Postup na výmenu rozvodu 2.5 TDI R5

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

P.e.p.i.n
Přispěvovatel
Příspěvky: 993
Registrován: 13 črc 2008, 09:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko

Postup na výmenu rozvodu 2.5 TDI R5

Příspěvek od P.e.p.i.n »

Zdravím,neměl by jste někdo ke stažení postup na výmeňu rozvodu na motoru 2.5 TDI R5,je to na VW Caravelle,nabo staci ze starši Audi A6... díky.
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

ak si to este nerobil, tak si uzijes, hlavne nastavenie cerpadla cez tie dve napinacie kladky :) a s popisom to bude horsie, ani v Else to nie je bohvie ako popisane a odkazuju sa nastavenie cez ,,hodinky,, na cerpadle.
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo ,přesně podle popisu to moc nefunguje...chce to,když ten motor předtím dobře jezdil ...zajistit si polohu čerpadla/rozv. kola/ soukromým označením..... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

predna cast rozvodov od kluky je relativne v poho, kluka do 0 a na vacku pravitko...zadok je uz horsi, tam treba dat cerpadlo na rysky (,,velmi dobre,, pristupne od spodu motora), zablokovat cerpadlo srobom (na boku cerpadla pri ryskach je srob a pod nim plechova podlozka, take Ucko, podlozku vybrat a srob dotiahnut, a na konci nezabudnut tu podlozku tam vratit :) ), nahodit vackove koleso, nedotahovat, nahodit kladky, remen, nasponovat najprv vrchnu a potom spodnu kladku, dotiahnut vackove koleso, odblokovat cerpadlo....a tu nastava prave ta sranda, cerpadlo nikdy presne na rysky nedas (preto sa tam maju pouzit tie hodinky) a predvstrek sa tu nastavuje napinanim a povolovanim tej spodnej kladky a nie klasickym hybanin samotneho cerpadla...
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Čmoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Registrován: 15 říj 2006, 20:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Čmoud »

V elze to je. Je to práce tak na 2hod. Pokud motor předtím běžel. Sundáš drážkový řemen, ty dvě vodící kladky, řemenici ze serva. Nastavíš si setrvák na rysku, zajistíš si ze spoda čerpadlo, tak že povolíš ten šroubek na 10 klíč a vytáhneš tu podložku pod ním a lehce ho dotáhneš. Podržíš si přípravkem kola na vačce a povolíš si šrouby. Povolíš napínací kladky a sundáš řemeny. Pod kolem co je na straně čerpadla je výřez na pravítko. (klika-vačka)-nastavíš a nasadíš řemen s kolem a lehce rukou dotáhneš šroub, napneš kladku, dotáhneš šroub na vačce a nastrojíš plasty a dráž. řemen. Strana u čerpadla - pokud ti sedí ryska na setrváku, tak nasadíš tu zadní kladku, jde s ní hýbat dopředu a dozadu (cca 3cm podle ukazetele), tak jí dáš tak aby jsi jí měl uprostřed. Nasadiš řemen s kolem a lehce dotáhneš šroub, dáš přední napínací kladku, napneš jí a dotáhneš šroub na vačce. Povolíš zajišťovací šroubek na čerpadle a nastartuješ. Pak podle tdi grafu nastavíš předvstřik tou zadní kladkou a dopneš to přední. Pokud by to nešlo s tou zadní doladit, protože to bylo už blbě nastavený, tak musíš povolit šroub na vačce, lehce(1-3mm) s tím pohnout(dopředu- přidáváš předvstřik, dozadu opačně) Je lepší si udělat rysku aby jsi viděl jak s tím hýbeš a pak zase doladíš tou zadní kladkou. Doufám že to pochopíš, neumím moc vysvětlovat postup. Jinak utahovací momenty jsou v elze. Používám k tomu přípravky na povolení šroubu na klice a vačce.
Naposledy upravil(a) Čmoud dne 12 čer 2010, 20:15, celkem upraveno 1 x.
VW Multivan 245ps už není, nyní A4 quattro
Čmoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Registrován: 15 říj 2006, 20:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Čmoud »

koukám že než jsem to dopsal tak jsi mu to zkráceně popsal :D
VW Multivan 245ps už není, nyní A4 quattro
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

