EGR ventil Fiat Palio weekend 1,9 JTD r.2002
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 25 srp 2010, 20:21
- Bydliště: menšie mesto na Slovensku
Odpovědi: 0
EGR ventil Fiat Palio weekend 1,9 JTD r.2002
O EGR ventilu je toho na nette a rôznych fórach veľa opísané. Prečítal som veľké množstvo rôznych článkov aj názorov majiteľov áut. Chcel som preto vedieť ,v akom stave je EGR na mojom Páliu ,ktorý vlastním necelé 2 mesiace.Po demontáži vlnovcovej rúrky od ventilu ku saciemu potrubiu som zistil ,že ventil bol vyradený z činnosti plechovou záslepkou.
Môj EGR je elektromagnetický Pierburg a nevedú ku nemu žiadne podtlakové hadičky.Pri zapnutom el. magnete jeho jadro sa vysunie a zatlačí na klapku ,ktorá sa posunie a prepustí výfukové plyny naspäť do sacieho potrubia.
Moja cievka bola zahrdzavetá a zaseknutá vo vypnutom stave.Rozobral som ju iba tak ,že som na strane konektora rozbrúsil zafalcovaný plech a vytlačil som von cievku aj z jadrom.Bolo to vo vnútri poriadne hrdzavé. Všetko som vyčistil ,prešmirgľoval a namastil grafitovým olejom a naspäť zmontoval.Po privedení napätia 12V na cievku el. magnet pekne otváral a zatváral posuvnú klapku ventilu.
Vlnovec som už namontoval bez záslepky. Išiel som auto vyskúšať a bol som nemilo prekvapený. Jazdné vlastnosti sa výrazne zhoršili. Zhoršila sa výrazne aj akcelerácia.
Teraz som preto v rozpakoch a neviem čo daľej. Či tam dať naspäť tú záslepku alebo čo ???
Ešte jedno upresnenie. Konektor elektromagnetu má 5pinov. 2 sú vývody cievky a zvyšné 3 je snímač polohy jadra elektromagnetu. Na mojom aute sú zapojené iba tie 2 od cievky. Snímanie polohy jadra nieje využité.
Poraďte čo daľej ????
*
Môj EGR je elektromagnetický Pierburg a nevedú ku nemu žiadne podtlakové hadičky.Pri zapnutom el. magnete jeho jadro sa vysunie a zatlačí na klapku ,ktorá sa posunie a prepustí výfukové plyny naspäť do sacieho potrubia.
Moja cievka bola zahrdzavetá a zaseknutá vo vypnutom stave.Rozobral som ju iba tak ,že som na strane konektora rozbrúsil zafalcovaný plech a vytlačil som von cievku aj z jadrom.Bolo to vo vnútri poriadne hrdzavé. Všetko som vyčistil ,prešmirgľoval a namastil grafitovým olejom a naspäť zmontoval.Po privedení napätia 12V na cievku el. magnet pekne otváral a zatváral posuvnú klapku ventilu.
Vlnovec som už namontoval bez záslepky. Išiel som auto vyskúšať a bol som nemilo prekvapený. Jazdné vlastnosti sa výrazne zhoršili. Zhoršila sa výrazne aj akcelerácia.
Teraz som preto v rozpakoch a neviem čo daľej. Či tam dať naspäť tú záslepku alebo čo ???
Ešte jedno upresnenie. Konektor elektromagnetu má 5pinov. 2 sú vývody cievky a zvyšné 3 je snímač polohy jadra elektromagnetu. Na mojom aute sú zapojené iba tie 2 od cievky. Snímanie polohy jadra nieje využité.
Poraďte čo daľej ????
*
Naposledy upravil(a) termitak dne 25 srp 2010, 23:43, celkem upraveno 1 x.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
Sdelano v Brazílii
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 25 srp 2010, 20:21
- Bydliště: menšie mesto na Slovensku
Odpovědi: 0
Dnes som vyskúšal odpojiť konektor na elektromagnetu EGR ventilu a motor sa začal správať rovnako ako zo zaslepeným plechom. To značí ,že ventil by mal byť v poriadku ale riadiaca jednotka ho otvára nevhodne ku požiadavkám motora. Výmena EGR ventilu by asi nič nevyriešila a výsledok by bol rovnaký ako z teraz opraveným EGR. Naviac cena nového ventilu je astronomická a dosahuje až 200 éčiek
Zajtra ešte vyskúšam pripojiť ku cievke ventilu paralelne menšiu 12voltovú žiarovočku a umiestniť ju niekde ku stieraču aby som ju mohol za jazdy sledovať. Budem vidieť kedy je za jazdy EGR otvorený alebo zatvorený.
