Opel Astra G 2.0 dti nejde nastartovat !!!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Opel Astra G 2.0 dti nejde nastartovat !!!
Prosím nemáte někdo bližší popis chybových kódů na astru G.
OP-COM píše 2 závady
1
P1630-/A/ kritická systémová porucha 1 / viz kontrolní postup: popis kódu závady/ - not present
2
P1635-/a/ obecná chyba obvodu žhavícího zařízení - present
A texa
1
vstřikovací čerpadlo / aktivní /.
2
okruh žhavící svíčky / PAM /
Druhá chyba je jasná! Jsou v pytli žhaviče.
Ale to čerpadlo se dá nějak proměřit nevíte někdo ?
Aspoň nějaké schéma .
Dík moc.
OP-COM píše 2 závady
1
P1630-/A/ kritická systémová porucha 1 / viz kontrolní postup: popis kódu závady/ - not present
2
P1635-/a/ obecná chyba obvodu žhavícího zařízení - present
A texa
1
vstřikovací čerpadlo / aktivní /.
2
okruh žhavící svíčky / PAM /
Druhá chyba je jasná! Jsou v pytli žhaviče.
Ale to čerpadlo se dá nějak proměřit nevíte někdo ?
Aspoň nějaké schéma .
Dík moc.
http://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... f=14&t=303
tohle je celkem dobrý odkaz
¨http://translate.google.cz/translate?hl ... rmd%3Divfd
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... p?rp.61295
tohle je celkem dobrý odkaz
¨http://translate.google.cz/translate?hl ... rmd%3Divfd
http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugi ... p?rp.61295
Naposledy upravil(a) Roman 101 dne 07 lis 2010, 19:55, celkem upraveno 2 x.
ano, toto je velmi rozsireny mytus, nie je vsak na nom ani trochu pravdy.
jediny piestik, ktory sa pridiera, je piestik na presuvniku predvstreku a jeho obtokovy ventil riadi druhy koncovy tranzistor (ten, ktory neodchadza).
pravda je taka, ze tieto cerpadla maju niekolko konstrukcnych vad, ktore navzajom sice nesuvisia, ale mozu sa vyskytnut naraz (co je vzhladom na hodinovy a kilometrovy prebeh cerpadla logicke), a potom vznikne takato fama.
presuvnik sa pridiera kvoli zlemu materialovemu a konstrukcnemu dizajnu, kedy Bosch prebral system riadenia predvstreku z cerpadiel VP 29-37. zjednodusene povedane, VP29 pocas behu s presuvnikom jemne trasie (kvoli mech. odporom vysokotlakej casti) takze sa nestihne zadriet. VP44 (system Lucas) taketo odpory nema a preto sa piestik zadrie.
koncovy tranzistor davkovacieho ventilu odchadza kvoli prudovemu poddimenzovaniu jeho privodnych vodicov a tepelne nevyhovujucemu uchyteniu kremikoveho cipu o podlozku. prerazeny cip (v hmote) som este nevidel, prakticky vzdy sa bud odpali nozka alebo sa oddeli cip od podkladu.
PSG 5 od r.v. 2004 maju preto privod k S vyvodu tranzistora zdvojeny (ako bol na jednotkach PSG 2) a vylepsene "prilepenie" cipu o podlozku. sanca, ze na tychto jednotkach odide koncak je preto velmi nizka.
casto sa zabuda na to, ze elektronika je chladena zospodu naftou, ktora preteka cerpadlom. staci maly vypadok plynuleho toku nafty cerpadlom a chladenie prestane byt funkcne, nasledkom coho sa koncovy tranzistor prehreje a nastava bud odpalenie nohy alebo oddelenie kremika od podkladu.
u starsich aut s popraskanymi prepadovymi hadicami, zaustenymi do sania cerpadla je vyskyt bubliny otazkou casu. auto nenastaruje na prve otocenie klucika, nastavaju dalsi pokusy o start s prazdnou komorou - a tranzistor je v tahu skor, ako si cerpadlo natiahne naftu
cize, ak chcete predlzit zivot cerpadiel VP29/30/44, tak:
- majte vzdy aspon 1/4 nadrze
- mente v rocnych intervaloch prepadove hadice
- u oplov kazdych 100 000 km O kruzky na vtrekoch
- startujte kratko, ak nechyti na prvy pokus, nechajte dostatocnu pauzu pred dalsim startovanim.
