Motor cuká - divně se chová

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Odpovědi: 0
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Bydliště: plzeňský kraj

Motor cuká - divně se chová

Příspěvek od big.boby »

Ahoj,
mám problém s mím motorem VW 3C5, r.v. 2006, 1,9TDI 77kW. Na rady jsem nechal dát nové turbo a už mám i nové vstřiky, kabeláž ke vstřikům a odstraněn FAP.

Problém : při zrychlování v rozmezí 1300 - 2000 ot./min. se motor v jednu chvíli chová divně - nenarůstá výkon ( takové jemné cukání jako když se dusí ) a pak to v tom cukne, jako by to dostalo naftu, zakouří to černě a jede auto úplně bez problémů...( toto je velice málo výrazné, když přidávám plyn velice pomalu a rozjíždím to pozvolně )
V nízkých otáčkách a nad cca 2000 nepocituji nějaký problémy s motorem nebo s poklesem výkonu...prostě to jede v pohodě...
Čím víc ten motor točím, tím bych řekl, že potom i při poklesu otáček a pak hned přidám, tak to skoro není poznat. Ale když jedu pozvolna na 5tku a nechám drobíček poklesnout otáčky cca 1500 a chci zase přidat, tak to taky cuká jako když nemá naftu nebo vzducha pak se to zase rozjede bez problémů.

A abych toho neměl málo, tak ještě mě ubejvá dost olej 1l / 800km, ale když jsem ten olej hledal, tak jsem ho nešel dost v sání - z oddychu motoru to nejde. Turbo má najeto 3100km a při reklamaci turba mi dneska bylo řečeno, že at jsem trpělivý, že se to turbo tak v cca 5000km může zatáhnout a už nebu téct.

Děkuji všem za rady, to auto jsem koupil pro rodinu, už mám od března a jenom řeším problém s autem a ne abychom s ním jezdili...
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Odpovědi: 0
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

jste sem nevidel zatahovat turbo aby neteklo to neni dira v drevenym sudu
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Taky bych si dal pozor na tu turbínu, odkud jí máš, pokud to není tajné ;)

Co se týčo toho cukání, zajel bych do autorizovaného servisu s žádností o náhrání co nejnovějšího sw do jednotky motoru.
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Odpovědi: 0
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Bydliště: plzeňský kraj

Příspěvek od big.boby »

sw je už taky přehraný...jsem taky slyšel, že by to mohla dělat hlava...ale to byl asi problém pořád...
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no pokud má odstraněnej FAP, tak to má pravděpodobně ošéfovaný i softwarově, takže přehrátí softu to asi nezlepší, páč mu tu úpravu smáznou
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ajo, na to som zabudol.
powerhunter
Nováček
Příspěvky: 19
Odpovědi: 0
Registrován: 28 srp 2010, 23:51
Bydliště: Kamenice u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od powerhunter »

Přesně jak psal Huml, pokud si měl udělanej FAP off a nechal sis flashnout jednotku, tak máš zas FAP on (:
taky jde o to, jakym způsobem byl zrušenej, jestli jen softem, nebo jestli ho i někdo vymlátil, jestli je jen softem a neni vymlácenej, tak by v tom mohl být taky problém.
A každopádně bacha na to turbo, to že se zatáhne po 5000km je docela blbost.
Takže zkontrolovat soft, aby se vědělo co a jak s tim DPF, zjistit, jestli je vymlácenej a mrknout na to turbo.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

kontrolou turba a tlaku plynů před ním bych začal ;)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Předně si myslím, že to turbo když vyvažujou tak se do něj pere pod tlakem olej a za provozní teploty a případný únik je hned vidět, sice jsem jen okouněl, ale něco jsem v tom turboservisu pochitil.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33529
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

určitě tam máš nějaký extra drahý řídký olej a auto ti jede na olej, při učitých otáčkách dochází k mezdnímu tření a špatnému stírání a ono se to tak blbě chová
miloš
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Odpovědi: 0
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Bydliště: plzeňský kraj

Příspěvek od big.boby »

tento problém byl i před odstraněním FAPu, před vstřika a turbem. a ten FAP je odstraněn jak sw tak hw ( vymlácen )
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a ještě bych mrknul v jakým stavu je vačka ;)
Uživatelský avatar
mistrkutil
Přispěvovatel
Příspěvky: 448
Odpovědi: 0
Registrován: 11 čer 2008, 22:50

Příspěvek od mistrkutil »

Určitě jde turbo do kytek bacha na to dokud je ve výfuku je to dobrý jak to hrcne do sání je to hukot ;)
T4+B5,5
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Odpovědi: 0
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Bydliště: plzeňský kraj

Příspěvek od big.boby »

vačky kontroloval při výměně vstřiků...

jeden mi říkal, že to může být hlava...že můžou být vymačkané šoupátka...že to říkal jeho známej od audi
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14432
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Osobně bych začal tím turbem, 1l oleje na 800km je moc.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“