Zajtra ešte vyskúšam pripojiť ku cievke ventilu paralelne menšiu 12voltovú žiarovočku a umiestniť ju niekde ku stieraču aby som ju mohol za jazdy sledovať. Budem vidieť kedy je za jazdy EGR otvorený alebo zatvorený.
Naposledy upravil(a) termitak dne 03 zář 2010, 06:50, celkem upraveno 1 x.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
Sdelano v Brazílii
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 25 srp 2010, 20:21
- Bydliště: menšie mesto na Slovensku
Odpovědi: 0
Tak toto ma nenapadlo . Počítal som s tým ,že ventil má iba 2 stavy ,to je zatvorený a otvorený. Aj tak som tam tu žiarovku pripojil a sledoval po naštartovaní. Záhadne iba preblikávala podľa pridávania plynu. Na voľnobeh blikala ,pri zvyšovaní otáčok svit slabol až uplne zanikol.origoš píše: Nebudeš vedet nič, protože ventil je napájen napětím obdélníkového průběhu s proměnnou střídou.
Pripojil som na obd konektor prevodník na RS232 a na notebooku som spustil Fiat EcuScan. Bola tam zapísaná chyba EGR ventilu. Chybu som zmazal. V režime testu akčných členov som niekoľkokrát spustil test EGR ventilu. Bolo počuť cvakanie ventilu a pripojená žiarovka preblikávala.
O chvíľu idem na kratšiu jazdu. Potom sa ozvem.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
Sdelano v Brazílii
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 25 srp 2010, 20:21
- Bydliště: menšie mesto na Slovensku
Odpovědi: 0
Takže ,skúšobná jazda dopadla katastrofálne. Fiat lenivý ako mrcha ani Trabant by som neobehol. Hneď ako som došiel domov ,tak som namontoval plech naspäť a išiel vyskúšať. S plechom je to úplne iný level vozenia. Fiat ťahá ako divý. Do kopca ide ako strela.
Neide o žiadny subjektívny pocit ale je to priepastný rozdiel.
Ešte som sledoval aj dymivosť ale ani s ventilom ani bez neho nieje žiadna.
Neide o žiadny subjektívny pocit ale je to priepastný rozdiel.
Ešte som sledoval aj dymivosť ale ani s ventilom ani bez neho nieje žiadna.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
Sdelano v Brazílii
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Jasná zpráva: EGR v zoulu. Novější auta pokud zahlušíš smradovej kanál to snadno zjistí: ECU dá pokyn pustit smrad do sání a kontroluje, jestli na váze vzduchu naměří úbytek vzduchu o ten smrad nižší. Pokud úbytek nenastane, tak uloží chybu, pokud úbytek nastane, tak podle "tabulky" zvyšuje , nebo snižuje průtok smradu, aby " vyhověla" mapám, jak je autor vytvořil. Některá jednotka zahlušení "snese", uloží chybu a auto maká líp, než s funkčním EGR. Některé jednotky ale nahodí nouzový režim a auto jede nadraka. Potom je jediná cesta úprava softu ECU, aby EGR nevyhodnocoval.
Jestli to JTDéčko se záslepkou jezdilo dobře, tak bych to tam dal a víc to neřešil.
Jestli to JTDéčko se záslepkou jezdilo dobře, tak bych to tam dal a víc to neřešil.
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 25 srp 2010, 20:21
- Bydliště: menšie mesto na Slovensku
Odpovědi: 0
Nemám rád veci nedotiahnuté do konca a tak som ten EGR ventil poriadne preveril a zistil som , že ventil v zatvorenom stave netesní a stále prepúšťa do sacieho potrubia výfukové plyny. Príčinu netesnosti zistím až po vybratí ventilu von a po jeho rozobratí.
Emisnú kontrolu aj STK mám platnú do 05 /2012. Dočítal som sa ,že EGR ventil má vplyv na množstvo NOx vo výfukových plynoch ,ktoré sa ale zatiaľ u nás nemeria.
Skúsim sa poohliadnuť na poľských vrakoviskách (mám to blízko )po nejakom funkčnom ventile za pár éčiek.
Emisnú kontrolu aj STK mám platnú do 05 /2012. Dočítal som sa ,že EGR ventil má vplyv na množstvo NOx vo výfukových plynoch ,ktoré sa ale zatiaľ u nás nemeria.
Skúsim sa poohliadnuť na poľských vrakoviskách (mám to blízko )po nejakom funkčnom ventile za pár éčiek.
Fiat Palio weekend 1,9 JTD
Sdelano v Brazílii
Sdelano v Brazílii