predehrev motoru....zima se blizi:-)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

predehrev motoru....zima se blizi:-)

Příspěvek od patrik.kloucek »

zdar kluci ...zima se blizi a ja cim dal vis laskuju s myslenkou udelat predehrev motoru ptze kazdej den lezt do vymrzliho auta ktery se ohreje kdyz uz pomalu jsem u cile je opruz :D
A proto se vas chci zeptat......kdo to ma ....zkusennosti....jakej doporucujete.

Je jasny ze ideal je bufik s hodinama,ale to je dost penez.Mam na mysli nejakej vehement napajenej 230V co by se namontil do ohruhu vody a spinal se treba spinacima hodinama.Kdesi jsem to videl ze to pouzivaj ve Svedsku.Zkratka neco lacinyho a ucinyho co by si clovek udelal treba doma sam.Vsak vite.. :)
zdendazde
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 09 pro 2008, 12:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od zdendazde »

některý "severský vozy" mají topné tělísko v olejové vaně.Líp to startuje a dřív to topí po nastartování. Každopádně jsou tam vždycky velké tepelné ztráty. Kdysi jsem to řešil na firemní feldě obyčejným fénem na vlasy(1800W), kterej jsem dal do interiéru po nastartování auta, a než jsem oškrábal okna, tam tam bylo přijatelně i při mínus dvacítce. Běží ti to 10minut a máš to pod kontrolou(nevyhoříš). Do vodního okruhu bych topení nedával, to by bylo plýtvání energií. Dnes mám na autě manželky (v nevytápěné garáži :-D ) obyčejný konzervátor akumulátoru a stačí nastartovat a nechat 5minut běžet motor.......
SupermanXXX
Přispěvovatel
Příspěvky: 546
Registrován: 24 úno 2007, 09:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Zruč

Příspěvek od SupermanXXX »

atačí kopit topný těleso takový to na ohřívání v hrníčku co se prodávalo za komančů a pak už jen udělat díru do bloku motoru a silikonem to utěsniť (noteeth) známej to tak měl na avii a startovala na brnk. samozřejmě musíšš mít před barák vytaženou prodlužku nebo to napojit na veřejné osvětlení (noteeth)
96 tutbo + 764 + chip + EGR + KAT off
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

SupermanXXX píše:atačí kopit topný těleso takový to na ohřívání v hrníčku co se prodávalo za komančů a pak už jen udělat díru do bloku motoru a silikonem to utěsniť (noteeth) známej to tak měl na avii a startovala na brnk. samozřejmě musíšš mít před barák vytaženou prodlužku nebo to napojit na veřejné osvětlení (noteeth)
fakt rada nad zlato... (LOL) :D
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

No, já jdu ve čtvrtek montovat Webasto :) Uvidíme, jestli to k něčemu bude :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

mir77 píše:No, já jdu ve čtvrtek montovat Webasto :) Uvidíme, jestli to k něčemu bude :)
Určitě jo, Scharan to ma standartně, protože v nem je spousta vody a ty svíce bi to neohřaly, jak to čapne tak to ohřiva rychle. ;)
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Já jsem měl kdysi na Feldě udělátko z 3kW topné patrony do elektrokotle a topenářského oběhového čerpadla. Vsazený to bylo do okruhu výměníku do kabiny, takže to ohřívalo celý motor. Za cca 20 min se to ohřálo na provozní teplotu jenom se to píchlo na prodlužku. Dokonce jsem to ani jednou nezapoměl před jízdou odpojit :-)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Zdeněk M píše:
mir77 píše:No, já jdu ve čtvrtek montovat Webasto :) Uvidíme, jestli to k něčemu bude :)
Určitě jo, Scharan to ma standartně, protože v nem je spousta vody a ty svíce bi to neohřaly, jak to čapne tak to ohřiva rychle. ;)
:) No splašil jsem nějakej starší komplet z GIV, kterej byl.. No řekněme né ve vyhovujícím stavu, tak pak ještě jedno z T5, přehazovali se řídící jednotky, kabeláž atd :D Tak teď to mám v garáží v přepravce a čekám na montáž, tak jsem docela zvědavej, co z toho vyleze :D
A taky co na to baterka :)
Když jsem si s tou myšlenkou začal pohrávat, tak jsem si to maloval, jak si to zapnu pomalu před každym startem :) Ono to neni úplně samospásný z toho, co jsem se dozvěděl od uživatelů, lidí, kteří to servisujou a montujou a z různých dalších diskuzí :)
Každopádně, až bude v autě a bude odzkoušený, tak se tady podělím o náklady, zkušenosti z provozu atd...
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

