šíbr Passat B5, nevysouvá se jak má
Moderátoři: šulda, Moderátoři
šíbr Passat B5, nevysouvá se jak má
Zdravím, chci se zeptat v čem by moh být problém...elektrický šíbr na passatu jde ztěží zatáhnout a otevřít až ke konci, většinou jde jenom do poloviny či o trochu dál.....pokud se otevírá, tak to už ke konci tak nějak drhne....nejde prostě hladce,ale nevím jestli to tak nemá dělát.....kde by mohla být chyba? jako podařilo se mi to otevřít uplně celé, ale teď už to nějak nejde a pokaždé se otevře a zastaví někde jinde, ať už to dám do první polohy nebo uplně do té konečné....díky za rady
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 08 lis 2006, 18:36
Kde to drhne ti nepovím, to musíš prohlídnout. Já mám Oktávku e el. šíbrem a v návodu píšou, že když to drhne (nebo prostě jde těžko, narazí na překážku apod.), při zavírání, tak se to samo vždycky zase otevře.
Ono je to chytrý, ale slepý, a bojí se to, abys tam neměl zapomenutou ruku.
Rada nad zlato zní, pokud máš klimu, tak se na to vys**, škoda času a práce.

Ono je to chytrý, ale slepý, a bojí se to, abys tam neměl zapomenutou ruku.
Rada nad zlato zní, pokud máš klimu, tak se na to vys**, škoda času a práce.



Martin Tibentak - Octavia I. SLX Combi, 1.9 TDI, 81 kW + chip
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 08 lis 2006, 18:36
Ono to drhne, ale přitom normálně funguje, nebo to drhne a přitom funguje blbě?
Jakej zvuk to drhnutí vydává?
Drhne to po celou dobu, nebo jen v určitým místě. Ta mechanika šíbru není nijak složitá, funguje to v podstatě velmi podobně jako tvůj "nůžkovej" zvedák na auto.
Když šíbr otevřeš a podíváš se, tak na každé straně je šroubovice, která s tím hýbe a kolejnička ve které to jezdí. Myslím, že to snadno pochopíš a když ty dvě šroubovice a kolejnice namažeš grafitovou vazelínou, tak rozhodně nic nepokazíš. Jak tam teče voda při dešti, tak tu vazelínu asi budeš mít vymletou.
Jinak, určitě by to drhnout nemělo, mělo by to jít úplně hladce a potichoučku a až do konce.
(Jen tak mimo téma, já mám Klimatronik a el. šíbr.)
Jakej zvuk to drhnutí vydává?
Drhne to po celou dobu, nebo jen v určitým místě. Ta mechanika šíbru není nijak složitá, funguje to v podstatě velmi podobně jako tvůj "nůžkovej" zvedák na auto.
Když šíbr otevřeš a podíváš se, tak na každé straně je šroubovice, která s tím hýbe a kolejnička ve které to jezdí. Myslím, že to snadno pochopíš a když ty dvě šroubovice a kolejnice namažeš grafitovou vazelínou, tak rozhodně nic nepokazíš. Jak tam teče voda při dešti, tak tu vazelínu asi budeš mít vymletou.
Jinak, určitě by to drhnout nemělo, mělo by to jít úplně hladce a potichoučku a až do konce.
(Jen tak mimo téma, já mám Klimatronik a el. šíbr.)
Martin Tibentak - Octavia I. SLX Combi, 1.9 TDI, 81 kW + chip
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 08 lis 2006, 18:36
Já bych bez klimy nevydržel. Naopak, mě by zase nechyběl ten šíbr, ale když tam je, tak....
Chipnutý to mám na 102 nebo 105 kw, přesně to nevím, nejsem detailista a mám to cca dva týdny, takže hodnotit zatím nemůžu. Jedině můžu hodnotit to, že to jede jako ďas.
Chipnutý to mám na 102 nebo 105 kw, přesně to nevím, nejsem detailista a mám to cca dva týdny, takže hodnotit zatím nemůžu. Jedině můžu hodnotit to, že to jede jako ďas.
Martin Tibentak - Octavia I. SLX Combi, 1.9 TDI, 81 kW + chip
tak když si na tu klimu zvykneš, tak už to pak jinak nejde...ale posuď kolik dní je u nás do roka opravdové horko?
jak které léto se vydaří, že....ale třeba na takovou cestu do Chorvatska určitě dobrá věc....a kolik tě vyšel čiptuning? to ti dali druhou flash paměť? teda myslím dvě se dávají...a jak se ti zdá spotřeba? stejná...

