Tahání vleku s automatem

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Tahání vleku s automatem

Příspěvek od Rider.23 »

Zdravím, potřebuji auto na tahání autovleku (tedy hmotnosti až 2000kg) a rozmýšlím se mezi 1. VW Sharan rok kolem 99 motor 1.9TDi 81kW
2. BMW 530D 135kW rok 2000 a 3. BMW 530D 142kW rok 2002.
Chci auto za rozumnou cenu a s přijetelnými náklady na provoz, proto tyhle možnosti.

Hlavní otázka zní- co říkáte na tahání dvoutunového vleku s autem s automatickou převodovkou (v případě BMW je v autě velmi často právě automat), neodrovnám ji hned? Případně jak ji ošetřit, nebo jak jezdit, abych se o ni nemusel bát? Nebo se radši zaměřit na toto auto s manuálem?

2. otázka spíše pro znalce- jaký je rozdíl mezi motorem od BMW 3.0D 135kW a 142kW, případně mají rozdíl v automatu?

3. Otázka- máte někdo ještě jiný tip na tažné vozidlo do 150t Kč s rozumnými provozními náklady?

S Sharanem sem už tahal- není to žádná sláva, ale dá se, ale to BMW mě láká kvůli tomu, že nemusím bez vleku (tedy soukromně) jezdit s nevzhledným MPV, ale u Sharanu je zase plus nízká pořizovací cena a lehce a levně dostupné díly...

Díky za každou reakci...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
kluso
Přispěvovatel
Příspěvky: 249
Registrován: 08 dub 2009, 19:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od kluso »

Ahoj,s BMW nemám skušenost ale sharan s aut.převodovkou se moc na tahání 2t. vleku nehodí. Ta převodovka prostě s tou zátěží neřadí dobře.
Je to jen můj názor,každý ať si vyzkouší sám.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ta převodovka prostě s tou zátěží neřadí dobře.
A dostává pěkně na frak.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
KMA
Přispěvovatel
Příspěvky: 52
Registrován: 11 dub 2009, 19:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Tahání vleku s automatem

Příspěvek od KMA »

Rider.23 píše:Zdravím, potřebuji auto na tahání autovleku (tedy hmotnosti až 2000kg) a rozmýšlím se mezi 1. VW Sharan rok kolem 99 motor 1.9TDi 81kW
2. BMW 530D 135kW rok 2000 a 3. BMW 530D 142kW rok 2002.
Chci auto za rozumnou cenu a s přijetelnými náklady na provoz, proto tyhle možnosti.

Hlavní otázka zní- co říkáte na tahání dvoutunového vleku s autem s automatickou převodovkou (v případě BMW je v autě velmi často právě automat), neodrovnám ji hned? Případně jak ji ošetřit, nebo jak jezdit, abych se o ni nemusel bát? Nebo se radši zaměřit na toto auto s manuálem?

2. otázka spíše pro znalce- jaký je rozdíl mezi motorem od BMW 3.0D 135kW a 142kW, případně mají rozdíl v automatu?

3. Otázka- máte někdo ještě jiný tip na tažné vozidlo do 150t Kč s rozumnými provozními náklady?

S Sharanem sem už tahal- není to žádná sláva, ale dá se, ale to BMW mě láká kvůli tomu, že nemusím bez vleku (tedy soukromně) jezdit s nevzhledným MPV, ale u Sharanu je zase plus nízká pořizovací cena a lehce a levně dostupné díly...

Díky za každou reakci...
U obou verzí co píšeš,by měla být stejná převodovka ZF myslím že až v roce 2005 začali dávat ajsin.A ta vydrží o poznání více.
Jinak automat na tahání není problém.Měl jsem Alhambru a jezdila velice dobře.I s vlekem za příznivou spotřebu.U toho BMW s vlekem bude spotřeba cca deset litrů.
Na place mi stojí X3 150kw a má ještě automat ZF,kupovaná v Č.R. švagr první majitel a ve 140000 už neřadí tak hladce jako dříve.Jinak bez problému.
U toho modelu s ZF bych volil nižší výkon už z důvodu životnosti té převodovky.
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

No na tahání vleku bych automat nebral.Životnost nebude dlouhá.I normální převodovka dostává zabrat.Kdo tahá auta tak ti to potvrdí.Chce to silný motor,robusní převodovku,robusní konstrukci auta.Prostě 100tkm s vlekem je jako 300tkm solo. Já tahám T4 a tam je to v pohodě.Pokud chceš BMW tak manual.Starý šaran má slabý motor,1,9TDi dlouho nevydrží tahat 4t soupravu.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Uživatelský avatar
este
Aktivista
Příspěvky: 4920
Registrován: 19 zář 2007, 15:34
Odpovědi: 0
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od este »

optimální bys na to měl nejakej offroad třeba navaru :ú) jednu mam na prodej :)
VW T5 GP 103 KW long
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

kluso píše:Ahoj,s BMW nemám skušenost ale sharan s aut.převodovkou se moc na tahání 2t. vleku nehodí. Ta převodovka prostě s tou zátěží neřadí dobře.
Je to jen můj názor,každý ať si vyzkouší sám.
Sharana bych bral samozřejmě s manuální převodovkou, ten automät připadá v úvahu pouze u bmw....
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Re: Tahání vleku s automatem

Příspěvek od Rider.23 »

KMA píše:
Rider.23 píše:Zdravím, potřebuji auto na tahání autovleku (tedy hmotnosti až 2000kg) a rozmýšlím se mezi 1. VW Sharan rok kolem 99 motor 1.9TDi 81kW
2. BMW 530D 135kW rok 2000 a 3. BMW 530D 142kW rok 2002.
Chci auto za rozumnou cenu a s přijetelnými náklady na provoz, proto tyhle možnosti.

