Stránka 1 z 1

Kontrola logu, vůle turba

Napsal: 16 čer 2010, 22:11
od roobie
Zdravim všechny. I když je tohle můj prvni přispevek, tak zde nejsem nováčkem. Forum znám a čerpám z něj již dost dlouho. Úplné základy diagnostiky jsem snad zvládnul což dokládám přiloženým logem(na čtyrku plnej), který bych prosil zkontrolovat. Je to Golf III 1Z. Mám pár otázek a moc bych prosil jestli by si někdo našel čas a odborně odpověděl

http://leteckaposta.cz/977637905

MAF(specified) je požadovaná hodnota - proč je požadavek stále stejný? MAF (actual) je skutečná hodnota. Co potom znamená krivka "Mass air flow" ? Je váha v pořádku? (je téměř nová) Co ovladaní obtoku?

Jestě by mě zajimalo jaká radiální vůle (myšleno že chytnu za hřídelku na turbu a hybu nahoru dolu) je unosná? Je asi tak půl až jeden mm ještě v pořádku?

Mockrát děkuji za odpovědi.

Re: Kontrola logu, vůle turba

Napsal: 17 čer 2010, 11:40
od Rider.23
roobie píše:Zdravim všechny. I když je tohle můj prvni přispevek, tak zde nejsem nováčkem. Forum znám a čerpám z něj již dost dlouho. Úplné základy diagnostiky jsem snad zvládnul což dokládám přiloženým logem(na čtyrku plnej), který bych prosil zkontrolovat. Je to Golf III 1Z. Mám pár otázek a moc bych prosil jestli by si někdo našel čas a odborně odpověděl

http://leteckaposta.cz/977637905

MAF(specified) je požadovaná hodnota - proč je požadavek stále stejný? MAF (actual) je skutečná hodnota. Co potom znamená krivka "Mass air flow" ? Je váha v pořádku? (je téměř nová) Co ovladaní obtoku?

Jestě by mě zajimalo jaká radiální vůle (myšleno že chytnu za hřídelku na turbu a hybu nahoru dolu) je unosná? Je asi tak půl až jeden mm ještě v pořádku?

Mockrát děkuji za odpovědi.

Zdar, hele lepší by bylo ten log asi dělat na trojku, ale dá se použít i tohle... A co ti to auto dělá za jízdy? Mě přijde, že to je v pořádku, ten log... Těch 847 (většinou to bývá 850) je maximální množství vzduchu, které ta váha měří, takže při plném plynu je po celou dobu požadováno maximální množství vzduchu, proto je to tam furt stejné... Nevím jen, zda je v pořádku, že trvá tak dlouho, než to množství vzduchu dorovná požadovanou hodnotu (mez 5. a 17. vteřinou), ikdyž vzhledem k nízkým otáčkám asi ano, ale to musí poradit ještě někdo jiný... Náběh turba jde stejně dlouho jako u váhy, což má určitě souvislost, ale opět ať někdo ještě posoudí, zda je to ok...

Mass air flow je vlastně ta zkratka MAF (tedy množství proudícího vzduchu) a v tom bloku deset je to vlastně taky hodnota té váhy vzduchu, kolik aktuálně pouští vzduchu...

Kolik je únosná vůle nevím, ale to turbo tlačí dost, takže ještě asi bude v pořádku...

Napsal: 17 čer 2010, 11:50
od netopier
ach....


radialna vola na turbe sa ti vystredi tlakom oleja, cize sa nemusis bat kym nejde o nejake 4mm hodnoty :) 1 mm je podla mna OK. horsi pripad je keby mala oska axialnu volu, cize dnu a von.

