Jak ZMERIT TLAKY na dieselovem motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Jak ZMERIT TLAKY na dieselovem motoru
Zdravim. Omlouvam se za uplne hloupy dotaz (jezdim totiz vyhradne benzinaky a to jeste japonskymi tak jsem mimo ale tatikovi klekla Octavka tak zjistuji co se da)
1) Lze na dieselu zmerit tlaky stejne jako benzinovem motoru?
2) Pokud ano jde nekde zjistit jaka by mela byt hodnota u NOVEHO motoru 81Kw AHF Octavia atd..?
3) Mate nekdo zkusenost jaky pokles tlaku je napr po 100tis Km ?
4) Je mozne merit tlaky jen starterem na demontovanem motoru? U benzinu to jde.
Jeste jednou se omlouvam za uplne trivialni dotazy, ale pokousim se koupit starsi motor do Oktavky a tak koumam jak alespon trosku zjistit jeho stav pred koupi.
Pokud ma nekdo jeste nejaky jiny typ jak se vyvarovat koupi spatneho motoru 81Kw AHF pripadne na co si dat pozor pri vyberu UVITAM JAKOUKOLIV RADU. Vim ze u japoncu se to treba da resit tak ze: vodni pumpa vydrzi Xtis Km. Kdyz je menena tak ma motor najeto pres Xtis. Poznam podle vyrobniho cisla pumpy....
Mejte se! Dit
1) Lze na dieselu zmerit tlaky stejne jako benzinovem motoru?
2) Pokud ano jde nekde zjistit jaka by mela byt hodnota u NOVEHO motoru 81Kw AHF Octavia atd..?
3) Mate nekdo zkusenost jaky pokles tlaku je napr po 100tis Km ?
4) Je mozne merit tlaky jen starterem na demontovanem motoru? U benzinu to jde.
Jeste jednou se omlouvam za uplne trivialni dotazy, ale pokousim se koupit starsi motor do Oktavky a tak koumam jak alespon trosku zjistit jeho stav pred koupi.
Pokud ma nekdo jeste nejaky jiny typ jak se vyvarovat koupi spatneho motoru 81Kw AHF pripadne na co si dat pozor pri vyberu UVITAM JAKOUKOLIV RADU. Vim ze u japoncu se to treba da resit tak ze: vodni pumpa vydrzi Xtis Km. Kdyz je menena tak ma motor najeto pres Xtis. Poznam podle vyrobniho cisla pumpy....
Mejte se! Dit
Naposledy upravil(a) ditri dne 06 dub 2010, 13:08, celkem upraveno 1 x.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 09 bře 2006, 14:34
- Bydliště: královehradecký kraj
Odpovědi: 0
To mě připomíná kdžy tady někdo chtěl zjišťovat kolik má auto najeto podle brzdových kotoučů...ditri píše:Moc diky. Dobre jety motor by tedy mel mit tlaky po 100tis km zhruba 30-29 po 200 tis 28. Pomerne dobry ukazatelsnad to bude fungovat. Mimochodem nekdo by mel premerit tlaky vsem tem autum v bazarech ktere maji najeto 120tis, je to desne - neni tam auto nad 200tis/km.
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Neni to to same. Nemuzes srovnat nejake brzdy s opotrebenim valcu z mnoha duvodu ktere kazdy prumerne vzdelany automobilsta zna. Mereni tlaku motoru je bezna vec - kdyz jsem si vezl z USA Celicu nebo z UK motorovy clun - vzdy se to delalo a oba stroje slapou jak maji. Ver nebo ne, je to pomerne solidni ukazatel stavu motoru a toho jak se k nemu kdo choval. Kdyz chci koupit starsi motor do auta nevim o zadnem jinem "polnim" reseni jak alespon odhadnout jeho stav protoze nakukat mi muze kdokoliv cokoliv a kdyz to smelcne wapkou tak poznam na pohled kulove. Pokud mas nejaky chytrejsi napad - rozhodne sem s nim. Pokud ne tak neni co dodat...
Naposledy upravil(a) ditri dne 06 dub 2010, 12:42, celkem upraveno 3 x.
Podle literatury se udává, že hodnota kompresních tlaků má být 25 - 31 Bar. Hranice opotřebení je 19 Bar (i když to už je motor, který bude mít vážné problémy s nastartováním, mizerný výkon a spotřebu oleje nad limity).
Motor by měl být teplý, olej minimálně 40°C, lépe 60°C. Zastudena mohou být hodnoty kompresních tlaků nižší.
Rozptyl mezi tlaky u jednotlivých válců by neměl být větší než 3 Bary.
Mám motor AFN s najetým čtvrt milionem a na všech válcích mám tlaky přes 30 Bar (měřeno před týdnem). Na opotřebení motoru = pokles tlaků má vliv především způsob užívání a kvalita servisu (oleje, filtry, nafta, seřízení předvstřiku,.....).
Doporučuji měřit tlaky přes redukci našroubovanou místo žhavicí svíčky (u motorů s přímým vstřikem je to nejlepší způsob) - je to bezpečnější z hlediska těsnosti měřidla v hlavě.
Motor by měl být teplý, olej minimálně 40°C, lépe 60°C. Zastudena mohou být hodnoty kompresních tlaků nižší.
Rozptyl mezi tlaky u jednotlivých válců by neměl být větší než 3 Bary.
Mám motor AFN s najetým čtvrt milionem a na všech válcích mám tlaky přes 30 Bar (měřeno před týdnem). Na opotřebení motoru = pokles tlaků má vliv především způsob užívání a kvalita servisu (oleje, filtry, nafta, seřízení předvstřiku,.....).
Doporučuji měřit tlaky přes redukci našroubovanou místo žhavicí svíčky (u motorů s přímým vstřikem je to nejlepší způsob) - je to bezpečnější z hlediska těsnosti měřidla v hlavě.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Marku - diky za konstruktivni a vycerpavajici odpoved. Jedine snad co bych dodal ze chci tohle mereni pouzit pri koupi stareho motoru tedy ze budu merit tlaky na studenem motoru. Skoda ze se neda zjistit hodnota tlaku ve studenem valci
kazdopadne diky moc, jeste musim kamarada co ma servis poprosit o vysvetleni te redukce protoze co vim ma nejake meridlo na benzinovy motor ale to je zbytecne rozebirat tady. Diky panove!!!