-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 08 lis 2006, 18:36
Máš pravdu, opravdové horko u nás není převážnou dobu roku, ale klima je dobrá, i když není úplnej pařák. Většinou to oceníš, když auto necháš zaparkovaný někde na sluníčku. Venku je celkem dobře, ale za sklem... Pak až to auto vychladíš, bys ji třeba i mohl vypnout, ale zase tvoje tělo celkem topí, a když je v autě víc lidí, tak už to lidský teplo celkem poznáš. V tom případě musíš otevřít okno (nebo šíbr) a je dobře, ale....aerodinamickej hluk, zvýšená spotřeba odporem vzduchu, bolavý ucho, bolení za krkem a vůbec celková jízdní pohoda je pryč.
Můj názor je takovej, že kdo nezkusil, nepochopí. Tak jako když kdysi přišly na trh automatický pračky. Všichni tvrdili, že je to na nic, že to akorát žere vodu a prášek, no a dnes? Kdo pere Tatramatkou? A taky bys mohl říct, že pereš jen jednou za týden a to se nevyplatí! Je to opravdu jen a jen o pohodlí a taky o tom, jak si zdůvodnit proč já to nemám.
Co se týká chipování, tak tě bohužel zklamu. Já to auto koupil už nachipovaný, tak neumím posoudit, kolik to bralo před nachipováním. Spotřeba ale podle mě po nachipování nestoupá, ale naopak klesá. Můj provoz je kombinovanej 25/25/50 dálnice/okresky/město a kombinovaná je 5,7 l/100 km, jezdím zatíženej tak na 50% a nepatřím mezi ty pomalejší. Myslím si, že to je celkem slušný. Jediný problém se spotřebou mám (už jsem o tom psal v jiné diskusi), že počítač mi lže do očí a tvrdí, že jezdím průměrně za 4,5 l/100 km. Když ale spočtu opravdu ujeté kilometry a skutečně natankovanou naftu, tak mám těch 5,7.
Můj názor je takovej, že kdo nezkusil, nepochopí. Tak jako když kdysi přišly na trh automatický pračky. Všichni tvrdili, že je to na nic, že to akorát žere vodu a prášek, no a dnes? Kdo pere Tatramatkou? A taky bys mohl říct, že pereš jen jednou za týden a to se nevyplatí! Je to opravdu jen a jen o pohodlí a taky o tom, jak si zdůvodnit proč já to nemám.
Co se týká chipování, tak tě bohužel zklamu. Já to auto koupil už nachipovaný, tak neumím posoudit, kolik to bralo před nachipováním. Spotřeba ale podle mě po nachipování nestoupá, ale naopak klesá. Můj provoz je kombinovanej 25/25/50 dálnice/okresky/město a kombinovaná je 5,7 l/100 km, jezdím zatíženej tak na 50% a nepatřím mezi ty pomalejší. Myslím si, že to je celkem slušný. Jediný problém se spotřebou mám (už jsem o tom psal v jiné diskusi), že počítač mi lže do očí a tvrdí, že jezdím průměrně za 4,5 l/100 km. Když ale spočtu opravdu ujeté kilometry a skutečně natankovanou naftu, tak mám těch 5,7.
Martin Tibentak - Octavia I. SLX Combi, 1.9 TDI, 81 kW + chip
jo to určitě máš pravdu, my máme třeba klimu v sanitkách a je to paráda.....no vím, že další auto co budu mít chci určitě s klimou, ale teď to nějak oželím....
mě se právě zdá, že mě to bere víc než ukazuje počítač....a to jezdím tak nějak mírnějc, nějak to nevytáčím....musím zkusit natankovat plnou, jezdit a pak do plné kolik to vyjde....
zkoušel jsem namazat u šíbru tu kolejničku kde to jezdí vazelínou, no a pořád to tak nějak drhne ikdyž jsem tam dal hodně vazelíny...byla taková bílá silikonová....jinak když tomu šíbru pomůžu rukou, tak se vytáhne uplně do konce, jinak to jde kousek přes půlku...spátky jde vcelku v pohodě, to se zatáhne sám....tak nevím....

zkoušel jsem namazat u šíbru tu kolejničku kde to jezdí vazelínou, no a pořád to tak nějak drhne ikdyž jsem tam dal hodně vazelíny...byla taková bílá silikonová....jinak když tomu šíbru pomůžu rukou, tak se vytáhne uplně do konce, jinak to jde kousek přes půlku...spátky jde vcelku v pohodě, to se zatáhne sám....tak nevím....