Řazeni problem jde ztuha nekdy vubec ted uz skoro vubec

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

AmOc1982
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 16 kvě 2008, 06:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Řazeni problem jde ztuha nekdy vubec ted uz skoro vubec

Příspěvek od AmOc1982 »

Zdravim lidi mam dost velkej problem s razenim na aute co mam v podpisu dole. Dneska sem jel z prace a uz mi tam sla blbe dat jednicka pak i dvojka trojka normalne i ctyrka normalne petka taky , pak sem zastavil a znova jednicka sla dost ztuha a musel jsem prekonavat dost velkej odpor ale prez zuby nesla dvojka pak sla dobre ale zase trojka nesla tak sem zastavil na benzince. S kamosem jsme to probraly a rikal mi ze mam dost velky vule na tom razeni u prevodovky mozna i v tahlech. Pak sem se bavil jeste s jednim klukem co dela mechanika ze to je vybehany v tech cepech a luzkach protoze na prevodovce jde radit normalne rucne. Nasel jsem obrazek typu razeni co mam tak je sem dam jen ty cerveny linky si nevsimejte u toho zavazi to tam kreslil nekdo kdo schani to zavazi. Ja to tam dopnil modrejma sipkama kde sou nejvetsi vule v tom cepu jak se pohybuje na horu a dolu s tim vodicim plastem kterej uz ma taky neco zasebou. nejhorsi je ze potom co jsme dopily kafe a dokecaly ja jel domu a uz ta jednicka sla pres zuby a dvojka nesla nahodit az po zavekslovani fofrklackem s trojkou uz byl taky problem. Nekdy to za pri hledani ty spravny polohy kvalzu pri seslapnute spojce slabe zapiskalo a za celou dobu jizdy domu sem mel strach abych vubec dojel pri parkovani zpatecka pres zuby jednicka po rychlym svihu sla no proste des a hruza. A tak bych potreboval poradit. Ten mechanik mluvil otom at tam dam nejake novejsi razeni z octavky co ma i jinou kulisu ze to bude lepsi ale nevim co a z jaky octavky mel namysli. Nevite cim by se to razeni dalo nahradit nejakym novym typem ? Uz sem se smiril ze budu muset sundavat vyfuk a menit cely ty lanovody kulisu a i to razeni na prevodovce ale potrebudju zjistit za co to mam vymenit . Za kazdou radu diky


jeste doplnim ze i pri vypnutem motoru jde radit docela ztuha a po nastartovani skoro vubec jak sem popisoval

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Golf IV 1.9 TDI 81KW AHF highline
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Re: Řazeni problem jde ztuha nekdy vubec ted uz skoro vubec

Příspěvek od Zdeněk M »

AmOc1982 píše:Zdravim lidi mam dost velkej problem s razenim na aute co mam v podpisu dole. Dneska sem jel z prace a uz mi tam sla blbe dat jednicka pak i dvojka trojka normalne i ctyrka normalne petka taky , pak sem zastavil a znova jednicka sla dost ztuha a musel jsem prekonavat dost velkej odpor ale prez zuby nesla dvojka pak sla dobre ale zase trojka nesla tak sem zastavil na benzince. S kamosem jsme to probraly a rikal mi ze mam dost velky vule na tom razeni u prevodovky mozna i v tahlech. Pak sem se bavil jeste s jednim klukem co dela mechanika ze to je vybehany v tech cepech a luzkach protoze na prevodovce jde radit normalne rucne. Nasel jsem obrazek typu razeni co mam tak je sem dam jen ty cerveny linky si nevsimejte u toho zavazi to tam kreslil nekdo kdo schani to zavazi. Ja to tam dopnil modrejma sipkama kde sou nejvetsi vule v tom cepu jak se pohybuje na horu a dolu s tim vodicim plastem kterej uz ma taky neco zasebou. nejhorsi je ze potom co jsme dopily kafe a dokecaly ja jel domu a uz ta jednicka sla pres zuby a dvojka nesla nahodit az po zavekslovani fofrklackem s trojkou uz byl taky problem. Nekdy to za pri hledani ty spravny polohy kvalzu pri seslapnute spojce slabe zapiskalo a za celou dobu jizdy domu sem mel strach abych vubec dojel pri parkovani zpatecka pres zuby jednicka po rychlym svihu sla no proste des a hruza. A tak bych potreboval poradit. Ten mechanik mluvil otom at tam dam nejake novejsi razeni z octavky co ma i jinou kulisu ze to bude lepsi ale nevim co a z jaky octavky mel namysli. Nevite cim by se to razeni dalo nahradit nejakym novym typem ? Uz sem se smiril ze budu muset sundavat vyfuk a menit cely ty lanovody kulisu a i to razeni na prevodovce ale potrebudju zjistit za co to mam vymenit . Za kazdou radu diky