Na studeném motoru tlaky měřit můžeš, s tím problém není. Jen je třeba vědět, že zastudena budou hodnoty trochu nižší než by byly při provozní teplotě (to se všechny provozní vůle vytěsní na optimální a je tudíž jasné, že tlaky budou nejvyšší možné).
Ale pokud budeš měřit tlaky na studeném motoru (třeba při koupi) a vyjdou Ti čísla vyšší než 25 Bar (což by dobrý motor měl dát i zastudena), máš jistotu, že zatepla budou tlaky ještě lepší a tudíž nemůžeš koupit špatně.
Z hlediska měřidla - stačí si pořídit manometr s rozsahem do 40 Bar a tlakovou hadici s jednocestným ventilem. Na konec přes redukci napálit závit (třeba uříznout starou žhavicí svíčku, závity jsou na všech VW motorech stejné) a máš měřák komprese jak víno
.
Ale pokud budeš měřit tlaky na studeném motoru (třeba při koupi) a vyjdou Ti čísla vyšší než 25 Bar (což by dobrý motor měl dát i zastudena), máš jistotu, že zatepla budou tlaky ještě lepší a tudíž nemůžeš koupit špatně.
Z hlediska měřidla - stačí si pořídit manometr s rozsahem do 40 Bar a tlakovou hadici s jednocestným ventilem. Na konec přes redukci napálit závit (třeba uříznout starou žhavicí svíčku, závity jsou na všech VW motorech stejné) a máš měřák komprese jak víno

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Parada - ted uz jen zbyva aby ADMIN presunul topic do FAQ - časté dotazy - řešení, postupy >> http://dieselpower.cz/forum/viewforum.php?f=20 a myslim ze je pomerne uzitecny post je na svete 

- Vali
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 627
- Registrován: 26 úno 2007, 22:50
- Bydliště: České Budějovice
Odpovědi: 0
Chtel sem to vcera vecer jeste rozepstat, ale nakonec sem sel spat. Tak sem chtel dneska rano, ale taky sem se k tomu nedostal a dostavam se k tomu az ted. A co nevidim, tema doreseno
. Ten cca 1bar sem myslel po ujeti prvnich 100t (i kdyz dnes neralne
), pak uz je to samozrejme na ridici a na servisu. Vse co tu napsal marek77 je pravda. Jeste snad doplnim dej si za ten jednocestnej ventil, ventil kterym budes vypustis tlak.