Čmoud píše:koukám že než jsem to dopsal tak jsi mu to zkráceně popsal :D
hehe, jo, dva dny dozadu VW T4 motor ACV..sme sa pobavili, akurat ze tam byla rozemleta kladka na remenu cerpadla a remen odpadl takze se nebolo ceho chytit poradne (noteeth)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Čmoud
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Registrován: 15 říj 2006, 20:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Čmoud »

na čerpadle je ryska, ale musíš to dát kousek před ní nebo za ní, teď nevím jinak ti to nechytne, je to trochu zkoušení :)
VW Multivan 245ps už není, nyní A4 quattro
PETRJELINEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 10 úno 2010, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: litohoř131

Příspěvek od PETRJELINEK »

Pokud se není čeho chytit tak natočit na rysku a uprostřed rozdělovací hlavy vytočit zátku a pomocí hodinek od dolní uvrati vačky v čerpadle natočit na 55dílku a tím šroubkem na desitku klíček zajistit dotáhnu řemeny a na grafu přesně střed není to zas tak složité jak se všude píše
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

PETRJELINEK píše:Pokud se není čeho chytit tak natočit na rysku a uprostřed rozdělovací hlavy vytočit zátku a pomocí hodinek od dolní uvrati vačky v čerpadle natočit na 55dílku a tím šroubkem na desitku klíček zajistit dotáhnu řemeny a na grafu přesně střed není to zas tak složité jak se všude píše
nj, 0.55mm to vieme :) ale bezne sa tie hodinky len tak hocikde nepovaluju :) ale poradili sme si aj bez toho :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
P.e.p.i.n
Přispěvovatel
Příspěvky: 993
Registrován: 13 črc 2008, 09:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Příbramsko

Příspěvek od P.e.p.i.n »

Tak zatim diky za rady... sem na to zvědav... :)
Audi A4 Avant 2.5 TDI BDH quattro + soft M+H
O1 1.8 20v Turbo Rs
Vw Sharan 1.9 TDi 96kw- family car
81
Přispěvovatel
Příspěvky: 342
Registrován: 13 kvě 2008, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od 81 »

Teď jsem taky na své A6 dělal, samozřejmě čerpadlo od oka..:-) Chytá a běží normálně, ale v kopci strácí výkon a hulí,celkově to je línější, tak to zkusim vyřešit hodinkama podle předvstřiku dle autodat, doufám že to zabere..
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

81 píše:Teď jsem taky na své A6 dělal, samozřejmě čerpadlo od oka..:-) Chytá a běží normálně, ale v kopci strácí výkon a hulí,celkově to je línější, tak to zkusim vyřešit hodinkama podle předvstřiku dle autodat, doufám že to zabere..
skor to nastav podla Vagu, to bude najpresnejsie nez sa tam trafat s hodinkami :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
81
Přispěvovatel
Příspěvky: 342
Registrován: 13 kvě 2008, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od 81 »

Tak to nemůžu dolatit, když to dám na rysky setrváku a rovinu vačky, čerpadlo mám o dva zuby dopředu, už to takhle bylo předtím a jezdlo supr. Zkoušel jsem ho dát na rysku a nenastartoval jsem to. Tak jsem to dal zase zpátky a nastartuji to v pohodě, při jízdě ale není takový výkon a při větším sešlápnutí plynu kouří. Nemám se čeho chytit, tak to budíkem neudělám a tdi graf ve vagu nemam sakra. Musim někoho sehnat. Hlásí to chybu 550. Když hýbu čerpadlem na volnoběh sem a tam, tak to běží pořád stajně, tak nevím.. Jinak A6 AEL 103kw.
81
Přispěvovatel
Příspěvky: 342
Registrován: 13 kvě 2008, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od 81 »

Tak jsem si s tím pohrál ještě jednou a je vše ok. Holka dostala 0,25 na budík a je to gut.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“