Stránka 1 z 3

Zapoměl jste už někdo namontovat vložku olejového filtru?

Napsal: 28 čer 2010, 11:09
od Dingo
Zdravím všechny přítomné, potřeboval bych poradit. Při výměně oleje jsem prostě zapoměl namontovat novou vložku olejového filtru, prostě bota, olej normálně na rysku. Po nastartování motor běžel normálně, žádná signalizace nízkého tlaku oleje, bohužel cca po minutě a půl motor normálně zhasl a nejde nastartovat. jelikož se mi to stalo na chalupě, sehnal jsem jednoho mechanika s VAGem, ten nezjistil nic, že prý všechno v normě, bohužel motor stále nefunguje.Při startování normálně točí, ale trochu se jakoby hrbí. jelikož mám rozvody cca 5 000 km, tak jsem oddělal dekl a nevypadá to, že by něco přeskočilo. Motor ASY (SDI) 47kw. Děkuji za případné rady

Napsal: 28 čer 2010, 11:11
od syncon
nemenil si i naftovej filtr ?

Napsal: 28 čer 2010, 11:17
od Dingo
Neměnil jsem mimo oleje nic, jen jsem vyndal vložku a vyměnil olej. Jen jsem si, abych nikde neválel víčko nádoby filtru, jej položil zpět na nádobu a pak ho jen utáhl.

Napsal: 28 čer 2010, 11:34
od Viktor X
Asi tě neuklidním, ne že bych jezdil bez filtru, ale prý jsem měl tu těsnící gumičku na nesprávném žlábku, takže byl asi "s obtokem", a odjeto minimálně 13 tisíc, ne- li 2x tolik, protože můj "ex" mechanik ho měnil 2x (wallbash) ale zatím to jede.

Napsal: 28 čer 2010, 17:05
od jericho-3
Stanou se různé věci..,ale jelikož to mazalo ,tak se s motorem stalo něco,co s tím nemá nic společného...jestli nic nezaklepalo a motorem nasucho jde normálně otočit ,kdoví ...Začni ,jako kdyby jsi olej neměnil....tlaky,palivo ,atd...

Napsal: 29 čer 2010, 02:53
od Dingo
Přidám dodatek, po strastiplné cestě na laně a dotažení do Prahy jsem se snažil, jelikož nemám potřebné vybavení, kontaktovat různé servisy. Bylo mi řečeno jedním technikem, že výrobce počítal s možnou destrukcí olejové vložky a mazat by to mělo, ale je možnost,že tam byly nějaké nečistoty a ty se dostaly do mazacích kanálů a přicpaly je, takže čidlo tlaku nemohlo signalizovat, jelikož mohlo být pod tlakem a že to vypadá na přidřenou klikovku, což se mi jeví jako divné.Sice možné je všechno, ale motor se točí a co vím, tak i s přidřenou klikou auto jede.

Napsal: 29 čer 2010, 06:33
od slovacek.milos
a co to máš za SDi :? miloš

Napsal: 29 čer 2010, 10:52
od Zdeněk M
slovacek.milos píše:a co to máš za SDi :? miloš
Miloši ASY je Fabka. Resil jsem neco podobnýho na octe, s rosekanou vanou, jeli stim až se to zastavilo (LOL) Po kontrole rozvodu, kerý nesedeli, se sundalo ventilový víko a byli vydet rozpíchaný hydra, 6 rozpraskanýh. Takže se motor potkal, řemen byl celej. Což znamenalo že se pridrel, když se sundalo vackový kolo, tak bylo vydet jak se protocilo. po sundaní první klemy na vacce to bylo jasný, na první sale se zadrela. Na spodku to bylo dobrý i turbo vydrželo. Tak jako první nech skontrolovat rozvody, bud ti neco na rozvodeh povolilo, nebo se ucpal bordelemkanal do hlavy, jde tam olej kolem sroubu v hlave a mezi tesnením a hlavou se to muže v klidu ucpat. Olejnicka ti nic hlasit nemusí, když je cidlo ve filtru a dalsí kanal ke klice. ;)

