Stránka 1 z 2

Vysoká spotřeba 1.9TD AAZ 55kw 8l/100km

Napsal: 01 lis 2010, 23:54
od napster
mam problem s GIII variant mam motor 1.9TD 55kw. když jedu klidnou jízdou,tak mam spotřebu 7.8l/100km níž jsem se nedostal! vstřiky překontrolovaný jsou OK 155Barů všechny nekapou.,takže dle mě to bude čerpadlo mam Bosch čerpadlo. bylo nejspíš repasovaný jedním chlapem z Bosch servisu podle žlutejch značek na šroubech a prodávající mi řekl jméno toho mechanika. takže nejspíš předvstřik. při nastartování mam 750-850ot/min,takže nejspíš předvstřik. auto nehulí bíle,modře,černě prostě nic. neni třeba ucpanej kat?,nebo EGR ventil špatnej?! už nvm co stim mam dělat :?

Napsal: 02 lis 2010, 00:12
od ROBIG
Ta spotřeba je reálná anebo z budíků?

Napsal: 02 lis 2010, 00:22
od napster
realná. jsem řidič LKW,takže spočitání spotřeby neni problem. jinak TD nemá MFA,takže zde platí jen reálná tzn dotankovat po hrdlo ujet několik km a potom zase po hrdlo a dopočitat spotřebu. :roll: když mi někdo řekne,že jezdí z TD za 5-6l/100km,tak bych taky chtěl jezdit za míň klidně za 6-6,5l to mi ej jedno,ale ne za 8l/100km

Napsal: 02 lis 2010, 00:33
od ROBIG
Pokud je motorově vše v normě tak mě napadá ještě nahuštění pneu,brzdy,ložiska kol,poloosy atd

Napsal: 02 lis 2010, 00:40
od napster
pneu origo 195/50/15 2,4Bar,brzdy 256 vrtaný vnitřkem chlazený vzadu bubny. vše OK bude to spíš nějakou mechanickou částí na motoru a právě proto se ptám,jestli to třeba nemůže být EGR ventil(popř jak zjistim jeho funkčnost) nebo jak zjistim tlak na turbu,nebo jestli to neni třeba přicpanym KATem.

Napsal: 02 lis 2010, 01:03
od mistrkutil
pokud jsou vstřiky ok sežeň si jiný čerpadlo na porovnání podle mě je špatně poladěný a má nízkej podávací tlak ;) jo a kolik doléváš oleje na 10 000km? jinak brzdy a ložiska, geometrii bych taky zkouknul ;)

Napsal: 02 lis 2010, 01:06
od napster
geometrie OK cca 14dní zpátky jsem měnil tlumiče a dělal geometrii+odklony. mam doma ještě jedno čepadlo komínkový,ale nvm jak poznam,zda je OK,nebo šlo by nějak změřit,jaký má tlak?

Napsal: 03 lis 2010, 23:06
od mistrkutil
dá se to změřit budíkem na zpátečce čerpadla mělo by dávat při startování nebo na volnoběh až 2,5 bar do otáček to netoč to je tam až 8 bar pokud je tam míň než 1,5 je KO ;)
jestli máš čerpadlo s vysokou hlavou to je navrženo speciálně pro TD protože otevírá naplno membránou v tý vysoký hlavě podle tlaku turba, takže má pozvolnější náběh a tolik nekouří a možná je s ním malinko menší spotřeba záleží jak je to všechno sladěný a jak se tomu šlape od nízkých otáček .

Napsal: 04 lis 2010, 01:17
od napster
mam doma ještě jedno kominkový,do kterýho zapojim jeden kabel na el.magnet ventil pro pouštění nafty a potom tam je ještě jeden štekr s 2kabelama to mam ze starýho motoru na novym mam jen něco jako indučku,ale nemam to zapojený.

Napsal: 05 lis 2010, 18:16
od polack
no, myslim ze to co nemas zapojene je el. regulace predvstriku, takze pokud ti za studena startuje dobre, tak to mas nastaveny velky predvstrik???

Napsal: 05 lis 2010, 22:35
od napster
za studena chytá v pohodě na jedno nažhavení a na jedno otočení.

Napsal: 06 lis 2010, 09:51
od slovacek.milos
já bych začal rozvodama, rozvodové kolo musí být sraženo, setrvák na rysku, vačka na pravítko, v čerpadle vrták a kolo povoleno pak napneš rozvodák

;) miloš

Napsal: 07 lis 2010, 22:09
od miraspetrowski
slovacek.milos píše:já bych začal rozvodama, rozvodové kolo musí být sraženo, setrvák na rysku, vačka na pravítko, v čerpadle vrták a kolo povoleno pak napneš rozvodák

;) miloš
když to žere,taky to jede,nebo jak lemra?co začít vzduch.filtrem a třeba vyčištěním celého sacího potrubí,jeto tam za čas pěkně zašvihaný a viděl jsem třeba feldu 1,9d,měla tak 2 cm díru v sacím potrubí,zbytek mastný saze a jela-nejela přes 8l/100,skus zatím menší akce,než sundávat kšandu na rozvodech a demontovat zdrávé věci ;)

Napsal: 07 lis 2010, 22:45
od napster
filtr mam novej. mam EGR ventil a ten prej dost zaprasí sání.

Napsal: 07 lis 2010, 23:34
od cippis
před mnoha lety jsem měl taky GIII TD. Zničeho nic začal jezdit za 11. Všichni jsme řešili motor, čerpadlo, vstřiky. Tak jsme to jeli zkusit a při tankování jsem zjistil, že tomu teče nádrž, bylo prasklý víčko na měřáku nahoře na nádrži. Prostě s toho vyčůralo pár litrů a to pouze z plně dotankovaný nádrže, který po dotankování cca po 300 km jízdy dělalo neskutečnou spotřebu.