Stránka 1 z 1

Přehřívání 2.5 td

Napsal: 15 říj 2010, 16:09
od hrib.mates
Nazdar chlapi mam omegu 2.5td rok 1996. Před rokem odešla vodni pumpa a uvařilo se to. Od te doby to nikdo neumí opravit. Mám tam novou vodní pumpu, kompletně udělanou hlavu, nový termostat, nový chladič a stále s tím nejde jezdit. když auto stojí na místě můžu dát plný plyn na 5 minut a teplota se ani nehne. Když se rozjedu a jedu nad 2000 otáček začne teplota stoupat a to tak že během 5 vteřin jde z 90 na 105 stupňů a ihned to vyhazuje vodu ven přes víčko nádobky. Všechny opravy byly provedeny v BMW servise, ale už ani oni neví co s tím. Když jezdím do 2000 ot. (nespíná turbo) tak se teplota ani nehne a voda se neztrácí, ale stačí jet třeba 20 vteřin při 3000 ot. a uvaří se to. Děkuji za cenné rady.

Napsal: 15 říj 2010, 17:38
od dodi911
Tlakova skuska hlavy sa robila, alebo nie.

Napsal: 15 říj 2010, 20:19
od Milosss
A palica bola dotiahnuta poriadne? Presne rovnaky problem na presne rovnakom motore , sice TDS u BMW ale je to to iste, a problem bol v sslabo dotiahnutej hlave, a rovnake priznaky nad urcite otacky sla teplota hore, do urcitych otacok v pohode.

Napsal: 18 říj 2010, 07:15
od roman1648
Buďto je v háji hlava, otlakování nemusí vždycky ukázat trhlinu a i by sedělo to že to začne zlobit až tomu dáš kakao, hodně s tím zlobívaly 2.4td a pak i pár TDs jsem dělal
v horším případě prdlej blok - i to už jsem viděl...

jj

Napsal: 21 říj 2010, 17:11
od Lades83
Mozna blba pripominka, ale mas odvzdusneno?

Re: jj

Napsal: 21 říj 2010, 19:49
od oldaf
Lades83 píše:Mozna blba pripominka, ale mas odvzdusneno?

Tenhle motor se neodvzdušňuje.

Napsal: 22 říj 2010, 12:40
od viktorddd
možno ti nezapína viskospojka vrtule, pri normálnej teplote sa vrtula točí ale vieš ju ľahko zastaviť tým že tam strčíš medzi to nejaké noviny alebo dačo, ale keď sa ti začína prehrievať motor a tiež ju tak ľahko zastavíš tak bude viskospojka v háji

Napsal: 24 říj 2010, 20:18
od Milosss
viskospojka ti v ziadnom pripade nemoze vyhnat motor k cervenemu polu, mal som nefunkcnu visku, pri teplom motore som ju zastavil a s kludom pretocil aj do druhej strany a s prehrievanim som nemal ziaden problem ani pri 35 stupnovych teplotach, samozrejme nie v kolonach, to som neskusal ale tam by sa teplota mohla dvihnut.
Uz hlavne prestante pisat ze viska sa zopne a bezi, pre nerozumejuceho cloveka je to akokeby sa zapal gombik a vrtula sa rozbehla na 2 stupen. Je to kravina, vo viske sa vplyvom tepla od motora olej roztlaci na lamely ktore sa k sebe dotlacia a tym sa roztoci na otacky motora, ale je to pozvolne, nie ziadne ze stuk a viska mi bezi rovnako a potom stuk a zas bezi pomaly.
A skontroluj si tu hlavu ci je vazne dotiahnuta, odvzdusnene keby to nemal tak sa mu zacne hriat skor a nevrati sa do normalne teploty samo. Moze byt aj ta hlava alebo tesnenie ale najjednoduchsie je skor sa pozriet na tie sroby a dotiahnut to a az potom skusit rozoberat nie?