Stránka 1 z 2

uprava motoru škoda 110L

Napsal: 23 bře 2010, 11:27
od misa.89
zdravím pánové, mám 110ku na dovádění, navařendej rám atd, dělal jsem motor, celej vršek, jde jak víno, mám tma dvoukomorák, elektronický zapalování. Chci se zeptat, jak jednoduše upravit tenhle motor:) je mezi vámi určitě dost odborníků, co si s tím zamlada hrálo. díky

Napsal: 23 bře 2010, 11:39
od dawe2706
Slízni hlavu aspoň o půl milimetru a odlehči setrvák a 110tka chytne druhej dech.Popřípadě i vačku z eRka.
Ještě jsme na ovládání druhé komory karburátoru místo té pružinky dávali natvrdo šroubení z čokolády a tu pružinku co tlačí na membránu u druhé komory jsme zkrátily.Sice to bude žrát,ale pojede to :D

Napsal: 23 bře 2010, 11:47
od JimBoo
jen ta vačka bude problém sehnat :(

Napsal: 23 bře 2010, 12:04
od fajlla
dá se neska už koupit hotová.http://www.tommutuning.cz/
popřípadě nechat udělat celej motor

Napsal: 23 bře 2010, 12:11
od JimBoo
znáš je? víš jaký dělá vačky? já horko težko sehnal z fava 136X 248 navíc u své 130 jsem měl strach to víc trápit přeci jenom...
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=159

Napsal: 23 bře 2010, 12:24
od fajlla
Nevím jak jsou na tom s kvalitou jesi dobře nebo špatně v tomto směru neporadím.Hodil jsem odkaz protože o nich vím.Máme od nich výfuk na PS ikdyž myslím že ho vyrábí v kooperaci.Nekde v MB

Napsal: 23 bře 2010, 12:28
od Marek77
Nejostřejší seriová vačka byla časována 254°/254° a je to vačka z motoru 781.136B (Felicia monovstřik 50kW). Ta pasuje do starších bloků bez problému.
Pro další úpravu se vyplatí vahadla z Favorita - mají jiný převod páky stejně jako mělo staré Erko (poznáš je, mají odlité písmeno C zboku), tím se dosáhne většího zdvihu ventilu. V kombinaci s vačkou z Felicie to dá slušný svezení.

Rozhodující je samozřejmě zapalování, mám na mysli regulaci předstihu. Doporučuji rozdělovač z Erka, má třístupňovou regulaci 22°/5000 rpm, což je pro upravený motor nejlepší volba (osobně vyzkoušeno).

Napsal: 23 bře 2010, 12:31
od JimBoo
ale ta už nemá zobáček na AC pumpu ne?

Napsal: 23 bře 2010, 12:48
od Smoke
kamoš si před pár lety nechával upravit stávajicí vačku v brusírně, tak jak chtěl, vyšlo ho to na 2tis. v otáčkách supr,ale spodek to zcela ztratilo

Napsal: 23 bře 2010, 13:09
od Marek77
JimBoo píše:ale ta už nemá zobáček na AC pumpu ne?
Má (do některých zemí se vozily Felicie s karburátorem).

Napsal: 23 bře 2010, 13:33
od dawe2706
Smoke píše:kamoš si před pár lety nechával upravit stávajicí vačku v brusírně, tak jak chtěl, vyšlo ho to na 2tis. v otáčkách supr,ale spodek to zcela ztratilo
Já měl přebroušenou vačku 280tku a právě tím,že byla přebroušená se mi ve vyších otáčkách zdála maková...Podařilo se mi za dobrej peníz sehnat ve slušným stavu 280tku origo a byl tam znatelnej rozdíl..

Napsal: 23 bře 2010, 14:30
od Smoke
pokud je navařená a pak broušená (aby bylo co brousit) tak je to ok

Napsal: 23 bře 2010, 17:21
od marena tdi
pokud tam mas origo motor ze 110r urcite bych ho neupravoval.sezen motor favorit 136 l
zalezi kolik penez do toho chces dat.
nejlevnejsi a funkcni.odlehcit setrvacnik a remenici-to nechat i s klikovkou cele prevazit.upravit ojnice a vyvazit.hlava se snizi o 1.25 mm.
uprava sacich ventylu.uprava kanalu hlavy.koupit ventylove pruziny.
vacka jde porad sehnat nebo nechat predelat.pochopitelne neni na ac.tak ze palinove cerpadlo.
strasne moc udelaji svody.4-2-1 nebo 4-1 + tlumic.
na dvoukomorak to sice pojede ale nikdy to nebude ono.pokud chces usetrit kup karburatory DELORTO 40.nech si je seridit a uvidis to peklo. :)
ja mel skodu 130 LR renovoval jsem ji 3 roky. mel jsem polozavodni motor a bylo odbrzdeno cca 118 ps.to aby neco vydrzel.kamarad jezdi zavody a ma motor favorit prevrtany na 1350. vykon odbrzdeny 170 ps.dlouholety vyvoj.

Napsal: 23 bře 2010, 18:45
od misa.89
peněz do toho vrazit právě moc nechci, měl sem nechat blbec snížit tu hlavu a odlechčit ten setrvák, když sem to měl venku:(

myslel jsem takový ty rady samo domo:)

vypadá to tak, že až tenhle motor odejde(je ve vynikající kondici ale) tak tam šoupnu fačko a bude:) ten potom nějak rozumně upravit, ale je otázka, kolik vydrží převodovka

Napsal: 24 bře 2010, 09:04
od marena tdi
prevodovka vydrzi :) s toho strach mit nemusis.obaval bych se toho ze ti spis praskne polosa.koukni na stranky.
WWW.PMAUTOSPORT.CZ
tohle vytvari muj kamarad.muzes si u nej objednat nejake veci. :D