mir77 píše:
Zdeněk M píše:
mir77 píše:No, já jdu ve čtvrtek montovat Webasto :) Uvidíme, jestli to k něčemu bude :)
Určitě jo, Scharan to ma standartně, protože v nem je spousta vody a ty svíce bi to neohřaly, jak to čapne tak to ohřiva rychle. ;)
:) No splašil jsem nějakej starší komplet z GIV, kterej byl.. No řekněme né ve vyhovujícím stavu, tak pak ještě jedno z T5, přehazovali se řídící jednotky, kabeláž atd :D Tak teď to mám v garáží v přepravce a čekám na montáž, tak jsem docela zvědavej, co z toho vyleze :D
A taky co na to baterka :)
Když jsem si s tou myšlenkou začal pohrávat, tak jsem si to maloval, jak si to zapnu pomalu před každym startem :) Ono to neni úplně samospásný z toho, co jsem se dozvěděl od uživatelů, lidí, kteří to servisujou a montujou a z různých dalších diskuzí :)
Každopádně, až bude v autě a bude odzkoušený, tak se tady podělím o náklady, zkušenosti z provozu atd...
No nejni to jen tak, pokud to chces jako klasickej bufík s casovacem, tak se to připojuje i na motorek topení, je tam i oběhové čerpadlo , hlida to i napětí baterky, baterku tak aspon 100Ah.
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Zdeněk M píše:No nejni to jen tak, pokud to chces jako klasickej bufík s casovacem, tak se to připojuje i na motorek topení, je tam i oběhové čerpadlo , hlida to i napětí baterky, baterku tak aspon 100Ah.
To je přesně ono :) Tady na fóru a na vw-clubu všichni, že baterku alespoň 100 Ah. Tak mi to trošku srazilo hřebínek, protože tam mám funglovku 77 Ah a nechce se mi jí hned dávat do hajzlu.
A pak to řešim dál a mluvil jsem s pár uživatelema, byl jsem se na to podívat a mluvil jsem s chlapem, co mi to bude montovat a má to v kombíkový dieselový Astře. A řekne mi, že 77 Ah neni problém, otevře kapotu a ukáže mi, že tam má 72 Ah baterku.
Takže pak moc nevim, komu věřit a co je reálný a co ne :D Takže prostě na baterku zatim feru. Prubnu to takhle a když bude problém, tak to teprv budu řešit.
Nebudu zas kupovat novej akumulátor a ještě ho pasovat do Octávky, aby se vůbec vešel :D
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

mir77 píše:
Zdeněk M píše:No nejni to jen tak, pokud to chces jako klasickej bufík s casovacem, tak se to připojuje i na motorek topení, je tam i oběhové čerpadlo , hlida to i napětí baterky, baterku tak aspon 100Ah.
To je přesně ono :) Tady na fóru a na vw-clubu všichni, že baterku alespoň 100 Ah. Tak mi to trošku srazilo hřebínek, protože tam mám funglovku 77 Ah a nechce se mi jí hned dávat do hajzlu.
A pak to řešim dál a mluvil jsem s pár uživatelema, byl jsem se na to podívat a mluvil jsem s chlapem, co mi to bude montovat a má to v kombíkový dieselový Astře. A řekne mi, že 77 Ah neni problém, otevře kapotu a ukáže mi, že tam má 72 Ah baterku.
Takže pak moc nevim, komu věřit a co je reálný a co ne :D Takže prostě na baterku zatim feru. Prubnu to takhle a když bude problém, tak to teprv budu řešit.
Nebudu zas kupovat novej akumulátor a ještě ho pasovat do Octávky, aby se vůbec vešel :D
De oto kolik stim jedes km do prace a jak dlouho to poběží, na kolik to bude ohřivat vodu apod. pokud připnes nabijecku (aspon abi davala 10A)tak je to uplne jedno a 77Ah ti stací. Též postací za 3-5 dní baterku dobít, ta se musí dobít! Jinak nema plnou kapacitu a jezdís s baterkou nabitou třeba jen na polovinu a při startu vyda maximum a v podstatě ji těma startama rozvaříš (desky uvnitř) a ztratí kapacitu a mužes ji vyhodit. Zaroven ti jede altík naplno, ubejvaj mu uhlíky apod.;)
Uživatelský avatar
prazi007
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 19 dub 2010, 06:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Krupka u Teplic

Příspěvek od prazi007 »

Ja mam baterku 85Ah,webasto mam vzdy nastaveny aby se zaplo tak 20minut pred jizdou.Nikdy jsem z baterkou nemel zadny problem..... ;) A do prace to mam kousek.
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

A zase :) Dva protichůdný názory :) Prostě si počkám na praxi :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

mir77 píše:A zase :) Dva protichůdný názory :) Prostě si počkám na praxi :)
njn každej stim ma jine skusenosti, čas ukáže. ;)
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

mam bufik Ebersparcher,nastavim rano 15 az 20 min.pred odjazdom a parada.Motor tak na 70 a vnutro teplo,samozrejme teplota klesne po nastartovani,voda sa rozprudi do obehu.Po 2 kilometroch je to na 90 ;)
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“