Stránka 1 z 4

Použití letního VIF v zimě!!??

Napsal: 05 pro 2010, 20:37
od Rider.23
Dá se používat letní VIF aji v zimě? Nebo jaký je rozdíl v tem letním a v tem zimním????

Re: Použití letního VIF v zimě!!??

Napsal: 05 pro 2010, 20:46
od slovacek.milos
Rider.23 píše:Dá se používat letní VIF aji v zimě? Nebo jaký je rozdíl v tem letním a v tem zimním????
než hotam naliješ zak se celý natři opalovacím krémem ;) miloš

Napsal: 05 pro 2010, 20:48
od boobika
používat se dá určitě, ale asi přijdeš o vlastnost zimního, který posouvá tuhnutí nafty o nějaký ten stupeň.

Napsal: 05 pro 2010, 20:51
od kibi
přesně jak napsal boobika, nalejt ho tam můžeš...ale v tom, že ti nafta nezamrzne ti neposlouží ;)

Napsal: 05 pro 2010, 20:54
od Rider.23
boobika píše:používat se dá určitě, ale asi přijdeš o vlastnost zimního, který posouvá tuhnutí nafty o nějaký ten stupeň.
Mrznutí nafty je podle mne zbytečně dramatizované- mě se to nikdy nestalo ani při teplotách daleko pod -20°C (loni v Alpách) a nikdy sem žádná aditiva nepoužíval- netankuji v JZD... Letos v létě sem koupil to letní a mám tam ještě půlku, no tak přemýšlím, jestli to šetřit do jara (nevím jak to je, když to máš pomalu rok otevřený, jestli to neztrácí nějaké vlastnosti...), nebo jestli to tam lít vesele dál... Spíš mi šlo o to, jestli třeba to letní aditivum v zimě nezamrzne, když ho tam dám, nebo něco podobného, nebo že to třeba neúčinkuje a nemá tedy cenu to tam lít... Navíc sem zase slyšel i několik negativních referencí na to zimní vif....

Napsal: 05 pro 2010, 21:01
od holy
Já tam lil letní do tohodle pátku, než jsem si toho všimnul :roll:
Jinak zimní VIF , mimo jiné, mění strukturu tuhnoucí nafty...klasický krystal vypadá podobně jako javorový list, vif dokáže tuhle strukturu změnit na "kuličku"...takže i když dojde ke ztuhnutí, neucpe to tak rychle filtr.

Ta negativa by mě zajímala...

Napsal: 05 pro 2010, 21:06
od kibi
zimní VIFko dávám třetím rokem a zatím jsem vždy odjel...a to že tu na severu máme někdy pěkný zimy....spíš než o dramatizování jde o takovou "pojistku", i kdyby to mělo bod tuhnutí nafty posunout o 4°C, tak investce v řádu 80,- Kč na rok nikoho nezabije (myslím že ještě větší prevence proti zamrznutí nafty je nemít v nádrž nafty u dna:) )

to letní bych tak klidně dával, ničemu to neuškodí...

PS: s tím VIFkem se nic nestane, když je otevřené...teda pokud ti někdo do něj nenasypal matky, to by pak mohlo dělat neplechu (noteeth)

Napsal: 05 pro 2010, 21:11
od Rider.23
Ty "negativa" (berme toto slovo s nadhledem) už si nepamatuji, ale čítal sem to někde na netu, jestli ne dokonce tady- cosi jako tvrdší chod motoru nebo tak něco... Myslel sem negativa ve srovnání s letním..... Ne že by ten Vif byl v něčem špatný...

Napsal: 05 pro 2010, 21:14
od Rider.23
kibi píše:zimní VIFko dávám třetím rokem a zatím jsem vždy odjel...a to že tu na severu máme někdy pěkný zimy....spíš než o dramatizování jde o takovou "pojistku", i kdyby to mělo bod tuhnutí nafty posunout o 4°C, tak investce v řádu 80,- Kč na rok nikoho nezabije (myslím že ještě větší prevence proti zamrznutí nafty je nemít v nádrž nafty u dna:) )

to letní bych tak klidně dával, ničemu to neuškodí...

PS: s tím VIFkem se nic nestane, když je otevřené...teda pokud ti někdo do něj nenasypal matky, to by pak mohlo dělat neplechu (noteeth)
No ale bude to mít nějaký efekt- jako to proč to tam všeci lijem- lepší starty, mazání vstřikovacího čerpadla, antikorozní účinky a zvýšení cetanového čísla......??? Spíš to teda nechám na jaro zase a koupím to zimní...

Napsal: 05 pro 2010, 21:18
od kibi
Rider: ty účinky se neztrácí, vše co letní VIF deklaruje zůstane zachováno, pouze nemá tu hlavní vlastnost zimních aditiv - odlolnost nafty vůči zamrznutí - skrátka to neposune bod tuhnutí a filtrovatelnost nafty ;)

Napsal: 05 pro 2010, 21:19
od Rider.23
kibi píše:Rider: ty účinky se neztrácí, vše co letní VIF deklaruje zůstane zachováno, pouze nemá tu hlavní vlastnost zimních aditiv - odlolnost nafty vůči zamrznutí - skrátka to neposune bod tuhnutí a filtrovatelnost nafty ;)
Super, to je přesně to co sem chtěl slyšet a ne tipy na opalování (LOL) ;) ...

Napsal: 05 pro 2010, 21:23
od holy
Co bys čekal od milose slovacka? Projdi pár témat a nepřekvapí tě (LOL)

Napsal: 05 pro 2010, 21:26
od Rider.23
holy píše:Co bys čekal od milose slovacka? Projdi pár témat a nepřekvapí tě (LOL)
No ja vím, to já ani nic jiného nečekal, ale beru to s nadhledem, tak sem to ani nekomentoval, až teď mi to tam tak pasovalo (LOL) ... Je pravda, že při milošových komentářích se často nasměju, ikdyž se nic nedozvím (crazy) (LOL) ...

Napsal: 05 pro 2010, 21:27
od boobika
jinak s tím netuhnutím nafty hluboko pod -20 v alpách, jednak bych řekl, že to bude nafta do vyššího mrazu než u nás a druhak alpy nejsou v čr, takže kvalita nafty bude jiná

je to jen můj názor

Napsal: 05 pro 2010, 21:35
od Rider.23
boobika píše:jinak s tím netuhnutím nafty hluboko pod -20 v alpách, jednak bych řekl, že to bude nafta do vyššího mrazu než u nás a druhak alpy nejsou v čr, takže kvalita nafty bude jiná

je to jen můj názor
Bylo to loni (Golf GT TDi 110kW) i předloni (Fiat Stilo 1.9M-JTD), vlastně abych pravdu řekl, tak jednou tam byla nafta Shell z Retzu v Rakousku, co sme brali cestou a jednou OMV Znojmo, dřív sem tankoval jen na těchto dvou pumpách (když sem bydlel ve Znojmě), tady na Brněnsku tankuji buď opět na tom Shellu v Retzu (když mám cestu) nebo normálně u Tesca u Futura či na LUKOILU na D1 a stejně žádnej problém (myslím že z pátku na sobotu to tady bylo kolem -20 a taky bez problému...)