palmovy olej
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
palmovy olej
Mam moznost zohnat palmovy olej,ale pri normalnej teplote je ztuhnuty,ale ked je teply tak ma nadhernu farbu.
Da sa neako upravit aby bol pri 10 -15 stupnoch tekuty? Neako ho zriedit alebo nieco podobne-nechcem vymyslat nieco,co uz je vymyslene.
Pouziva ho tu niekto ako palivo?
Da sa neako upravit aby bol pri 10 -15 stupnoch tekuty? Neako ho zriedit alebo nieco podobne-nechcem vymyslat nieco,co uz je vymyslene.
Pouziva ho tu niekto ako palivo?
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...

renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Re: palmovy olej
s palmovým olejem se dá jezdit kolem palem v africe přes den, spalovat palmový olej jde jen že máš dvounádrž bojler ohřívaný na noční rpoud milošmtapaj píše:Mam moznost zohnat palmovy olej,ale pri normalnej teplote je ztuhnuty,ale ked je teply tak ma nadhernu farbu.
Da sa neako upravit aby bol pri 10 -15 stupnoch tekuty? Neako ho zriedit alebo nieco podobne-nechcem vymyslat nieco,co uz je vymyslene.
Pouziva ho tu niekto ako palivo?
nakopni bunky a vymysli nieco..... 8)ja ich po vcerajsku moc nemam...radluk píše:Nicmene, kdyby se povedlo udelat takovy system, tak si vysmatyPalmovy olej je jeden z nejkvalitnejsich
Ma velmi dobrou oxidacni stabilitu za vysokych teplot, atp

KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...

renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
- radluk
- Aktivista
- Příspěvky: 1672
- Registrován: 06 čer 2006, 22:38
- Bydliště: Uherske Hradiste
Odpovědi: 0
To je hlavne otazka financi. Udelat by to nebyl zase takovy problem, ale otazka je, kolik do toho chce clovek vrazit penez a casu
Asi jedna z nejschudnejsich variant je teplovodni ohrev potrubi (trubka v trubce), vyhrivana nadrz a filtry. Technicky providitelne, ale financne dost narocne...
Kdyby se dala umistit nadrz hned nekde u motoru, tak by to bylo o dost jednodussi pro vyhrev chladici kapalinou.

Asi jedna z nejschudnejsich variant je teplovodni ohrev potrubi (trubka v trubce), vyhrivana nadrz a filtry. Technicky providitelne, ale financne dost narocne...
Kdyby se dala umistit nadrz hned nekde u motoru, tak by to bylo o dost jednodussi pro vyhrev chladici kapalinou.
hmm.....jasne keby som chcel krmit s tym sadlom iba neake briblizovadlo tak to by nebol problem vyrobit neaky rychloohrev na napr 5 litrov toho sadla.
Ale skor by som chcel ten tuk upravit tak,aby bol tekuty aj pri tych 10-15 stupnoch bez ohrevu,napr neakym rozpustadlom napr.petrolej alebo neakou chem reakciou ako napr. vyroba mera
Ale skor by som chcel ten tuk upravit tak,aby bol tekuty aj pri tych 10-15 stupnoch bez ohrevu,napr neakym rozpustadlom napr.petrolej alebo neakou chem reakciou ako napr. vyroba mera
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...

renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
radluk píše:A esterifikovat to nejde ten palmak? Kdyz ho treba ohrejes a teply smichas?
radlu to se zde probíralo před rokem někdo to zkoušel a nešlo to ohřeješ seterifukuš a zase je z toho trochu lepšé majda
, i když esterifikuješ vyfrit a necháš tam sádlo prostě tu hustou složku, tak to ohřeješ máš krásný řídký olej esterifikuješ a na druhý den tam ten spodek zas je tak zbytečná príce,
já ten palmák jsem měl taky možnost no vyprdnul jsem se na to esterifikuju pořád, pak ještě jeden z lučiny, uživatel etylek a pár lidí co jsem je to naučil střídavě oblačno, vesměs tam každý zavádí svoje prvky výpočty a pak se mu dějou majdy, jediné co nedělím tak neperu vodou
miloš

na palmu sem najezdil cca 50000km ... jedina moznost je dvojnadrž nebo michat hodne s naftou ale neni to 100 procentni, že se to dole nesrazi a ucpe filtr. Mel sem druhou nadrz v motorovym prostoru udelanou ze staryho hasičáku 8 nebo 10 litru (padl tam jak prdel na hrnec) kterej byl vyhrívanej vodou z motoru... (nedala se na tom skoro udrzet ruka jak to hřálo) v zime stačilo cca 15 km aby se to sadlo rozpustilo ... a v zime je vyhoda ze se doma topi takze sem mel kanistrama obskladanej radiator aby se ta bramborova kase dala nakydat do toho hasicaku a v lete sem to musel rozehřívat ... takze start na naftu, pak prepnout na palmu a cca 5 km pred cilem zase na naftu aby se proplachlo cerpadlo. Filtr sem tam mel jen ten malej plastovej co se prodava na benzinkach jedil sem denne 150 km a skoro zadarmo. Joooo to byly casy 

ex Seat Ibiza 1,9 TDI
Audi A6 2.5 TDI 103kw ... polazeno pry na 125 kw
DON'T STOP SMOKING
Audi A6 2.5 TDI 103kw ... polazeno pry na 125 kw

DON'T STOP SMOKING

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0
Radar píše:Palma lze bez problémů esterifikovat. Nejhorší je jí rozpustit a zahřát na 60 stupňů. Taky chce míň louhu než olej.
a dělal jsi to ? máš to osobně vyzkoušené, já ne jen jsem to tady četl že to nebylo ono,
já esterifikoval něco jako palmový olej nevím co to bylo byla to kapalná fáze ta šla super,
pak přišlo na tu hustou bílou ohřál jsem to na kapalinu esterifikoval a ráno to bylo jak mléko z dvacky tak pět litrů jak meřo jinak mléko po mírném ohřátí krásný esterifikát,
mám i fotku jak se to po ránu kalí miloš
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33832
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Odpovědi: 0