Fiat Marea 1,9JTD (EDC15) nestartuje

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

ajakoamper
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 05 úno 2009, 22:52
Odpovědi: 0

Fiat Marea 1,9JTD (EDC15) nestartuje

Příspěvek od ajakoamper »

Zdravím všeci fóráky, potřeboval bych prosím radu ohledně JTDéčka, nemám s těmito motory zkušenosti, ale nejde nastartovat. Zkoušel jsem povolit přívod u vstřiku a teče tam nafta (jakmile se zapne klíček teče, když se startuje, tak se to nemění, intenzita tlaku je podle mne stejná.) Tak jsem povolil přívod do REIL lišty, co jde přímo z rotačního čerpadla, a tam je taky jen nízkej tlak, když se startuje, též se nezmění, (jen teče nestříká)
Nafta do čerpadla jede.

Kde by mohl býrt prosím vás problém???

Děkuji za všechny rady.
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

ono ti to ani striekat nebude to zas taky prietok nema treba to dat na examiner
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Re: Fiat Marea 1,9JTD (EDC15) nestartuje

Příspěvek od sikin1987 »

ajakoamper píše:Zdravím všeci fóráky, potřeboval bych prosím radu ohledně JTDéčka, nemám s těmito motory zkušenosti, ale nejde nastartovat. Zkoušel jsem povolit přívod u vstřiku a teče tam nafta (jakmile se zapne klíček teče, když se startuje, tak se to nemění, intenzita tlaku je podle mne stejná.) Tak jsem povolil přívod do REIL lišty, co jde přímo z rotačního čerpadla, a tam je taky jen nízkej tlak, když se startuje, též se nezmění, (jen teče nestříká)
Nafta do čerpadla jede.

Kde by mohl býrt prosím vás problém???

Děkuji za všechny rady.
a co takhle diagnostika?
ja nechapu proc se vseci prvni ptaji na foru. JA nevim jestli to tady nekdo dokaze vycucat z prstu. kdyz ti nekdo rekne DRV nevymenis ho prece bez diagnostiky
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ajakoamper
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 05 úno 2009, 22:52
Odpovědi: 0

Re: Fiat Marea 1,9JTD (EDC15) nestartuje

Příspěvek od ajakoamper »

sikin1987 píše:
ajakoamper píše:Zdravím všeci fóráky, potřeboval bych prosím radu ohledně JTDéčka, nemám s těmito motory zkušenosti, ale nejde nastartovat. Zkoušel jsem povolit přívod u vstřiku a teče tam nafta (jakmile se zapne klíček teče, když se startuje, tak se to nemění, intenzita tlaku je podle mne stejná.) Tak jsem povolil přívod do REIL lišty, co jde přímo z rotačního čerpadla, a tam je taky jen nízkej tlak, když se startuje, též se nezmění, (jen teče nestříká)
Nafta do čerpadla jede.

Kde by mohl býrt prosím vás problém???

Děkuji za všechny rady.
a co takhle diagnostika?
ja nechapu proc se vseci prvni ptaji na foru. JA nevim jestli to tady nekdo dokaze vycucat z prstu. kdyz ti nekdo rekne DRV nevymenis ho prece bez diagnostiky
Diagnostika ukazuje jen žhavič ohřevu vody.
wojto33
Přispěvovatel
Příspěvky: 661
Registrován: 13 kvě 2007, 21:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od wojto33 »

treba pozret aky tlak paliva ukazuje na diagnostike ... skontrolovat cidlo na kluke a vacke ci z nich lezie nejaky signal.... pozri si temu co som tu zalozil STILO JTD NESTARTUJE ... motor by to mal byt viacmenej ten isty
ajakoamper
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 05 úno 2009, 22:52
Odpovědi: 0

Příspěvek od ajakoamper »

tak jsem vyměnil čidlo otáček motoru na klikovce a nic.
Na diagnostice se bjevila nová závada: neznámá funkce
(ještě jedine zkouknout STOPventil a jinak nevím.)
Bez schématu se to těžko odhaluje
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Na JTD stop ventil těžko zkoukneš.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

:)
Non1
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 11 čer 2008, 20:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Non1 »

To veru, si v inej dimenzii.
Pokiaľ to má kolesá alebo kozy, tak s tým budú čoskoro problémy...
autickar21
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Registrován: 06 srp 2009, 13:09
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od autickar21 »

drv ventil, vyber, precisti, ked tak na stolnom zdroji odskusaj jeho funkciu-moze byt seknuty. Imobilizer ti nesvieti?
Non1
Přispěvovatel
Příspěvky: 785
Registrován: 11 čer 2008, 20:54
Odpovědi: 0

Příspěvek od Non1 »

Akú to vlastne diagnostiku máš ?
Inak aj snímač tlaku.
Pokiaľ to má kolesá alebo kozy, tak s tým budú čoskoro problémy...
Jiří Tomka
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28 lis 2011, 13:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jiří Tomka »

Mám stejný problém.
Marea ELX 1,9JTD 2002. Před několika měsíci se občas stalo, že nešla nastartovat. Motor točí, ale nchytne. Někdy po několika pokusech, někdy do vybití baterie. Jediná záchrana stříknout trochu hořlavého spreje před škrticí klapku.
Zkoušel jsem všechno možné. Proklemovat immobilizer, kontrolu zpětné větve od vstřiků zda nepouštějí, prohození relé 150 a 152 za jiná, kontrolu žhavicích svíček (jedna byla vadná) ale po vyměně to bylo stejné. Navíc mi po čase začal po startu blikat kontrolka žhavení tak na 30s. Zdálo se mi, že je už slabá baterka, tak jsem ji vyměnil. Po týdnu znovu to samé. Koupil jsem ELM327 a projel ECU. Jedna závada " P0380 - Board Relay, Thermostater or preheat. ECU" s poznámkou, že byl zjištěn příliš slabý signál. Při běžícím motoru všechny parametry včetně tlaku paliva OK. Tak jsem včera skončil a dneska ráno zase mrtvá. Pomohla až sprejová terapie. Nyní už startuje zase normálně.
Tak zatím nevím. Předpokládám, že snímač otáček ani fáze by sprej neopravil. Tak nevím co dál.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Musíš si zjistit tlak na reilu při startu. Pokud je malý, jednotka neotevře vstřiky. Tomu nasvědčuje i to, že to na spray rozkoktáš a při vyšších otáčkách už se tlak vytvoří.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Jiří Tomka
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 28 lis 2011, 13:30
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jiří Tomka »

Díky za tip.
Rád bych ten tlak změřil, ale když mám připojený ELM327, tak po přepnutí klíčku na startování se jednotka odpojí a než ji znovu připojím, tak je tlak zpátky dole. Mám to trápit na bateku, a zkusit připojit jednotku? Teď už to zase startuje normálně a tlak paliva reguluje podle požadovaného. Jediný parametr, který je mi podezřelý je AirIntake qty. Desired je 8-10x větší než měřený. Ale to by buď nejelo vůbec nebo chlastalo. Ale výkon je OK a spotřeba na trase Mukařov-Kutná Hora 5.7l
Spíš mi to přijde jako chyba v řádu v programu FiatECUscanObrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

preco to nemas v cestine?
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“