MAF dokaze zmerat aj viac ako 850 mg/R.
ak je v plnom tahu skutocna hodnota MAF mensia ako pozadovana, je bud zla vaha, alebo ide do motora malo vzduchu . kazde zdrave 1,9 tdi musi byt schopne na vahe dosiahnut minimalne 950 mg/R , kludne aj 1000.

ta pozadovana hodnota je tam preto, aby Rj vedela ovladat EGR ventil -> vedela ho zavriet/otvorit podla toho ci je pozadovana hodnota mensia alebo vacsia od skutocnej

trosku zlozito napisane ale hadam pochopite :)
a log som nekukal :D

Napsal: 17 čer 2010, 12:02
od Kec
No nevím řeknou Ti to tady jiní odborníci, ale 847 mg/R je nějaká náhradní hodnota když váha je KO. Měj jsem to na předchozím autě a byla spálená.

Jinak dobrá váha dává ve 3500ot přes 850mg/R , mě 900mg/R.

Napsal: 17 čer 2010, 22:37
od roobie
Vim co je MAF jen nevím co je ta třetí křvka. Jedna je MAF specified, druha MAF actual a pak ještě jedna "Mass air flow" (vím že je to MAF jen nevím co udává)
Ještě prosím o názor na obtok a váhu. Přikládám dnešní log na trojku. Jak je to tedy s těmi hodnotami váhy? Kdy je načnutá?

http://leteckaposta.cz/814000437

Ještě mi přebývá jedna hodnota tlaku. Opět je jeden požadovaný, aktuální a pak hodnota s nadpisem "Manifold"

Předem děkuji za další názory a odpovědi

Napsal: 17 čer 2010, 22:40
od netopier
mass air flow je tiez aktualna hodnota vahy, ale z ineho kanalu
to iste manifold pressure je aktualny tlak v sani

Napsal: 17 čer 2010, 23:03
od Huml
tady ta starý 1Z víc jak 847 nezobrazujou

Napsal: 17 čer 2010, 23:17
od roobie
Proč jsou ty hodnoty ale malinko jiné? Co ten log, prosím.

Napsal: 21 čer 2010, 21:05
od roobie
No tak . Prosim. Nenasel by se nekdo na tu kontrolu?

Napsal: 10 dub 2011, 18:30
od marian52
Kec píše:No nevím řeknou Ti to tady jiní odborníci, ale 847 mg/R je nějaká náhradní hodnota když váha je KO. Měj jsem to na předchozím autě a byla spálená.

Jinak dobrá váha dává ve 3500ot přes 850mg/R , mě 900mg/R.
Dobry den Nevies poradit aky problem mam s vahou alebo turbom,co znamena hodnota mg/H
a co mg/str


09:53:18
903 /min otacky motoru

295.0 mg/str MAF (pozadovano) 200-300 mg/H
279.3 mg/str MAF (skutecne) 180-320 mg/H
61.0 % EGR duty cycle 30-80%
903 /min otacky motoru 2800...3200rpm
1030.2 mbar pozadovana MAP 1650-2200 mbar
979.2 mbar Actual MAP 1650-2200 mbar
94.4 % D.cycle MAP v. 40-95%

09:54:40
3045 /min otacky motoru

410.0 mg/str MAF (pozadovano) 200-300 mg/H
392.0 mg/str MAF (skutecne) 180-320 mg/H
57.8 % EGR duty cycle 30-80%
3045 /min otacky motoru 2800...3200rpm
1305.6 mbar pozadovana MAP 1650-2200 mbar
1173.0 mbar Actual MAP 1650-2200 mbar
31.9 % D.cycle MAP v. 40-95%

Napsal: 10 dub 2011, 19:04
od netopier
vsetko je to mg/R(mg/str) .. mg/H je preklep

Napsal: 03 čer 2011, 08:07
od rege245
netopier píše:vsetko je to mg/R(mg/str) .. mg/H je preklep
co je v tomto pripade to "R" resp. "str", ked sa pripojim na auto s OBD2 diagnostikou (ELM) tak mi ukazuje MAF v g/s

aky je prepocet na mg/R ?

EDIT: tak som si to nasiel, prepocet na otacky...

Napsal: 03 čer 2011, 09:07
od toefuk
Huml píše:tady ta starý 1Z víc jak 847 nezobrazujou
tak tak, tiez mam 1Z a viac ako 847,9 z vahy nedostanes, pripajam moj log, mozes si ho porovnat
Obrázek