Cuká motor nebo tiptronic?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

oo.viper.oo
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 srp 2010, 14:34
Odpovědi: 0

Cuká motor nebo tiptronic?

Příspěvek od oo.viper.oo »

Předem všechny zdravím. Mám tu takový zajímavý problém a nevím odkud ho začít rozplétat.

Auto je Audi Allroad r.v. 2003, najeto 270.000, motor 2.5 TDI V6 (AKE), olej v převodovce byl měněný.

Ve zcela specifických případech docházi k cuknutí vozu. Nejedná se nicméně o momenty přeřazení řadícího stupně, ale o následující situace:

1. Vozidlo stojí, má zařazeno P. Sešlápnu brzdu, zařadím D. Po zařazení D dojde k cuknutí. To je samozřejmě limitováno tím, že je sešlápnutá brzda, takže obvykle je jen málo patrné, ale pokud po zařazení D brzdu ihned rychle uvolním, je cuknutí evidentní.

2. Vozidlo dojíždí setrvačností, např. na semafor, plyn i brzda jsou uvolněné. Po určitou dobu vozidlo brzdí motorem, ale jak rychlost vozidla a otáčky klesnou pod určitou úroveň, tak se převodovka „odpojí“ a vozidlo dojíždí setrvačností s motorem na volnoběžné otáčky. Pokud v tento okamžik rychle sešlápnu plyn, tak dojde k cuknutí. Pokud ho sešlápnu pomalu, vozidlo se obvykle plynule rozjede bez cuknutí.

3. Vozidlo brzdí až do úplného zastavení, brzda je sešlápnuta. Přesně v okamžiku zastavení nebo těsně před ním dojde k cuknutí.

Zdá se, že všechny tři případy by mohly být svojí podstatou podobné, vždy se jedná o moment, kdy převodovka přeřazuje z jakéhosi vnitřního neutrálu do záběru. Běžné přeřazování stupňů 1-2-3-4-5 vč. spojování a rozpojování přemosťovací spojky hydroměniče je plynulé.

Jenže když jsem na tím přemýšlel, tak v těchto momentech asi taky dochází k změně plynu - resp. když se převodovka přeřadí do zátahu, tak si asi taky trochu přidá plyn, takže otázka je, jestli by to cukání nemohlo být motorem a ne převodovkou...

Doufám že to má trochu hlavu a patu, moje hlava mi z toho jde kolem :-).

P.S.: děkuji pánům z rfauto, ta vyčištěná váha vzduchu a poladěnej předstřik je opravdu znát.
jayd
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 26 led 2006, 13:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od jayd »

myslim, ze na to ti asi nejlepe odpovi lubomt

ale myslim, ze casem ti odejde automat...nam taky takhle cukalo, pak bych rekl, ze to zacalo cukat i pri prerazeni a pak uz i klouzala spojka..no a pak se to cely vysralo-nesla zaradit zadna rychlost a slo to na repas

ale mozna te strasim zbytecne :D
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku

VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

v prevodovke mas uz vela kovovych pilin z hydromenica,kilometre tomu zodpovedaju uz pomaly na kolaps prevodovky,ked sa nemeni olej kazdych 80.000km s filtrom tak rychlejsie odchadza. Niekomu pri 200.000km,niekomu pri 300.000km.
Ale k veci-po tychto kilometroch je uz opotrebeny hydromenic,ulomky a piliny hlavne z neho poupchavaju supatkovu skrinku v prevodovke /blok vo vani s elektrohydraulic.ventilmi/. Takisto sa tento bordel dostane do celej prevodovky a ju znici. Daj si to urobit cim skorej,kym ti neodide uplne. Musis vymenit novy hydromenic, dat na repas alebo druhu novu supatkovu skrinku a rozobrat,vycistít prevodovku /celu komplet/, popr. vymenit opotrebene casti. A potom new olej a filter
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
thoomy
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 16 srp 2010, 11:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od thoomy »