jeste doplnim ze i pri vypnutem motoru jde radit docela ztuha a po nastartovani skoro vubec jak sem popisoval

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Bejva to přirezlý v tom cepu, jak mas na tom prvním obrazku ta modra šipka. Pokud je chod řadicky na zhaslým motoru krasne hladký a volný tak to tím nejni. Pokud ti jde spatne řadit s nastartovaným motorem, nebo jdou kvalty ztuha že to tam musíš rvat a dou přes zuby.Je celý řadici mechanizmus na prevodovce rozhasený. Na presne seřizení je treba dva pripravky ty maj v autorizaku, kde ti to musí seřidit. Jako druhou možnost mas, vymenit komplet řazení za to novějsí (od 5/99) což obnasí vymenu komplet kulisy řazení s lankama a vymenu řadicího mechanizmu na převodovce. Pro seřizení tohoto řazení postací jen 5mm vrtak. Naklady na přestavbu jsou zhruba 1500-2000kc zaleží za kolik to koupis. ;)
cosby
Aktivista
Příspěvky: 3882
Registrován: 23 led 2006, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od cosby »

Podle mne-pokud to jde na místě lehce a při nastartování těžce,nebude problém v kulise ale v převodovce.
Nové řazení z nového modelu nejde ani tak lehčeji,jako přesněji,nic vím.Vím to na 100%,protože jsem to měnil u mých osobních Octávii.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33636
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

podobný problém už o mě párkrát zavadil
pokud je problém v převodovce odsát veškerý olej a nalít 75W9O specifikace GL4+ což je nejdůležitější GL4+!!! já kupuji značku schell v peugeotu hodonín, po ujetí 2OO km bude převodovka řadit jak pohádka ;) miloš
AmOc1982
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 16 kvě 2008, 06:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Re: Řazeni problem jde ztuha nekdy vubec ted uz skoro vubec

Příspěvek od AmOc1982 »

Zdeněk M píše:Bejva to přirezlý v tom cepu, jak mas na tom prvním obrazku ta modra šipka. Pokud je chod řadicky na zhaslým motoru krasne hladký a volný tak to tím nejni. Pokud ti jde spatne řadit s nastartovaným motorem, nebo jdou kvalty ztuha že to tam musíš rvat a dou přes zuby.Je celý řadici mechanizmus na prevodovce rozhasený. Na presne seřizení je treba dva pripravky ty maj v autorizaku, kde ti to musí seřidit. Jako druhou možnost mas, vymenit komplet řazení za to novějsí (od 5/99) což obnasí vymenu komplet kulisy řazení s lankama a vymenu řadicího mechanizmu na převodovce. Pro seřizení tohoto řazení postací jen 5mm vrtak. Naklady na přestavbu jsou zhruba 1500-2000kc zaleží za kolik to koupis. ;)
tak sem si ted prizval znamiho mechanika kterymu verim ze by me nenatahnul a nevymejslel si dalsich pet veci okolo a rekl mi ze vule v razeni mam jak prase a ze to chce vymenit cely ten mechanizmus razeni u prevodovky stim ze to zkousel pri vypnutym motoru pak pri zapnutim a to mu tam neslo dat skoro nic a taky ze mam spojkovej pedal dost dole pri seslapnuti ze to mozna vypada na spojkovej valecek pri nejhorsim spojka ale ze zacnem tim razenim u prevodovky a spojkovim valeckem cas bude az v pondeli to resit takze bud se sezene stary mechnitmus ale zachovaly ted ten na fotklach nebo novejsi do 5/99 jak rikas a bude se to muset vymenit i s kulisou coz obnasi vice prace ale pak by mohl byt na dlouho klid


