Jak zlepsit starty starych dieselu?

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jarda3tipo
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:55
Bydliště: vysocina

Jak zlepsit starty starych dieselu?

Příspěvek od jarda3tipo »

Mam starika 1,9td z Torina a pri teplotach pod -5°C se mu po 2dnech stani nechce moc chytat.
Pri roztazeni se starterem chytne na par metrech.
Starter toci dobre.Akuma 74Ah ,zhavice,trysky a cerpadlo jsou 4 roky stare.
Startu pomaha¨teply vzduch do parohu a startovaci sprej.
Mozna budou v haji tlaky valcu.
Nabizi se eter.Ten je sice devastacni,ale rozhybe stuhly motor.
Jake mate zkusenosti?
Fiat Tipo 1,9TD
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

start eterem = asi 10000najetych km
nech si zmerit tlaky,ja to udelal a tipuse netrapim,ma jen 23 at. chyta jen do -10 pak jen toci a nic nedel :-)
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

S Fiaty mám bohaté zkušenosti. Prostě to má malé tlaky. Překroužkovat a bude chytat na první otočení.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

origoš píše:S Fiaty mám bohaté zkušenosti. Prostě to má malé tlaky. Překroužkovat a bude chytat na první otočení.
tlaky jsem mel 30 32 32 32 coz si myslim ze je dobry starter je v poradku zhaveni take ale startuje spatne tak nevim...
punto 1.7TD 46kw
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

tak ja mam na kappe nalitany 245000 a startuje v tech -25 na prvni otoceni, a tipo pod - 10 jen toco a nechce se mu,tam vim ze je mam slaby
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

Tomas-Oaza píše:tak ja mam na kappe nalitany 245000 a startuje v tech -25 na prvni otoceni, a tipo pod - 10 jen toco a nechce se mu,tam vim ze je mam slaby
mel jsem ho v servise zlepsilo se startovani ze tepla predtim jsem to musel dele tocit ted to chyta dodre ale studeny se to trepe jeko kdyz jsem mel spatne zhavice proste to studeny netoci tatatata ale drum drum s plynem tu chytne hned ale je mi divny ze to netoci normalne nemeli jste nekdo stejny problem v servise to bylo rekl ze to neni zadna slava ale ze je to v poho....?pritom kdyz mi v tech mrazech zatuhla nafta tak to tocilo s motorem normalne....na sucho...
Naposledy upravil(a) pietromasoni dne 18 úno 2006, 20:40, celkem upraveno 1 x.
punto 1.7TD 46kw
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

a jaky mas ty zhavice? ja kdys jsem dal loni do astry nase brisky novy tak to hrozne dlouho tocilo,tak jsem tam dal zpatky stary bosche a je klid. jsou asi nejlepsi
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

Tomas-Oaza píše:a jaky mas ty zhavice? ja kdys jsem dal loni do astry nase brisky novy tak to hrozne dlouho tocilo,tak jsem tam dal zpatky stary bosche a je klid. jsou asi nejlepsi
musim priznat tak znacku neznam menil jsem je v lete staly 1200 bez dokladu v tydnu se zeptam jdu menit termostat je spatny ale budou urcite kvalitni a zhaveni zhavi z vyfuku se nekouri....
punto 1.7TD 46kw
PiP
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:31
Bydliště: Zvolen (SK)

Příspěvek od PiP »

Doporučujem zásadne rýchložhaviče (zúžený hrot), a hlavne aby tie žhaviče mali správnu dĺžku. Pokial sú krátke točíš a nič. Ale podľa toho čo píšeš vyzerá to na netesnosť palivového potrubia a padanie nafty. Keď Ti auto stojí v kľude dva, tri dni a pri štarte nejde z výfuku dym nafte je spadnutá. S kontroluj si ešte funkčnosť uzatváracieho ventilu na čerpadle.
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

PiP píše:Doporučujem zásadne rýchložhaviče (zúžený hrot), a hlavne aby tie žhaviče mali správnu dĺžku. Pokial sú krátke točíš a nič. Ale podľa toho čo píšeš vyzerá to na netesnosť palivového potrubia a padanie nafty. Keď Ti auto stojí v kľude dva, tri dni a pri štarte nejde z výfuku dym nafte je spadnutá. S kontroluj si ešte funkčnosť uzatváracieho ventilu na čerpadle.
ve ctvrtek jdu do servisu tak se na to zeptam dik
punto 1.7TD 46kw
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

kdyz startuju s plynem tak to celkem naskoci ale bez se na poprve nechytam cim to muze bejt?
punto 1.7TD 46kw
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

pietromasoni píše:kdyz startuju s plynem tak to celkem naskoci ale bez se na poprve nechytam cim to muze bejt?
Ja studeny motor startujem s plynom - mam tam od vyroby rucny plyn. A tak to kaze aj original manual k autu. Po zahriati motora postupne rucny plyn uberam.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
pietromasoni
Přispěvovatel
Příspěvky: 95
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 16:31

Příspěvek od pietromasoni »

Csala píše:
pietromasoni píše:kdyz startuju s plynem tak to celkem naskoci ale bez se na poprve nechytam cim to muze bejt?
Ja studeny motor startujem s plynom - mam tam od vyroby rucny plyn. A tak to kaze aj original manual k autu. Po zahriati motora postupne rucny plyn uberam.
jo ale spravne by to melo startovat bez plynu..melo by to samo davkovat podle teploty ne?
punto 1.7TD 46kw
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

pietromasoni píše:
Csala píše:
pietromasoni píše:kdyz startuju s plynem tak to celkem naskoci ale bez se na poprve nechytam cim to muze bejt?
Ja studeny motor startujem s plynom - mam tam od vyroby rucny plyn. A tak to kaze aj original manual k autu. Po zahriati motora postupne rucny plyn uberam.
jo ale spravne by to melo startovat bez plynu..melo by to samo davkovat podle teploty ne?
Neviem o nicom, co by v mojom aute regulovalo predvstrek alebo mnozstvo nafty v zavislosti od teploty.
Riadiacu jednotku motora nemam :(
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

U tohoto typu je doporučeno sešlápnout plyn do poloviny. 6ádná regulace tam není.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“