Stránka 1 z 2
pumpa-diesel co to znamena?
Napsal: 30 zář 2010, 16:20
od janci199
Dobry den mohli by ste mi poradit co toto slovne spojenie znamena? kamarati stale rozpravaju o autach a vzdy spomenu toto dakujem.
Napsal: 30 zář 2010, 16:50
od jurosdi
Správnejší slangový výraz by bol pumpa-dýza. Jedná sa o princíp vstrekovania paliva do valcov. Každý valec má vlastné vysokotlaké čerpadlo spojené so vstrekovacou tryskou.
Napsal: 30 zář 2010, 17:35
od janci199
pouzivalo sa toto oznacenie pre skody, seaty, audi, vw? Nechapem toto "Každý valec má vlastné vysokotlaké čerpadlo spojené so vstrekovacou tryskou"
myslel som ze cerpadlo vysokotlake ma len jedno ktore je na rozvode nie?
Napsal: 30 zář 2010, 17:42
od Marek77
Tak si o tom něco přečti.
PD (Pumpe - Düse) žádné naftové čerpadlo nemá, na pohled tento naftový motor vypadá jako benzinový. Rozvodový řemen od kliky pohání pouze vačkovou hřídel (případně vodní čerpadlo).
Napsal: 30 zář 2010, 17:52
od jurosdi
janci199 píše:pouzivalo sa toto oznacenie pre skody, seaty, audi, vw? Nechapem toto "Každý valec má vlastné vysokotlaké čerpadlo spojené so vstrekovacou tryskou"
myslel som ze cerpadlo vysokotlake ma len jedno ktore je na rozvode nie?
Áno-koncern VW označuje tieto motorizácie ako TDI PD. V princípe to funguje tak,že dopravné(tandemové) čerpadlo tlačí naftu v dopravnom režime k samotným valcom,kde je palivo pomocou vysokotlakého el.čerpadla vstreknuté do valca. Samotné vstrekovacie čerpadlá fungujú na elektromagnetickom princípe a časovanie je dané softvérovo.
Napsal: 30 zář 2010, 17:54
od Smajda
Napsal: 30 zář 2010, 17:57
od Matthes
jurosdi: Vysokotlake eletricke cerpadlo u PD? Ja ziju v domeni, ze toho tlaku se tam dosahne prave diky vacce, ktera tlaci dolu pist a tim vyviji tlak na naftu, kterou pak pusti el. ventil do valce

Napsal: 30 zář 2010, 18:02
od jurosdi
No blbo som to popísal. Chcel som aby pochopil princíp časovania. Ale v tom príspevku hore to pekne vidí na obrázku.
Napsal: 30 zář 2010, 18:32
od janci199
takze PD ma len to vysokotlake mechanicke cerpadlo?
Napsal: 30 zář 2010, 18:34
od jurosdi
A čo by si tam ešte chcel???

Napsal: 30 zář 2010, 18:37
od janci199
ja neviem tie nove octavky maju nejake pomocne cerpadlo v nadrzi nie?
Napsal: 30 zář 2010, 18:42
od boobika
janci199 píše:takze PD ma len to vysokotlake mechanicke cerpadlo?
má pro každý válec svoje. auto má většinou v nádrži čerpadlo, který čerpá naftu do tandemového čerpadla, který je vně hlavy motoru a je poháněné od vačky (a zároveň vyrábí podtlak). odtud jde potrubím nafta o určitém tlaku (myslím, že to je desetinách MPa) do hlavy motoru k jednotlivým vstřikovačům, které vačka stlačuje, tím vytváří tlak (zjednodušeně řečeno) až do 200MPa a elektromagnet ovládá okamžik vstřiku - otevření trysky.
Napsal: 30 zář 2010, 20:17
od fabiátor
Napsal: 01 říj 2010, 07:52
od janci199
a mozte mi povedat ake este systemy u naftakov su?
Napsal: 01 říj 2010, 08:26
od roman1648
třeba dvoutaktní diesel....už se asi padesát let nedělá ale kamarády tím určitě ohromíš....