ak je oprava koncoveho stupna urobena kvalitne a cerpadlo nie je mechanicky na konci svojho zivota, vydrzi este velmi, velmi dlho.
jediny piestik, ktory sa pridiera, je piestik na presuvniku predvstreku a jeho obtokovy ventil riadi druhy koncovy tranzistor (ten, ktory neodchadza).
pravda je taka, ze tieto cerpadla maju niekolko konstrukcnych vad, ktore navzajom sice nesuvisia, ale mozu sa vyskytnut naraz (co je vzhladom na hodinovy a kilometrovy prebeh cerpadla logicke), a potom vznikne takato fama.
presuvnik sa pridiera kvoli zlemu materialovemu a konstrukcnemu dizajnu, kedy Bosch prebral system riadenia predvstreku z cerpadiel VP 29-37. zjednodusene povedane, VP29 pocas behu s presuvnikom jemne trasie (kvoli mech. odporom vysokotlakej casti) takze sa nestihne zadriet. VP44 (system Lucas) taketo odpory nema a preto sa piestik zadrie.
koncovy tranzistor davkovacieho ventilu odchadza kvoli prudovemu poddimenzovaniu jeho privodnych vodicov a tepelne nevyhovujucemu uchyteniu kremikoveho cipu o podlozku. prerazeny cip (v hmote) som este nevidel, prakticky vzdy sa bud odpali nozka alebo sa oddeli cip od podkladu.
PSG 5 od r.v. 2004 maju preto privod k S vyvodu tranzistora zdvojeny (ako bol na jednotkach PSG 2) a vylepsene "prilepenie" cipu o podlozku. sanca, ze na tychto jednotkach odide koncak je preto velmi nizka.
casto sa zabuda na to, ze elektronika je chladena zospodu naftou, ktora preteka cerpadlom. staci maly vypadok plynuleho toku nafty cerpadlom a chladenie prestane byt funkcne, nasledkom coho sa koncovy tranzistor prehreje a nastava bud odpalenie nohy alebo oddelenie kremika od podkladu.
u starsich aut s popraskanymi prepadovymi hadicami, zaustenymi do sania cerpadla je vyskyt bubliny otazkou casu. auto nenastaruje na prve otocenie klucika, nastavaju dalsi pokusy o start s prazdnou komorou - a tranzistor je v tahu skor, ako si cerpadlo natiahne naftu
cize, ak chcete predlzit zivot cerpadiel VP29/30/44, tak:
- majte vzdy aspon 1/4 nadrze
- mente v rocnych intervaloch prepadove hadice
- u oplov kazdych 100 000 km O kruzky na vtrekoch
- startujte kratko, ak nechyti na prvy pokus, nechajte dostatocnu pauzu pred dalsim startovanim.
ak je oprava koncoveho stupna urobena kvalitne a cerpadlo nie je mechanicky na konci svojho zivota, vydrzi este velmi, velmi dlho.
joe píše:ano, toto je velmi rozsireny mytus, nie je vsak na nom ani trochu pravdy.
jediny piestik, ktory sa pridiera, je piestik na presuvniku predvstreku a jeho obtokovy ventil riadi druhy koncovy tranzistor (ten, ktory neodchadza).
pravda je taka, ze tieto cerpadla maju niekolko konstrukcnych vad, ktore navzajom sice nesuvisia, ale mozu sa vyskytnut naraz (co je vzhladom na hodinovy a kilometrovy prebeh cerpadla logicke), a potom vznikne takato fama.
presuvnik sa pridiera kvoli zlemu materialovemu a konstrukcnemu dizajnu, kedy Bosch prebral system riadenia predvstreku z cerpadiel VP 29-37. zjednodusene povedane, VP29 pocas behu s presuvnikom jemne trasie (kvoli mech. odporom vysokotlakej casti) takze sa nestihne zadriet. VP44 (system Lucas) taketo odpory nema a preto sa piestik zadrie.
koncovy tranzistor davkovacieho ventilu odchadza kvoli prudovemu poddimenzovaniu jeho privodnych vodicov a tepelne nevyhovujucemu uchyteniu kremikoveho cipu o podlozku. prerazeny cip (v hmote) som este nevidel, prakticky vzdy sa bud odpali nozka alebo sa oddeli cip od podkladu.