Podle mne-pokud to jde na místě lehce a při nastartování těžce,nebude problém v kulise ale v převodovce.
Nové řazení z nového modelu nejde ani tak lehčeji,jako přesněji,nic vím.Vím to na 100%,protože jsem to měnil u mých osobních Octávii.
no na miste bez nastrarovanim motorem to prave taky lehce nejde jako by si ty kvalty bud hledal nebo tam neco vadilo takze mitna ten spojkovej valecek na tom ma taky svuj podil.
podobný problém už o mě párkrát zavadil
pokud je problém v převodovce odsát veškerý olej a nalít 75W9O specifikace GL4+ což je nejdůležitější GL4+!!! já kupuji značku schell v peugeotu hodonín, po ujetí 2OO km bude převodovka řadit jak pohádka Mrknutí miloš
v prevodovce problem by nemel byt a olej sem tam menil pred 10t za origo kupovany v vw ted si nevzpomenu na tu zpecifikaci ale ma tam byt ten co tam je.

tak snad to nebude nic vaznyho a drahyho jelikoz sem ted vycucanej a budu si muset na tu opravu vzit zalohu z prace :(
Golf IV 1.9 TDI 81KW AHF highline
cosby
Aktivista
Příspěvky: 3882
Registrován: 23 led 2006, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od cosby »

pravděpodobně vidlička v převodovce by to mohla dělat
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33636
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

cosby píše:pravděpodobně vidlička v převodovce by to mohla dělat
ale píše tam že jednička nešla dvojka pak i trojka na trojku je zas jiná vidla
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4898
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

slovacek.milos píše:
cosby píše:pravděpodobně vidlička v převodovce by to mohla dělat
ale píše tam že jednička nešla dvojka pak i trojka na trojku je zas jiná vidla
to je pravda,navíc to by mu to nešlo ztuha,ale naopak jakoby do prázdna (co jsem měl teda možnost se setkat,když byla zlomená) já bych to viděl na ty táhla řazení.bude to celý rozhozený
Naposledy upravil(a) OťasTDi dne 31 črc 2010, 17:43, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33636
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

otas mi se stalo u 307 SW že jsme dolili necelý litr převodového oleje co tam asi patřil ale specifikaci GL nikdo nesledoval, jak převodovka schládla kvalty se musely natláčet, výměna oleje se specifikací GL 4+ a klid, naposledy clio, to byl při řazení horor, když nešla trojka tak jsi tam musel lupnout čtverku olejíček to popravil, u mí naftové feldy tam třeba troječku jen potlačíš zlehka bez spojky, upozornuji že to nedělám ale jde to jak pohádečka

tím chci jen upozornit že vyměnit olej za čtyři kila to je o opravy převodovky velmi mírná a levná cesta ;) miloš
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Já osobně dbám u převodovkek na normy oleje od výrobce a zákazníci co ke mě jezděj pravidelně tak v rámci údržby olej měním, např. při výměně spojky nebo když má auto 150tis tak tam fouknem nový.

Mám tady už tady druhou VW Caddy 2.0SDi s kleklou převodovku, u obou je závada stejná, ta směs co byla ve skříni nemohla zajistit kloudné mazání.
Kilometry +- stejný 350 tis, olej původní, skříň ko.