Hlavní otázka zní- co říkáte na tahání dvoutunového vleku s autem s automatickou převodovkou (v případě BMW je v autě velmi často právě automat), neodrovnám ji hned? Případně jak ji ošetřit, nebo jak jezdit, abych se o ni nemusel bát? Nebo se radši zaměřit na toto auto s manuálem?

2. otázka spíše pro znalce- jaký je rozdíl mezi motorem od BMW 3.0D 135kW a 142kW, případně mají rozdíl v automatu?

3. Otázka- máte někdo ještě jiný tip na tažné vozidlo do 150t Kč s rozumnými provozními náklady?

S Sharanem sem už tahal- není to žádná sláva, ale dá se, ale to BMW mě láká kvůli tomu, že nemusím bez vleku (tedy soukromně) jezdit s nevzhledným MPV, ale u Sharanu je zase plus nízká pořizovací cena a lehce a levně dostupné díly...

Díky za každou reakci...
U obou verzí co píšeš,by měla být stejná převodovka ZF myslím že až v roce 2005 začali dávat ajsin.A ta vydrží o poznání více.
Jinak automat na tahání není problém.Měl jsem Alhambru a jezdila velice dobře.I s vlekem za příznivou spotřebu.U toho BMW s vlekem bude spotřeba cca deset litrů.
Na place mi stojí X3 150kw a má ještě automat ZF,kupovaná v Č.R. švagr první majitel a ve 140000 už neřadí tak hladce jako dříve.Jinak bez problému.
U toho modelu s ZF bych volil nižší výkon už z důvodu životnosti té převodovky.
No s tím počítám, že to BMW bude brát v automatu s vlrkrm tak deset, ale upřimně, ujel sem pár tisíc km s vlekem se sharanem v manuálu a ten si vzal naloženej devět, takže žádný velký rozdíl... Spíš mě zajímá, jak dlouho to vydrží ten automat...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

sharik4x4 píše:No na tahání vleku bych automat nebral.Životnost nebude dlouhá.I normální převodovka dostává zabrat.Kdo tahá auta tak ti to potvrdí.Chce to silný motor,robusní převodovku,robusní konstrukci auta.Prostě 100tkm s vlekem je jako 300tkm solo. Já tahám T4 a tam je to v pohodě.Pokud chceš BMW tak manual.Starý šaran má slabý motor,1,9TDi dlouho nevydrží tahat 4t soupravu.
No právě, že mě se jeví jako ideál to bmw 530d protože tam je motor myslím dost robustní a silný aby to zvládl, např. právě oproti sharanu 81kW. Ikdyž znám zase borca, co s tím Sharanem má najeto 400 z toho posledních 200 s vlekem a furt to valí... T4 vím že je ideal (jiný kámoš 850 najeto, ikdyž už odchází...), ale jak říkám, rDŠÍ BYCH JEZDIL OSOBÁKEM JAKO TŘEBA BMW NEŽ S mpv nebo dokonce dodávkou... Vím, že ideál je asi T4 2.5TDi 75kW- nezničitelný...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

este píše:optimální bys na to měl nejakej offroad třeba navaru :ú) jednu mam na prodej :)
JJ, já vím, ale offroad fakt nechci... Nějak to není moje krevní skupina, navíc jde pak i o možnost dalšího prodeje, toho sharana pak vždycky dobře prodám, ale u těch ofroadů je to horrší...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34095
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já měl zájem o jedno béčko i s vlekem v automatu, mělo hodně na kuli a vše sladěno s vlekem,

co jsem se dověděltak se pořád něco kazilo i automat odešel miloš
audi80
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 15 zář 2009, 10:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od audi80 »

čau a co třeba audi A6 c4,sehnat 2,5 tdi R5 s 6tikvaltem.nejlíp ještě v quattru a kombiku?co ty na to?ten motor je k neutahání
Audi 80 1Z uz neni , teď audi 100/c4 2.8 v6 175 ps a quattro:-)a další přírustek moje oblíbená Audi A6 C4 2.5 TDi R5 6kvalt,170 PS a 340 Nm, 6,7 l/100km
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

audi80 píše:čau a co třeba audi A6 c4,sehnat 2,5 tdi R5 s 6tikvaltem.nejlíp ještě v quattru a kombiku?co ty na to?ten motor je k neutahání
Jo, to mě taky napadlo, to je myslím ten stejnej motor, co se dával do T4, ten pětiválec, ne? Problém je, že ta Audi myslím nemá povolenou hmotnost bržděného přívěsu 2000Kg ale jen 1800kg, takže s tím bych v Německu asi nepochodil (ten vlek má celkovou hmotnost 2000kg...), jinak bych samozřejmě uvažoval i o té audi...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34095
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

audi80 píše:čau a co třeba audi A6 c4,sehnat 2,5 tdi R5 s 6tikvaltem.nejlíp ještě v quattru a kombiku?co ty na to?ten motor je k neutahání
motor neutaháš aleo tom šestikvaltu se to říct nedá miloš
audi80
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 15 zář 2009, 10:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od audi80 »

nechci se hádat ale myslim že má povoleno 2000 kg,ale jenom quattro.
Audi 80 1Z uz neni , teď audi 100/c4 2.8 v6 175 ps a quattro:-)a další přírustek moje oblíbená Audi A6 C4 2.5 TDi R5 6kvalt,170 PS a 340 Nm, 6,7 l/100km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“