EGR ventil Fiat Palio weekend 1,9 JTD r.2002

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

termitak
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2010, 20:21
Bydliště: menšie mesto na Slovensku

EGR ventil Fiat Palio weekend 1,9 JTD r.2002

Příspěvek od termitak »

O EGR ventilu je toho na nette a rôznych fórach veľa opísané. Prečítal som veľké množstvo rôznych článkov aj názorov majiteľov áut. Chcel som preto vedieť ,v akom stave je EGR na mojom Páliu ,ktorý vlastním necelé 2 mesiace.Po demontáži vlnovcovej rúrky od ventilu ku saciemu potrubiu som zistil ,že ventil bol vyradený z činnosti plechovou záslepkou.
Môj EGR je elektromagnetický Pierburg a nevedú ku nemu žiadne podtlakové hadičky.Pri zapnutom el. magnete jeho jadro sa vysunie a zatlačí na klapku ,ktorá sa posunie a prepustí výfukové plyny naspäť do sacieho potrubia.
Moja cievka bola zahrdzavetá a zaseknutá vo vypnutom stave.Rozobral som ju iba tak ,že som na strane konektora rozbrúsil zafalcovaný plech a vytlačil som von cievku aj z jadrom.Bolo to vo vnútri poriadne hrdzavé. Všetko som vyčistil ,prešmirgľoval a namastil grafitovým olejom a naspäť zmontoval.Po privedení napätia 12V na cievku el. magnet pekne otváral a zatváral posuvnú klapku ventilu.
Vlnovec som už namontoval bez záslepky. Išiel som auto vyskúšať a bol som nemilo prekvapený. Jazdné vlastnosti sa výrazne zhoršili. Zhoršila sa výrazne aj akcelerácia.
Teraz som preto v rozpakoch a neviem čo daľej. Či tam dať naspäť tú záslepku alebo čo ???
Ešte jedno upresnenie. Konektor elektromagnetu má 5pinov. 2 sú vývody cievky a zvyšné 3 je snímač polohy jadra elektromagnetu. Na mojom aute sú zapojené iba tie 2 od cievky. Snímanie polohy jadra nieje využité.
Poraďte čo daľej ????

*
Naposledy upravil(a) termitak dne 25 srp 2010, 23:43, celkem upraveno 1 x.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ten kdo tam dal ten plech,věděl proč..Egr je nejnespolehlivější věc na JTD..Dej ho zpátky/plech/ anebo si kup nový,ale situace se bude za čas opakovat...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Co Ti ten motor udělal, že ho chceš krmit jeho vlastním smradem?
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Non1
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 20:54

Příspěvek od Non1 »

origoš píše:Co Ti ten motor udělal, že ho chceš krmit jeho vlastním smradem?
Tiež by som rád vedieť :?
Pokiaľ to má kolesá alebo kozy, tak s tým budú čoskoro problémy...
termitak
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2010, 20:21
Bydliště: menšie mesto na Slovensku

Příspěvek od termitak »

Dnes som vyskúšal odpojiť konektor na elektromagnetu EGR ventilu a motor sa začal správať rovnako ako zo zaslepeným plechom. To značí ,že ventil by mal byť v poriadku ale riadiaca jednotka ho otvára nevhodne ku požiadavkám motora. Výmena EGR ventilu by asi nič nevyriešila a výsledok by bol rovnaký ako z teraz opraveným EGR. Naviac cena nového ventilu je astronomická a dosahuje až 200 éčiek
Zajtra ešte vyskúšam pripojiť ku cievke ventilu paralelne menšiu 12voltovú žiarovočku a umiestniť ju niekde ku stieraču aby som ju mohol za jazdy sledovať. Budem vidieť kedy je za jazdy EGR otvorený alebo zatvorený.
Naposledy upravil(a) termitak dne 03 zář 2010, 06:50, celkem upraveno 1 x.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Budem vidieť kedy je za jazdy EGR otvorený alebo zatvorený
Nebudeš vedet nič, protože ventil je napájen napětím obdélníkového průběhu s proměnnou střídou. To znamená, že se může nacházet v libovolné poloze. Pokud byl odpojen, jednotka uložila chybu a tu bude potřeba vymazat.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
Botas
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 11 pro 2009, 21:50
Bydliště: plužná

Příspěvek od Botas »

Já mám EGR úplně pryč z auta a chyba je v ŘJ nastálo. Ničemu nevadí, kontrolka se nerosvítí.
AR145 SPORTIVA JTD 208HP

http://zkracene.cz/0LgJ
termitak
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2010, 20:21
Bydliště: menšie mesto na Slovensku