Zdravím, mám podobný problém s tím rozdílem, že cukání se objevuje jen po určité době jízdy a pouze při řazení z N nebo P na D, R nebo nějakou rychlost nebo mezi R a dopředným stupněm. Ráno po prvním nastartování je to neznatelné nebo téměř neznatelné.
Po chvíli jízdy pak začne zlobit R, při cování do kopce jakoby vyskakuje a s autem to škube, při přidání plynu vyskočí uplně a se škubnutím naskočí po spadnutí otáček. Po rovnině bez plynu couve, ale po zabrždění opět začne škubat až do vyřazení R.
Auto je VW Passat 1.9TDi Variant 2002, 185tis. km
oo.viper.oo
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 srp 2010, 14:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od oo.viper.oo »

lubomt píše:v prevodovke mas uz vela kovovych pilin z hydromenica,kilometre tomu zodpovedaju uz pomaly na kolaps prevodovky,ked sa nemeni olej kazdych 80.000km s filtrom tak rychlejsie odchadza. Niekomu pri 200.000km,niekomu pri 300.000km.
Ale k veci-po tychto kilometroch je uz opotrebeny hydromenic,ulomky a piliny hlavne z neho poupchavaju supatkovu skrinku v prevodovke /blok vo vani s elektrohydraulic.ventilmi/. Takisto sa tento bordel dostane do celej prevodovky a ju znici. Daj si to urobit cim skorej,kym ti neodide uplne. Musis vymenit novy hydromenic, dat na repas alebo druhu novu supatkovu skrinku a rozobrat,vycistít prevodovku /celu komplet/, popr. vymenit opotrebene casti. A potom new olej a filter
Servus, díky za reakci. Popravdě, když jsme měnili olej v Kapsu, tak ten původní sice byl špinavej, ale žádné větší kousky, piliny, atd se nekonaly. Měnič auto vytáhne do kopce, akcelerace normální, takže ten taky. minimálně podle chování, vypadá v pohodě. Myslíš že i přesto je lepší repasovat komplet, nebo by měla stačit "jen" ta mechatronika? Na kolik řádově taková repase vyjde? Není pak lepší a levnější vyměnit za nějakou jetou převodovku do 100k km?

Edit: ono má sice auto najeto 270k, ale zase není 270 jako 270. Tohle jsou dlouhý trasy po Evropě a myslím, že té převodovce je dost jedno, pokud má na autobahnu zařazeno 5, jestli se točí 100,200,400 nebo 800 km.

Dík za názory.
Fandy
Přispěvovatel
Příspěvky: 365
Registrován: 30 srp 2006, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudimsko

Re: Cuká motor nebo tiptronic?

Příspěvek od Fandy »

oo.viper.oo píše:Předem všechny zdravím. Mám tu takový zajímavý problém a nevím odkud ho začít rozplétat.

Auto je Audi Allroad r.v. 2003, najeto 270.000, motor 2.5 TDI V6 (AKE), olej v převodovce byl měněný.

Ve zcela specifických případech docházi k cuknutí vozu. Nejedná se nicméně o momenty přeřazení řadícího stupně, ale o následující situace:

1. Vozidlo stojí, má zařazeno P. Sešlápnu brzdu, zařadím D. Po zařazení D dojde k cuknutí. To je samozřejmě limitováno tím, že je sešlápnutá brzda, takže obvykle je jen málo patrné, ale pokud po zařazení D brzdu ihned rychle uvolním, je cuknutí evidentní.

2. Vozidlo dojíždí setrvačností, např. na semafor, plyn i brzda jsou uvolněné. Po určitou dobu vozidlo brzdí motorem, ale jak rychlost vozidla a otáčky klesnou pod určitou úroveň, tak se převodovka „odpojí“ a vozidlo dojíždí setrvačností s motorem na volnoběžné otáčky. Pokud v tento okamžik rychle sešlápnu plyn, tak dojde k cuknutí. Pokud ho sešlápnu pomalu, vozidlo se obvykle plynule rozjede bez cuknutí.

3. Vozidlo brzdí až do úplného zastavení, brzda je sešlápnuta. Přesně v okamžiku zastavení nebo těsně před ním dojde k cuknutí.