PSG 5 od r.v. 2004 maju preto privod k S vyvodu tranzistora zdvojeny (ako bol na jednotkach PSG 2) a vylepsene "prilepenie" cipu o podlozku. sanca, ze na tychto jednotkach odide koncak je preto velmi nizka.
casto sa zabuda na to, ze elektronika je chladena zospodu naftou, ktora preteka cerpadlom. staci maly vypadok plynuleho toku nafty cerpadlom a chladenie prestane byt funkcne, nasledkom coho sa koncovy tranzistor prehreje a nastava bud odpalenie nohy alebo oddelenie kremika od podkladu.
u starsich aut s popraskanymi prepadovymi hadicami, zaustenymi do sania cerpadla je vyskyt bubliny otazkou casu. auto nenastaruje na prve otocenie klucika, nastavaju dalsi pokusy o start s prazdnou komorou - a tranzistor je v tahu skor, ako si cerpadlo natiahne naftu
cize, ak chcete predlzit zivot cerpadiel VP29/30/44, tak:
- majte vzdy aspon 1/4 nadrze
- mente v rocnych intervaloch prepadove hadice
- u oplov kazdych 100 000 km O kruzky na vtrekoch
- startujte kratko, ak nechyti na prvy pokus, nechajte dostatocnu pauzu pred dalsim startovanim.
ak je oprava koncoveho stupna urobena kvalitne a cerpadlo nie je mechanicky na konci svojho zivota, vydrzi este velmi, velmi dlho.
něco podobného jak píšeš jsem teď četl na pl. stránkách.
Prý oprava čerpadla vyjde do stovek korun? Prý matroš.
A předsuvník se prý rozpadne okolo 500 000 km.
Auto má najeto 270 000 což je celkem dost.
to jsou ceny???
http://www.autokomi.cz/autokomi/5-Bosch ... i-cerpadla
http://translate.google.cz/translate?hl ... ToljO-KqT8
někdo to zablokoval
a už jsem to našel
http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg
Tak tady je o tomhle problému vše
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=5260
http://www.autokomi.cz/autokomi/5-Bosch ... i-cerpadla
http://translate.google.cz/translate?hl ... ToljO-KqT8
někdo to zablokoval
a už jsem to našel
http://www.youtube.com/watch?v=UiJ-13vldWg
Tak tady je o tomhle problému vše
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=36&t=5260
takze teoreticky nastudovane, hor sa do opravy 
nic v zlom, ale vidim to na dalsi kompletny repas kvoli neodborne znicenej elektronike, zvlast, ak sa budes drzat tych navodov. poslednu dobu ich ku nam chodi celkom dost, ludovoumelecka tvorivost nepozna hranic..
akurat, ze majitela ide potom vystriet ked pocuje cenu a kolko mohol usetrit, keby to nenechal rozrypat "fachmanom"
nic v zlom, ale vidim to na dalsi kompletny repas kvoli neodborne znicenej elektronike, zvlast, ak sa budes drzat tych navodov. poslednu dobu ich ku nam chodi celkom dost, ludovoumelecka tvorivost nepozna hranic..
akurat, ze majitela ide potom vystriet ked pocuje cenu a kolko mohol usetrit, keby to nenechal rozrypat "fachmanom"
ty dokážeš opravit tu elektroniku.joe píše:takze teoreticky nastudovane, hor sa do opravy
nic v zlom, ale vidim to na dalsi kompletny repas kvoli neodborne znicenej elektronike, zvlast, ak sa budes drzat tych navodov. poslednu dobu ich ku nam chodi celkom dost, ludovoumelecka tvorivost nepozna hranic..
akurat, ze majitela ide potom vystriet ked pocuje cenu a kolko mohol usetrit, keby to nenechal rozrypat "fachmanom"
A jaká je cena za opravu.
Já to opravovat nebudu zas tak si nevěřím jinak to dám opravit do pl.
Dělá to za 2 000 kč.