96Kw AVF v zimě nejde nastartovat

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Fidorek
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 05 říj 2009, 14:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

96Kw AVF v zimě nejde nastartovat

Příspěvek od Fidorek »

Passat 1.9TDI 96KW AVF rok 2002. Asi tak 14 dní zpět když klesla teplota pod nulu nešlo nastartovat, po chvilce hledání zjištěno že 3 ze 4 žhaviček byly K.O. a vubec nehřály :( tak se vyměnili žhaviče. Auto jezdilo a startovalo krásně, žádnej problém.
Včera -8 a nenastartoval jsem :evil: kontrolka žhavení svítila asi 6-8vteřin a pak točim točim a nic, ani naznak že by se chytal :cry: Prosím rady co zkontrolovat nejdříve :oops: je možné že už při -8 zamrzla nafta? Aditiva nedávam :( Zkusim vyměnit palivový filtr jelikož mam auto krátce a ještě sem ho po předchozim majiteli neměnil. Co dál když to nepomůže :? ?
VW Passat 3BG 1.9TDI 96Kw AVF 6-kvalt
codll
Přispěvovatel
Příspěvky: 873
Registrován: 07 pro 2008, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Beroun

Příspěvek od codll »

no ten naf. filtr to jsi nejspis zavahal ale zkoukni ty zhavice jestli jsou ok a diag? koukni jestli se kouri z vyfuku (kdyz startujes) co treba servisni ukony rozvody atd aby ti to stim netocilo jak kdyz ma starter vetci vykon nez motor
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Zkontroluj předvstřik a koukni na startér. Já se nedávno divil, proč mi to špatně startuje, pak jsem to jednou natočil s otevřenejma dveřma a jen jsem slyšel chrrrr, jak se startér dotáčel na sucho :D Musí ven a promazat.
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
Fidorek
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 05 říj 2009, 14:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Fidorek »

No žhavyče se vyměnili před 14 dnama za uplně nové BERU. Diag sem nedělal. Jestli kouří z vejfuku kouknu, ale prostě nemá ani náznak chytnout jak kdyby tam nešla nafta a točil uplně naprázdno :(
Když měnim ten palivovej filtr, nezvzdušnim si palivovej system?
Mi to startovalo uplně krásně po tý výměně žhaviček prostě jak se řiká na drc a ze dne naden nic :(
VW Passat 3BG 1.9TDI 96Kw AVF 6-kvalt
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

No, asi trochu jo, ale většinou to neni takovej problém. Vytáhnout filtr, dát si bacha, aby nafta netakla všude po motoru, pak si vzít novej, injekční stříkačku ideálně s trubičkou na konci, vždycky do ní natáhnout naftu a pak jí stříknout do filtru tam, kde šipka ukazuje přívod paliva. Pořádně ho zaplň až po okraj, ať to pak nestartuješ suchý.
Připoj, přišroubuj, do auta, zkus to nastartovat, asi bduš muset s plynem a chvilku tam drž tak 1500, než se to pořádně chytne...
když tam dáš filter prázdnej, tak se z toho posereš ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
Fidorek
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 05 říj 2009, 14:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Fidorek »

Dík zejtra zkusim ten palivák vyměnit ;) snad to pomůže buhví jak už tam je dlouho :(
VW Passat 3BG 1.9TDI 96Kw AVF 6-kvalt
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

mir77 píše:No, asi trochu jo, ale většinou to neni takovej problém. Vytáhnout filtr, dát si bacha, aby nafta netakla všude po motoru, pak si vzít novej, injekční stříkačku ideálně s trubičkou na konci, vždycky do ní natáhnout naftu a pak jí stříknout do filtru tam, kde šipka ukazuje přívod paliva. Pořádně ho zaplň až po okraj, ať to pak nestartuješ suchý.
Připoj, přišroubuj, do auta, zkus to nastartovat, asi bduš muset s plynem a chvilku tam drž tak 1500, než se to pořádně chytne...
když tam dáš filter prázdnej, tak se z toho posereš ;)
je to PD takze nejaky predvstrik nebo drzeni plynu pri startu moc nepomuze :D
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Jaj, vidíš to :D Nečtu, jsem kokot :D
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
Fidorek
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 05 říj 2009, 14:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Fidorek »

Možná to bude znít hloupě ale mam v tom těď guláš (noteeth) u PD se teda předvstřik neřeší a je to jen záležitost rotaček?
VW Passat 3BG 1.9TDI 96Kw AVF 6-kvalt
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

mir77 píše:Jaj, vidíš to :D Nečtu, jsem kokot :D
stane se :)

jinak to AVFko by mnelo mit podavaci cerpadlo v nadrzi, je slyset kdyz otocis klickem ? vymen palivak, zalej ho naftou, potom par krat zap/vyp klicek aby cerpadlo natlacilo a skousej startovat, v nouzi muzes skusit i cistic na brzdy do sani ale s mirou ! Jinak ta diag by tez neuskodila se kouknout ci neni problem taky jinde.
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Jo.Předstřik jen u rotaček. U PD se řeší synchronizace klika/vačka.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak tak :) Tady takhle ošklivě mystifikuji :D
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Uživatelský avatar
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

Fidorek píše:Možná to bude znít hloupě ale mam v tom těď guláš (noteeth) u PD se teda předvstřik neřeší a je to jen záležitost rotaček?
predvstrik ne, akurat se kontroluje nastaveni rozvodu na VAGu (Merane hodnoty, skupina 004 a policko uplne vpravo, idealne by tam nelo byt 0.0 , odchylka +/-0.5 je ok, nad +/- 3 nebo 4 uz to ma problem chytnout)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
makov
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 24 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0
Bydliště: MYJAVA

Příspěvek od makov »

ja som menil filter a dal som ho prazdny auto chytilo a potom skapalo. Bolo treba par krat postartovat potom sa to chytlo a vynechavalo ale ked som tomu pomohol plynom tak sa to chytlo a islo to. Nic hrozne. Ak mas moznost daj do neho naftu, budes mat o starost menej.
Ja som min. rok menil na ATD zhavice, origo su tam nejake drahe tak som vybral nejake co sa davali do novsich 1,9 PD motorov BOSCH ale teraz mam pocit ze nehreju lebo po starte ide biely dym ked bolo -8°C a predtym to nerobilo.
Nema niekto skusenost, ako to je s tymi zhavicmi?
Fabia 1,9 TDI ATD silver r.v. 2001 cca 100kw
Fabia 1,2 12V capucino r.v. 2006
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

na ATD nejsou žhaviče zrovna drahé, řekl bych, že jako na všechny ostatní.

jinak myslíte, že při -8st. nenastartuje pd-čko jen kvůli žhavičům? zkoušel jsem to párkrát ve větších mrazech bez žhavení a vždy chytlo. vydává to sice zvuky, jak kdyby se blok trhal v půlce, ale chytne.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“