Zdá se, že všechny tři případy by mohly být svojí podstatou podobné, vždy se jedná o moment, kdy převodovka přeřazuje z jakéhosi vnitřního neutrálu do záběru. Běžné přeřazování stupňů 1-2-3-4-5 vč. spojování a rozpojování přemosťovací spojky hydroměniče je plynulé.

Jenže když jsem na tím přemýšlel, tak v těchto momentech asi taky dochází k změně plynu - resp. když se převodovka přeřadí do zátahu, tak si asi taky trochu přidá plyn, takže otázka je, jestli by to cukání nemohlo být motorem a ne převodovkou...

Doufám že to má trochu hlavu a patu, moje hlava mi z toho jde kolem :-).

P.S.: děkuji pánům z rfauto, ta vyčištěná váha vzduchu a poladěnej předstřik je opravdu znát.
Co zkontrolovat silentbloky motoru a převodovky ;)
Opravy vad.řj,ABS,autoradií,navi. 774446776
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

ollroad nema mechatroniku,je tam supatkova skrinka. Drobne piliny poupchavaju elektrohydroventily a tam nepomoze nic,ziadne premyvanie,prefukovanie,iba tieto ventilky rozobrat,vycistit. Su na to specialne velmi drahe pripravky, Takisto supatkova sa rozobera a cisti. Ked je tam tento bordel,tak ventilky nepracuju spravne a prevodovka blbne, tieto nespravne ovladaju hydromenic a rychlosti. Je to dost zlozite. Ale to je iba dohad,nemam to v ruke,tak necitim,nevidim
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

vybrata supatkova skrinka z tiptronic 5stup. z vnutornej strany

Obrázek
z vonkajsej strany zamontovana pod olej.vanou

Obrázek
otvorena a rozdelena napoly

Obrázek
Naposledy upravil(a) lubomt dne 06 zář 2010, 19:54, celkem upraveno 1 x.
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

až to pojede jen na zpátečku tak je hotovo už jsem se s tím taky setkal a Lubo to potvrdil...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

toto je sice prevodovka z Mercedes ML400 ,ale ako ilustracia co ta caka staci...Obrázek
Obrázek
Obrázek
a nase pilinky prekrasne v olejovej vani

Obrázek
Naposledy upravil(a) lubomt dne 09 zář 2010, 14:57, celkem upraveno 1 x.
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Uživatelský avatar
avatar
Aktivista
Příspěvky: 1322
Registrován: 23 led 2006, 15:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Cambridge

Příspěvek od avatar »

ty pilyny to je jak unas v praci v krabici ktera lezi pod bruskou na zelezo ))))))))))))))))
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

(rofl) veru rak. mam kopu foto pikosiek z prevodoviek, ale nejako nemam v poslednej dobe cas sem davat foto. vzdycky musim zmensovat a to ma nebavi
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
SupermanXXX
Přispěvovatel
Příspěvky: 546
Registrován: 24 úno 2007, 09:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Zruč

Příspěvek od SupermanXXX »

je tedy pravda to jak se rika ze tiptronic vydrzi jen kolem 200 tisic km?
96 tutbo + 764 + chip + EGR + KAT off
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

(offtopic) tiptronic jsem v zivote nevidel rozdelanej ale podle foto viz vyse to vypada na dost odbornou praci...... Zlata mechanicka prevodovka s klackem :D ..... (offtopic)
Uživatelský avatar
lubomt
Aktivista
Příspěvky: 3473
Registrován: 23 led 2006, 21:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin - Slovensko

Příspěvek od lubomt »

SupermanXXX píše:je tedy pravda to jak se rika ze tiptronic vydrzi jen kolem 200 tisic km?
zalezi to na tom,kto sedi medzi sedackou a volantom, takisto ci sa menil olej alebo nie. Ked sa nemeni olej,vydrzi 120.0000-300.000km... Ked sa meni, vydrzi niekedy aj 500.000km
Naposledy upravil(a) lubomt dne 12 zář 2010, 11:43, celkem upraveno 2 x.
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“