Stránka 1 z 2
Diagnostika Fiat Tempra
Napsal: 12 čer 2010, 19:50
od Tomas.cz
Nevíte někdo jestli je nějaká možnost udělat vůbec diagnostiku na Fiat Tempra 1.6-55kw? Zapalování je Digiplex Magnetti/Marelli a vstřikování je Bosch řekl bych Mono Motronic.
Řešíme problém auto nestartuje, sice tak nějak chytne, motor běží jen když řidič pumpuje plynem ale stejně jde na prd a po chvilce zrudne katalyzátor, jakožto i potrubí od svodů do něj.
Když naleju nad klapku trochu benzinu a zastartuju tak chytne a než se spotřebuje těch pár ml. tak běží obstojně, takže problém se zapalovací soustavou jsem vyloučil.
Tak mě napadá jestli není něco se vstřikovacím ventilem nebo ten je ok a jednotka dává špatný údaje.
Nevíte někdo? Dík

Napsal: 12 čer 2010, 20:41
od origoš
Diagnostikovat by to mělo jít, podle projevů je malý tlak paliva. Buď čerpadlo, nebo filtr paliva.
Napsal: 12 čer 2010, 20:54
od Tomas.cz
Filtr jsem preventivně vyměnil
Nevíš kolik by to mělo tlačit?
Napsal: 12 čer 2010, 23:02
od RS
Tak na ventilu by mel byt 1- 1.1baru.
Diagnostikovat to jde. Zapalovani ale pouze origo diagnostikou, vstrik treba Uniscanem.
Napsal: 15 čer 2010, 20:06
od slovacek.milos
rožlé katy, rožlé výfukové potrubí jsem viděl nekolikrát, a vždy bylproblém v zapalování,
třeba u karburátorové verze bez katu byllo červené potrubí i svody, taky jsem musel občas stříknout startovací sprej, auto normálně jelo, pak zas netáhlo, otevřu kapotu červeno, nakonec jsem vzalpalec do ruky a on se protáčel, a bylo jasno,
u MPi jelo auto zhruba l5 km někdy i třecet v pohodě pak začalo kuckat a rožl se kat, svtil jak lampa, zaplovací lišta KO, někdy auto jezdilo bez závad i měsíce,
jednou přijelo l.8 turbo na LPG a klepal motor klepec jak kráva na benál to neklepalo, chodil jsem stetoskopem po motoru a klepec šel z katu pak se kat rožl a bylo jasno, zapalovací fajpka prvního válce KO sporadická, auto jelo i sto kiláků bez problému, výměna zapalovací cívky prvního válce a vše OK motor neklepe a jede jak pila
vzpoměl bych více případů ale uchcávání paliva nikdy kat nerožlo, jebe předstihu nebo vynechává zapalování miloš
Napsal: 15 čer 2010, 22:32
od jericho-3
Šel jsem jednou v noci ze zahrady a zdálky vidím svítící předmět- vepředu dva světelné body a dole slunce....Myslel jsem že to hoří a když mě míjel.,bylo to Uno s rozpáleným katem do červena jak rudá záře nad Kladnem...Až z toho šel děs....

Napsal: 16 čer 2010, 06:08
od slovacek.milos
jericho-3 píše:Šel jsem jednou v noci ze zahrady a zdálky vidím svítící předmět- vepředu dva světelné body a dole slunce....Myslel jsem že to hoří a když mě míjel.,bylo to Uno s rozpáleným katem do červena jak rudá záře nad Kladnem...Až z toho šel děs....

já když to viděl poprve

tak jsem šel do autorizáku tam mi borec co dělá motory a převodovky řekl že to viděl ale čím to je neví, asi ucpaný kat časem jsem na to přišel

miloš
Napsal: 17 čer 2010, 07:27
od conti
slovacek.milos píše:rožlé katy, rožlé výfukové potrubí jsem viděl nekolikrát, a vždy bylproblém v zapalování,
třeba u karburátorové verze bez katu byllo červené potrubí i svody, taky jsem musel občas stříknout startovací sprej, auto normálně jelo, pak zas netáhlo, otevřu kapotu červeno, nakonec jsem vzalpalec do ruky a on se protáčel, a bylo jasno,
u MPi jelo auto zhruba l5 km někdy i třecet v pohodě pak začalo kuckat a rožl se kat, svtil jak lampa, zaplovací lišta KO, někdy auto jezdilo bez závad i měsíce,
jednou přijelo l.8 turbo na LPG a klepal motor klepec jak kráva na benál to neklepalo, chodil jsem stetoskopem po motoru a klepec šel z katu pak se kat rožl a bylo jasno, zapalovací fajpka prvního válce KO sporadická, auto jelo i sto kiláků bez problému, výměna zapalovací cívky prvního válce a vše OK motor neklepe a jede jak pila
vzpoměl bych více případů ale uchcávání paliva nikdy kat nerožlo, jebe předstihu nebo vynechává zapalování miloš
Hele Miloši, tohle co tu píšeš to je celkem logický. Špatně to pálí, nbo vynechává některej válec a nespálený palivo se dostává do výfuku a hoří tam.
Ale tohle samé by mohlo dělat i něco se vstřikováním? Nebo ne?
Měl jsem jeden případ, že byl špatný vstřikovací ventil a teklo tam šíleně paliva a bylo to něco podobnýho.
Napsal: 17 čer 2010, 10:41
od slovacek.milos
jak ti píšu vstřik chcal výfuk bublal jak potkaný motor, olej přibýval ale kat se nikdy nerožl,
co sem ti popsal tak není logika jen moje vlastní praxe
logicky bych to viděl tak že pokud ti bude uchcávat palivo tak se ti spálí jako bohatá směs, výfuk bude kouřit , lambáda l.25, ale kat se nemá z čeho rožnout,
pokud ti směs ve válci nezapálí vlítne do katu a když má kat svoji teplotu tak se rožne, rožne se ale jen několikrát pak shoří na popel a musíš ho vytřískat ven
zjisti přesně jestli je to motronic nebo jetronic
miloš
Napsal: 17 čer 2010, 10:44
od slovacek.milos
já tam v té 55 vidím bosch mono jetronik
Napsal: 17 čer 2010, 19:42
od Tomas.cz
Mě je právě divný proč když tam stříku trochu phm nebo zkoušíme startsprej tak motor tu chvilku běží jak hodiny, ale na směs ze vstřiku to dělá peklo.
Vyfotím tu vstřikovací jednotku z toho poznáme víc

Napsal: 17 čer 2010, 19:46
od origoš
Ještě bych zkontroloval, co tam vůbec je v nádrži. Možná bude překvápko.
Napsal: 17 čer 2010, 19:48
od Tomas.cz
To jsem na to konto dělal, nádrž je čištěná, nový phm a filtr.
Jak bude čas zkusím ten tlak, jen tenhle týden čas nebyl

Napsal: 17 čer 2010, 20:00
od origoš
Pak je to malý tlak. Na tom monovstřku bývá regulátor tlaku, kde může být problém. Membrána, pružinka atd. Vyčistit, poladit.
Napsal: 17 čer 2010, 20:04
od Tomas.cz
ok