Studený start - BMW 324td

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Záchvat
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 16 pro 2006, 08:34
Odpovědi: 0

Studený start - BMW 324td

Příspěvek od Záchvat »

Ahoj, potrebuju radu. Mam BMW 324td z roku 93 s el. cerpadlem. Pri studenem startu auto chyti hned, ale strasne se mrska, vynechava, kouri bile a kdyz nezvednu otacky, tak i nekdy chcipne. Toto trva tak 2-3 minuty.

Zhavici svicky jsou nove, filtr nafty take, vzduch to neprisava. Vstriky nove.

Problem je asi nekde kolem cerpadla. Kdyz totiz nastavim predvstrik na hodnotu, jak ma byt ( 11 stupnu ), tak auto za studena skoro nechytne. Za tepla je uz vse v poradku. Proto musim mit na aute velkyho fora, aby alespon trochu za studena chytal. Zkousel jsem vymenit selenoid studenyho startu a porad nic.

A ted otazky:

jak se ma motor chovat, kdyz pri nastartovanem motoru pustim do selenoidu proud a on cvakne? Me to nic nedela, ani nezvedne otacky ...

A jak je u el. cerpadla udelano to, ze za studena si prida predvstrik? To me zrejmne nefunguje.

Diky za odpovedi Milan
Záchvat
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 16 pro 2006, 08:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od Záchvat »

Nikdo nic nevi? (wallbash)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Je tam ventil, který ovládá "nízkotlakou" naftu a ta pístem natáčí kroužek pro nastavení předvstřiku. Buď vázne tenhle píst, nebo ten kroužek, a nebo nejde proud do ventilu.Obrázek
Ten píst je pod tou pětkou, je to teda jiné čerpadlo, protože obrázek toho Tvého nemám, ale pro pchopení to bude stačit. Ten kroužek není označen a nachází se mezi čtyřkou a devítkou.
Samozřejmě tady není ani ten ventil, ale když jsi ho měnil, víš o co jde.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Záchvat
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 16 pro 2006, 08:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od Záchvat »

Ventilek cvaka, proud tam jde, ale beh motoru se nemeni. Ten pist pod tou petkou normalne mohu vytahnout? Nevysypou se na mne nejake pruzinky?
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

Nevytáhneš , je v něm kolík na ovládání toho kroužku co v něm jsou rolny , a jeho natáčením se mění předvstřik.
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

za prvé bych změřil tlaky.. pak když ok tak čerpadlo..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ten pist pod tou petkou normalne mohu vytahnout? Nevysypou se na mne nejake pruzinky?
Jak již bylo uvedeno vytáhnout nejde, ale mělo s ním jít pohybovat volně sem tam. Dost možná půjde rozhýbat.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Záchvat
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 16 pro 2006, 08:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od Záchvat »

Tak jsem rozebral jedno nahradni cerpadlo, co mam doma a s tim pistkem skoro neslo hnout. Postupnym hybanim ze strany na stranu se castecne rozhybal, ale ze by sel volne, to ne. Co ho posouva? Jen tlak nafty?

Nejspis budu mit na aute prave ten samy problem, ale tam se k tomu jen tak nedostanu, asi by muselo cerpadlo ven.
Golf 3 TDi, 66kw, vstřiky 81kw, kat off
Záchvat
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 16 pro 2006, 08:34
Odpovědi: 0

Příspěvek od Záchvat »

Tak to byl pouze spatny prutokovy sroub prepadu na cerpadle. V cerpadlu to nedrzelo tlak a proto ani nefumgoval ten ventil. Po vymene sroubu funguje, chod motoru se meni odpojovanim/pripojovanim toho ventilu.
Golf 3 TDi, 66kw, vstřiky 81kw, kat off
Odpovědět

Zpět na „BMW“