Správnejší slangový výraz by bol pumpa-dýza. Jedná sa o princíp vstrekovania paliva do valcov. Každý valec má vlastné vysokotlaké čerpadlo spojené so vstrekovacou tryskou.
pouzivalo sa toto oznacenie pre skody, seaty, audi, vw? Nechapem toto "Každý valec má vlastné vysokotlaké čerpadlo spojené so vstrekovacou tryskou"
myslel som ze cerpadlo vysokotlake ma len jedno ktore je na rozvode nie?
PD (Pumpe - Düse) žádné naftové čerpadlo nemá, na pohled tento naftový motor vypadá jako benzinový. Rozvodový řemen od kliky pohání pouze vačkovou hřídel (případně vodní čerpadlo).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008) Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012) Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
janci199 píše:pouzivalo sa toto oznacenie pre skody, seaty, audi, vw? Nechapem toto "Každý valec má vlastné vysokotlaké čerpadlo spojené so vstrekovacou tryskou"
myslel som ze cerpadlo vysokotlake ma len jedno ktore je na rozvode nie?
Áno-koncern VW označuje tieto motorizácie ako TDI PD. V princípe to funguje tak,že dopravné(tandemové) čerpadlo tlačí naftu v dopravnom režime k samotným valcom,kde je palivo pomocou vysokotlakého el.čerpadla vstreknuté do valca. Samotné vstrekovacie čerpadlá fungujú na elektromagnetickom princípe a časovanie je dané softvérovo.
jurosdi: Vysokotlake eletricke cerpadlo u PD? Ja ziju v domeni, ze toho tlaku se tam dosahne prave diky vacce, ktera tlaci dolu pist a tim vyviji tlak na naftu, kterou pak pusti el. ventil do valce
janci199 píše:takze PD ma len to vysokotlake mechanicke cerpadlo?
má pro každý válec svoje. auto má většinou v nádrži čerpadlo, který čerpá naftu do tandemového čerpadla, který je vně hlavy motoru a je poháněné od vačky (a zároveň vyrábí podtlak). odtud jde potrubím nafta o určitém tlaku (myslím, že to je desetinách MPa) do hlavy motoru k jednotlivým vstřikovačům, které vačka stlačuje, tím vytváří tlak (zjednodušeně řečeno) až do 200MPa a elektromagnet ovládá okamžik vstřiku - otevření trysky.