Napsal: 29 čer 2010, 11:18
od slovacek.milos
když startuješ fábku a nemá nafru tak ten motor se tam mele jako by chtěl vyskočit tak poznáš že nejde nafta povol trubku u vstřiku zatoč jestli stříká nafta, taky sdělej horní plastové váko na rozvodech

fábka bez filtru aby nešla nastartovat po výměně oleje to je nějaká hovadina,

pokud se točí rozvody tak tam nejde nafta

Napsal: 29 čer 2010, 11:23
od Zdeněk M
slovacek.milos píše:když startuješ fábku a nemá nafru tak ten motor se tam mele jako by chtěl vyskočit tak poznáš že nejde nafta povol trubku u vstřiku zatoč jestli stříká nafta, taky sdělej horní plastové váko na rozvodech

fábka bez filtru aby nešla nastartovat po výměně oleje to je nějaká hovadina,

pokud se točí rozvody tak tam nejde nafta
Nebo se sek ten motorek s klapkou a zustalo to zavřený, to pak tocí bez komprese. Po zapnutí klicku to pak nezabzucí.

Napsal: 29 čer 2010, 11:28
od slovacek.milos
Zdeněk M píše:
slovacek.milos píše:když startuješ fábku a nemá nafru tak ten motor se tam mele jako by chtěl vyskočit tak poznáš že nejde nafta povol trubku u vstřiku zatoč jestli stříká nafta, taky sdělej horní plastové váko na rozvodech

fábka bez filtru aby nešla nastartovat po výměně oleje to je nějaká hovadina,

pokud se točí rozvody tak tam nejde nafta
Nebo se sek ten motorek s klapkou a zustalo to zavřený, to pak tocí bez komprese. Po zapnutí klicku to pak nezabzucí.
když vytáhneš konektor tak se otevře, no já ti měl tu klapku pořád zavřenou motor ale chytl kouřil bíle a nedalo se skoro rozjet, skoušel jsem i prstem byl totíl zavřený ale chytlo to miloš

Napsal: 29 čer 2010, 19:45
od Dingo
Jestli jde nafta, jsem zkoušel hned po odjetí mechanika s VAGem a jde, chcípací klapka funguje a při startu je otevřená, takže nakonec to je v servisu u známého mého známého :) Jen mi pořád nejde do hlavy, že každý tvrdí něco o klikové hřídeli, dle kolegů mechaniků v práci to vypadá na závadu v otvírání ventilů (hydroštely, možná si opravdu ťukly ventily do pístů). Pokud to tak opravdu bude, to bych se měl snad brzy dozvědět, snad brzy a pak zde napíšu výsledek.

Napsal: 29 čer 2010, 19:51
od slovacek.milos
se těším vypustit olej a tukly se ventily to bys měl fakt mimořádné štěstí,

pokud ti to vyjde tak své opravírenství zdokolnalím před výměnou oleje vystavím doklad o ekologické likvidaci pak uvidím jak to vyjde ;) miloš

Napsal: 29 čer 2010, 20:37
od Huml
podle mě to nemazalo vršek, ta vložka má ten čudl a ten těsní odtok oleje do vany, kolikrát se mi stane, že tu vložku vytáhnu a ten čudl tam zůstane a zůstane to plný oleje, jak ho vytáhnu odteče pryč

Napsal: 29 čer 2010, 20:53
od slovacek.milos
Huml píše:podle mě to nemazalo vršek, ta vložka má ten čudl a ten těsní odtok oleje do vany, kolikrát se mi stane, že tu vložku vytáhnu a ten čudl tam zůstane a zůstane to plný oleje, jak ho vytáhnu odteče pryč
milane ale to se zde řešilo jako zvedání hladiny oleje mi to jen zajímá ale snad bez vložky to musí mazat

moje stará teda tak fachší ;) miloš