Jak někdo říká, že v převodovce olej měnit netřeba neb se neopotřebovává atd. tak to jsou pohádky pro malý děti.
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4898
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

slovacek.milos píše:otas mi se stalo u 307 SW že jsme dolili necelý litr převodového oleje co tam asi patřil ale specifikaci GL nikdo nesledoval, jak převodovka schládla kvalty se musely natláčet, výměna oleje se specifikací GL 4+ a klid, naposledy clio, to byl při řazení horor, když nešla trojka tak jsi tam musel lupnout čtverku olejíček to popravil, u mí naftové feldy tam třeba troječku jen potlačíš zlehka bez spojky, upozornuji že to nedělám ale jde to jak pohádečka

tím chci jen upozornit že vyměnit olej za čtyři kila to je o opravy převodovky velmi mírná a levná cesta ;) miloš
když jsme u těch paradoxů tak moje mamka si stěžovala,že jdou těžce kvalty na jejím Citroenu Saxo 1,1.tak jsem prostříkal a promazal čepy táhel.nepomohlo.říkám že vyměním olej.auto rv97 dovoz SRN 2001.počítám,že olej nikdo nikdy neměnil a nekontroloval.najeto 170tis.tak jsem vyšrouboval výpušťák a nevytekla ani kapka.zkusil jsem nalít trošku oleje,jestli poteče z té díry (jestli jsem správně)a tekl olej i s železnýma pilinama.olej jsem doplnil.auto už nějak doslouží.takže nepodceňovat kontrolu a doplnění oleje v převodovce!!!a abych nekázal vodu a sám nepil víno,tak příští týden si ho vyměním na své milované Octávii....a omlouvám se za dlouhý přízpěvek - musel jsem se vykecat
Naposledy upravil(a) OťasTDi dne 31 črc 2010, 18:02, celkem upraveno 1 x.
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

V poho :)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33636
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tak to jsem měl taky nedávno nešly řadit jedna a dva, povolím vypoutěcí šroub a nic ne že tam nebyl olej ale bylo sucho, když jsem točil kolama tak bylo slyšet jak v některém ložisku v horní zatáčce přepadávají kuličky, hned jsme jeli pro druhou převodovku,

taky si pamatuji na 306 to zas u motoru tonda povolil vypouštěcí olej sroub a nic, tak vzal klacek a zasunul do díry a nic, ten motor dojel asi na teflon nebo na co, gufírka ventilůtotál rosypané po nalití oleje a výměně gufer jezdí dál ;) miloš
AmOc1982
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 16 kvě 2008, 06:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Most

Příspěvek od AmOc1982 »

jen mi porad nejde do hlavy proc to pri vypnutim motoru tak ty vsechny kvalty natlacim spatne ale natlacim nektery musim jako hledat nektery proste silou prekonat po nastartovani a zmacknuti spojky preste nejde nic uz at se snazim jak se snazim mam pocit ze tu radicku urvu nez aby tam neco skocilo jelikoz sem musel teedka preparkovat tak jsem tam bez motoru hodil jednicku nastartoval a popojel na couvacku sem motor vypnul hodil tam zpatecku nastaril a zacouval
:roll: jinak si s autem ted nelajznu do provozu abych nekde takhle blbnul porad vic mi vrta hlavou ten spojkovej valecek koukal jsem do knizky jak na to g4 a tam taky pisou '' spojka spatne vypina, lze radit jen s obtizemi nebo vubec by mohl delat netesny pracovni hydraulicky valec ''

asi se to nascitalo to nepresny mechanizmus na prevodovce stemi vulemi a ten spojkovi valec uz bude mit taky neco zasebou jen doufam ze to nebude pak i cela spojka jinak sem nerekl kolik auto ma nalitano ma nejakych 250t
Golf IV 1.9 TDI 81KW AHF highline
Uživatelský avatar
DworiBak
Přispěvovatel
Příspěvky: 289
Registrován: 07 srp 2007, 18:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od DworiBak »

Koukal si jestli není něco prasklího u těh táhel u převodovky.viz foto
Jednou jsem měnil celou kulisu řazení co je v převodovce byly tam normálně vyrezlí ložiska proto to chce měnit taky olej třeba při výměně spojky.Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“