SDi = spolehlivý šetřílek

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Koloushek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 04 lis 2006, 11:42
Odpovědi: 0

SDi = spolehlivý šetřílek

Příspěvek od Koloushek »

Předpotopní komůrkový diesel bez přímého vstřiku (např. Felda, Fiesta 1.8 D atd.) bych rozhodně nedoporučoval. Servisní interval výměny oleje je pouhých 7 500 km (oproti SDi s 15 000 km) a spotřeba je taky o něco vyšší, což stírá výhody dieslu. Motor SDi ale mohu vřele doporučit. Mám Seat Cordoba 1.9 SDi (r. 1998) a nemůžu si ho vynachválit. Až na nějaké drobné "dětské" nemoci (jako občasné vrzání interiéru) je to spolehlivé auto s velkým kufrem (455 l). Momentálně má nalítáno 95 tkm. Najezdil jsem s ním asi 40 tkm a řešil jsem za celou tu dobu jen dvě závady. Seknul se mi klíč ve dveřích a spínač kontrolky žhavení mi odešel (oprava v řádu desítek korun). Spotřeba se pohybuje kolem 5 litrů a s hodně těžkou nohou na plynu kolem 5,5 litru. Na dálkových cestách jsem při plynulé jízdě sklouznul až pod 4,5 litru. Takže SDi od VW, ať už v Seatech, VW nebo Fabii je dobrá volba. :)
morose
Aktivista
Příspěvky: 1005
Registrován: 28 srp 2006, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: SDi = spolehlivý šetřílek

Příspěvek od morose »

No já už u Octávií SDíček vyměnil hodně převodovek. Pořád dokola stejná závada. Ulítnou hlavy nýtů u planetového kola a prorazí to karter...Podobně je na tom i 1,6 benzín pochopitelně.
Uživatelský avatar
mori
Přispěvovatel
Příspěvky: 191
Registrován: 22 říj 2006, 08:49
Odpovědi: 0
Bydliště: kosicky kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: SDi = spolehlivý šetřílek

Příspěvek od mori »

ja mam fabiu SDI musim potvrdit ziadny problem a mam uz nejakych 300 000 km
Funstorm
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 25 lis 2006, 11:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Funstorm »

no napriklad ja mam VW Vento 1,9D (tento motor take davali do felicii podotykam)...na spotrebu si nemuhu stezovat, 5l a kdyz se snazim aby to jelo tak 6 a nejaky vymenovani oleje po 7500km neznam...bezne po 10tis a s olejem Shell jsem menil po 19tis a uz ma nalitano 260000km...nesmrtelny vuz
VW Passat TDI PD 96kW+Chip+EGR OFF+N18 OFF
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

Hmm a ja mam dve otazky.
Proc tady predvadis takovouhle advokacii?

Proc ve foru nemecke vozy (ne VW group), kdyz mluvis o VW motoru?
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Funstorm
Přispěvovatel
Příspěvky: 64
Registrován: 25 lis 2006, 11:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Funstorm »

advokace...nesouhlasim s nazorem autora 1. prispevku

mohl bych to psat do fora VW group ale jak se tady uvadi o felicii...tak to musim napsat sem jelikoz je to totožny motor jako ve VW
VW Passat TDI PD 96kW+Chip+EGR OFF+N18 OFF
Koloushek
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 04 lis 2006, 11:42
Odpovědi: 0

Příspěvek od Koloushek »

Neříkám, že by klasický komůrkový diesel 1.9 D nebyl dobrý, ale podle mého má v dnešní době odzvoněno. Když kupovat naftu, tak s přímým vstřikem. SDi má výhodu oproti komůrkáči v tom, že mu nevadí jet delší trasu pod plnou palbou. Komůrkáč pak vlivem tepelného namáhání praská.
Co se týče servisních intervalů, tak se dá určitě na každém motoru přetáhnout výměnu oleje. Těch 7 500 km je oficiální doporučení od výrobce. Já tam neliju žádné předražené krámy jako je OMV, Shell apod. a v klidu si těch 15 - 20 tkm odkroutím taky.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“