Špatné studené starty - jen předvstřik, nebo i svíčky?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Špatné studené starty - jen předvstřik, nebo i svíčky?

Příspěvek od mir77 »

Ahoj, když stojim přes noc venku, tak to ráno v -2°C vypadá takhle:

http://www.youtube.com/watch?v=TnAfPXuYTDY

Předvstřik je nižší, půjde seřídit, ale zajímá mě, jestli samotnej předvstřik může udělat tohleto, nebo jestli jsou v prdeli i žhavící svíčky. Jedná se o Octavii 1.9 TDI 81 kW, ASV, r.v. 2002, najeto 150 000 km.

Obrázek

Díky za rady.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Ja mam tiež podobny predvstrek ale pohybuje sa okolo 45-46 a tiež mi to takto štartuje.Dal som teraz baterku nabiť uvidim či sa to zlepši,pritom sa mmi nezda že by štarter malo točil a žhavičky su podľa mňa oka,niekto tu pisal,že naštartoval TDI pri -20 aj bez nich.Skus dať predsvtrek na modru a potom daj vedieť,či sa to nejak zlepšilo. Pričinou môže byť ako chalani hovoria vylagrovane futra štarteru,predvstrek,padanie nafty,žhaviče,kvalita nafty,baterka...
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak já mám baterku novou. Dokonce druhou. Měnil za baterku s větší kapacitou, obě nový, u obou startování stejný. Doufám, že se muj mechanik ještě dneska smiluje a vezme mě na dílnu nastavit ten předvstřik a zkontrolovat žhavičky. Říkal, že tam má kdyžtak nějaký funkční, zánovní, tak že by mi je tam dal na zkoušku, než bysme objednávali nový. Jen aby se mu chtělo ještě dneska. Seřízení předvstřiku si domlouvám už tejden. A dneska má začít sněžit.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4992
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

měřil jsi ten předvstřik na ohřátým motoru?dole je hláška,že ne...jinak hlavně odpoj od svíček přívodní kabel a žárovkovou zkoušečkou proměř jestli to opravdu žhaví...napíchni ji do fajfky,druhý konec ukostři a ať ti někdo otočí klíčkem...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Měřil jsem to na teplým. Budík na 90, VAG hlásil asi 82°C. Nevím, proč to tam haldí. Studenej určitě nebyl ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

já tam tu hlášku mám vždycky, i když mám motor ohřátej, nevím čím to sakra je...
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

musi byť ohriate nad 85 stupňov,aby to nepisalo,tak to píše každa priručka.
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4992
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Johny_RS píše:musi byť ohriate nad 85 stupňov,aby to nepisalo,tak to píše každa priručka.
jo to je pravda,ale teďka vzimě by to musela být sakra dlouhá projížďka...co to žhavení,zkoušel jsi to?taky můžeš proměřit,když ty fajfky budeš mít dole jejich odpor ohmmetrem proti kostře a nebo do fajfky dát drátek a škrtat o hroty,jestli hází jiskru (odběr pokud žhaví)
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Nedostal jsem se k tomu ještě. Chce to vyndat a podívat se. Žhavit můžou, ale klidně mimo špičku a je to stejně v piči. Snad se k tomu dostanu zejtra. Mám podezření, že bude jedna žhavka kaput. Spolu s tim rozhašenym předvstřikem by to mohlo dopadnout takhle.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4992
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

tak pak už jedině vyšroubovat a třeba po jedný ji nasadit na fajfku a ukostřit a vizuálně koukat na špičky,jestli budou svítit...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Uživatelský avatar
lucky.jack
Přispěvovatel
Příspěvky: 655
Registrován: 30 led 2010, 16:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od lucky.jack »

OťasTDi píše: taky můžeš proměřit,když ty fajfky budeš mít dole jejich odpor ohmmetrem proti kostře
Jaká hodnota odporu by měla být?
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

lucky.jack píše: Jaká hodnota odporu by měla být?
Problematika měření malých odporů (v řádu jednotek Ohmů) rozhodně není ideální na obyčejných multimerech... nicméně měl by jsi napěřit "pár" Ohmů.

Lépe, vem starý ampérmetr (cca 20-30A) a změř proud, který žhavka bere. Při připojení cca 16-20A, pak cca 8-10A :)
Ovšem ideální je opravdu žhavku ven, aby jsi viděl, jak rychle a jak velká část žhavý.
GIV Variant TDi ???kW
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4992
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

jsem zvědavý,jestli sežene doma ampérmetr nad 10 A stejnosměrného...jinak nevím přesně kolik ohmů,ale jde o to,že ta hodnota by měla být stejná pro všechny čtyři svíčky.ta svíčka je v podstatě jako žárovka a jde o to proměřit,jestli je průchozí...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

A keby som to na multimetri zmeral na "prechode" či je priechodny žhavič??Stačilo by to aj tak nie?Minus na blok motora a plus na ten hrot žhaviča.Mala by sa ukazať nejaka hodnota,či to je prichodne,ak by nebolo tak neukaže nič teda žhavič KO.A čo tak zobrať + od baterky a škrtnuť po žhaviči,či hadže iskru(ma odber).Najlepšie je ich vytiahnuť a nažhaviť,len ked nemaš dlhy orech a momentak,bez toho to pojde ťažko,kedže nevieš odhadnuť ako to utiahnuť (noteeth)
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak konečně na to přišlo :) Dal jsem na repas startér a kontrola svíček. Když jsem to začal řešit, tak se čerstvě začal startér ozývat. Po nastartování takový "chrrr" :) Takže repase hotová a dvě žhavičky byly KO. Mám je tady na stole. Už jsou vyměněný, tak uvidíme, jak to bude vypadat ráno ;)
Případně potom ještě budu řešit ten předvstřik. Nakonec mi to dělal někdo jinej, než jsem původně myslel a ten má zrovna kaput diagnostiku, tak říkal, ať to zkusim studený a uvidim, jak to půjde.
Ten co mi to dělat měl si auto poslech, šlápnul na plyn a řek, že by předvstřik neřešil. No nevim. Mě teda 38 příde málo. Na co všechno to má vliv krom startu? Kde poznám dál rozdíl?

P.S. Někde jsem viděl takovou nástěnku, jako reklamní od nějaký firmy, co dělá svíčky a tam byly obrázky a popisky poškozenej svíček a vždycky proč vypadá tak, jak vypadá. Třeba obrázek svíčky, kterou oddělal kapající vstřik, nebo s bouchlou hlavičkou a tak.
Nemáte to někdo? Nebo něco podobnýho? :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“