Tdi 81kw nejede jak má

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

Tdi 81kw nejede jak má

Příspěvek od Toledos »

Ahoj, prosím o radu. Koupil jsem toledo 81kw. Jezdil s tím 5 let pán s asi hodně lehkou nohou...jezdil do 100km/h.
Auto hůř startuje, padá do nouzového režimu, hodně přeplňuje(určitě zatuhlé lopatky), ale to nstačí vyčistit, ale to hlavní je, že i než spadne do nouzového režimu, tak jede o dost hůř než moje staré toledo se stejným motorem. Chápu, že ty motory nepojedou stejně, ale tohle je velký rozdíl, jede možná jak 66kw. Nevíte kde by mohla být chyba? Váha se zdá být na vagu dobrá a zkoušel jsem i z druhého auta.
morose
Aktivista
Příspěvky: 1005
Registrován: 28 srp 2006, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od morose »

zatuhly lopatky poznas snadno, staci nacucnout podtlak a sledovat tahlo. Jinak tady toho zase tolik neni.
-N75
-podtlak vcetne hadicek
-netesnost na vytlaku (vetsinou by kourilo a nejelo)
-map (snimac tlaku na intercooleru nebo hadici sani - muze omezovat tlak)
-egr
-pokud jsi zkousel vahu ze STEJNEHO motoru muzeme ji vyloucit
-ucpany vyfuk
Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toledos »

zatuhlý lopatky jsou stopro-padá to do nouzáku.
A váhu, n75 a filtry jsou ze starýho.
Jo ještě jeden poznatek. V kabině je dost slyšet jak turbo plní a když přeřadim, tak si skoro odfrkne jak kdyby mělo BOV :-)
Ten výfuk je taky možnej :o
Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toledos »

A ještě tam myslím byla sporadická závada - tlak v sacím potrubí. Zkusim ještě přehodit ten map a mrknout na ty hadičky. Ale je divný, že třeba když odpojim hadičku z n75 tak je pod tlakem, úplně vypustí vzduch
morose
Aktivista
Příspěvky: 1005
Registrován: 28 srp 2006, 21:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od morose »

ma to vubec podtlakovy turbo? co je to za kod motoru?

AFN - takze vycistit turbo
Naposledy upravil(a) morose dne 14 pro 2010, 02:28, celkem upraveno 1 x.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

tohle je zanešený VTN turbo
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toledos »

je to afn 81kw toledo 1L, má to normálně naklápěcí turbo, už mám tohle auto druhý. Ale i když jsou zatuhlý lopatky, tak by to do tý doby než spadne do nouzáku mělo jet normálně ne? A ještě je v kabině hodně slyšet jak plní turbo, to je taky divný. A když třeba šlápnu na jedničku a pak přeřadim, tak jak spadnou točky mezi rychlostmna, tak si to odfrkne jak bov...ale určitě to žádnej nemá.
pokornasek.pepan
Aktivista
Příspěvky: 1556
Registrován: 10 pro 2008, 21:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od pokornasek.pepan »

udelej turbo a res dal,jinou moznost stejne nemas
Uživatelský avatar
Rider.23
Aktivista
Příspěvky: 1453
Registrován: 15 úno 2010, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Miroslav

Příspěvek od Rider.23 »

To turbo může být taky po smrti a netlačí jak má ani před tím, než padne do nouzáku, takže nefunguje na 100%, a jede třeba jako 66kW... Nikde není napsaný, že pokaždé to stačí vždy jen vyčistit a turbo šlape jak má...
BMW e60 525d 2993ccm 145kW FL 2007- moje nová láska :punk: ...
BMW e46 320d 110kW Sport Edition 2004- nádherné vzpomínky...
Historie-Favorit,Uno 1.3D,Pony,Rover 414i,Panda 1.2i,Stilo 1.9M-JTD,Sorento,Mondeo 2.0LPG
Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toledos »

no já myslím, že snad tlačí, protože na Vagu nám to včetně atnosféry fouká až 2500milibaru. No uvidíme. Shodim turbo, při tý příležitosti vyčistim sání a dám průchozí výfuk z toho druhýho toleda, zaslepim egr a uvidím...
Ale motor snad k.o. nebude :-(
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Já bych začal Vagem...

Udělal bych běžný servis:
a) výměna vložky vzduchového filtru
b) výměna palivového filtru
c) olej a olejový filtr, jestli víš kdy byl měněn tak následně co 15.tis km

Pokaď se v tom nevyznáš, navštiv někoho kdo tomu rozumí, ušetříš tím moře času a peněz
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Udělej LOG!
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Toledos
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 30 lis 2009, 20:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od Toledos »

No já řešim turbo s každým autem :-) ... jinak filtry jsem měnil. Podle mě bude něco ucpanýho jak s tím jezdil ten pán do 100km/h...třeba katík nebo sání. Log udělám. nejhorší je, že je ted zima a není kde se v tom vrtat :-(.
jear ewing
Přispěvovatel
Příspěvky: 935
Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Odpovědi: 0

Příspěvek od jear ewing »

Toledos píše:No já řešim turbo s každým autem :-) ... jinak filtry jsem měnil. Podle mě bude něco ucpanýho jak s tím jezdil ten pán do 100km/h...třeba katík nebo sání. Log udělám. nejhorší je, že je ted zima a není kde se v tom vrtat :-(.
Měl jsem ten samý motor a když tento motor podtáčíš, zanáší se proměnlivé geometrie lopatek, je to slabost tohoto motoru, vyřešil to Dr.Huml vyššími válečky které vymezuji vůli lopatek a stěny turbodmychadla.



Přikládám ti foto zajebaného turbo (nejde opět vložit :x ), řešil jsem 60.tis km, až potom jsem narazil na toto vlákno fora: http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... highlight=
Naposledy upravil(a) jear ewing dne 13 pro 2010, 20:11, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Uživatelský avatar
Brouk
Přispěvovatel
Příspěvky: 897
Registrován: 13 úno 2007, 21:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina - Telč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Brouk »

Toledos píše:no já myslím, že snad tlačí, protože na Vagu nám to včetně atnosféry fouká až 2500milibaru. No uvidíme. Shodim turbo, při tý příležitosti vyčistim sání a dám průchozí výfuk z toho druhýho toleda, zaslepim egr a uvidím...
Ale motor snad k.o. nebude :-(
Log nac ? zmerils 2500 ??? vubec nemas co resit je to turbo jak ti pise Ladas a dalsi ! Radeji to ani neloguj nebo ho jeste udelas uplne :-)
Ti to fouka jak ARL 110kw v originale , vyndat hned a poradne vycistiit nebo to nechat udelat nekoho kdo to umi ! Jinak ti to bude zlobit porad .

Dobrej tlak by mel byt 1950 nektere 2050 + nejka spicka kterou musi zregulovat .
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“