Kde je cidlo teploty motora?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Kde je cidlo teploty motora?
Ahojte borci. Neviete mi prosim povedat, kde mam cidlo teploty motora, podla ktoreho ukazuje teplotu rucicka na pristrojovke? Neviem totiz ci chaosi termostat, lebo cidlo.
Prejavuje sa to tak, ze motor je zohriaty tak na 75% a uz otvori, vychladi na nejakych 50%, potom zohreje na 90%, vychladi na 75%, zohreje zas na 90-100% a vychadi aj na 40%, zohreje na 60%, vychadi na 30%, zohreje na 75%, vychladi na 50% a tak, kadejako, chaoticky. Rucicka ale vzdy ide pekne, pomalicky aj hore, aj dole (dole rychlejsie), ale neskace, ide plynule a tak neviem, ci termostat otvara casto a prilis zavcasu otvori a ked uz otvori, tak drzi otvorene prilis dlho, alebo co to je. mam to odpozorovane pri pokojnej, suvislej jazde na dialnici, 5.st., 90km/h. Ked mu postupam, auto sa zohreje na 90%, otovri, klesne na nejakych 80%, potom zohreje na 100% a v podstate drzi tych 100%, na rucicke sa neda rozpoznat cyklus termostatu, je stale pekne na 100%. Ak "uvolnim" jazdu, motor chladne. D.
Prejavuje sa to tak, ze motor je zohriaty tak na 75% a uz otvori, vychladi na nejakych 50%, potom zohreje na 90%, vychladi na 75%, zohreje zas na 90-100% a vychadi aj na 40%, zohreje na 60%, vychadi na 30%, zohreje na 75%, vychladi na 50% a tak, kadejako, chaoticky. Rucicka ale vzdy ide pekne, pomalicky aj hore, aj dole (dole rychlejsie), ale neskace, ide plynule a tak neviem, ci termostat otvara casto a prilis zavcasu otvori a ked uz otvori, tak drzi otvorene prilis dlho, alebo co to je. mam to odpozorovane pri pokojnej, suvislej jazde na dialnici, 5.st., 90km/h. Ked mu postupam, auto sa zohreje na 90%, otovri, klesne na nejakych 80%, potom zohreje na 100% a v podstate drzi tych 100%, na rucicke sa neda rozpoznat cyklus termostatu, je stale pekne na 100%. Ak "uvolnim" jazdu, motor chladne. D.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
mohl by to byt ten termostat...ja mel neco podobneho..jakmile jsem sjel z dalnice tak to ze 90 kleslo tak na 70 stupnu
a v termostatu byl vodni kamen a poradne nedoviral...
a v termostatu byl vodni kamen a poradne nedoviral...
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
Jayd:
Dakujem Peter, ono sa totiz takto prejavuje uplne novy termostat. Stary mal obcas nejaky ten vypadok, no a toto sa deje s novym, termostatom. kua, kupim ja raz nieco poriadne? Inak, robili to v servise,a j to dodavali servisaci, takze..asi zase reklamacia, do pekla. Nic tu sakra nejde na prvy raz a normalne, ci si to robis sam, ci u "garazistov", ci v inych v sukromnych servisoch, alebo v znackovych. Najlepsie to dopadne vzdy ked si robis sam, ale to uz ako mam nejednu skusenost, este aj diel kupeny v znackovom servise je na hovno. Vsak vies..ta vaha napriklad.
Dakujem Peter, ono sa totiz takto prejavuje uplne novy termostat. Stary mal obcas nejaky ten vypadok, no a toto sa deje s novym, termostatom. kua, kupim ja raz nieco poriadne? Inak, robili to v servise,a j to dodavali servisaci, takze..asi zase reklamacia, do pekla. Nic tu sakra nejde na prvy raz a normalne, ci si to robis sam, ci u "garazistov", ci v inych v sukromnych servisoch, alebo v znackovych. Najlepsie to dopadne vzdy ked si robis sam, ale to uz ako mam nejednu skusenost, este aj diel kupeny v znackovom servise je na hovno. Vsak vies..ta vaha napriklad.
Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
Aspoň teda nie som sám. Cez víkend som išiel "diaľkovú", 3h tam a 3h nazad. 4-5 hodín všetko OK len zrazu to asi v polovici spiatočnej cesty spadlo na 75% a odvtedy zase stále pekne na 100% zohriate.
Proste v nejakom momente mu šibne, pomerne rýchlo klesne a pomaličky sa hreje a zas drží ako má. Asi sa fakt budem ako dilino vozievať s VAGom, pretože to nerobí stále a keď som to zapichol ráno studené a cestou do roboty sledoval, všetko prebiehalo ako malo, teplota stúpala vo Vagu, ako aj na ručičke pozvolna, zastavila sa na 100% a držala. No tak ja neviem, či som už paranoik a či čo. 


Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm
jelikož je to čidlo dvouokruhový (teploměr a ŘJ zvlášť) může mít ŘJ správné info o teplotě a teploměr může blbnout a naopak. A navíc ty čidla se prostě serou jak na běžícím pásu, i ty starý čtveratý i nový oválný. Navíc jak píšete, že se vám to ohřeje na 90°C a najednou to spadne na 50°C a pak třeba zase vyletí, to snad ani není možný, aspoň s fyzikálního hlediska, aby se ta teplota tak rychle měnila, i kdyby blbnul termostat.
Huml: Teplota padne na 50% pomerne rychlo, ale plynule, nie naraz, ze by skakala rucicka ako ked zapnes, civ vypnes klucik. Dokonca, ked spadne na tych 50% a zacne stupat, trva jej to dost dlho , kym sa vysplha zas na 100%, takze to ma zmiatlo, ze to nie je cidlo, ked to neskace ako sibnute, ale pomerne realne, co sa tyka fyzikalneho pohladu na vec. Keby skakala a vo vacsom rozsahu a castejsie a rychlejsie, tak jasne, cidlo, ale toto je pomerne realna casova zmena teplot, takze podla mna su moznosti dve, bud skutocne sa ta tepltoa meni a cidlo je dobre, alebo je teplota OK a cidlo "meni" udaj o teplote plynule, nie naraz.



Octavia I combi r.98, 1.9 TDI, 90HP, AGR, +cip vraj 25HP a 60Nm