Příspěvek od termitak »

origoš píše: Nebudeš vedet nič, protože ventil je napájen napětím obdélníkového průběhu s proměnnou střídou.
Tak toto ma nenapadlo . Počítal som s tým ,že ventil má iba 2 stavy ,to je zatvorený a otvorený. Aj tak som tam tu žiarovku pripojil a sledoval po naštartovaní. Záhadne iba preblikávala podľa pridávania plynu. Na voľnobeh blikala ,pri zvyšovaní otáčok svit slabol až uplne zanikol.
Pripojil som na obd konektor prevodník na RS232 a na notebooku som spustil Fiat EcuScan. Bola tam zapísaná chyba EGR ventilu. Chybu som zmazal. V režime testu akčných členov som niekoľkokrát spustil test EGR ventilu. Bolo počuť cvakanie ventilu a pripojená žiarovka preblikávala.
O chvíľu idem na kratšiu jazdu. Potom sa ozvem.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

inac jeden taky mam z alfy keby si chcel
Uživatelský avatar
kecka
Přispěvovatel
Příspěvky: 545
Odpovědi: 0
Registrován: 19 kvě 2007, 21:24
Bydliště: Kousek od Ostravy

Příspěvek od kecka »

Ja jak sem zaslepil EGR na svem aute JTD tak se mi zdalo ze to jede hure nez bez zaslepky :) :) :)

Ale mozna to byl jenom pocit......
Fabia II RS 132kw Combi
Clio II 1.2 brutal 43kw
Polo 6R mazel ženy :-)

EX Roomster TDi 184ps
Moravia Tuning soft :-)
termitak
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2010, 20:21
Bydliště: menšie mesto na Slovensku

Příspěvek od termitak »

Takže ,skúšobná jazda dopadla katastrofálne. Fiat lenivý ako mrcha ani Trabant by som neobehol. Hneď ako som došiel domov ,tak som namontoval plech naspäť a išiel vyskúšať. S plechom je to úplne iný level vozenia. Fiat ťahá ako divý. Do kopca ide ako strela.
Neide o žiadny subjektívny pocit ale je to priepastný rozdiel.
Ešte som sledoval aj dymivosť ale ani s ventilom ani bez neho nieje žiadna.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14434
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Možná ten tvůj ventil je porouchaný, propuští spalin víc než by měl a proto to jede jak lemra.
Nech tam ty záslepky a neřeš to.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Jasná zpráva: EGR v zoulu. Novější auta pokud zahlušíš smradovej kanál to snadno zjistí: ECU dá pokyn pustit smrad do sání a kontroluje, jestli na váze vzduchu naměří úbytek vzduchu o ten smrad nižší. Pokud úbytek nenastane, tak uloží chybu, pokud úbytek nastane, tak podle "tabulky" zvyšuje , nebo snižuje průtok smradu, aby " vyhověla" mapám, jak je autor vytvořil. Některá jednotka zahlušení "snese", uloží chybu a auto maká líp, než s funkčním EGR. Některé jednotky ale nahodí nouzový režim a auto jede nadraka. Potom je jediná cesta úprava softu ECU, aby EGR nevyhodnocoval.
Jestli to JTDéčko se záslepkou jezdilo dobře, tak bych to tam dal a víc to neřešil.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
termitak
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2010, 20:21
Bydliště: menšie mesto na Slovensku

Příspěvek od termitak »

Nemám rád veci nedotiahnuté do konca a tak som ten EGR ventil poriadne preveril a zistil som , že ventil v zatvorenom stave netesní a stále prepúšťa do sacieho potrubia výfukové plyny. Príčinu netesnosti zistím až po vybratí ventilu von a po jeho rozobratí.
Emisnú kontrolu aj STK mám platnú do 05 /2012. Dočítal som sa ,že EGR ventil má vplyv na množstvo NOx vo výfukových plynoch ,ktoré sa ale zatiaľ u nás nemeria.
Skúsim sa poohliadnuť na poľských vrakoviskách (mám to blízko )po nejakom funkčnom ventile za pár éčiek.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
termitak
Nováček
Příspěvky: 8
Odpovědi: 0
Registrován: 25 srp 2010, 20:21
Bydliště: menšie mesto na Slovensku

Příspěvek od termitak »

Tak som ventil vymontoval a rozobral. Mám ale dojem ,že tam niečo vo vnútri chýba. Na konci tyčky vidno odlomený zvyšok závitu. Asi už to mal predo mnou niekto rozobraté a už všetky diely tam naspäť nedal a iba ten ventil zaslepil.Obrázek
Obrázek
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“