma ho spusta inych motorov pod kapotou, napr. aj BMW, Opel atd.). Titronic? Povedal by som, ze je to najmenej poruchova aut. prevodovka a koncern moze byt na nu pysny (oprava man. prevodovky neni tiez lacna, nehovoriac o zotrvacnikoch). Spotreba skor 8 l/100 km, ale to je u toho vykonu normalne. Servisne naklady porovnatelne s inymi V6 (samozrejma, ze to je viac ako napr. u nejakej 1.9).

Napsal: 20 bře 2010, 09:11
od TDI tech
Cokolvek do V v TDI od VAG je casovana bomba.

Napsal: 20 bře 2010, 23:07
od chosepm
já bych to tak nehrotil. Kluci co se tu motaj okolo měli v součtu tak 8x tenhle motor v A6, jeden v Passatu. Všechny s proběhem kolem 200 až 250 tis.km a nebyl na nich jeden problém a vačky měly všechny pěkný. Jedna A6 z 97 bude mít brzo půl mega a cca ve 400 tis. se dávalo čerpadlo, jinak žádnej problém. Pár babiček jezdí 10w40 na 10tis interval, zbytek 5w30LL na 15 tis. interval. Osobně nemam špatnou zkušenost. Ani s tiptronikem. Zato každej multitronic jsem měl kolem 150tis. na ponku ;)

Napsal: 21 bře 2010, 07:22
od wakko
DOLPH píše:spotřeba kolem 1O litrů když jezdíš lehká noha.
??? Zeby tam bol taky velky rozdiel? Ja mam tiez 2,5TDI V6, len starsi model 110kW, 6-stupnovy manual, a s lahkou nohou robim priemerku (70% dialnica) 6,5 l/100km. V dobrom pocasi ako je napr. teraz, a na 15" gumach 6,0 l/100km. Merane od plnej po plnu.
Vacky odchadzaju ked si clovek neda pozor, chce to nedavat prilis riedky olej (napr. LL 0W30), raz za cas skontrolovat tlak oleja, a hlavne kupit auto ktore ich ma OK. A samozrejme nenechat to niekde hodinu vrcat na volnobehu :)
Vstrekovacie cerpadlo skor ci neskor odide urcite, repas so zarukou stoji tak 25000 Kc.
Okrem toho odchadzaju RJ ABS (ako na vsetkych autach s ABS Bosch 5.3), oprava stoji okolo 2000 Kc.
Manual 6-kvalt ma po vela najazdenych km (200.000+) problem so spojkou a zotrvacnikom, treba to vymenit za nieco kvalitne a dalsich 200.000 km je pokoj. Cena je samozrejme dost brutal, vsetko dokopy snad okolo 30.000 Kc.
Oproti inym autam ktore poznam to ma velmi kvalitne robene prislusenstvo - mam 12 rokov stare auto a sem-tam mi blbne dverovy spinac vo dverach vodica, ostatne su stale OK. Ktory 12-rocny passat moze toto povedat...
Celkovo moj pocit je ze k cene auta si prirataj 50.000 Kc a vies na com si. Ak ti to za takto zvysenu cenu stale stoji, a dobre si to auto skontrolujes, kludne si ho kup. Ale mozno ze za taku cenu uz zozenies rok 2002-2003, a tam najdes aj motory ktore mali na vahadlach rolny, cize vydieranie vaciek uz neexistuje.

Napsal: 21 bře 2010, 09:18
od frantisek28
wakko - ta tvoja spotreba ... To musis jazdit s lahkou nohou. Ja sa nechcem hadat, ze by to nebolo mozne, dokonca ja som uz isiel za 5.1 l/100 km (dokonca to bol Tiptronic a Q) , ale priemerne s tym ludia normalne vyjdu na nieco okolo 8 l . Tie vacky, je niekolko nestastlivcov co sa na tom spalili, ale ved to sa da jednoducho uz pri kupe skontrolovat, alebo este lepsie je kupovat auto s kodom motora zacinajucim na pismeno B (napr. BDH).

A ked uz tu niektori tak opovrhuju V6-kami od koncernu tak nech mi nieco povedia o R4 3.0 Di od nissanu. Kupit auto za 300.000 Kc a behom roka don dat dalsich 150-200.000 Kc??? Tomu hovorim pruser!

Napsal: 21 bře 2010, 12:40
od turdy VW
Mám Passat B5 2.5tdi tiptronic 110kW, najezděno dle mého tak kolem 350tkm a měnil jsem pouze vahadla a zvihátka po koupi vozu.Jeden hydroštel klepal.Jinak olej 5w40,měnit olej v tiptroniku a jedeš...Jezdím po městě v tomto počasí v klidu tak 8-8,5l/100km.Vzimě tak 9,5l/100km.Dálnice 130km/h 7-7,5l.Jinak motor je tichoučký a zátah šestiválce slušnej.Každému vyhovuje něco jiného ale obecně bych ty motory tolik nehanil,záleží na tom,jak se o to člověk staral....A ty 132kW jezdí moc dobře...

Napsal: 21 bře 2010, 12:45
od midnight_man
tak čo potom, 2.0 TDi ževraj nanič, 2.5Tdi tiež bomba...čo si má teda človek v tejto dobe kúpiť?

Napsal: 21 bře 2010, 12:53
od wakko
midnight_man píše:tak čo potom, 2.0 TDi ževraj nanič, 2.5Tdi tiež bomba...čo si má teda človek v tejto dobe kúpiť?
Toyotu :)
Ale nie... mame doma aj Passata B5.5 s 1,9TDI PD 96kW (AVF) a to je zatial najlepsi motor aky som videl. A4 r.v.2004 s AVF a do 200.000 km, to by nebolo marne. V Madride ma viezol taxik Passat B5.5 s tymto motorom a 600.000 km na tachometri, stale to tahalo ako raketa, aj ked samozrejme podla svietiacich kontroliek mal vypadnute ABS :)

Napsal: 21 bře 2010, 13:07
od DOLPH
midnight_man píše:tak čo potom, 2.0 TDi ževraj nanič, 2.5Tdi tiež bomba...čo si má teda človek v tejto dobe kúpiť?
já to říkám pořád-dobře už bylo (crazy)

Napsal: 21 bře 2010, 19:52
od midnight_man
DOLPH píše:
midnight_man píše:tak čo potom, 2.0 TDi ževraj nanič, 2.5Tdi tiež bomba...čo si má teda človek v tejto dobe kúpiť?
já to říkám pořád-dobře už bylo (crazy)
tiež mam taky pocit...